Martino1 skrev: ↑27. maj 2025, 14:59
Midt i al mismodet...skal vi så ikke også sende en tak til Allan Gaarde for at være fortaler for en Superliga der blev indskrænket fra 14 til 12 hold. Det var fandme dumt.
Jeg forstår stadig ikke det enorme had til tyskerne. Vi kørte med enorme underskud, vores talentafdeling var lort med tvivlsomt personel til at styre biksen. Bælum og IAO brændte kæmpe beløb af på fejlskud...
Tyskerne har fejlet ved at have ansat en sportsdirektør der ikke var dygtig nok samt en træner vi alle troede på, men som viste sig ikke helt at være dygtig nok til at udvikle spillerne. Jeg synes det var helt rigtigt at få sendt Thelander væk, men han blev erstattet med en spiller som ikke viste sig at være dygtig nok. Bakiz...tjaa tjoo...jeg brød mig ikke om ham, men han har gjort det fint i Silkeborg. What else? Wichmann synes jeg viste på meget kort tid at han ikke var den rette mand. Så kan man have nok så meget AaB-hjerte. Det har vi også herinde...hvilket disse diskussioner i høj grad bevidner.
Jeg er skuffet over tyskerne, men jeg hader dem ikke, og jeg håber virkelig de har lært af deres fejl.
Jeg vil selvfølgelig foretrække nogle dygtige nordjyder på kernepositioner - men jeg synes det er betryggende at vores akademi ikke er blevet overrendt med tvivlsomme udenlandske trænere - det vidner trods alt om lidt indsigt fra ejernes side.
Hvis nogle fornuftige nordjyder kan købe klubben og sætte en bedre kurs, er jeg selvfølgelig all in.
Jeg hader heller ikke som sådan sse22, men der er intet, der indikerer, at de har en strategi og plan, der kommer til at virke for et et hold, der skal ligge i Superligaen. Deres strategi og økonomi passer bedre til 1. division, og indtil videre har de udsultet vores trup så markant, at man er nervøs for overhovedet at blive i 1. division.
De har lavet så mange graverende fejl, at det er umuligt for mig at tro på deres projekt.
Det er naturligvis fint, at sse22 har investeret i akademiet, ny kunstgræsbane, specialtrænere etc., men de har gjort det på bekostning af et stort fald i spillertruppens kvalitet. Jeg bliver oprigtigt i tvivl om tyskerne overhovedet ønsker at spille Superliga, for det kræver meget mere end de hidtil kan og har vist.
Selve sammensætningen af spillertruppen kunne en 1. eller 2. divisions kantineleder have gjort bedre end hvad sse22 har formået.
SAMTIDIG, så hører man jo den ene historie efter den anden om dårlig intern kultur i klubben, hvor dygtige medarbejdere ikke kan få noget som helst igennem hos Jan Peters og Co. Det er naturligvis dybt demotiverende for alle involverede, og det er ikke sådan det danske foreningsliv og klubliv finder sin styrke.