FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Salle17
Allstar
Allstar

Re: FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24

Indlæg af Salle17 » 23. sep 2024, 21:28

R Rosenberg skrev:
23. sep 2024, 21:22
Gentleman Finn skrev:
23. sep 2024, 21:17
R Rosenberg skrev:
23. sep 2024, 21:09
26-1 alligevel. Voldsomt.

Et nederlag i parken er man vant til. Men den dominans, vi er underlagt er nye tider. Det er voldsomt så dårlig et hold, SSE22 har skrabet sammen via deres stærke netværk.
Det er ikke i parken vi skal måles, vi skal naturligvis ikke steppe frem på dem. Vi havde håbet på at snige noget med hjem.

Er sådan set mest utilfreds med det gule kort til sidst, det er en langt vigtigere kamp vi har i weekenden. Og det giver os problemer der at skulle mangle ham. Kramer må agere styrmand der.
Så nej, vi skal ikke måles i parken, enig. Jeg har bare aldrig set en større niveauforskel der, og det nu ovenikøbet uden frivilligt puleri.
Det er simpelthen så historieløst, eller så har du bare fortrængt traumerne.. Jeg har set 4-0 til FCK efter 25 minutter. og et nederlag på 6-2, hvor vi blev r*vpullet som helt vanvittigt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. sep 2024, 21:29

Kunji skrev:
23. sep 2024, 21:26
baresi skrev:
23. sep 2024, 21:15
0-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Viborg har fundet melodien
Jeg ser kun lyngby og Vejle som dårligere - sønderjyske er lige så gode
Men hvis AaB kun kan vinde mod klare bundhold aå overlever man agu ik.
Men man må håbe man kan finde nogle midler i januar for det er nødvendigt
Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spiller 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.

Vi har for fanden allerede vundet over både Viborg og Silkeborg. At vi taber i Parken betyder sgu da ikke, at vi kun kommer til at vinde over Lyngby og Vejle resten af sæsonen.

Vi er i nedrykningsfare, og det kommer vi til at være hele sæsonen. Vi kommer ikke pludselig til at finde 8 millioner til spillere til vinter. Det er ikke det hold, eller den klub vi er pt.

Niveauet nogle gange… af en mand der påstår at have insiderviden, så er du satme virkelighedsfjern. Men det hænger måske sammen.
Helt enig!!

AaB er slet ik hvad det var før, og det skal visse folk simpelhen til at forstå.

Vi er er bundhold og vi kommer til at kæmpe med næb og klør for ikke at rykke ned.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 23. sep 2024, 21:30

Salle17 skrev:
23. sep 2024, 21:28
R Rosenberg skrev:
Gentleman Finn skrev:
R Rosenberg skrev:

Et nederlag i parken er man vant til. Men den dominans, vi er underlagt er nye tider. Det er voldsomt så dårlig et hold, SSE22 har skrabet sammen via deres stærke netværk.
Det er ikke i parken vi skal måles, vi skal naturligvis ikke steppe frem på dem. Vi havde håbet på at snige noget med hjem.

Er sådan set mest utilfreds med det gule kort til sidst, det er en langt vigtigere kamp vi har i weekenden. Og det giver os problemer der at skulle mangle ham. Kramer må agere styrmand der.
Så nej, vi skal ikke måles i parken, enig. Jeg har bare aldrig set en større niveauforskel der, og det nu ovenikøbet uden frivilligt puleri.
Det er simpelthen så historieløst, eller så har du bare fortrængt traumerne.. Jeg har set 4-0 til FCK efter 25 minutter. og et nederlag på 6-2, hvor vi blev r*vpullet som helt vanvittigt.
Helt enig. Vi var ikke i nærheden af noget i dag, men jeg har set meget værre præstationer end den i dag af bedre hold.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 23. sep 2024, 21:30

baresi skrev:
23. sep 2024, 20:53
Dalbjerg skrev:
23. sep 2024, 20:52
Hvordan fanden skal vi så stiller op i næste kamp..

Kæft det er et dumt gult kort!
helt seriøst - og nu får jeg hug.
Han er totalt overratet.
Det må vel stå for din egen regning, hvis du har ratet ham højt.

Men han er vel ikke mere overratet, end han er én af de tre bedste CFs i truppen. Og han er vel hvad man kan få, når man ikke vil bruge penge.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. sep 2024, 21:31

R Rosenberg skrev:
Gentleman Finn skrev:
R Rosenberg skrev:

Det er ca. 10 år siden, jeg holdt op med at forvente point i parken. Det har der simpelthen været for meget frivillig puleri til gennem årene.

Forskellen fra da til i dag er blot, at man nu ikke lader sig pule frivilligt, men simpelthen bare er et ringere hold end på noget tidspunkt de selvsamme 10 år.

Ja vi er er ringere hold. Men helt ærligt hvad faen har du forventet ? At vi var bejlere til top 6. Kom nu ind i kampen.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. sep 2024, 21:32

Hvornår er Arnarsson tilbage? Det er også noget pis med alle de skader og karantæne nu også, nede i vores bagkæde. Det er heldigvis ikke vores 2 største profiler der er noget galt med, Widell og Jørgensen skal sættes op, så kan vi score ud af ingenting.

En som Bomholt så jeg enormt gerne at man prøvede på højrekant, han vil hjælpe os kombinationer mod en modstander som Sønderjyske.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 23. sep 2024, 21:33

Er der nogen, der har et ædrueligt forslag til et centerforsvar mod SønderjyskE????

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. sep 2024, 21:35

Klaus skrev:
23. sep 2024, 21:33
Er der nogen, der har et ædrueligt forslag til et centerforsvar mod SønderjyskE????
Det bliver Kramer og Pudel, det er også voldsomt at det er samme position vi er ramt på. Arnarsson, Otoa og nu Diakhité. Kramer er heldigvis en lederskikkelse, så ham er jeg rolig med dernede

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 23. sep 2024, 21:35

Klaus skrev:
23. sep 2024, 21:33
Kramer - Pudel

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 23. sep 2024, 21:36

Kunji skrev:
23. sep 2024, 21:26
baresi skrev:
0-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.

Vi har for fanden allerede vundet over både Viborg og Silkeborg. At vi taber i Parken betyder sgu da ikke, at vi kun kommer til at vinde over Lyngby og Vejle resten af sæsonen.

Vi er i nedrykningsfare, og det kommer vi til at være hele sæsonen. Vi kommer ikke pludselig til at finde 8 millioner til spillere til vinter. Det er ikke det hold, eller den klub vi er pt.

Niveauet nogle gange… af en mand der påstår at have insiderviden, så er du satme virkelighedsfjern. Men det hænger måske sammen.
👍👍👍

Folk skal simpelthen forstå at vi INTET har at gøre mod top 7-8 klubberne i denne sæson. Vi skal overleve i ligaen og det er det..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. sep 2024, 21:37

På plussiden, Marc Nielsen kom da ind på VB til sidst. Kan vi så ikke snart spille ham fra start, og så få Jimenez op på den midtbane, tak. Jeg synes, han bliver bedre og bedre.

Er det i øvrigt genialt med Bruus foran K. Jørgensen? Jeg ved ikke, om jeg helt forstår konceptet.

Nej, de Boer kommer ikke til at vippe Müller af pinden, men en udmærket reserve er han da.

Og så Bomholt i start-11 i stedet for Davidsen næste gang, tak. De er begge fremtiden, men Bomholt er lige lidt længere fremme.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Indlæg af MortenN » 23. sep 2024, 21:40

Hovedet skrev:
23. sep 2024, 21:25
Vi kan jo ikke blive ved med at stikke os selv blår i øjnene.

Dette hold har ganske enkelt ikke niveau til at spille i Superligaen. 9 point efter 9 runder er for det første tæt på det ringeste overhovedet i AaBs Superligahistorie - hvad endnu værre er: Vi har været pivheldige med at få så mange point, og det ville være et under, hvis dette hold ikke allerede halvvejs i grundspillet befinder sig på nedrykningsplads. For det er rent og skær held, at vi ikke allerede befinder os under stregen.

Dette hold er i mine øjne resultatet af direkte uansvarlighed. SSE 22 havde et helt år til at forberede denne sæson - og er dumpet med et brag, jeg ganske enkelt ikke havde fantasi til at forestille mig.
Dumpet med et brag..?

Der kommer op og nedture i den her sæson hvor alt ud over nedrykning er en gigant succes .. hvis folk forventer og har forventet andet end det så tror jeg man skal sætte sig ned med en kop kaffe og kigge lidt på de senere års AaB historie.. for så har man slet ikke forstået præmissen.
Hverken den sportslige og især ikke den økonomiske del!

Når nu vi har vundet på søndag, hvad skal vi så sige?
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. sep 2024, 21:40

YentotreKaffe skrev:
23. sep 2024, 21:32
Hvornår er Arnarsson tilbage? Det er også noget pis med alle de skader og karantæne nu også, nede i vores bagkæde. Det er heldigvis ikke vores 2 største profiler der er noget galt med, Widell og Jørgensen skal sættes op, så kan vi score ud af ingenting.

En som Bomholt så jeg enormt gerne at man prøvede på højrekant, han vil hjælpe os kombinationer mod en modstander som Sønderjyske.
Jatak til Bomholt mod de hold, hvor vi faktisk gerne vil have noget sammenhængende offensivt spil. Det var lidt som om, det var lagt på hylden i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 23. sep 2024, 21:47

Hovedet skrev:

Dette hold har ganske enkelt ikke niveau til at spille i Superligaen. 9 point efter 9 runder er for det første tæt på det ringeste overhovedet i AaBs Superligahistorie - hvad endnu værre er: Vi har været pivheldige med at få så mange point, og det ville være et under, hvis dette hold ikke allerede halvvejs i grundspillet befinder sig på nedrykningsplads. For det er rent og skær held, at vi ikke allerede befinder os under stregen.

Dette hold er i mine øjne resultatet af direkte uansvarlighed. SSE 22 havde et helt år til at forberede denne sæson - og er dumpet med et brag, jeg ganske enkelt ikke havde fantasi til at forestille mig.
Igen - vi har tabt klart til Brøndby, AGF, FCN og idag til FCK.
Spillere en rigtig god kamp i Herning hvor vi med lidt held kunne ha fået en uafgjort. Det samme i Randers. Og så 3 sejre, hvor jeg vurderer det er ganske fortjent at det er os der løber med de tre point.
Jeg synes at mange herinde har en tendens til at male fanden på væggen eller har voldsomt urealistiske forventninger til holdet. Som oprykker med et næsten helt nyt hold, helt ny trænerstab og med en ledelse som ENDELIG sætter tæring efter næring, så synes jeg vi har klaret os som forventet. Bliver det et hundeslagsmål for at undgå nedrykning? JA. Vinder vi de to næste kampe? Ja. Og når vi har gjort det så har vi efter 11 spillerunder samme antal point, som vi havde efter 22 kampe i nedrykningssæsonen

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 23. sep 2024, 21:52

Hovedet skrev:

Ja de har haft et år til forberedelse og har gjort det de kunme. Men alligevel er de så dumpet efter 9 ud af 32 kampe - det er sgu en streng jury.
Hvilke spillere skulle de ellers have hentet med de midler der er til rådighed.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 23. sep 2024, 21:56

Frygah skrev:
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

Lyngby tog lige en uafgjort mod AGF, og mod os skulle de vel ret beset have haft minimum 1 point.

Jeg er ikke tryg ved det her, men SSE22 stoler jo på deres model, på trods vi nu i endnu en kamp er gået total modsat den taktik vi har hentet spillere til og som Menno er hentet ind til at implementere.
Du mener simplethen vi med vores budget har købt spillere ind til en kamp i parken mod FCK.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Vestergaard
Miniput
Miniput

Indlæg af Vestergaard » 23. sep 2024, 21:58

Mon ikke Kasper Jørgensen kommer ind og laver en "Pallesen" i det centrale forsvar til næste kamp? Så Bruus på H.B.

Syntes Widell blev alt for defensiv i dag, det syntes jeg slet ikke fungerede. Savnede mere pres i frontlinjen i dag, som man er garant for med en trio med Mathias Jørgensen-Iredale-Ross.

2-0 var billigt sluppet, nu skal der fuld fokus på to ekstremt vigtige kampe!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 23. sep 2024, 22:00

Meh. Vi holder dem til 6 skud på mål. De var langt bedre, og vi har i øjeblikket ikke midlerne til at skabe noget mod millionærklubben.

Bliver fedt i de næste par kampe!
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 23. sep 2024, 22:01

Vestergaard skrev:
23. sep 2024, 21:58
Mon ikke Kasper Jørgensen kommer ind og laver en "Pallesen" i det centrale forsvar til næste kamp? Så Bruus på H.B.

Syntes Widell blev alt for defensiv i dag, det syntes jeg slet ikke fungerede. Savnede mere pres i frontlinjen i dag, som man er garant for med en trio med Mathias Jørgensen-Iredale-Ross.

2-0 var billigt sluppet, nu skal der fuld fokus på to ekstremt vigtige kampe!
Det vil i hvert fald give mening hvis det vurderes at Kasper J er bedre i midtforsvar end Bjarne og hb burde ikke blive vanvittigt svækket af det.
AaB - BIF 13/4 2014

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 23. sep 2024, 22:05

For mig at se, er der stadig alt, alt for lang afstand mellem vores midtbane og angreb. Alt for tit står Helenius og Mathias Jørgensen og flagrer oppe foran, mens vi dårligt kan spille bolden længere nordpå end Davidsen.

Hvis vi skal se nogen effekt af hurtige folk som MJ og Bruus, skal vi kunne nå 2-3 afleveringer længere end det, vi formår pt.

Helenius skal droppe længere ned (og De Boer skal ramme ham bedre). Og Bruus og M. Jørgensen skal også holde sig tættere på spillet.

Besvar