AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 15:43

Funky skrev:
23. feb 2025, 15:37
Nå, men det var jo pissegenialt at bryde op i efterårets velfungerende stopper-par.

Nej, Marc Nielsen er overhovedet ikke god nok heller. Og Jimenez…jesus…

Så var der alligevel en tendens i, at målene væltede ind på træningsturen.
Det forlyder jo at Pudel har været piv ringe i optakten så på den baggrund kan man sige at Menno har været tvunget til det. Det nytter jo ikke at lade en spiller starte hvis han gennem en hel optakt har præsteret utilfredsstillende... men resultatet har godt nok været jammerligt. Meget usikker og svag indsats af Diakhite og tydeligt at der i mange situationer opstår tvivl mellem han og Kramer. Pludselig virker Otoa ikke så "nemt undværlig" alligevel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 23. feb 2025, 15:44

Ikke uventet med nederlag til AGF, men måden det sker på er pinlig. Det er jo som at se mænd mod drenge.

Jeg tror, at det bliver kamp til det sidste for at undgå nedrykning, for baseret på Vejle´s og Lyngby´s seneste kampe, er de i fremgang, mens jeg ikke lige ser samme fremgang hos AaB. Lyngby var uheldige med kun at tage ét point mod Midtjylland og Randers. De kunne godt have taget 2-3 stykker.

Retfærdigvis skal det siges, at jeg personligt har AGF som mesterskabsfavorit. Men alligevel burde der ikke være SÅ stor forskel på holdene, synes jeg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 15:45

white splash skrev:
23. feb 2025, 15:42
Håber både Bruus og Noel er klar til onsdag, så de kan få VB og en CB plads.
Gætter på, centerforsvaret hedder Kramer - Pudel, og så ved jeg faktisk ikke, hvad man stiller op på venstre back. Marc Nielsen kan det ikke blive. Han er slet ikke på niveau.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 23. feb 2025, 15:46

I det mindste kan vi lufte nogle af de nye ansigter, vi skal videre fra den her kamp i en fart. Der er ikke meget positivt at tage med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 15:47

Hanga skrev:
23. feb 2025, 15:43
Funky skrev:
23. feb 2025, 15:37
Nå, men det var jo pissegenialt at bryde op i efterårets velfungerende stopper-par.

Nej, Marc Nielsen er overhovedet ikke god nok heller. Og Jimenez…jesus…

Så var der alligevel en tendens i, at målene væltede ind på træningsturen.
Det forlyder jo at Pudel har været piv ringe i optakten så på den baggrund kan man sige at Menno har været tvunget til det. Det nytter jo ikke at lade en spiller starte hvis han gennem en hel optakt har præsteret utilfredsstillende... men resultatet har godt nok været jammerligt. Meget usikker og svag indsats af Diakhite og tydeligt at der i mange situationer opstår tvivl mellem han og Kramer. Pludselig virker Otoa ikke så "nemt undværlig" alligevel.
Det kan jeg så ikke få øje på, at han (Pudel) har, ud fra det, vi har kunnet følge. Det er hamrende useriøst at dømme ham på den kamp på træningsturen, hvor han havde en masse eksperimenter omkring sig og skulle spille en helt anden kamp, end Kramer/Diakhíte kunne spille mod Bodø.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mini-p
Landshold
Landshold
Geografisk sted: NEW YORK

Indlæg af Mini-p » 23. feb 2025, 15:48

Hvem var personen på tifoen?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 23. feb 2025, 15:50

Der mangler i gevaldig grad nogle spillere med hår på brystet på dette hold. Det kunne fanme være fedt hvis vi engang imellem kunne hente en spiller over 25, med noget erfaring og coolness

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 15:53

Nåja, Kristoffer-Kristoffersen skulle selvfølgelig også lige have sine vanlige 15 sekunders fame med et tyndt, tyndt kort til Bomholt.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 23. feb 2025, 15:56

Funky skrev:
23. feb 2025, 15:53
Baatnakken skrev:
23. feb 2025, 15:50
Der mangler i gevaldig grad nogle spillere med hår på brystet på dette hold. Det kunne fanme være fedt hvis vi engang imellem kunne hente en spiller over 25, med noget erfaring og coolness
Jeg vil stadig mene, at når billedet er SÅ ensidigt, som det har været i denne kamp, så er det hævet over, om man har den ene eller anden enkeltperson på banen. Der er noget fundamentalt galt på hold-delen ud fra denne præstation. Jeg kan eksempelvis overhovedet ikke få øje på, at spillernes fysiske formåen skulle være bedre end nogensinde. De har set tunge i røven ud hele kampen - på DEN måde som et utrænet serie-hold mod proffer.
Jeg tror personligt, at denne kamp er en outlier. Det er simpelthen så grotesk ringe over hele linjen, at der ikke er tale om et generelt niveau. Det ligner simpelthen et hold, der ikke er mødt op.

Men derfor skal det stadig have konsekvenser, hvis det kan. Diakithe, Nielsen og Jiminez kan simpelthen ikke starte inde i næste kamp.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Longtimefan
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Nr. Ib

Indlæg af Longtimefan » 23. feb 2025, 16:00

Helt enig. Jeg mener M. Nielsen, Diakite og Jimenez er årsag til det elendige forsvarsspil. Ingen af dem kan få genvalg.

Brugeravatar
Kallerhauge
2. div
2. div
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Indlæg af Kallerhauge » 23. feb 2025, 16:00

20-0 i målscore mod top 5 fra sidste sæson. Spændende med de næste 3 hjemme kampe :(

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 16:01

Kunji skrev:
23. feb 2025, 15:56
Funky skrev:
Baatnakken skrev:
Jeg vil stadig mene, at når billedet er SÅ ensidigt, som det har været i denne kamp, så er det hævet over, om man har den ene eller anden enkeltperson på banen. Der er noget fundamentalt galt på hold-delen ud fra denne præstation. Jeg kan eksempelvis overhovedet ikke få øje på, at spillernes fysiske formåen skulle være bedre end nogensinde. De har set tunge i røven ud hele kampen - på DEN måde som et utrænet serie-hold mod proffer.
Jeg tror personligt, at denne kamp er en outlier. Det er simpelthen så grotesk ringe over hele linjen, at der ikke er tale om et generelt niveau. Det ligner simpelthen et hold, der ikke er mødt op.

Men derfor skal det stadig have konsekvenser, hvis det kan. Diakithe, Nielsen og Jiminez kan simpelthen ikke starte inde i næste kamp.
Man kan da håbe på, det er en outlier. Men hold da kæft, hvor er det bekymrende, at man kan møde op med SÅ lidt. Alle andre nedrykningskandidater har vist kilometervis mere efter vinterpausen. Og man er jo ikke kommet 2mm tættere på AGF siden sidste ydmygelse mod dem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 23. feb 2025, 16:01

Funky skrev:
Nåja, Kristoffer-Kristoffersen skulle selvfølgelig også lige have sine vanlige 15 sekunders fame med et tyndt, tyndt kort til Bomholt.
Er det ikke omkring 16-17 friskspark begået af gf uden gult kort...og så 6 af AaB med 2 gule kort...og der var jo ikke engang frispark ved det sidste..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. feb 2025, 16:02

Kunji skrev:
Funky skrev:
Baatnakken skrev:

Det håber jeg godt nok også at det er. Men vi må bare sige at vi med få undtagelser tydeligt har set klasseforskellen når vi har mødt de bedste i rækken, hvor vi desværre må medregne AGF. Vi får ikke et ben til jorden. Det må vi leve med, det vigtigste er at vi møder op når vi har de øvrige. Jeg ærger mig stadig over de 2 sejre vi smed væk i de døende minutter, de ekstra point kunne vi virkelig godt bruge.

Og helt enig - det er kun Müller og Isak der kan være der indsats i dag bekendt, men de 3 var klart de dårligste. Forhåbentlig er Bruus og Widell klar igen og så må Pudel altså tilbage ved siden af Kramer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2025, 16:02

Kunji skrev:
Funky skrev:
Baatnakken skrev:

Forstår heller ikke at jasson er helt ude af startopstillingen. Ikke at han laver et klasseindhop, men var dog længder bedre end både Jimenez og Davidsen. Navnlig i duellerne var han langt mere til stede, hvor jeg slet ikke så nogle af de to andre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 23. feb 2025, 16:04

Lugter også af en gevaldig trænerfejl

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Surt med skader til Widell og Bruus

kongen44
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Diego Maradona

Indlæg af kongen44 » 23. feb 2025, 16:05

Longtimefan skrev:
23. feb 2025, 16:00
Helt enig. Jeg mener M. Nielsen, Diakite og Jimenez er årsag til det elendige forsvarsspil. Ingen af dem kan få genvalg.
ha ha ha du glemte mindst 7 mere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 16:06

Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04

Jimenez har ikke imponeret i sit første halve år, eller spillet på A holdet i opstarten… hvorfor så pludselig i startopstillingen? Samme med Marc Nielsen

Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2025, 16:09

Hvad er den overordnede plan i grunden, hvis AaB rykker ned i denne sæson? Og måske næsten lige så interessant - hvad er planen, såfremt AaB lige skulle klare cuttet? For det vil alene være et spørgsmål om tid, før endnu en nedrykning bliver en realitet, såfremt den nuværende sportslige forfatning skulle udgøre et benchmark for de kommende år; igen skal vi jo være opmærksomme på, at resten af dansk fodbold udvikler og flytter sig. Det var jo den realitet, der slog benene væk under 2014 - folkene og placerede os i den nuværende forfatning.

Vores tilskuertal i år efter de første par runder er lavere end i 1. division, og alene det faktum bør vække endda alvorlig stof til eftertanke.

kongen44
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Diego Maradona

Indlæg af kongen44 » 23. feb 2025, 16:13

Funky skrev:
23. feb 2025, 16:06
Jonas_K skrev:
23. feb 2025, 16:04

Enig, det virker ret vovet. Men vi er da bare totalt i underskud på den venstre back, når både Bruus og Noel er ude.
jeg forstår ikke hvorfor alle vil have bruus som venstre back. han skal da spille i højre, enten som back eller midtbane, ham og kasper jørgensen kunne være en ok højre side, og ja ham nielsen dur ikke som venstre back,derfor fatter jeg heller ikke de ikke kunne finde en her i vinter eller har de noget fra ungdomsrækkerne der kan spille den.

Besvar