Enig vi ser værdien er sse22 netværk som de har snakket så meget op... Man kunne have fået bedre resultater med at gå på rov i 1 divBugatti1 skrev: ↑24. sep 2024, 08:17Puuuuha. Der blev AaB da virkelig kørt rundt på Røv og albuer . Totalt overmatchet og spil til et mål i en hel kamp. Der er godt nok ikke mange fra AaB´s hold der er superligamateriale. Hvem er der? M. Jørgensen, Kramer, Otoa og Widell. Tror sgu ikke de klarer den, da vi har været vildt heldige med points mod Sileborg og Lyngby (Lyngby endda på hjemmebane var svært) Lyngby formår at hive en 0-0 med hjem mod Gf´erne, mens vi igen på hjemmebane mod selvsamme hold bliver rundbarberet 4-0! Godt nok bekymrende. Tror også vi skal stille os meget tilfredse med en uafgjort mod Sønderjyske. Men lad os se, frygter de også taber den.
FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Re: FCK - AaB, Superligaen, 9. runde - 23.09.24
Rolig nu. Der er altså kæmpemæssig kvalitetsforskel på top og bund i superligaen i år. Jeg så Sønderjydske mod Vejle og var overhovedet ikke skræmt på AaB’s vegne.Bugatti1 skrev: ↑24. sep 2024, 08:17Puuuuha. Der blev AaB da virkelig kørt rundt på Røv og albuer . Totalt overmatchet og spil til et mål i en hel kamp. Der er godt nok ikke mange fra AaB´s hold der er superligamateriale. Hvem er der? M. Jørgensen, Kramer, Otoa og Widell. Tror sgu ikke de klarer den, da vi har været vildt heldige med points mod Sileborg og Lyngby (Lyngby endda på hjemmebane var svært) Lyngby formår at hive en 0-0 med hjem mod Gf´erne, mens vi igen på hjemmebane mod selvsamme hold bliver rundbarberet 4-0! Godt nok bekymrende. Tror også vi skal stille os meget tilfredse med en uafgjort mod Sønderjyske. Men lad os se, frygter de også taber den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Men er det egentlig ikke en mulighed, at man på forhånd har indset, at vi er et bundhold, der kommer til at kæmpe en hård kamp for overlevelse, OG samtidig være pænt flabbergasted over, at vi halter SÅ meget efter på niveau, evner og snart sagt alt?Kunji skrev: ↑24. sep 2024, 07:25Taget dine indlæg i betragtning, så skal du vist skrue ned for retorikken omkring folkeskolen…baresi skrev: ↑23. sep 2024, 22:16Kan du ikke læse og forstå ? Det fag kan du måske ikke huske fra folkeskolenKunji skrev: ↑23. sep 2024, 21:26Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.baresi skrev: ↑23. sep 2024, 21:150-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Viborg har fundet melodien
Jeg ser kun lyngby og Vejle som dårligere - sønderjyske er lige så gode
Men hvis AaB kun kan vinde mod klare bundhold aå overlever man agu ik.
Men man må håbe man kan finde nogle midler i januar for det er nødvendigt
Vi har for fanden allerede vundet over både Viborg og Silkeborg. At vi taber i Parken betyder sgu da ikke, at vi kun kommer til at vinde over Lyngby og Vejle resten af sæsonen.
Vi er i nedrykningsfare, og det kommer vi til at være hele sæsonen. Vi kommer ikke pludselig til at finde 8 millioner til spillere til vinter. Det er ikke det hold, eller den klub vi er pt.
Niveauet nogle gange… af en mand der påstår at have insiderviden, så er du satme virkelighedsfjern. Men det hænger måske sammen.
Dansk - læs og forstå
Jeg har ikke skrevet noget sted jeg forventede point Idag
Jeg har ikke skrevet vi kun kommer til at vinde over lyngby og Vejle - jeg skrev hvis vi kun kan - og jeg ved godt vi fik 3 point mod sif.
Men det er Da mere blåøjet hvis ikke man kan se hvor langt vi er fra at have et spil og ikke mindst spillere der kan begå sig på det her niveau og blive i suppen.. hva det i øvrigt har med insider viden at gøre er da helt skævt
Dette er ikke andet end mine betragtninger og dine er dine om du så var James gows familie
Hvem er det du mener, der er blåøjet her? Dem der på forhånd havde indset, at vi er et bundhold, som er milevidt fra at konkurrere i en kamp som denne, eller dem som pisker en stemning op i chok eller frustration over, at vi ikke præsterer bedre i en kamp som denne?
Og hvis din pointe med, at “hvis vi kun kan vinde over Vejle og Lyngby” ikke handler om, at du tror, vi kun kan vinde over Vejle og Lyngby på baggrunden af kampen i går, så har jeg svært ved at se formålet med at bringe sætningen. Det er jo bare tåbeligt.
Jeg er med på, at vi ikke skal måle os med FCK og alt det der samt alle de stråmænd, der blev væltet ud i går (ikke af dig), men set over den her første 1/3 af sæsonen, så er havde jeg forventet, at vi ville være i tovene pointmæssigt, men nok ikke, at vi ville fremstå som et Danmarksseriehold i så mange facetter i så mange kampe. Og det er da noget af en vækkelse.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg har også set Lyngby, inden vi mødte dem. Der tænkte jeg det samme som du gør.Funky skrev: ↑24. sep 2024, 08:43Rolig nu. Der er altså kæmpemæssig kvalitetsforskel på top og bund i superligaen i år. Jeg så Sønderjydske mod Vejle og var overhovedet ikke skræmt på AaB’s vegne.Bugatti1 skrev: ↑24. sep 2024, 08:17Puuuuha. Der blev AaB da virkelig kørt rundt på Røv og albuer . Totalt overmatchet og spil til et mål i en hel kamp. Der er godt nok ikke mange fra AaB´s hold der er superligamateriale. Hvem er der? M. Jørgensen, Kramer, Otoa og Widell. Tror sgu ikke de klarer den, da vi har været vildt heldige med points mod Sileborg og Lyngby (Lyngby endda på hjemmebane var svært) Lyngby formår at hive en 0-0 med hjem mod Gf´erne, mens vi igen på hjemmebane mod selvsamme hold bliver rundbarberet 4-0! Godt nok bekymrende. Tror også vi skal stille os meget tilfredse med en uafgjort mod Sønderjyske. Men lad os se, frygter de også taber den.
Ædruelighedens stemme
Og vi er gået totalt på kompromis med vores taktik, som der er indkøbt spillere til. Nu er det Randers, AGF, BIF, FCN og FCK hvor vi enten har fået ørerne totalt i maskinen eller bevidst ikke spillet den taktik som der blev talt højt og flot om.R Rosenberg skrev: ↑24. sep 2024, 08:56Men er det egentlig ikke en mulighed, at man på forhånd har indset, at vi er et bundhold, der kommer til at kæmpe en hård kamp for overlevelse, OG samtidig være pænt flabbergasted over, at vi halter SÅ meget efter på niveau, evner og snart sagt alt?Kunji skrev: ↑24. sep 2024, 07:25Taget dine indlæg i betragtning, så skal du vist skrue ned for retorikken omkring folkeskolen…baresi skrev: ↑23. sep 2024, 22:16Kan du ikke læse og forstå ? Det fag kan du måske ikke huske fra folkeskolenKunji skrev: ↑23. sep 2024, 21:26Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.baresi skrev: ↑23. sep 2024, 21:150-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Vi har for fanden allerede vundet over både Viborg og Silkeborg. At vi taber i Parken betyder sgu da ikke, at vi kun kommer til at vinde over Lyngby og Vejle resten af sæsonen.
Vi er i nedrykningsfare, og det kommer vi til at være hele sæsonen. Vi kommer ikke pludselig til at finde 8 millioner til spillere til vinter. Det er ikke det hold, eller den klub vi er pt.
Niveauet nogle gange… af en mand der påstår at have insiderviden, så er du satme virkelighedsfjern. Men det hænger måske sammen.
Dansk - læs og forstå
Jeg har ikke skrevet vi kun kommer til at vinde over lyngby og Vejle - jeg skrev hvis vi kun kan - og jeg ved godt vi fik 3 point mod sif.
Men det er Da mere blåøjet hvis ikke man kan se hvor langt vi er fra at have et spil og ikke mindst spillere der kan begå sig på det her niveau og blive i suppen.. hva det i øvrigt har med insider viden at gøre er da helt skævt
Dette er ikke andet end mine betragtninger og dine er dine om du så var James gows familie
Hvem er det du mener, der er blåøjet her? Dem der på forhånd havde indset, at vi er et bundhold, som er milevidt fra at konkurrere i en kamp som denne, eller dem som pisker en stemning op i chok eller frustration over, at vi ikke præsterer bedre i en kamp som denne?
Og hvis din pointe med, at “hvis vi kun kan vinde over Vejle og Lyngby” ikke handler om, at du tror, vi kun kan vinde over Vejle og Lyngby på baggrunden af kampen i går, så har jeg svært ved at se formålet med at bringe sætningen. Det er jo bare tåbeligt.
Jeg er med på, at vi ikke skal måle os med FCK og alt det der samt alle de stråmænd, der blev væltet ud i går (ikke af dig), men set over den her første 1/3 af sæsonen, så er havde jeg forventet, at vi ville være i tovene pointmæssigt, men nok ikke, at vi ville fremstå som et Danmarksseriehold i så mange facetter i så mange kampe. Og det er da noget af en vækkelse.
Hvis spillerne er købt ind til at udvikle sig og excellere til en anden taktik end vi bruger i halvdelen af kampene, hvordan skal de så munde sig ud i de massive salg som SSE22 forventer vi skal komme med? Og hvordan træner vi overhovedet i ugen op til kampene mod de her hold?
Jeg forventede ikke en sejr over FCK, men jeg er bekymret over den manglende udvikling i vores eget spil mod superligahold, og de voldsomt store personlige fejl vi ser igen og igen på banen. Det har SSE22 i hvert fald ikke fået udryddet siden nedrykningssæonen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Ja, projektet kan lige så godt lægges i graven, hvis vi ikke bare går all in i parken, og inviterer til et 6-0 nederlag.
Det er som om, at en del herinde virkelig hurtigt har glemt, at de foregående 2-3 sæsoner er klubbens absolutte lavpunkt siden midt-80'erne. Hvordan kan det være så overraskende at pointhøsten afspejler det?
"Hvorfor har vi ikke hentet nogle bedre spillere" er ikke et seriøst oplæg til noget som helst. Hvordan ville man selv gribe situationen an, hvis man overtog en klub, der rykkede ned og blæste de sidste kroner af, lige inden man fik overdraget nøglerne?
Det er som om, at en del herinde virkelig hurtigt har glemt, at de foregående 2-3 sæsoner er klubbens absolutte lavpunkt siden midt-80'erne. Hvordan kan det være så overraskende at pointhøsten afspejler det?
"Hvorfor har vi ikke hentet nogle bedre spillere" er ikke et seriøst oplæg til noget som helst. Hvordan ville man selv gribe situationen an, hvis man overtog en klub, der rykkede ned og blæste de sidste kroner af, lige inden man fik overdraget nøglerne?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Nej, det er bare dig der ikke gider at læse det som bl.a. undertegnede og R Rosenberg skriver. Par for the course.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 09:07Ja, projektet kan lige så godt lægges i graven, hvis vi ikke bare går all in i parken, og inviterer til et 6-0 nederlag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Nu er det jo ikke kun dig og Rosenberg der går helt i panik over, at pointhøsten for de første 9 runder er ringere end sæsoner hvor vi lå til at blive 5'er.Frygah skrev: ↑24. sep 2024, 09:10Nej, det er bare dig der ikke gider at læse det som bl.a. undertegnede og R Rosenberg skriver. Par for the course.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 09:07Ja, projektet kan lige så godt lægges i graven, hvis vi ikke bare går all in i parken, og inviterer til et 6-0 nederlag.
Jeg husker Grønkjærs afskedskamp i parken, hvor vi var på vej mod nedrykning og blev reddet af Tim Jannsen i overtiden. Vi havde alt at spille for, men var aldrig rigtigt med i kampen, og spillede vel også ringere end i går. Det blev også 2-0R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 22:13Jeg siger, at je aldrig har set en større niveauforskel i parken, selvom spillerne giver alt, hvad de har. Modsat alle de andre gange, vi er blevet gennemkneppet der, men hvor det i høj grad har være selvforskyldt samt pga et FCK, der er klasser over, hvad de er i disse år.
-
R Rosenberg
- Allstar

Den husker jeg også. Jeg stod og pissede i et hjørne på tribunen. Det er bare slet ikke, hvad dette handler om.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 09:19Jeg husker Grønkjærs afskedskamp i parken, hvor vi var på vej mod nedrykning og blev reddet af Tim Jannsen i overtiden. Vi havde alt at spille for, men var aldrig rigtigt med i kampen, og spillede vel også ringere end i går. Det blev også 2-0R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 22:13Jeg siger, at je aldrig har set en større niveauforskel i parken, selvom spillerne giver alt, hvad de har. Modsat alle de andre gange, vi er blevet gennemkneppet der, men hvor det i høj grad har være selvforskyldt samt pga et FCK, der er klasser over, hvad de er i disse år.
Og nej, ingen er i panik. Og ingen er det over pointhøsten. Det er idiotisk at påstå, når man sort på hvidt skriver, at man forventer at ligge og rode i bunden og kæmpe for overlevelse fra dag ét. Idiotisk debatstil.
Men derfor kan man godt være overrasket over, HVOR ringe vi er, selvom spillerne giver ALT, hvad de har (modsat de mange andre gange mod et væsentligt bedre FCK-hold)
Ædruelighedens stemme
Vi bliver aldrig enige herinde og det er vel også okay. Nogle mener at vi skulle have et bedre hold (jeg er ikke uenig) og andre mener vi skal stille os tilfredse med en lorte sæson hvor vi bliver spillet rundtosset men redder livet i ligaen (heller ikke her er jeg uenig)
Men nu skal vi videre. Jeg håber på 10000 mod SønderjyskE og et tændt hold der er tilbage til angrebsfodbold og højt pres. Det er de kampe der tæller.. Alt skal sættes ind på at få så mange klar som muligt og AaB skal igang med at sælge kampe på søndag til tilskuerne..
Men nu skal vi videre. Jeg håber på 10000 mod SønderjyskE og et tændt hold der er tilbage til angrebsfodbold og højt pres. Det er de kampe der tæller.. Alt skal sættes ind på at få så mange klar som muligt og AaB skal igang med at sælge kampe på søndag til tilskuerne..
Jeg er bare ikke enig i, at der er grund til den overraskelse - jeg er heller ikke enig i, at vi er “SÅ ringe”. Vi rykkede op som nr. 2 fra 1. div., og ligger pt. klart foran dem. Vi har haft et sværere program end dem so far. Vi havde det svært men vandt altså over Lyngby. Vi skal forbedre os over sæsonen for at optimere chancen for at holde Lyngby og/eller SJ under os. Spillet sidder ikke endnu, og vi er i øvrigt ramt af et par trælse skader. Det glippede med at hente en stærk 6’er (men forsøget blev gjort). Det er mit grundlag for at sige, at jeg ikke er særligt overrasket. Skulle jeg være det, så skulle det være over, at Menno er mindre ultimativ om sin spillestil, end han blev udskreget til af diverse “eksperter”. Men det er jeg ikke sikker på er en dårlig ting. Dette hold har kun 1 mål - overlevelse - og der skal udvikles og top-performes for, at det mål bliver nået.R Rosenberg skrev: ↑24. sep 2024, 09:30Den husker jeg også. Jeg stod og pissede i et hjørne på tribunen. Det er bare slet ikke, hvad dette handler om.jonas386 skrev: ↑24. sep 2024, 09:19Jeg husker Grønkjærs afskedskamp i parken, hvor vi var på vej mod nedrykning og blev reddet af Tim Jannsen i overtiden. Vi havde alt at spille for, men var aldrig rigtigt med i kampen, og spillede vel også ringere end i går. Det blev også 2-0R Rosenberg skrev: ↑23. sep 2024, 22:13Jeg siger, at je aldrig har set en større niveauforskel i parken, selvom spillerne giver alt, hvad de har. Modsat alle de andre gange, vi er blevet gennemkneppet der, men hvor det i høj grad har være selvforskyldt samt pga et FCK, der er klasser over, hvad de er i disse år.
Og nej, ingen er i panik. Og ingen er det over pointhøsten. Det er idiotisk at påstå, når man sort på hvidt skriver, at man forventer at ligge og rode i bunden og kæmpe for overlevelse fra dag ét. Idiotisk debatstil.
Men derfor kan man godt være overrasket over, HVOR ringe vi er, selvom spillerne giver ALT, hvad de har (modsat de mange andre gange mod et væsentligt bedre FCK-hold)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror ikke på, at fodbold er så sort/hvidt og 1:1 sammenligneligt, som det virker til at mange gerne vil have det til at være.
Der kan være MANGE grunde til at vi blev kørt rundt i går (caveat: Jeg så ikke kampen, men har læst mig til, at det var sådan det var). En af dem, kan selvfølgelig være, at niveauforskellen ganske enkelt bare var voldsomt stor.
Det kan også være, som Helenius var inde på (som jeg læste på TV2), at det for mange af spillerne var første gang de spillede på så stor en arena. Det kan også gøre noget ved nervøsiteten. De kunne også have haft en skidt dag. Der kan være MANGE grunde.
Vi er nødt til at se det over noget længere tid før vi kan tegne det reelle billede. Jeg vil mene i hvert fald en halv sæson. Spillerne kan udvikle sig i positiv retning i takt med at de får mere erfaring på det her niveau. Nogle kan udvikle sig hurtigt og andre i normalt tempo - nogle kan udvikle sig negativt.
Jeg er med på, at jeg er stor optimist, tangerende til direkte kvalmende, men det er sådan jeg ser det.
Der kan være MANGE grunde til at vi blev kørt rundt i går (caveat: Jeg så ikke kampen, men har læst mig til, at det var sådan det var). En af dem, kan selvfølgelig være, at niveauforskellen ganske enkelt bare var voldsomt stor.
Det kan også være, som Helenius var inde på (som jeg læste på TV2), at det for mange af spillerne var første gang de spillede på så stor en arena. Det kan også gøre noget ved nervøsiteten. De kunne også have haft en skidt dag. Der kan være MANGE grunde.
Vi er nødt til at se det over noget længere tid før vi kan tegne det reelle billede. Jeg vil mene i hvert fald en halv sæson. Spillerne kan udvikle sig i positiv retning i takt med at de får mere erfaring på det her niveau. Nogle kan udvikle sig hurtigt og andre i normalt tempo - nogle kan udvikle sig negativt.
Jeg er med på, at jeg er stor optimist, tangerende til direkte kvalmende, men det er sådan jeg ser det.
slap nu af og ikke mal fanden på væggen ja vi tabte, men igen det var heller ikke en af de kampe vi skulle vinde
og at spillet var mindre godt kan jo tilskrives skader til Otoa, Ross, Muller
nu gælder det bare om at få samlet point sammen i de næste kampe imod forventet bundhold.
og så tror jeg på vi kommer stærkt i foråret hvis vi kan beholde de nuværende spiller og de har en lang vinter optakt til at komme helt ind i systemet.
god dag til jer der ude
og at spillet var mindre godt kan jo tilskrives skader til Otoa, Ross, Muller
nu gælder det bare om at få samlet point sammen i de næste kampe imod forventet bundhold.
og så tror jeg på vi kommer stærkt i foråret hvis vi kan beholde de nuværende spiller og de har en lang vinter optakt til at komme helt ind i systemet.
god dag til jer der ude
sjældent men heldigvis for det meste trækker jeg vejret. Men ved du hvad - jeg lægger mig sgu fladt ned og beklager retorikken. Vi er ikke enige, men retorikken er for dårlig. Det er netop det "bag skærmen" kan, og det skal man undgå. Sorry herfra.Kunji skrev: ↑24. sep 2024, 07:25Taget dine indlæg i betragtning, så skal du vist skrue ned for retorikken omkring folkeskolen…baresi skrev: ↑23. sep 2024, 22:16Kan du ikke læse og forstå ? Det fag kan du måske ikke huske fra folkeskolenKunji skrev: ↑23. sep 2024, 21:26Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.baresi skrev: ↑23. sep 2024, 21:150-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Dansk - læs og forstå
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Der er nogle, der ikke vil forstå og andre der ikke kan. Uanset hvordan du formulerer det, pænt, karikeret eller midt imellem, så vil de ikke kunne træde et skridt tilbage og finde overblikket.Frygah skrev: ↑24. sep 2024, 09:00Og vi er gået totalt på kompromis med vores taktik, som der er indkøbt spillere til. Nu er det Randers, AGF, BIF, FCN og FCK hvor vi enten har fået ørerne totalt i maskinen eller bevidst ikke spillet den taktik som der blev talt højt og flot om.R Rosenberg skrev: ↑24. sep 2024, 08:56Men er det egentlig ikke en mulighed, at man på forhånd har indset, at vi er et bundhold, der kommer til at kæmpe en hård kamp for overlevelse, OG samtidig være pænt flabbergasted over, at vi halter SÅ meget efter på niveau, evner og snart sagt alt?Kunji skrev: ↑24. sep 2024, 07:25Taget dine indlæg i betragtning, så skal du vist skrue ned for retorikken omkring folkeskolen…baresi skrev: ↑23. sep 2024, 22:16Kan du ikke læse og forstå ? Det fag kan du måske ikke huske fra folkeskolenKunji skrev: ↑23. sep 2024, 21:26Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.baresi skrev: ↑23. sep 2024, 21:150-15 i målscorer i vires nederlag - det vidner desværre om slt for stor forskel og vi kan sgu ike tage for givet at vi ikke rykker ned igen.
Dansk - læs og forstå
Hvis spillerne er købt ind til at udvikle sig og excellere til en anden taktik end vi bruger i halvdelen af kampene, hvordan skal de så munde sig ud i de massive salg som SSE22 forventer vi skal komme med? Og hvordan træner vi overhovedet i ugen op til kampene mod de her hold?
Jeg forventede ikke en sejr over FCK, men jeg er bekymret over den manglende udvikling i vores eget spil mod superligahold, og de voldsomt store personlige fejl vi ser igen og igen på banen. Det har SSE22 i hvert fald ikke fået udryddet siden nedrykningssæonen.
Der er kun SSE22 måden, det kan du nok forstå - sådan er det jo!
Vi må ikke undre os over udskiftninger af næsten alle trænere og øverste høvding på akademiet. Det var nødvendigt.
Vi må ikke undre os over, at der bruges penge, når der skal spares, på typer som Pudel, Iredale, John eller hvem end der er hentet ind som lottokupon.
Vi må ikke undre os, når den sportslige ledelse taler om spillestil, koncept og ufravigelig retning. Sådan skal det være, var alle enige om.
Vi må så heller ikke undre os, når de så skifter taktik numerisk og for den sags skyld markant ændrer i udtrykket. Heller ikke selvom, spillerne er scoutet efter et specifikt koncept. Nu er det nødvendigt...
Vi må ikke undre os over deres økonomiske nedsabling af udgifterne og foreslå en mere gradvis udførelse af dette. Der er kun en vej og det er SABLEN, og samtidig får vi at vide, at SSE22 accepterer nedrykning og de økonomiske tæsk det giver - HOV der forsvandt sablen..
Du kan skrive nok så mange gange, at du ikke forventede et nederlag og du kan prøve på nok så mange måder - nogle vil bare leve i en fantasiverden, hvor der går politisk-spin i deres begrundelser.
Jeg forventede heller ikke nogen sejr i går, men måden vi blev pakket ind og presset på, viste lige præcis alle vores udfordringer. Der sidder ikke en eneste træner i suppen, der ikke har registreret, at vi falder sammen under pres. Desuden er det ret tydeligt, at hverdagen er vendt tilbage - oprykkermoralen ligner et forhistorisk minde og en del spillere ligner nogle der kæmper med selvtilliden og tempoet i suppen.
Nu har vi:
Sønderjyske hjemme
Vejle ude
Randers hjemme
Silkebog ude
Vejle hjemme.
Lyngby ude
Viborg Hjemme
Der findes næsten ikke et nemmere program i superligaen og vi har en masse gode muligheder for point - hvis vi lige pludselig finder melodien.
Jeg kan godt acceptere, at vi får lidt prygl engang imellem og anerkender vores svære start-program, men det kan bare ikke passe, at vi bliver SÅ udstillet og det fremstår regressivt frem for progressivt.
Nå men vi bliver alle klogere, når de næste 7 kampe er overstået.
Overraskende lille nederlag igår. AaB var ikke gode. fck var ikke gode(hvad er det dog for nogle spillere de hiver ind? Ham den russiske 9'er fra Vejle - Jøsses han var ringe)Dennis Nielsen skrev: ↑24. sep 2024, 10:23Der er nogle, der ikke vil forstå og andre der ikke kan. Uanset hvordan du formulerer det, pænt, karikeret eller midt imellem, så vil de ikke kunne træde et skridt tilbage og finde overblikket.Frygah skrev: ↑24. sep 2024, 09:00Og vi er gået totalt på kompromis med vores taktik, som der er indkøbt spillere til. Nu er det Randers, AGF, BIF, FCN og FCK hvor vi enten har fået ørerne totalt i maskinen eller bevidst ikke spillet den taktik som der blev talt højt og flot om.R Rosenberg skrev: ↑24. sep 2024, 08:56Men er det egentlig ikke en mulighed, at man på forhånd har indset, at vi er et bundhold, der kommer til at kæmpe en hård kamp for overlevelse, OG samtidig være pænt flabbergasted over, at vi halter SÅ meget efter på niveau, evner og snart sagt alt?Kunji skrev: ↑24. sep 2024, 07:25Taget dine indlæg i betragtning, så skal du vist skrue ned for retorikken omkring folkeskolen…baresi skrev: ↑23. sep 2024, 22:16Kan du ikke læse og forstå ? Det fag kan du måske ikke huske fra folkeskolenKunji skrev: ↑23. sep 2024, 21:26
Vi har hele tiden vidst, at kun Vejle og Lyngby var dårligere, mens SønderjyskE var ca samme niveau. Det kan for fanden ikke overraske, at vi ville være på røven i Parken, hvor vi vel har spillet 2-3 gode kampe de sidste 15 år. Det er vel kun de mest naive herinde, der seriøst troede at dagen i dag ville byde på andet.
Dansk - læs og forstå
Der er kun SSE22 måden, det kan du nok forstå - sådan er det jo!
Vi må ikke undre os over udskiftninger af næsten alle trænere og øverste høvding på akademiet. Det var nødvendigt.
Vi må ikke undre os over, at der bruges penge, når der skal spares, på typer som Pudel, Iredale, John eller hvem end der er hentet ind som lottokupon.
Vi må ikke undre os, når den sportslige ledelse taler om spillestil, koncept og ufravigelig retning. Sådan skal det være, var alle enige om.
Vi må så heller ikke undre os, når de så skifter taktik numerisk og for den sags skyld markant ændrer i udtrykket. Heller ikke selvom, spillerne er scoutet efter et specifikt koncept. Nu er det nødvendigt...
Vi må ikke undre os over deres økonomiske nedsabling af udgifterne og foreslå en mere gradvis udførelse af dette. Der er kun en vej og det er SABLEN, og samtidig får vi at vide, at SSE22 accepterer nedrykning og de økonomiske tæsk det giver - HOV der forsvandt sablen..
Du kan skrive nok så mange gange, at du ikke forventede et nederlag og du kan prøve på nok så mange måder - nogle vil bare leve i en fantasiverden, hvor der går politisk-spin i deres begrundelser.
Jeg forventede heller ikke nogen sejr i går, men måden vi blev pakket ind og presset på, viste lige præcis alle vores udfordringer. Der sidder ikke en eneste træner i suppen, der ikke har registreret, at vi falder sammen under pres. Desuden er det ret tydeligt, at hverdagen er vendt tilbage - oprykkermoralen ligner et forhistorisk minde og en del spillere ligner nogle der kæmper med selvtilliden og tempoet i suppen.
Nu har vi:
Sønderjyske hjemme
Vejle ude
Randers hjemme
Silkebog ude
Vejle hjemme.
Lyngby ude
Viborg Hjemme
Der findes næsten ikke et nemmere program i superligaen og vi har en masse gode muligheder for point - hvis vi lige pludselig finder melodien.
Jeg kan godt acceptere, at vi får lidt prygl engang imellem og anerkender vores svære start-program, men det kan bare ikke passe, at vi bliver SÅ udstillet og det fremstår regressivt frem for progressivt.
Nå men vi bliver alle klogere, når de næste 7 kampe er overstået.
Alligevel er det på en kontra efter et AaB hjørnespark, at de scorer. Ærgerligt, men videre i teksten.
For det er de næste 7 kampe som bliver ritti vigtige. Som tidligere nævnt, så er det ikke mod top6 hold AaB skal få point. Her skal spillestilen køres ind. Det er mod bund6 hold at pointene skal komme OG spillestilen køres ind.
Det bliver sjovt at følge.
Uden Synd Ingen Frelse
-
Alpa Chino
- Superliga

Debatsiden: Vi skal kæmpe for nedrykning i år - vi har ingen penge - alt under 0-4 i parken er en succes
Også Debatsiden: HVORFOR VINDER VI IKKE OVER FCK - FYR SSE22 - FYR VAN DAM
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
AaB spiller sin chance for point, holder 0-0 til godt en time, oversatser en dødbold i håb om at skabe en chance, hvorefter man taber anden bolden og FCK løber ned og scorer på omstillingen. Det er benhårdt og kynisk, typisk niveau forskel der kommer til udtryk Herefter punkterer AaB fuldstænding, men det er også meget at forlange at AaB pludselig finder energi og vender spillet når hele holdet har brugt 1 time på at løbe rundt efter bolden. Det ændrer ikke på at kampen igår spilles på en måde der giver mulighed for at få point. Det er mere end hvad man kan sige om kampene mod BIF og AGF f.eks.
Der er niveau forskel, ligesom der er forskel på samtlige andre parametre i en direkte sammenligning mod FCK. Der findes ikke en dimension hvor AaB kan spille mere positivt og bibeholde chancen for point.
Jeg tager det med fra den her kamp, at vi så solide ud defensivt, meget mere solide end mod BIF og AGF f.eks. Vi laver fejl i pasningsspillet, i drev med bolden, på vores standarder og positioneringen til andenboldene. Det må de bare analysere og arbejde på, på træningsbanen.
Forventningerne virker igen helt på månen på det her forum. Jeg forstår ikke kritikken af at der justeres på det taktiske oplæg til kampene, det er tydeligt at vi eksperimentere og arbejder på specifikke facetter til specifikke kampe, med det formål at få point. Det SKAL man gøre. Vi skal kunne forsvare et stort tryk, som mod Lyngby. Ellers får vi ikke point, og det er fordi vi ikke har kvaliteten og erfaringen til at dominere en kamp som FCK gør det igår. Der må I sgu bryste jer med tålmodighed, det her kommer til at tage lang tid og det starter med økonomien. Så tag og kom på stadion og spyt lidt i kassen.
Der er niveau forskel, ligesom der er forskel på samtlige andre parametre i en direkte sammenligning mod FCK. Der findes ikke en dimension hvor AaB kan spille mere positivt og bibeholde chancen for point.
Jeg tager det med fra den her kamp, at vi så solide ud defensivt, meget mere solide end mod BIF og AGF f.eks. Vi laver fejl i pasningsspillet, i drev med bolden, på vores standarder og positioneringen til andenboldene. Det må de bare analysere og arbejde på, på træningsbanen.
Forventningerne virker igen helt på månen på det her forum. Jeg forstår ikke kritikken af at der justeres på det taktiske oplæg til kampene, det er tydeligt at vi eksperimentere og arbejder på specifikke facetter til specifikke kampe, med det formål at få point. Det SKAL man gøre. Vi skal kunne forsvare et stort tryk, som mod Lyngby. Ellers får vi ikke point, og det er fordi vi ikke har kvaliteten og erfaringen til at dominere en kamp som FCK gør det igår. Der må I sgu bryste jer med tålmodighed, det her kommer til at tage lang tid og det starter med økonomien. Så tag og kom på stadion og spyt lidt i kassen.
-
R Rosenberg
- Allstar

@baresi omtalte det glimrende pædagogiske værktøj fra 70’erne og 80’erne. Jeg erindrer det som også meget konkurrencepræget. Det kan findes her: https://www.saxo.com/dk/laes-og-forsta ... sx86112015Alpa Chino skrev: ↑24. sep 2024, 11:11Debatsiden: Vi skal kæmpe for nedrykning i år - vi har ingen penge - alt under 0-4 i parken er en succes
Ædruelighedens stemme