Maglau skrev: ↑23. sep 2024, 21:52
Hovedet skrev: ↑23. sep 2024, 21:25
Vi kan jo ikke blive ved med at stikke os selv blår i øjnene.
Dette hold har ganske enkelt ikke niveau til at spille i Superligaen. 9 point efter 9 runder er for det første tæt på det ringeste overhovedet i AaBs Superligahistorie - hvad endnu værre er: Vi har været pivheldige med at få så mange point, og det ville være et under, hvis dette hold ikke allerede halvvejs i grundspillet befinder sig på nedrykningsplads. For det er rent og skær held, at vi ikke allerede befinder os under stregen.
Dette hold er i mine øjne resultatet af direkte uansvarlighed. SSE 22 havde et helt år til at forberede denne sæson - og er dumpet med et brag, jeg ganske enkelt ikke havde fantasi til at forestille mig.
Ja de har haft et år til forberedelse og har gjort det de kunme. Men alligevel er de så dumpet efter 9 ud af 32 kampe - det er sgu en streng jury.
Hvilke spillere skulle de ellers have hentet med de midler der er til rådighed.
Og lige præcis i sidstnævnte sætning synes jeg, at du - om end uforvarende - rammer hovedet på sømmet. For SSE 22 er en
investor, hvis eneste berettigelse for i praksis at have overtaget AaBs Superligalicens er
penge. Læg dertil, at deres erklærede mål - og skønt formuleret i vage, abstrakte og ukonkrete vendinger skal de holdes op på dette mål! - er at gøre AaB til
topklub i Danmark. Det AaB, de overtog, underpræsterede ganske vist fælt - men befandt sig ikke desto mindre konstant omkring top 6 med undtagelse af den sidste ulykkelige sæson.
Så det tusindfold messede mantra - "vi har ingen penge" - er ganske enkelt ikke gangbart og har heller aldrig været det på noget tidspunkt. For "vi" er - SSE 22. Hvis denne investor enten ikke har penge eller ikke ønsker at bruge dem - så har de heller intet at gøre i klubben. Og det skal ligeledes slås fast én gang for alle: Uden betragtelig kapitaltilførsel er der intet grundlag for Superligafodbold i Aalborg. Vi taler slet ikke længere om bare at nå det niveau, alle var utilfredse med under Gaarde og Inge!
Det er blændværk udover alle grænser at tro på, at dette i huj og hast sammensatte miskmask af udenlandsk discount skulle indebære nogen som helst form for fremtid.