En sejr ville være mægtig godt. Uafgjort fint nok i fht at holde snor i toppen. Vi skal lade være med at gå totalt i sort i tilfælde af nederlag. Jeg tror, det bliver svært for topholdene for alvor at skille sig ud i dette års 1. Div.Sapiens skrev: ↑15. aug 2025, 16:56Jeg håber virkelig inderligt på det bedste og et godt resultat. Hvis vi dog skal være realistiske, har vi ikke spillet god fodbold i lang tid og jeg har meget svært ved at se vi får en sejr aften. Tværtimod kan vi være sat lidt af i forhold til toppen og så bliver det svært. Jeg gætter på et 0-2 nederlag, Pingel laver begge mål.
AaB - Horsens den 15. august
Re: AaB - Horsens den 15. august
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Ligner at du rammer den.baresi skrev: ↑15. aug 2025, 07:12mon ikke kallesøe er klar til højre back igen og sender børsting på den centrale midt, samt ross i front.Kunji skrev: ↑15. aug 2025, 06:52Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Maarup får en startplads på den kant igen. Tænker der er større chance for han glider ud.FlæskeFrank skrev: ↑14. aug 2025, 23:49Så gælder det kamp mod et af de hold, som smider 80 mio kr. i håbet om oprykning, nemlig Horsens.
Det er vel særligt nu, at Steffen Højers præg på spillet skal begynde at kunne ses. Tidligere havde han kort tid til Hobro og efterfølgende en pokalkamp mod Vendsyssel, som bare skulle vindes, og så kampen mod HB Køge sidste weekend, hvor han også havde mulighed for lidt justering.
Sidste kamp stillede vi således op:
Vincent Müller
Frederik Børsting, Elison Makolli, Bjarne Pudel, Marc Nielsen
Alexander Håpnes, Mads Bomholt, Andres Jasson
Andreas Maarup, Kelvin John, Valdemar Møller
Da jeg ikke så kampen, ved jeg ikke om Jasson og Maarup byttede plads.
Tænker Ross er tilbage i startopstillingen, men tror det sender Valdemar Møller ud. Synes det er fair, at han efter nogle startende kampe får en kamp på bænken, så der roteres lidt. Kan ikke lure om Børsting eller Kallesøe spiller højrebacken.
kallesøe - makolli - pudel - marc n
håpnes - bomholt - børsting
v. møller - kelvin - ross
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Spot on.Kasper skrev: ↑15. aug 2025, 18:00Ligner at du rammer den.baresi skrev: ↑15. aug 2025, 07:12mon ikke kallesøe er klar til højre back igen og sender børsting på den centrale midt, samt ross i front.Kunji skrev: ↑15. aug 2025, 06:52Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Maarup får en startplads på den kant igen. Tænker der er større chance for han glider ud.FlæskeFrank skrev: ↑14. aug 2025, 23:49Så gælder det kamp mod et af de hold, som smider 80 mio kr. i håbet om oprykning, nemlig Horsens.
Det er vel særligt nu, at Steffen Højers præg på spillet skal begynde at kunne ses. Tidligere havde han kort tid til Hobro og efterfølgende en pokalkamp mod Vendsyssel, som bare skulle vindes, og så kampen mod HB Køge sidste weekend, hvor han også havde mulighed for lidt justering.
Vincent Müller
Tænker Ross er tilbage i startopstillingen, men tror det sender Valdemar Møller ud. Synes det er fair, at han efter nogle startende kampe får en kamp på bænken, så der roteres lidt. Kan ikke lure om Børsting eller Kallesøe spiller højrebacken.
Thank god for det. Maarup på kanten er håbløst. Bedre med Møller. Han falder ud og fylder ikke meget, men lige pludselig laver han noget genialt. Dertil kommer han med i feltet.Funky skrev: ↑15. aug 2025, 18:01Spot on.Kasper skrev: ↑15. aug 2025, 18:00Ligner at du rammer den.baresi skrev: ↑15. aug 2025, 07:12mon ikke kallesøe er klar til højre back igen og sender børsting på den centrale midt, samt ross i front.Kunji skrev: ↑15. aug 2025, 06:52Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Maarup får en startplads på den kant igen. Tænker der er større chance for han glider ud.FlæskeFrank skrev: ↑14. aug 2025, 23:49Så gælder det kamp mod et af de hold, som smider 80 mio kr. i håbet om oprykning, nemlig Horsens.
Vincent Müller
Måske jeg har misforstået det, men er Maarup ikke hentet som 8'er? Har ikke kunne se nogle af kampene, så har ikke set ham spille.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2025, 18:05Thank god for det. Maarup på kanten er håbløst. Bedre med Møller. Han falder ud og fylder ikke meget, men lige pludselig laver han noget genialt. Dertil kommer han med i feltet.Funky skrev: ↑15. aug 2025, 18:01Spot on.Kasper skrev: ↑15. aug 2025, 18:00Ligner at du rammer den.baresi skrev: ↑15. aug 2025, 07:12mon ikke kallesøe er klar til højre back igen og sender børsting på den centrale midt, samt ross i front.Kunji skrev: ↑15. aug 2025, 06:52Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at Maarup får en startplads på den kant igen. Tænker der er større chance for han glider ud.FlæskeFrank skrev: ↑14. aug 2025, 23:49Så gælder det kamp mod et af de hold, som smider 80 mio kr. i håbet om oprykning, nemlig Horsens.
Vincent Müller
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Vi andre har heller ikke set ham spille selvom han har været på banen. Han har spillet på kanten de sidste to kampe og har været komplet usynlig. Det er ikke hans skyld, han er ikke kant, men han har slet ikke formået at gå med i spillet, matche tempo og andre helt basale ting man skal kunne på det her niveau. Han skulle eftersigende være god i luften, men jeg har ikke set ham vinde en duel endnu. Er spændt på at se mere, men det har været en undervældende start.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Ligner desværre et fejlkøb, forhåbentlig har det været pga øget træningsmængde eller lignende. Men synes han virker tung og uden dynamik i spillet med kuglen.jonas386 skrev: ↑15. aug 2025, 18:09Måske jeg har misforstået det, men er Maarup ikke hentet som 8'er? Har ikke kunne se nogle af kampene, så har ikke set ham spille.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2025, 18:05Thank god for det. Maarup på kanten er håbløst. Bedre med Møller. Han falder ud og fylder ikke meget, men lige pludselig laver han noget genialt. Dertil kommer han med i feltet.Funky skrev: ↑15. aug 2025, 18:01Spot on.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Ja det lyder jo ikke godt. Ved ikke hvorfor jeg troede han var midtbanespiller.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2025, 18:13Vi andre har heller ikke set ham spille selvom han har været på banen. Han har spillet på kanten de sidste to kampe og har været komplet usynlig. Det er ikke hans skyld, han er ikke kant, men han har slet ikke formået at gå med i spillet, matche tempo og andre helt basale ting man skal kunne på det her niveau. Han skulle eftersigende være god i luften, men jeg har ikke set ham vinde en duel endnu. Er spændt på at se mere, men det har været en undervældende start.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg er med på at Horsens under David er godt struktureret , arbejder hårdt og dygtig til at forsvare målet.
De spiller også en kompakt gang fodbold og har investeret massivt.
MEN er deres hold egentlig SÅ godt.
Der er sguda også mange No names.
Syns da ikke de er super skræmmende på papiret eller er det bare mig.
De spiller også en kompakt gang fodbold og har investeret massivt.
MEN er deres hold egentlig SÅ godt.
Der er sguda også mange No names.
Syns da ikke de er super skræmmende på papiret eller er det bare mig.
Han ER CM, men er blevet brugt på kant.jonas386 skrev: ↑15. aug 2025, 18:32Ja det lyder jo ikke godt. Ved ikke hvorfor jeg troede han var midtbanespiller.Kokkefar skrev: ↑15. aug 2025, 18:13Vi andre har heller ikke set ham spille selvom han har været på banen. Han har spillet på kanten de sidste to kampe og har været komplet usynlig. Det er ikke hans skyld, han er ikke kant, men han har slet ikke formået at gå med i spillet, matche tempo og andre helt basale ting man skal kunne på det her niveau. Han skulle eftersigende være god i luften, men jeg har ikke set ham vinde en duel endnu. Er spændt på at se mere, men det har været en undervældende start.
Delac har for vane at spille sine livs kampe på Aalborg Stadion. Lad os håbe han stinker i dag.
Ross altså….
Bomholt 6er og håpnes 8er.
De er åbentbart taktisk byttet fast af Højer
Syns ikke vi får meget ud af håpnes som 8er - Hans motor er bedre som 6er.
Forstår godt at Bomholt er god på bolden men han er jo ikke en bold erobrer og vi mangler ham kreativt som 8er.
Bomholt 6er og håpnes 8er.
De er åbentbart taktisk byttet fast af Højer
Syns ikke vi får meget ud af håpnes som 8er - Hans motor er bedre som 6er.
Forstår godt at Bomholt er god på bolden men han er jo ikke en bold erobrer og vi mangler ham kreativt som 8er.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Syntes enlig det gik ok bortset fra man bliver ikke farlig og boom så sidder Horsens på det hele
Syntes de kommer tættere på vores mål nu
Oliver Ross er startet, hvor han slap sidst - ingen boldkontrol, langsom i opfattelsen. Det er lidt det, der i et par situationer nu har gjort forskellen på, om vi kan spile os ud af deres pres.
-
R Rosenberg
- Allstar

Vi er presset max i bund. Af Horsens. På hjemmebane.
Nye ejere, nye tider, ny selvforståelse.
Nye ejere, nye tider, ny selvforståelse.
Ædruelighedens stemme
Ross med 2 store og farlige allerede
Forstår ikke hvorfor han ikke ryger på bænken og evt sætter ham ind i slutfasen hvor de andre er trætte
Han fungerer ik
Børsting burde nok komme ned på 8eren for st tage de fysiske kampe op fremfor han ligger på højre kant
Forstår ikke hvorfor han ikke ryger på bænken og evt sætter ham ind i slutfasen hvor de andre er trætte
Han fungerer ik
Børsting burde nok komme ned på 8eren for st tage de fysiske kampe op fremfor han ligger på højre kant
-
RufusTheDog
- 2. div

Håber Helle kan spille hele anden halvleg.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
En spiller med over 100 kampe for klubben må altså ikke konsekvent være blandt de dårligste på et ungt AaB hold.
Håber virkelig han lykkedes med et par aktioner og finder den forløsende selvtillid.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Øv, må tage kampen på tv. Startede dagen med tre kvarter hos tandlægen for at få fjernet noget betændt tandkød, så lysten har været fraværende hele dagen. Aftensmaden består af youghurt og is.... bevares, det er altid okay, men som aftensmad??
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly