Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Soren
1. div
1. div

Træneremner

Indlæg af Soren » 16. apr 2025, 23:05

Hvis vi går ud fra at der skal ske noget nyt - hvem kunne så holde os oppe? Truppen virker til at have mistet tilliden til Menno Her er nogle bud:

Christian Lønstrup - har gjort det godt med få midler i Hillerød. Er taktisk stærk og kan bringe noget energi ind i truppen. Vil gerne prøves af på et højere niveau

Lars Knudsen - pt assistent i Augsburg og u21 træner fra sommer. Kan han overtales til at slutte sæsonen af for os? Sæsonen er nærmest færdig i Augsburg og han er på vej videre derfra

Brian Priske - hans resultater taler for sig selv. Er vel urealistisk

Morten Dahm Kjærgaard - har indført en flot spillestil i Aarhus Fremad. Er ikke en mand til et quick fix, men måske til en genstart af klubben til sommer

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Træneremner

Indlæg af R Rosenberg » 16. apr 2025, 23:15

Soren skrev:
16. apr 2025, 23:05
Hvis vi går ud fra at der skal ske noget nyt - hvem kunne så holde os oppe? Truppen virker til at have mistet tilliden til Menno Her er nogle bud:

Christian Lønstrup - har gjort det godt med få midler i Hillerød. Er taktisk stærk og kan bringe noget energi ind i truppen. Vil gerne prøves af på et højere niveau

Lars Knudsen - pt assistent i Augsburg og u21 træner fra sommer. Kan han overtales til at slutte sæsonen af for os? Sæsonen er nærmest færdig i Augsburg og han er på vej videre derfra

Brian Priske - hans resultater taler for sig selv. Er vel urealistisk

Morten Dahm Kjærgaard - har indført en flot spillestil i Aarhus Fremad. Er ikke en mand til et quick fix, men måske til en genstart af klubben til sommer
Søren Thorst
David Nielsen
Ove Pedersen

PS. Inges største fejl var at spille højt spil om Thomasberg. Med ham var vi aldrig rykket ned i 2023.
Ædruelighedens stemme

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 16. apr 2025, 23:30

Martin Thomsen - men tvivler på Hobro bare forærer ham væk. Han har formået at udvikle en masse spillere til flotte salg; og har undgået nedrykning med tvivlsomme trupper - han spiller primært med tre nede bagved og meget aggressive wingbacks. En defensiv midt, en 8 er og så en mere “flydende playmaker” i Villads Rasmussen med to dygtige angribere foran sig. Det er nok ikke den vej AaB vil, men jeg tror det ville redde dem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 16. apr 2025, 23:41

Det er vel for sent nu at hente en ny træner, som kan lave et Quick fix. Det vil kræve en erfaren træner, som hurtigt kan skabe en bedre struktur og balance på holdet. Det sker ikke.

Menno nævner selv, at det er i felterne, vi fejler igennem sæsonen. Ingen positiv udvikling dér.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 16. apr 2025, 23:47

FIDEL skrev:
16. apr 2025, 23:41
Det er vel for sent nu at hente en ny træner, som kan lave et Quick fix. Det vil kræve en erfaren træner, som hurtigt kan skabe en bedre struktur og balance på holdet. Det sker ikke.

Menno nævner selv, at det er i felterne, vi fejler igennem sæsonen. Ingen positiv udvikling dér.
Hvis Menno mener, det er i felterne, vi fejler, så må han lige gense seneste kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 16. apr 2025, 23:51

FIDEL skrev:
16. apr 2025, 23:41

Lønstrup vil kunne gøre det, tror jeg

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 17. apr 2025, 08:37

Bo Zinck. Giv ham nøglerne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 17. apr 2025, 08:53

Jeg tror ikke, vi er i spil til at skifte træner. Hvis SSE er villige til at acceptere, at det kan betyde en nedrykning mere, så tror jeg man holder fast i Menno.

Det er for så vidt også en sympatisk tanke, og hvis man tror på ham, ala Silkeborg og Kent Nielsen, så kan det også være produktivt på den lange bane. Så er det bare, om Menno kan det, som SSE tror han kan.

Jeg er ikke solgt på Menno, men jeg tror heller ikke han er skyld i alt det her morads. Det er en konsekvens af klubbens ønsker ift. spillestil og attitude, truppens mangler og Mennos manglende realisme ift. den her situation.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 17. apr 2025, 08:57

Af ledige trænere, der kan overtage med dags varsel, synes jeg Lars Søndergaard skal overvejes.

Helt seriøst mener jeg at han er den bedste træner vi har haft siden Kent N. (på niveau med J. Friis)

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 17. apr 2025, 09:07

Menno/AaB må erkende de på nuværende tidspunkt udelukkende er et okay kontrahold.

Køber ideen om Zinck som assistent med ansvar for den defensive struktur.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2025, 10:38

Sæt Bo Zinck i spidsen for alt i klubben. Nu.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. apr 2025, 11:29

1885Cricket skrev:
17. apr 2025, 08:37

Nej, hvor herre til hest er min umiddelbare tanke.
Manden passer godt til de der semi proffe setups i Thisted og Jetsmark, hvor han kan give nogle kasserede spillere, som ikke helt er skåret til det professionelle noget tryghed i mere beskedne rammer. Jeg synes, at vi f.eks. i Hjørring så at hans trænerfaglighed ikke rakte til en højere hylde. Jeg er også lidt i tvivl om Zinck er indpisker nok til at kunne hjælpe os med en kortsigtet effekt, men det er det eneste jeg kunne se der kunne gøre ham relevant. Jeg er dog ikke sikker på om så ung en trup nødvendigvis vil fungere med det.

Mht. trænerskifte er jeg lidt splittet. Jeg synes MvD spiller for ultimativt og det virker som om holdet bare er sat forkert op somme tider, men jeg kan også blive lidt nervøs for om vores kvalitet bare ikke er bedre og om et trænerskifte kan skade mere end det gavner. Jeg har egentlig aldrig været særligt glad for MvD (men heller ikke anti), men jeg er til gengæld blev ret allergisk overfor et trænerskifte. Vi vil jo ikke pludselig få en stærkere defensiv midtbane f.eks. eller flere ledere på banen.

Skulle vi skifte nu skal vi jo have en der kan lave mirakler lige nu. Vi skal bestemt ikke have en eller anden U-træner vi giver resten af sæonen. En bruger foreslår Lars Søndergaard og der ved jeg sgu ikke helt. Han har været uden for klubfodbolden meget længe så får vi en træner der er skarp på det erhverv? Han har omvendt vist, at han evner at murre et hold til og han reddede os i praksis fra nedrykning i 2016/2017 ved at spille defensivt i efteråret 2016 da han indså, at holdet ikke længere var til at spille offensivt. Når man tænker på hvor udueligt holdet var i foråret 2017 efter Søndergaards fyrring, hvor ledelsen ville spille "2014 fodbold" med Wieghorst som træner og Holgersson, Magnus C, Blåbjerg, Kasper P, Meilinger og hvad der ellers rendte rundt på banen og slet ikke evnede den type fodbold er det fair at konkludere, at Lars Søndergaard er den eneste træner i nyere tid der har reddet AaB fra nedrykning. Derfor er jeg i hvert fald mere lun på Søndergaard end eller anden u-træner eller "random tysker".
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. apr 2025, 12:03

Jakobsen skrev:
17. apr 2025, 11:29
1885Cricket skrev:

Manden passer godt til de der semi proffe setups i Thisted og Jetsmark, hvor han kan give nogle kasserede spillere, som ikke helt er skåret til det professionelle noget tryghed i mere beskedne rammer. Jeg synes, at vi f.eks. i Hjørring så at hans trænerfaglighed ikke rakte til en højere hylde. Jeg er også lidt i tvivl om Zinck er indpisker nok til at kunne hjælpe os med en kortsigtet effekt, men det er det eneste jeg kunne se der kunne gøre ham relevant. Jeg er dog ikke sikker på om så ung en trup nødvendigvis vil fungere med det.

Mht. trænerskifte er jeg lidt splittet. Jeg synes MvD spiller for ultimativt og det virker som om holdet bare er sat forkert op somme tider, men jeg kan også blive lidt nervøs for om vores kvalitet bare ikke er bedre og om et trænerskifte kan skade mere end det gavner. Jeg har egentlig aldrig været særligt glad for MvD (men heller ikke anti), men jeg er til gengæld blev ret allergisk overfor et trænerskifte. Vi vil jo ikke pludselig få en stærkere defensiv midtbane f.eks. eller flere ledere på banen.

Skulle vi skifte nu skal vi jo have en der kan lave mirakler lige nu. Vi skal bestemt ikke have en eller anden U-træner vi giver resten af sæonen. En bruger foreslår Lars Søndergaard og der ved jeg sgu ikke helt. Han har været uden for klubfodbolden meget længe så får vi en træner der er skarp på det erhverv? Han har omvendt vist, at han evner at murre et hold til og han reddede os i praksis fra nedrykning i 2016/2017 ved at spille defensivt i efteråret 2016 da han indså, at holdet ikke længere var til at spille offensivt. Når man tænker på hvor udueligt holdet var i foråret 2017 efter Søndergaards fyrring, hvor ledelsen ville spille "2014 fodbold" med Wieghorst som træner og Holgersson, Magnus C, Blåbjerg, Kasper P, Meilinger og hvad der ellers rendte rundt på banen og slet ikke evnede den type fodbold er det fair at konkludere, at Lars Søndergaard er den eneste træner i nyere tid der har reddet AaB fra nedrykning. Derfor er jeg i hvert fald mere lun på Søndergaard end eller anden u-træner eller "random tysker".
Rørende enig.
Vores trup ser ud til at trænge til en struktureret og "kedelig " boss, som har styr på taktik og struktur.
Søndergaard er et usexet valg, men er et fint bud.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 17. apr 2025, 12:22

Problemet er nok, at tyskerne gerne vil have en “mellemleder” der kan implementere deres ideer og som vil lade deres salgsobjekter spille

Og lige nu har vi ikke brug for en mellemleder. Vi har brug for et stærk leder, som kan vise en usikker trup en vej ud af sumpen

Feks Lønstrup eller måske Søndergaard

Men jeg tror ikke at det er det, som tyskerne vil binde an med

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. apr 2025, 12:48

Soren skrev:
17. apr 2025, 12:22
Problemet er nok, at tyskerne gerne vil have en “mellemleder” der kan implementere deres ideer og som vil lade deres salgsobjekter spille

Og lige nu har vi ikke brug for en mellemleder. Vi har brug for et stærk leder, som kan vise en usikker trup en vej ud af sumpen

Ved ikke. Tyskerne er jo heller ikke dummere end, at de selvfølgelig har behov for at beskytte projektet/deres investering imod en dyr nedrykning.
Ideelt set bør man ikke fyre trænere og jeg ser det mest som et quickfix i de fleste tilfælde, men med så mange kampe hvor spillerne ikke ved hvad de skal er det en seriøs overvejelse af flere årsager.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2025, 13:14

Jakobsen skrev:
17. apr 2025, 11:29
1885Cricket skrev:

Giv Bo Zinck, Søren Thorst og David Nielsen nøglerne til det hele.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. apr 2025, 13:16

Jakobsen skrev:
17. apr 2025, 12:48
Soren skrev:
17. apr 2025, 12:22

Ved ikke. Tyskerne er jo heller ikke dummere end, at de selvfølgelig har behov for at beskytte projektet/deres investering imod en dyr nedrykning.
Ideelt set bør man ikke fyre trænere og jeg ser det mest som et quickfix i de fleste tilfælde, men med så mange kampe hvor spillerne ikke ved hvad de skal er det en seriøs overvejelse af flere årsager.
Personale, der ikke fungerer eller er en hindring for at nå et givet mål, fyrer man naturligvis. Hvad enten det er en træner eller en mellemleder i Nordjysk Jern og Bølgeblik ApS.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. apr 2025, 14:07

Kunji skrev:
17. apr 2025, 08:53
Jeg tror ikke, vi er i spil til at skifte træner. Hvis SSE er villige til at acceptere, at det kan betyde en nedrykning mere, så tror jeg man holder fast i Menno.

Det er for så vidt også en sympatisk tanke, og hvis man tror på ham, ala Silkeborg og Kent Nielsen, så kan det også være produktivt på den lange bane. Så er det bare, om Menno kan det, som SSE tror han kan.

Jeg er ikke solgt på Menno, men jeg tror heller ikke han er skyld i alt det her morads. Det er en konsekvens af klubbens ønsker ift. spillestil og attitude, truppens mangler og Mennos manglende realisme ift. den her situation.
Jeg tror heller ikke at en fyring er på bordet lige nu, men mon ikke man er godt igang med at undersøge alternativerne, hvis vi skulle komme dertil. Et nederlag på søndag og presset på Menno må være enormt.

Jeg har hele tiden godt kunne li Menno, men jeg er naturligvis også bekymret over udviklingen. I modsætning til de fleste, så skyldes min bekymring mere hans rysten på hånden end hans optimistiske, nogle vil sige naive, taktiske udgangspunkt. Vi var meget mere vedholdne og "stædige" i vores taktiske tilgang i starten af sæsonen - og ja, det gav nogle åbenlyse defensive udfordringer, men det gav os også en rimelig fornuftig offensiv, og vi fik vundet nogle kampe mod f.eks. Viborg og Silkeborg. For mig at se begyndte det for alvor at blive problematisk da man blev i tvivl om det taktiske og begynde at lave en masse kompromisser og skifte mere rundt taktisk. Det har løst tingene for os i enkelte kampe, f.eks. FCK kampen hjemme, og jeg forstår også godt hvorfor man gjorde det, men omvendt har det også ødelagt det der rent faktisk fungerede. Vores topniveau er dalet markant og vores bundniveau er ikke blevet bedre, nærmere tværtimod. Og ja, vi lukker stadig masser af mål ind. Mange skift både taktisk og i startopstillingen giver usikkerhed og har brudt den lille kontinuitet vi ellers var ved at have opbygget. Det sammenholdt med et stort pres i situationen vi befinder os i, gør at det lige nu ser meget skidt ud. De fleste af de mål vi lukker ind kommer i situationer hvor vi er kommet ned at stå dybt og er blevet passive, ikke fordi vi bliver fanget højt oppe i et pres der ikke fungerer.

Som sagt mange gange, så ville det godt nok have været dejligt, hvis vi havde brugt 1 division på at udvikle en fast spillestil, som var fuldt indspillet til sæsonstart. Sådan skulle det desværre ikke være, og det er naturligvis markant sværere at gøre i Superligaen. Vi vakler stadig taktisk og ved ikke hvad vi vil, eller måske ved vi hvad vi vil, men vi tør ikke praktisere det fuldt ud i så fald.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 17. apr 2025, 16:01

Vi får jo ikke en skid ud af at smide træneren ud midt i de afgørende kampe der kommer. Der er for mange der er i deres følelsers vold efter i går😃

Jo, hvis man gerne vil lave sabotage, så gør man det. Man får intet ud af at sparke træneren nu. Og vi har også et budget der gør at vi skal ligge fra 8 til 12.

Dertil sagt så fik Menno set HELT forkert mod Silkeborg, på udebane, der skal vi ikke gå så højt op på det hurtige underlag.

Nu har vi de 3 mest afgørende kampe i sæsonen der venter 🙂 Enhver snak om træneren må vente til efter sæsonen.

Nitten
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Nitten » 17. apr 2025, 19:23

Hvorfor ikke bare prøve med Zinck som hjælpetræner

Besvar