Sports excellence 22
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Re: Sports excellence 22
Jeg har med vilje styret udenom at deltage i debat omkring hvad der foregår i AaB i disse dage. Jeg har villet prøve at sætte mig ind i tankerne for og imod SSE 22 for at kunne danne mig en holdning , som ikke er baseret på følelser , men observationer fra folks og omkring klubben og jeg er nået frem til følgende
1)Jeg kommer ikke til at overvære en eneste af AaBs kampe i næste sæson sålænge sse 22 er i klubben - hverken på TV eller på stadion.Det har ikke en skid med nedrykningen at gøre , men at klubben er i et abusive forhold - hvor spillere , trænere og andre ansatte på hornevej i den grad bliver udsat for psykisk terror af sse 22 , som praktiserer kæft trit og retning , som en vis østriger, du skal IKKE tage mine ord for gode varer - men undersøg gerne selv , få lidt insiderviden
Jeg vil ikke støtte Sse 22 version af AaB som er drevet af frygt mistrivsel , psykisk dårligt arbejdsmiljø . Hvordan skulle en klub kunne rejse sig igen men sådan et ejerskab?? Sepp Wichmann - 5 kampe så var det farvel ! Var det fordi AaB rykkede ned - eller var det andre grunde , som at han ytrede sig særdeles kritisk om tyskerne på TV efter nedrykningen var en realitet - jeg ved godt hvad jeg tror.
Jeg kommer ikke til at bruge 1 kr på sse
'S AaB . Jeg er vel vidende om, at det måske endda kan få konkurskonsekvens for klubben , når sponsorer og fans tager så drastiske midler i brug - men klubben er pt så syg , at jeg vil ikke medvirke til at forlænge sygdomsperioden
2) til gengæld!! Vil jeg dedikere næste sæson til at støtte AaBs jyllandsseriehold - for jeg elsker klubben - jeg vil sende et signal til omverdenen om , at det er det AaB vi kender - ledere spillere som værner om sammenhold og respekt for klubben.
Jeg håber , at andre vil mødes på Hornevej og støtte det rigtige AaB
1)Jeg kommer ikke til at overvære en eneste af AaBs kampe i næste sæson sålænge sse 22 er i klubben - hverken på TV eller på stadion.Det har ikke en skid med nedrykningen at gøre , men at klubben er i et abusive forhold - hvor spillere , trænere og andre ansatte på hornevej i den grad bliver udsat for psykisk terror af sse 22 , som praktiserer kæft trit og retning , som en vis østriger, du skal IKKE tage mine ord for gode varer - men undersøg gerne selv , få lidt insiderviden
Jeg vil ikke støtte Sse 22 version af AaB som er drevet af frygt mistrivsel , psykisk dårligt arbejdsmiljø . Hvordan skulle en klub kunne rejse sig igen men sådan et ejerskab?? Sepp Wichmann - 5 kampe så var det farvel ! Var det fordi AaB rykkede ned - eller var det andre grunde , som at han ytrede sig særdeles kritisk om tyskerne på TV efter nedrykningen var en realitet - jeg ved godt hvad jeg tror.
'S AaB . Jeg er vel vidende om, at det måske endda kan få konkurskonsekvens for klubben , når sponsorer og fans tager så drastiske midler i brug - men klubben er pt så syg , at jeg vil ikke medvirke til at forlænge sygdomsperioden
2) til gengæld!! Vil jeg dedikere næste sæson til at støtte AaBs jyllandsseriehold - for jeg elsker klubben - jeg vil sende et signal til omverdenen om , at det er det AaB vi kender - ledere spillere som værner om sammenhold og respekt for klubben.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Bravo og helt enig, jeg vil gøre det sammeMartin Bak skrev: ↑28. maj 2025, 21:26Jeg har med vilje styret udenom at deltage i debat omkring hvad der foregår i AaB i disse dage. Jeg har villet prøve at sætte mig ind i tankerne for og imod SSE 22 for at kunne danne mig en holdning , som ikke er baseret på følelser , men observationer fra folks og omkring klubben og jeg er nået frem til følgende
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Jyllandsserieholdet er jo også kørt helt i sænk. Det er nok det ringeste andethold, AaB nogensinde har haft. Senest tabte de 8-0 til Aalborg Freja. Jeg lavede et emne om sagen for et par uger siden, ds jeg netop føler, at andetholdets fallit nok er et sygdomstegn på, i hvor dårlig tilstand AaB er. For det virker fom om, at msn helt har nedprioriteret alle seniorhold og kun satser på akademiet. Tredjeholdet i Serie 1 klarer sig i øvrigt også elendigt. Svaret, jeg fik, var i grove træk, st folk mente, at Jyllandsserieholdet intet har med eliteafdelingen at gøre og st det derfor ikke betød noget, hvor ringe de er blevet. Her mener jeg, st det NETOP er et sygdomstegn, at andetholdet ser ud til at være blevet afkoblet, da jeg mindes, at andetholdet da i mange år har været anset for et vigtigt aktiv. Folk gav også udtryk for, at det ikke betød noget, at andetholdet i dag næsten udelukkende består af indvandrere og udlændinge. Her mener jeg så, at det er vigtigt, at lokale folk kan identificere sig med AaB og det ved jeg ikke om man kan, hvis både første- og andethold har en stor overvægt af udlændinge. Det har intet med racisme eller udlændinge fobi at gøre. Det handler om identifikation og traditioner. Derfor skal AaB tilbage på lokale hænder og helst have en overvægt af nordjyske spillere, ligesom før i tiden.
Det har rigtig nok intet med eliteafdelingen at gøre, hvilket er samme tilfælde i eks Viborg. Man har Future-hold i stedet for i klubberne på de højeste niveauer. Så lad bare være med at koge mere suppe på den sammenligning…calciomania skrev: ↑29. maj 2025, 02:15Jyllandsserieholdet er jo også kørt helt i sænk. Det er nok det ringeste andethold, AaB nogensinde har haft. Senest tabte de 8-0 til Aalborg Freja. Jeg lavede et emne om sagen for et par uger siden, ds jeg netop føler, at andetholdets fallit nok er et sygdomstegn på, i hvor dårlig tilstand AaB er. For det virker fom om, at msn helt har nedprioriteret alle seniorhold og kun satser på akademiet. Tredjeholdet i Serie 1 klarer sig i øvrigt også elendigt. Svaret, jeg fik, var i grove træk, st folk mente, at Jyllandsserieholdet intet har med eliteafdelingen at gøre og st det derfor ikke betød noget, hvor ringe de er blevet. Her mener jeg, st det NETOP er et sygdomstegn, at andetholdet ser ud til at være blevet afkoblet, da jeg mindes, st andetholdet da i mange år har været anset for et vigtigt aktiv.
-
Brizzie1885
- Ynglinge

- Favoritspiller: Widell
Hold nu op. Det er jo direkte løgn.EINHILL skrev: ↑28. maj 2025, 14:11Nu tror jeg ikke at vi skal gøre SSE dummere end de er.R Rosenberg skrev: ↑28. maj 2025, 12:23Nej da. Det er jo ikke en ærlig samtale mellem to kammerater. Det er virksomhedskommunination. Herunder damage control og crowd pleasing.EINHILL skrev: ↑28. maj 2025, 12:09R Rosenberg skrev: ↑28. maj 2025, 11:56Han siger da ikke, at de vil foretage nogen justeringerne. Det er da den fortolkning af det sagte.EINHILL skrev: ↑28. maj 2025, 10:54Spot on!Hanga skrev: ↑28. maj 2025, 10:36
For mig at se virker stormen lige nu ikke særlig velovervejet, og kravene til ejerne virker urealistisk.
Lidt sort/hvidt stillet op er der 3 veje for AaB rent økonomisk
1) SSE22 strategien (sparemodellen)
AaB skal blive en rentabel forretning med det udgangspunkt vi har, dvs. vi er nød til at få nedbragt vores udgifter så det bedre matcher vores driftsomsætning. Herudover skal der investeres mere i akademiet og unge spillere da mange spillersalg er nøglen til at få overskud og til vækst. Det er den lange, kedelig vej der nok betyder at AaB i en periode må være en divisionsklub. Der skal bygges langsomt op som f.eks. Silkeborg og Viborg har gjort det.
Vi kan så helt med rette diskutere hvor godt SSE22 er kommet igang med dette, det er her min absolut største anke overfor dem ligger. Jeg har virkelig mistet troen på deres evner - men at jage den ud med høtyve og med en fortælling om at de har smadret klubben synes jeg ikke er fair.
2) Den historiske strategi
AaB bliver ved med at have et for højt udgiftsniveau til deres førstehold og kun ved store spillersalg kan man gå i 0. Man er dybt afhængig af at ejerne løbende laver kapitalindskud for at holde driften kørende. De investeringer man laver, laver man hovedsageligt i førsteholdet i stedet for at lave langsigtede investeringer i f.eks. akademiet.
Det er jo sådan vi har kørt i rigtig mange år. En økonomi der ikke hænger sammen og hele tiden med det korte lys på ift. hvordan vi bruger vores penge. Det er f.eks. den strategi folk appellerer til når man siger at AaB skulle have investeret lidt mere i førsteholdet nu her for at undgå nedrykningen som er dyrere - det er jo korrekt men det er også kortsigtet.
3) Investering til sportslig succes (Benham modellen)
Vi får nye ejere der er klar til at smide 300 mio. kr. i AaB for virkelig at lave et stort sats hvor vi investerer tungt både i førsteholdet og i fremtiden (akademiet). Målet er at bide sig fast i toppen i dansk fodbold og dermed øge sin driftsomsætning på denne måde, ligeledes medfører succesen at vi kan sælge vores spillere meget dyrere.
Det er jo modellen vi alle håber på, men findes de ejere derude? Det er der nok ikke mange der tror på. Det virker så bare til at folk bebrejder ejerskabet for ikke at følge den historiske strategi med at fortsætte et overforbrug i førsteholdet af hensyn til næste sæson - i stedet for at tænke 5 sæsoner frem.
Det mest realistiske er at der er nyere ejere der er klar til at følge hovedpunkterne i SSE22 strategien men forhåbentlig kan udføre det langt bedre, altså få meget mere ud af de få penge der er, og samtidig virke mere investeret og forankret i AaBs lokale identitet.
Jeg vil dog tilføje, at Jan Peters selv har erkendt at de har begået fejl i forbindelse med sammensætningen af truppen ift alder/erfaring.
Det siger trods alt, at man har lært noget og vil foretage de retter justeringer.
Nepo-babyen siger jo absolut intet.
Nej, det skriver jeg heller ikke at han siger, men det er da logisk at hvis man erkender sine fejl, så vil man undgå de samme fejl i fremtiden.
Ellers havde man jo ikke erkendt at man havde lavet fejl, men bare fastholdt samme kurs.
De siger jo også, at de ikke skyder flere penge i.
Hvordan synes du, det regnestykke ser ud?
De har fra starten fortalt, at de har en langsigtet strategi, hvor de første 5-7 år går på at stabilisere økonomien.
At lyve for at crowd please allerede efter 12 måneder, ville være at skyde sig selv i foden.
SSE er interesseret i at udvikle deres investering og ikke at ødelægge den, som alle åbenbart render rundt og tror.
Hvad er alternativet? Sidst vi var på nordjyske hænder, var det præcis samme sang omkring en amatøragtig bestyrelse, som var ved at ødelægge klubben.
Der er INGEN nordjyske rigmænd, som bare smider penge ned i et sort hul, som folk herinde går og drømme om.
Så er der jo kun en rig oliesheik tilbage….
SSE har selv skrevet sort på hvidt, at vi i 2025 skulle ligge top 10 i Superligaen. I stedet er vi rykket ned.
Deres plan siger også:
2026-27: økonomisk selvbærende klub og regional talenthub.
2028: Førende akademi i Skandinavien.
2030: Top 3 i Superligaen og deltager i UEFA turneringer.
Så lad os bare kalde en spade for en spade: Du lyver. Alt det der pis med, at SSE "aldrig har lovet andet end økonomisk stabilitet over 5-7 år", er frit opfundet. Det står ingen steder. Tværtimod - på deres egen hjemmeside fremgår det helt tydeligt, at klubben skal være økonomisk bæredygtig allerede i 2026/2027. Ikke i 2030. Ikke i "5-7 diffuse år". Men konkret, målbart og inden for to år.
-
Halamadrid
- 2. div

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Jeg har også holdt mig ude af denne debat - og det har jeg gjort fordi tonen er for skinger herinde.
SSE22 købte klubben fordi at ALLE kunne se at der skulle ske en kraftig ændring i den måde som klubben vsr drevet på. De daværende storaktionærer ville ganske enkelt ikke blive ved med at pumpe millioner i et sort hul uden udsigt til bedring.
DERFOR kom SSE22 med en plan om at ændre på hele klubbens struktur og lønstruktur ikke mindst for at den på sigt (ikke på et år!) Bevæge sig frem mod en forretning den netop ikke var bundet på aktieemission år efter år hvor ejerne hvert år skulle hoste op med millioner.
Hvor mange af jer ville synes det var fedt at smide jeres hårdt tjente penge i et sort hul år efter år?
Faktum er - SSE var de ENESTE der kom med en decideret plan for at vende det hele på hovedet.
Lykkedes alt - nej. Man gav ikke træneren de erfarne spillere der blev bedt om - SSE gik All-In på deres strategi - den som gjorde at netop de blev valgt som ejere.
At en træner bliver fyret for at kritisere ens egen ledelse og sparke bagud/opad i systemet - det har bare konsekvenser - og det ville det have på alle arbejdspladser. Det forstår jeg ganske glimrende.
Ja, nedrykning var en bet - en stor en, men hellere en nedrykning end at bevæge sig ind i en dårlig spiral forfra.
Sagen er, der kommer ingen der vil smide det beløb ind I alle skriger på - med mindre at der ligger et stærkt fundament i klubben, talent massivt og ikke mindst økonomisk. Det ville være som at sætte alt på rød på en roulette.
Koldt vand i blodet. Rykker vi ikke op næste år - så er det noget rod for de penge man kan få for sine talenter i 1. Division er ikke det samme som i Superligaen - så SSE22s model er bygget ud fra forudsætning om Superliga.
Og lad mig lige skrue tiden tilbage til i vinters. Der talte Ydesen i høje toner om de nytilkomne og vi var alle sikre på at holdet var styrket, så for mig at se virker det her mere som et spørgsmål om psyke og vindermentalitet. Det kunne også ses på banen - spillerne turde ikke spille, de var bange for at fejlen og så vinder man ikke en skid hvilket vi så da vi rykkede ned. At spillerne fejler - det kan ejerne ikke gøre noget som helst ved.
Nyd jeres morgen, himlen er blå og snart kan man igen se på spillerne med striber på.
God Kristi Himmelfart derude
SSE22 købte klubben fordi at ALLE kunne se at der skulle ske en kraftig ændring i den måde som klubben vsr drevet på. De daværende storaktionærer ville ganske enkelt ikke blive ved med at pumpe millioner i et sort hul uden udsigt til bedring.
DERFOR kom SSE22 med en plan om at ændre på hele klubbens struktur og lønstruktur ikke mindst for at den på sigt (ikke på et år!) Bevæge sig frem mod en forretning den netop ikke var bundet på aktieemission år efter år hvor ejerne hvert år skulle hoste op med millioner.
Hvor mange af jer ville synes det var fedt at smide jeres hårdt tjente penge i et sort hul år efter år?
Faktum er - SSE var de ENESTE der kom med en decideret plan for at vende det hele på hovedet.
Lykkedes alt - nej. Man gav ikke træneren de erfarne spillere der blev bedt om - SSE gik All-In på deres strategi - den som gjorde at netop de blev valgt som ejere.
At en træner bliver fyret for at kritisere ens egen ledelse og sparke bagud/opad i systemet - det har bare konsekvenser - og det ville det have på alle arbejdspladser. Det forstår jeg ganske glimrende.
Ja, nedrykning var en bet - en stor en, men hellere en nedrykning end at bevæge sig ind i en dårlig spiral forfra.
Sagen er, der kommer ingen der vil smide det beløb ind I alle skriger på - med mindre at der ligger et stærkt fundament i klubben, talent massivt og ikke mindst økonomisk. Det ville være som at sætte alt på rød på en roulette.
Koldt vand i blodet. Rykker vi ikke op næste år - så er det noget rod for de penge man kan få for sine talenter i 1. Division er ikke det samme som i Superligaen - så SSE22s model er bygget ud fra forudsætning om Superliga.
Og lad mig lige skrue tiden tilbage til i vinters. Der talte Ydesen i høje toner om de nytilkomne og vi var alle sikre på at holdet var styrket, så for mig at se virker det her mere som et spørgsmål om psyke og vindermentalitet. Det kunne også ses på banen - spillerne turde ikke spille, de var bange for at fejlen og så vinder man ikke en skid hvilket vi så da vi rykkede ned. At spillerne fejler - det kan ejerne ikke gøre noget som helst ved.
Nyd jeres morgen, himlen er blå og snart kan man igen se på spillerne med striber på.
Der skal vi huske på, at det var den tidligere bestyrelse der valgte SSE22. Deres evner udi at styre og ansætte de rigtige til at drive en fodboldklub var skandaløst ringe. - det har deres udpegninger af nye ejere af AaB desværre også vist sig at være. Problemet er at SSE22's såkaldte plan, fra start af har været komplet naiv og urealistisk.Halamadrid skrev: ↑29. maj 2025, 06:49Jeg har også holdt mig ude af denne debat - og det har jeg gjort fordi tonen er for skinger herinde.
Sidste nedrykning var en bet, men hvori skal man finde tiltro til at de bruger denne gang til noget konstruktiv? Man havde alle muligheder for at sætte en retning, og genopbygge efter nedrykningen i '23. Allerede her begyndte mine alarmklokker at ringe. Der var intet koncept, ingen retning og ingen strategi. - og det er der tydeligvis fortsat ikke. I teorien er der sikkert, men i praksis ledes vi af hovedløse høns.
Og ja, jeg tror du har ret i at det langt hen ad vejen skyldes holdets mentalitet, at vi er rykket ud. Men det falder jo for helvede direkte tilbage på den tåbelige rekruttering, som netop er kernen i den strategi du henviser til. Unge uprøvede spillere, håndplukket fra det meste af jordkloden.
Jeg har altid haft en svaghed for hold der formår at hive sig selv op af dynget, og pludselig bokse over deres vægtklasse. Hvis man analysere ud fra cases i de store ligaer i Europa, så er det helt grundlæggende med erfarne profiler med brede skuldre. Man kan ikke få succes ved at gå all in på unge spillere. Det er muligt at det er SSE22's strategi, men netop derfor skulle de ikke være valgt og samme grund få vi aldrig vendt det her med dem siddende for bordenden.
-
R Rosenberg
- Allstar

Dét ved ingen andre end den tidligere bestyrelse samt Bælum.Halamadrid skrev: ↑29. maj 2025, 06:49Jeg har også holdt mig ude af denne debat - og det har jeg gjort fordi tonen er for skinger herinde.
Det eneste, vi kan sige, er et faktum, er, at SSE22 var de eneste, man gik i forhandlinger med.
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... t-et-fatal
Er det hele bare blæst op og der ikke er nogen ko på isen, eller har Peters x 2 sendt Tuxen Boll i byen for at lave noget damage control?
Er det hele bare blæst op og der ikke er nogen ko på isen, eller har Peters x 2 sendt Tuxen Boll i byen for at lave noget damage control?
-
Halamadrid
- 2. div

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Well, der var ikke andre reelle bud - det er helt sikkert. Det ved jeg positivt.R Rosenberg skrev: ↑29. maj 2025, 08:07Dét ved ingen andre end den tidligere bestyrelse samt Bælum.Halamadrid skrev: ↑29. maj 2025, 06:49Jeg har også holdt mig ude af denne debat - og det har jeg gjort fordi tonen er for skinger herinde.
Det eneste, vi kan sige, er et faktum, er, at SSE22 var de eneste, man gik i forhandlinger med.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Det er der jo ikke til at vide. Mit gæt er det er små sponsor der er sure. Dengang AaB kom i cl var der også en del små sponsored Der blev sure fordi de ikke fik nok billetter mente de...haghdk skrev: ↑29. maj 2025, 08:33https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... t-et-fatal
Du har da godt nok fundet dig en mærkesag.calciomania skrev: ↑29. maj 2025, 02:15Jyllandsserieholdet er jo også kørt helt i sænk. Det er nok det ringeste andethold, AaB nogensinde har haft. Senest tabte de 8-0 til Aalborg Freja. Jeg lavede et emne om sagen for et par uger siden, ds jeg netop føler, at andetholdets fallit nok er et sygdomstegn på, i hvor dårlig tilstand AaB er. For det virker fom om, at msn helt har nedprioriteret alle seniorhold og kun satser på akademiet. Tredjeholdet i Serie 1 klarer sig i øvrigt også elendigt. Svaret, jeg fik, var i grove træk, st folk mente, at Jyllandsserieholdet intet har med eliteafdelingen at gøre og st det derfor ikke betød noget, hvor ringe de er blevet. Her mener jeg, st det NETOP er et sygdomstegn, at andetholdet ser ud til at være blevet afkoblet, da jeg mindes, at andetholdet da i mange år har været anset for et vigtigt aktiv. Folk gav også udtryk for, at det ikke betød noget, at andetholdet i dag næsten udelukkende består af indvandrere og udlændinge. Her mener jeg så, at det er vigtigt, at lokale folk kan identificere sig med AaB og det ved jeg ikke om man kan, hvis både første- og andethold har en stor overvægt af udlændinge. Det har intet med racisme eller udlændinge fobi at gøre. Det handler om identifikation og traditioner. Derfor skal AaB tilbage på lokale hænder og helst have en overvægt af nordjyske spillere, ligesom før i tiden.
Klassisk "Jeg er ikke racist, men..."
Den eneste grund til, at du tror Jyllandsserieholdet primært består af udlændinge, er spillernes navne. Hvorfor bliver du ved med at insistere på, at man ikke kan være nordjyde, blot fordi man ikke hedder Jensen eller Petersen?
Jeg ville ønske vi havde flere danskere på førsteholdet, men om de hedder Bomholt eller Abou Ali er da fuldstændig ligegyldigt.
Legaliser pyro!
Nu hvor Menno Van Dam er set ude på Hornevej, får man da tankerne ledt hen på Sampdoria i den forgangne sæson .. De fyrede, ansatte, fyrede og ansatte samme træner i løbet af sæsonen ..
Kunne man tro at SSE22 har fundet ud af der ikke er nogen træner der vil røre AaB og derfor tager de Menno tilbage og giver ham et år i Nordic Bet ?
Ja, så vi først er italiensk galehus styret af nogle tyskere der famler i blinde
Kunne man tro at SSE22 har fundet ud af der ikke er nogen træner der vil røre AaB og derfor tager de Menno tilbage og giver ham et år i Nordic Bet ?
Ja, så vi først er italiensk galehus styret af nogle tyskere der famler i blinde
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
Så kan Jan Peters i hvert fald fu*** endegyldigt af med hans sang om at de tager ved lære af deres fejl.jayC skrev: ↑29. maj 2025, 09:14Nu hvor Menno Van Dam er set ude på Hornevej, får man da tankerne ledt hen på Sampdoria i den forgangne sæson .. De fyrede, ansatte, fyrede og ansatte samme træner i løbet af sæsonen ..
Ikke et ondt ord om Menno - jeg er stadig kæmpe fan. Jeg håber han bliver en bragende succes en dag for et kæmpe stort hold. Men det duede ikke for os...
Ej, det vil simpelthen være for skørt.jayC skrev: ↑29. maj 2025, 09:14Nu hvor Menno Van Dam er set ude på Hornevej, får man da tankerne ledt hen på Sampdoria i den forgangne sæson .. De fyrede, ansatte, fyrede og ansatte samme træner i løbet af sæsonen ..
Men man betaler jo nok stadig hans løn kontrakten ud, så det vil jo flugte så fint med de andre discountløsninger vi har set.
Altså det ville alligevel være et fascinerende træk, hvis man genansatte Menno. Det ville ikke give ro til SSE22.
Jeg troede oprindeligt på, at de ville holde fast i Menno, selv hvis de rykkede ned. Det ville have været en troværdig strategi.
Jeg troede oprindeligt på, at de ville holde fast i Menno, selv hvis de rykkede ned. Det ville have været en troværdig strategi.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Dongdongwh0
- 2. div

-
R Rosenberg
- Allstar

Det er det. Men det er stadig Ottesen, der stadig ikke fører skyggen af belæg for sine påstande. Det er åbenbart hans modus operandi, og ændrer hans status fra journalist til blogger.Dongdongwh0 skrev: ↑29. maj 2025, 09:40https://ordconamore.substack.com/p/AaB- ... 1GEpi4y9tQ[
Shit det her er hård læsning
Jeg siger ikke, at han taler usandt, for der er intet, der tilsiger, at det skulle være forkert jf hvad man ellers hører om tysken. Det er bare lidt trættende med alle hans evigt unavngivne "kilder" og hans udokumenterede påstande - især når han igen og igen fortæller, at NU kommer beviserne på bordet.
Ædruelighedens stemme
Men det er også en lang omgang synsinger og gisninger. Og en snak med de kilder, der understøtter hans syn.Dongdongwh0 skrev: ↑29. maj 2025, 09:40https://ordconamore.substack.com/p/AaB- ... 1GEpi4y9tQ[
AaB har utvivlsomt haft brug for, at der kom andre øjne på tingene og et opgør med “plejer” for plejer var ved at lægge AaB i graven. Det er udførslen, der har været helt af helvede til.
Jeg forstår godt, at man ville af med Thelander. Jeg forstår også godt at man slap Sousa og Bakiz. Jeg forstår såmænd også godt, at man gerne ville af med Helenius. Og det er selvom at havde man beholdt alle fire, så var vi næppe rykket ned.
Men selvfølgelig skal en ny ledelse sætte det hold, som man ønsker. Selvfølgelig skal man gøre op med, om enkelte simpelthen tjener så meget, at det er direkte skadeligt for den nye kultur. Og selvfølgelig skal man gøre op med illoyalitet. Både ift. spillere og trænere. Hvis man er seriøs, så sætter man sit hold og rydder ud. Men måden man har gjort det på, har været under al kritik. Man har presset folk ud, og i sidste ende har man betalt i dyre domme for ikke at tabe ansigt.
Der vil altid være medarbejdere, der har haft det godt under det gamle, der vil føle sig utilpas i det nye. Men det skal selvfølgelig ikke laves et dårligt arbejdsmiljø. Og SSE22 har formentligt fejllæst dansk arbejdskultur og foreningskultur.
Dertil kommer også, at de - modsat hvad jeg troede - havde undervurderet superligaen. Både på trænerfront og spillerfront. Og da det så var ved at vælte panikkede de på trænerfronten i stedet for at holde fast, da nedrykningen var alt overskyggende sandsynlig. Jeg tror ikke, at Menno nødvendigvis havde lavet flere point, og elementer af spillertrup og stab var åbenbart også ved at være utilfredse med ham - hvilket man jo bliver når man taber, men lige her og nu, tror jeg SSE22 ville ønske, at de havde haft ro i maven og beholdt Menno. Det havde løst mange af deres problemer, hvor nedrykningen ikke er det store tema for mig. Det er tabet af troværdighed.
Jeg tror ikke, SSE22 slipper klubben medmindre de bliver rigeligt kompenseret, og det efterlader mig med den holdning, at denne sæson må være deres eneste mulighed for at redde situationen. AaB skal rykke op igen med det samme, AaB skal handle med ordentlighed og troværdighed.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
SSE22 kan blive tvunget til at slippe klubben hvis indtægtsgrundlaget forvitrer, via sponsorflugt og vi bliver væk fra kampene, de skal presses på økonomienKunji skrev: ↑29. maj 2025, 09:58Men det er også en lang omgang synsinger og gisninger. Og en snak med de kilder, der understøtter hans syn.Dongdongwh0 skrev: ↑29. maj 2025, 09:40https://ordconamore.substack.com/p/AaB- ... 1GEpi4y9tQ[
AaB har utvivlsomt haft brug for, at der kom andre øjne på tingene og et opgør med “plejer” for plejer var ved at lægge AaB i graven. Det er udførslen, der har været helt af helvede til.
Jeg forstår godt, at man ville af med Thelander. Jeg forstår også godt at man slap Sousa og Bakiz. Jeg forstår såmænd også godt, at man gerne ville af med Helenius. Og det er selvom at havde man beholdt alle fire, så var vi næppe rykket ned.
Men selvfølgelig skal en ny ledelse sætte det hold, som man ønsker. Selvfølgelig skal man gøre op med, om enkelte simpelthen tjener så meget, at det er direkte skadeligt for den nye kultur. Og selvfølgelig skal man gøre op med illoyalitet. Både ift. spillere og trænere. Hvis man er seriøs, så sætter man sit hold og rydder ud. Men måden man har gjort det på, har været under al kritik. Man har presset folk ud, og i sidste ende har man betalt i dyre domme for ikke at tabe ansigt.
Der vil altid være medarbejdere, der har haft det godt under det gamle, der vil føle sig utilpas i det nye. Men det skal selvfølgelig ikke laves et dårligt arbejdsmiljø. Og SSE22 har formentligt fejllæst dansk arbejdskultur og foreningskultur.
Dertil kommer også, at de - modsat hvad jeg troede - havde undervurderet superligaen. Både på trænerfront og spillerfront. Og da det så var ved at vælte panikkede de på trænerfronten i stedet for at holde fast, da nedrykningen var alt overskyggende sandsynlig. Jeg tror ikke, at Menno nødvendigvis havde lavet flere point, og elementer af spillertrup og stab var åbenbart også ved at være utilfredse med ham - hvilket man jo bliver når man taber, men lige her og nu, tror jeg SSE22 ville ønske, at de havde haft ro i maven og beholdt Menno. Det havde løst mange af deres problemer, hvor nedrykningen ikke er det store tema for mig. Det er tabet af troværdighed.
Jeg tror ikke, SSE22 slipper klubben medmindre de bliver rigeligt kompenseret, og det efterlader mig med den holdning, at denne sæson må være deres eneste mulighed for at redde situationen. AaB skal rykke op igen med det samme, AaB skal handle med ordentlighed og troværdighed.