Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2025, 08:15

Jeg var ikke så varm på Wichmann, og tror heller ikke han var den rigtige løsning på den lange bane, men jeg må også sige at Jan Peters virker til at have mistet overblikket, og det lugter lidt meget af panik, desperation og hurtige beslutninger. Den goodwill der evt var fra omgivelserne er nok væk, og jeg har svært ved at den komme igen, medmindre vi flyver direkte op igennem 1. division med et hold udelukkende bestående U19 spillere.

Der er nok ikke en fremtid for SSE, men jeg håber ikke at nøglerne bare overgår til Saabye og den hemmelige investorgruppe. Der er et eller andet over ham, som bare ikke er særlig tillidsvækkende og som virker ret useriøst. Ift. at være en mand der gerne vil overtage en fodboldklub og lægger pres på det eksisterende ejerskab, er der ikke meget information man kan klamre sig til som fan på sidelinjen. Hvis de er seriøse må de komme ud af busken, og fremlægge et projekt man som fan kan støtte op omkring. Men jeg er bange for det mest af alt handler om at kunne eje en traditionsrig fodboldklub. Jeg kan ikke finde noget om hvorvidt han selv er fra nordjylland, om han overhovedet er AaB fan eller overhovedet har midler der er interessant for en fodboldklun. Men måske der er nogen der kender ham bedre end jeg.

Jeg er i øvrigt imponeret over, at folk stadig magter at høre podcasts om AaB. Jeg har personligt undgået det længe, og lysten bliver ikke ligefrem større jo dårligere det går.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. maj 2025, 08:22

Jeg har ganske enkelt brug for at ejerskabet, hvem end det er, er ordentlige. At de handler ordentligt. At de er tydelige. At de fremstår troværdige.

Menneskelige grundværdier, tak.

Jeg kan godt leve med, at der ingen penge er, selvom jeg ville foretrække noget andet, hvis der så bare var tegn på, at man havde en reel og troværdig plan.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. maj 2025, 08:26

Frank Buck skrev:
27. maj 2025, 07:49

Tror desværre vi skal vænne os til at AaB er det nye elevatorhold, der får nogle i NB Liga, for så lige at dukke op i Superligaen en gang imellem. I hvert fald så længe SSE22 styrer løjerne. De har tydeligvis ikke kompetencerne til at udvikle holdet, og min tro på at de har lært af deres fejl er minimal.
Det advarede jeg vist imod for nogle år siden at vi var på vej der hen, hvis man rykkede ned første gang, da det ville skade klubben så meget, at man vil kæmpe for at holde sig overvande, men der var så mange andre der så det som muligheden for genopbygning uden at tænke på de 30-40m tab det vil give..

Når det har sagt har klubben og sse22 fejlet fuldstændigt sindsygt med undlade at bruge 1 div på at indbygge et spil system, og tro at sekunda spillere, og leje spillere kan præstere på et hold uden rygrad... det kan ingen... Og at de nu tror de kan smide ungdoms spillere og rykke op, bliver en brat opvågning.. Med mindre de pludselig kommer med en masse kvalitet, så tror jeg sku AaB som superliga klub er færdig for de næste mange mange år..

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. maj 2025, 08:30

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/komm ... cDWzroSb5g
De AaB-fans, som tror, at cirkus-AaB leverede sit glansnummer, da man mandag fyrede Kristoffer Wichmann og James Gow, kan godt tro om igen.

Lidt som det er tilfældet med AaB-fansenes protester, så er showet først lige gået i gang.

Der er fortsat mange spændende ting i vente, og det her kan vise sig at være et da capo for cirkus-AaB.

Mandagens fyringsrunde er selvsagt opsigtsvækkende, men man skal særligt bide mærke i de konklusioner, som afskeden med James Gow og særligt Kristoffer Wichmann skaber.
lyder ikke godt

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 27. maj 2025, 08:32

jonas386 skrev:
27. maj 2025, 08:15
Jeg var ikke så varm på Wichmann, og tror heller ikke han var den rigtige løsning på den lange bane, men jeg må også sige at Jan Peters virker til at have mistet overblikket, og det lugter lidt meget af panik, desperation og hurtige beslutninger. Den goodwill der evt var fra omgivelserne er nok væk, og jeg har svært ved at den komme igen, medmindre vi flyver direkte op igennem 1. division med et hold udelukkende bestående U19 spillere.

Der er nok ikke en fremtid for SSE, men jeg håber ikke at nøglerne bare overgår til Saabye og den hemmelige investorgruppe. Der er et eller andet over ham, som bare ikke er særlig tillidsvækkende og som virker ret useriøst. Ift. at være en mand der gerne vil overtage en fodboldklub og lægger pres på det eksisterende ejerskab, er der ikke meget information man kan klamre sig til som fan på sidelinjen. Hvis de er seriøse må de komme ud af busken, og fremlægge et projekt man som fan kan støtte op omkring. Men jeg er bange for det mest af alt handler om at kunne eje en traditionsrig fodboldklub. Jeg kan ikke finde noget om hvorvidt han selv er fra nordjylland, om han overhovedet er AaB fan eller overhovedet har midler der er interessant for en fodboldklun. Men måske der er nogen der kender ham bedre end jeg.

Jeg er i øvrigt imponeret over, at folk stadig magter at høre podcasts om AaB. Jeg har personligt undgået det længe, og lysten bliver ikke ligefrem større jo dårligere det går.
så skal meget ændre sig. Man var jo næsten ved at smide sit forspring overstyr sidst man var i 1 div, og havde man spillet efteråret som man spillede foråret så var man aldrig rykket op..

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2025, 08:36

gravballe skrev:
27. maj 2025, 08:32
jonas386 skrev:
27. maj 2025, 08:15

så skal meget ændre sig. Man var jo næsten ved at smide sit forspring overstyr sidst man var i 1 div, og havde man spillet efteråret som man spillede foråret så var man aldrig rykket op..
Det var også et underligt miskmask af en slagen trup og Hiljemarks røvsyge ikke-fodbold.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2025, 08:37

gravballe skrev:
27. maj 2025, 08:30
De AaB-fans, som tror, at cirkus-AaB leverede sit glansnummer, da man mandag fyrede Kristoffer Wichmann og James Gow, kan godt tro om igen.

Lidt som det er tilfældet med AaB-fansenes protester, så er showet først lige gået i gang.

Der er fortsat mange spændende ting i vente, og det her kan vise sig at være et da capo for cirkus-AaB.

Mandagens fyringsrunde er selvsagt opsigtsvækkende, men man skal særligt bide mærke i de konklusioner, som afskeden med James Gow og særligt Kristoffer Wichmann skaber.
lyder ikke godt
Det mest bekymrende er da helt sikkert, at Gow åbenbart ryger pga. fanprotester. Som om man forsøger at ofre et lam for at mildne gudernes vrede.

Og så er det her jo bare så top-tumpet at det skriger til himlen

"Den sportslige strategi i AaB har hele tiden været baseret på blandt andet en firebackkæde. Det kom Wichmann ind og lavede om fra dag et, da han spillede 3-5-2."

Hvorfor ansætter man sådan en træner for mere end bare et par måneder?

"Kristoffer Wichmann finder sig ikke i, at han bliver påduttet en bestemt spillestil eller en bestemt formation"

Måske der er en grund til han kun har været i 1. division og ellers været assistenttræner. Tiderne hvor mn som træner bare får nøglerne, skal arbejde med det materiale der nu engang er og klubben arbejder sammen om cheftrænernes ambitioner, er altså overstået. At det godt kan være sådan i praksis i nogle tilfælde er en anden ting, men typisk også et tegn på en usund klub, der ikke ved hvad man vil. Mandens vurdering har jo så tydeligvis også været forkert. Men den egentlige fejl er selvfølgelig at den slags ikke blev afklaret længe inden han tog jobbet. I det hele taget synes jeg faktisk ikke der er særlig meget der indikerer, at Wichmann skulle være specielt skarp, og lige fra han sagde ja, til han nu blev fyret, er han et studie i dårlige beslutninger og dårlig dømmekraft.

Jeg tror dog sagtens det kan blive værre endnu på både træner og sportsdirektørfronten, og Peters kan ikke have meget snor at arbejde med, eller en særlig stor pulje af interesserede emner.

Øv!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 27. maj 2025, 08:39

gravballe skrev:

lyder ikke godt
Jeg er virkelig spændt på hvad den nærmeste fremtid bringer. Jeg har meget svært ved at se hvordan SSE22 skal komme videre herfra, uden støtte fra fansene og sikkert også sponsorerne, med mindre de giver os alle fingeren og kører sololøb fordi de VIL bevise deres projekt, koste hvad det vil.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 27. maj 2025, 09:36

haghdk skrev:
27. maj 2025, 08:39
gravballe skrev:

lyder ikke godt
Jeg er virkelig spændt på hvad den nærmeste fremtid bringer. Jeg har meget svært ved at se hvordan SSE22 skal komme videre herfra, uden støtte fra fansene og sikkert også sponsorerne, med mindre de giver os alle fingeren og kører sololøb fordi de VIL bevise deres projekt, koste hvad det vil.
Uden sponsorer og fans vil de skulle køre akademi for egne penge indtil de kunne sælge talenter der kunne finansiere det.
Det virker til dels i FCN men synes ikke SSE ligner nogen der har likvider til at køre uden indtægter fra andet end transfers.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 27. maj 2025, 09:40

Som Don Ø sagde; "Fodboldkampe tabes og vindes i bestyrelseslokalet" :aabfan:

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 27. maj 2025, 09:41

Det står skrevet i runerne, at vores nye træner bliver ham her,https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... ainer/4899 :

- Han er gratis
- De kender ham
- Han har et indgående kendskab til de lavere rækker i Tyskland og til de større klubbers akademier
- Han er 4-2-3-1 mand, så spiller med fire i backkæden.
- Han har kortvarig erfaring som cheftræner fra 2. BL (nedrykker Osnabrück)
- Han har også været scout, og HSV har traditionelt kigget mod Skandinavien og de senere år særligt Finland.

Og de kan være de i samme moment henter ham her ind som erstatning for Widell, da han har udløb her den 31. juni 2025, https://www.transfermarkt.com/jesse-kil ... bewerb/AJ1. Jesse Kilo har spillet 33 kampe i denne sæson (så ingen glasben) og har lavet 9 assists. Tidligere omkring Finlands U-landshold.
In verbis simus faciles

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. maj 2025, 09:43

jonas386 skrev:
27. maj 2025, 08:37
gravballe skrev:

lyder ikke godt
Det mest bekymrende er da helt sikkert, at Gow åbenbart ryger pga. fanprotester. Som om man forsøger at ofre et lam for at mildne gudernes vrede.

"Den sportslige strategi i AaB har hele tiden været baseret på blandt andet en firebackkæde. Det kom Wichmann ind og lavede om fra dag et, da han spillede 3-5-2."

"Kristoffer Wichmann finder sig ikke i, at han bliver påduttet en bestemt spillestil eller en bestemt formation"

Måske der er en grund til han kun har været i 1. division og ellers været assistenttræner. Tiderne hvor mn som træner bare får nøglerne, skal arbejde med det materiale der nu engang er og klubben arbejder sammen om cheftrænernes ambitioner, er altså overstået. At det godt kan være sådan i praksis i nogle tilfælde er en anden ting, men typisk også et tegn på en usund klub, der ikke ved hvad man vil. Mandens vurdering har jo så tydeligvis også været forkert. Men den egentlige fejl er selvfølgelig at den slags ikke blev afklaret længe inden han tog jobbet. I det hele taget synes jeg faktisk ikke der er særlig meget der indikerer, at Wichmann skulle være specielt skarp, og lige fra han sagde ja, til han nu blev fyret, er han et studie i dårlige beslutninger og dårlig dømmekraft.

Jeg tror dog sagtens det kan blive værre endnu på både træner og sportsdirektørfronten, og Peters kan ikke have meget snor at arbejde med, eller en særlig stor pulje af interesserede emner.

Øv!
Man kunne godt - uagtet at jeg godt kunne lide Wichmann og gerne havde set ham fortsætte - få den tanke, at ansættelsen af ham var en slags crowd pleasing, fordi tysken godt kunne se, hvor det var hen og fornemmede stemningens ændring.

Et ok CV, en god attitude, men ikke mindst nordjyde og med barnesko trådt i AaB.
Ædruelighedens stemme

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 27. maj 2025, 10:10

Rams skrev:
27. maj 2025, 09:41
Det står skrevet i runerne, at vores nye træner bliver ham her,https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... ainer/4899 :

- Han er gratis
- De kender ham
- Han har et indgående kendskab til de lavere rækker i Tyskland og til de større klubbers akademier
- Han har også været scout, og HSV har traditionelt kigget mod Skandinavien og de senere år særligt Finland.

Og de kan være de i samme moment henter ham her ind som erstatning for Widell, da han har udløb her den 31. juni 2025, https://www.transfermarkt.com/jesse-kil ... bewerb/AJ1. Jesse Kilo har spillet 33 kampe i denne sæson (så ingen glasben) og har lavet 9 assists. Tidligere omkring Finlands U-landshold.
Det bliver Theis Larsen, er jeg overbevist om. Forhåbentlig flankeret af en rutineret dansk træner.

Han har trænet to år på akademiet under tyskernes ledelse med stor succes.

SSE22 kongstanke er samme spillestil fra top til bund, således akademispillere og trænere er let integrerbare på holdet oven over, ultimativt på førsteholdet. Og med den økonomiske situation in mente, giver en forfremmelse af Larsen rigtig god mening. Dertil kan han også fortsætte samarbejdet med flere af profilerne fra det succesfulde U19-hold, som vi alle forventer bliver fyldet på holdet næste sæson.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. maj 2025, 10:17

R Rosenberg skrev:
27. maj 2025, 09:43
Man kunne godt - uagtet at jeg godt kunne lide Wichmann og gerne havde set ham fortsætte - få den tanke, at ansættelsen af ham var en slags crowd pleasing, fordi tysken godt kunne se, hvor det var hen og fornemmede stemningens ændring.

Et ok CV, en god attitude, men ikke mindst nordjyde og med barnesko trådt i AaB.
Det virker ikke usandsynligt. Jeg synes sådan set også godt han kunne have fortsat, hvis ledelsen var enige i at hans måde at spille fodbold på var den rigtige. Jeg tror dog ikke, at der er meget fidus i en tre-back kæde når vi skal spille 1. division. Det virker bare helt absurd, at det ikke har været et af de første diskussionpunkter i en ansættelse, og at man som minimum ikke har været up front med, at et defensivt udgangspunkt kan accepteres på den korte bane, men ikke er den type fodbold man kommer til at hente spillere til.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 27. maj 2025, 10:18

FlemmingG skrev:
26. maj 2025, 20:52
Bold har en længere artikel omkring Wichmanns fyring. Det var åbenbart en splittet bestyrelse, der tog beslutningen. Danskerne i bestyrelsen ville angiveligt gerne ha beholdt Wichmann, mens tyskerne mente han skulle ud..
Et af stridspunkterne skulle eftersigende være trupsammensætningen til næste sæson. Wichmann efterlyste flere erfarne spillere, mens tyskerne holder fast i ungdomslinien. Det strider så noget mod det, som Peters udtalte omkring Lyngby kampen, hvor han snakkede om at de har manglet erfaring og rutine i truppen..
Wichmann ville også gøre op med træningsmetodikken. Færre træninger med højere intensitet, mens tyskerne vil have flere træninger
Og det er jo endnu en af udfordringerne. Alt er topstyret og hvad skal man med en sportsdirektør, træner mv., hvis alle beslutninger alligevel tages af en bestyrelse, som ikke har kompetencerne til det?

Jeg forstår udmærket princippet om, at spillestilen mv. er den samme fra 1. holdet og ned gennem u-holdene, men så skriger ansættelsen af Wichmann, som flere også påpeger, jo til himlen.

Da Menno sadlede om gik/går rygterne også på, at det var besluttet fra toppen. Hvilket så igen, er med til at mudre billedet en hel del, da de så SELV er gået på kompromis med deres egne holdninger.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 27. maj 2025, 10:30

DarkHorse9000 skrev:
27. maj 2025, 10:10
Rams skrev:

- Han er gratis
- De kender ham

Det bliver Theis Larsen, er jeg overbevist om. Forhåbentlig flankeret af en rutineret dansk træner.

SSE22 kongstanke er samme spillestil fra top til bund, således akademispillere og trænere er let integrerbare på holdet oven over, ultimativt på førsteholdet. Og med den økonomiske situation in mente, giver en forfremmelse af Larsen rigtig god mening. Dertil kan han også fortsætte samarbejdet med flere af profilerne fra det succesfulde U19-hold, som vi alle forventer bliver fyldet på holdet næste sæson.
Det vil, helt ærligt, nok være det bud jeg var mest tryg ved ovenpå alt det kaos Peters og Co. har kastet klubben ud i. Et intern trænertalent er i hvert fald at foretrække fremfor random tysk person fra random tysk regionalliga.

Og mon ikke sportsdirektørposten så går til Julius Nagel, som jo bare er Jan Peters bedste ven i hele verden (en pointe i Mediano udsendelsen at de to har en nær relation, derfor han ikke er blevet ofret i alt kaoset). Her får SSE i hvert fald en nikkedukke der kan snakke tysk om ikke andet.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 27. maj 2025, 10:33

DarkHorse9000 skrev:
27. maj 2025, 10:10
Rams skrev:

- Han er gratis
- De kender ham

Flankeret af Bo Zinck?

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 27. maj 2025, 10:34

jonas386 skrev:
27. maj 2025, 08:37
gravballe skrev:

lyder ikke godt

Øv!
Jeg foretrækker en træner med p-license over en hver u19 træner uden, til hver en tid.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 27. maj 2025, 10:37

jonas386 skrev:
27. maj 2025, 10:17
R Rosenberg skrev:
27. maj 2025, 09:43

Det virker ikke usandsynligt. Jeg synes sådan set også godt han kunne have fortsat, hvis ledelsen var enige i at hans måde at spille fodbold på var den rigtige. Jeg tror dog ikke, at der er meget fidus i en tre-back kæde når vi skal spille 1. division. Det virker bare helt absurd, at det ikke har været et af de første diskussionpunkter i en ansættelse, og at man som minimum ikke har været up front med, at et defensivt udgangspunkt kan accepteres på den korte bane, men ikke er den type fodbold man kommer til at hente spillere til.
Vi ved vel heller ikke, at det var Wichmanns plan at bruge tre midterforsvarer i 1. division? Mener bare, at de jo godt kan have haft drøftelser om spillestil, men også givet Wichmann carte blanche til at spille, som han vil i den akutte overlevelseskamp.

Som jeg har læst/hørt udmeldingerne og rygterne fra bestyrelseslokalet, har fyringen mere handlet om uenighed ift. trupsammensætningen. Wichmann har angiveligt insisteret på at tilføje mere rutine - og dermed også farvel til en række spillere, han ikke fandt gode nok. Det gør det ikke meget mindre absurd, men mit gæt er, at Wichmann er blevet negativt overrasket over spillermaterialet. Synes også han har hintet mod det i flere af hans interviews.

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 27. maj 2025, 10:41

Kunji skrev:
27. maj 2025, 08:22
Jeg har ganske enkelt brug for at ejerskabet, hvem end det er, er ordentlige. At de handler ordentligt. At de er tydelige. At de fremstår troværdige.

Menneskelige grundværdier, tak.

Jeg kan godt leve med, at der ingen penge er, selvom jeg ville foretrække noget andet, hvis der så bare var tegn på, at man havde en reel og troværdig plan.
Jeg er fuldstændig enig.

Det tager årtier at bygge et ry op som ordentlige over længere tid, det tager en sæson at splintre det til atomer… og så årtier kpå at bygge op igen

Av!

Besvar