Holdet er tydeligvist ikke sat rigtigt op fra starten af kampene. Det er jammerligt.Frygah skrev: ↑6. mar 2026, 20:52JEg er enig i at klubben har større problemer end Højer, men jeg synes altså også Højer er et problem.Kunji skrev: ↑6. mar 2026, 20:49Det er godt nok noget trist fodbold. Men Steffen Højer står altså ikke øverst på listen af problemer i den her klub.
Der er nogle tyskere, der skal ad helvede til og en trup, der formentlig skal bygges op over 2-3 vinduer yderligere.
Det bliver nogle hårde år.
Det er helt sygt, at man falder ned og bare pakker sig til sidst, og så sover forsvaret og Müller er en dværg.
Der er INGEN i truppen der bliver bedre, vi har INTET taktisk fundament, INGEN fælles forståelse spillerne imellem eller spillemønstre. Så kan vi godt brokke os over spillernes evner, tvunget 4-4-3 og salg af profiler. Men vi taber IGEN til en flok fucking semi-proffer, hvor vi lige har nuppet deres største profil.
Vi må altså også kunne stille krav til at træneren formår at levere det helt basale. Og det gør han altså ikke.
AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Ja, det er han generelt. Men ikke i dag. Det er ikke "at tale ham op" - det er at være realistisk. Når en elendig spiller for en gangs skyld har en fornuftig kamp, skal man også være ærlig og påpege det. Det er i hvert fald ikke hans skyld, at vi taber i dag. Tværtimod kunne vi have tabt med 2 mål mere i hvert fald.Dr.Jones skrev: ↑6. mar 2026, 20:56Stop nu med at tale Müller op på baggrund af et par bolde han skal tage. Han er pis. Længere er den ikke.
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Mit take.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
-
calciomania
- 2. div

- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Müller er middelmådig, men slet ikke blandt de ringeste, synes jeg.Nordic skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Ja, det er han generelt. Men ikke i dag. Det er ikke "at tale ham op" - det er at være realistisk. Når en elendig spiller for en gangs skyld har en fornuftig kamp, skal man også være ærlig og påpege det. Det er i hvert fald ikke hans skyld, at vi taber i dag. Tværtimod kunne vi have tabt med 2 mål mere i hvert fald.
Han virker dog helt hæderlig på et hold, hvor der er mange, der præsterer dårligere end ham.
Efter min mening skal vel ca. 6-7 ud af de 11 startelvere skiftes ud til næste sæson, hvis oprykning skal være realistisk.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Det er ikke et wake up call, der er brug for. Enhver idiot kan jo se, at det bare har været en nedadgående spiral de seneste 5-10 år, som bare er blevet tifold accelereret under de tyske lorte-tabere, som man næsten skulle tro, har en eller anden dyster agenda med det her.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Mit take.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
Det er penge, der er brug for. Penge og kompetencer, men det sidste kræver det første.
Ædruelighedens stemme
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Præcis.
Jeg er helt enig i at AaBs trup ikke er god nok, det er med afstand den dårligste jeg har været vidne til i de godt 30 år jeg har fulgt AaB. Men de øvrige klubber i 1 division har altså ikke trupper der er bedre, tværtimod er jeg helt sikker på at der ville være pænt interesse for vores spillere, hvis de kunne lave nogle byttehandler.
"truppen er ganske enkelt ikke bedre" er i hvert fald langt fra en forklaring der kan stå alene. Til gengæld er det helt åbenlyst at mange af de andre klubber er MARKANT bedre til at få det maksimale ud af det materiale de har. Mange af de her klubber ved præcist hvordan de vil spille og har øvet sig på det i adskillige år. De har ikke, som AaB, skiftet retning 20 gange på 4 år.
Jeg vil ikke gå ind i formationsdebatten men blot konstatere, at vi vist efterhånden har afprøvet de fleste kombinationer. Vi får aldrig nogensinde bygget noget op hvis ikke vi får valgt en retning - men jeg er da enig i, at det pt. ser meget uholdbart ud. Jeg er især skuffet over at holdet ikke udstråler mere vilje og frustration over situationen. Jeg gider ikke høre mere på at de glæder sig til næste kamp når de så går ud og ligner et hold der ønsker at være alle andre steder end netop der.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7615
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Sådan er det, når der mangler ledere, rollemodeller og voksne mænd på et hold. Vi har Tiedemann. That's it. Én spiller, der er det. Han er så omgivet af børn, introverte og kegler.Hanga skrev: ↑6. mar 2026, 21:31Præcis.
Jeg er helt enig i at AaBs trup ikke er god nok, det er med afstand den dårligste jeg har været vidne til i de godt 30 år jeg har fulgt AaB. Men de øvrige klubber i 1 division har altså ikke trupper der er bedre, tværtimod er jeg helt sikker på at der ville være pænt interesse for vores spillere, hvis de kunne lave nogle byttehandler.
"truppen er ganske enkelt ikke bedre" køber jeg ikke, for det er modstanderne virkelig heller ikke - til gengæld er det helt åbenlyst at mange af holdene er MARKANT bedre til at få det maksimale ud af det materiale de har. Mange af de her klubber ved præcist hvordan de vil spille og har øvet sig på det i adskillige år. De har ikke, som AaB, skiftet retning 20 gange på 4 år.
Jeg vil ikke gå ind i formationsdebatten men blot konstatere, at vi vist efterhånden har afprøvet de fleste kombinationer. Vi får aldrig nogensinde bygget noget op hvis ikke vi får valgt en retning - men jeg er da enig i, at det pt. ser meget uholdbart ud. Jeg er især skuffet over at holdet ikke udstråler mere vilje og frustration over situationen. Jeg gider ikke høre mere på at de glæder sig til næste kamp når de så går ud og ligner et hold der ønsker at være alle andre steder end netop der.
Ædruelighedens stemme
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Ja og nej, vores hold er ringe, historisk ringe, men spiller for spiller burde vi være i top 3.Dampbarn skrev: ↑6. mar 2026, 21:18Jeg kan ikke forstå så mange er overrasket.
Da man rykkede ned første gang (og flere år op til) spillede man under niveau.
Lige siden har man spillet op til hvad truppens kvalitet er. Man har hvert transfeer vindue gjort truppen svagere og svagere.
Og nu er man et middelmådigt 1. divisions hold. Dette hold har intet at gøre i superligaen, og man bør glemme alt om oprykning.
Man kan ikke bebrejde disse spillere, de er bare ikke bedre.
Før der kommer styr på ejerskab og økonomi, så er der ikke superliga bold for AaB, og hvis denne sæson slutter med endnu et blodrødt regnskab, og man ender med at sælge de bedste spillere, ja så kan 2. division også komme på tale.
Vi har spillere som Kaasa med et hav af kampe for Molde, Tiedemann fra AIK, Kallesøe med et hav af superligakampe, Normann fra Æresdivision og Kubel der var absolut bedste spiller fra det hold der lige har skilt os ad, nu er han usynlig.
Vores spilsystem fungerer ikke, og vi får ikke nok ud af det spillermateriale vi har til rådighed.
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Jeg tror ikke, vi rigtigt kan vurdere spillerne, når de spiller på et hold, som ikke har nogen struktur. Altså, måske er det rigtigt, at langt de fleste er hamrende dårlige, det er jeg da åben overfor, men det, vi med SIKKERHED kan sige, det er, at noget er gået galt på et helt vanvittigt, episk plan i forberedelsen til dette forår, for man ser jo 11 mand traske ind på banen og levere i hvert fald 45 minutter, som ser ud, som om de faktisk først har mødt hinanden nede i spillertunnelen!!! Håpnes, Bonde og Kallesøe klovner rundt i 1. halvleg, helt åbenlyst uden nogen anelse om, hvordan de egentlig skal fungere, hvor de selv skal befinde sig, hvor deres holdkammerater bør befinde sig. Der er ingen ro, ingen fortrolighed, ingen frihed baseret på genkendelse af mønstre. Derfor går det hele utroligt langsomt, omstændeligt, og med en helt uhyrlig fejlrate.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:27Müller er middelmådig, men slet ikke blandt de ringeste, synes jeg.Nordic skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Ja, det er han generelt. Men ikke i dag. Det er ikke "at tale ham op" - det er at være realistisk. Når en elendig spiller for en gangs skyld har en fornuftig kamp, skal man også være ærlig og påpege det. Det er i hvert fald ikke hans skyld, at vi taber i dag. Tværtimod kunne vi have tabt med 2 mål mere i hvert fald.
Han virker dog helt hæderlig på et hold, hvor der er mange, der præsterer dårligere end ham.
Efter min mening skal vel ca. 6-7 ud af de 11 startelvere skiftes ud til næste sæson, hvis oprykning skal være realistisk.
Hvad f.... har de trænet på i 8 uger??!?!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
NetopR Rosenberg skrev: ↑6. mar 2026, 21:33Sådan er det, når der mangler ledere, rollemodeller og voksne mænd på et hold. Vi har Tiedemann. That's it. Én spiller, der er det. Han er så omgivet af børn, introverte og kegler.Hanga skrev: ↑6. mar 2026, 21:31Præcis.
Jeg er helt enig i at AaBs trup ikke er god nok, det er med afstand den dårligste jeg har været vidne til i de godt 30 år jeg har fulgt AaB. Men de øvrige klubber i 1 division har altså ikke trupper der er bedre, tværtimod er jeg helt sikker på at der ville være pænt interesse for vores spillere, hvis de kunne lave nogle byttehandler.
"truppen er ganske enkelt ikke bedre" køber jeg ikke, for det er modstanderne virkelig heller ikke - til gengæld er det helt åbenlyst at mange af holdene er MARKANT bedre til at få det maksimale ud af det materiale de har. Mange af de her klubber ved præcist hvordan de vil spille og har øvet sig på det i adskillige år. De har ikke, som AaB, skiftet retning 20 gange på 4 år.
Jeg vil ikke gå ind i formationsdebatten men blot konstatere, at vi vist efterhånden har afprøvet de fleste kombinationer. Vi får aldrig nogensinde bygget noget op hvis ikke vi får valgt en retning - men jeg er da enig i, at det pt. ser meget uholdbart ud. Jeg er især skuffet over at holdet ikke udstråler mere vilje og frustration over situationen. Jeg gider ikke høre mere på at de glæder sig til næste kamp når de så går ud og ligner et hold der ønsker at være alle andre steder end netop der.
Der er ingen balance og ingen akse på holdet …
Og ingen at læne sig op af.
Bonde spiller igen i dag med hovedet under armen - Møller ser Man i få glimt.
Men der er jo ingen til at guide dem…
De er gjort til “profiler” allerede nu.
Men det er de ikke… og blir det heller ikke sån her..
Holdet er ikke det ringeste i 1. Div men det er slet ikke etvtop 3 hold.
Oprykning har aldrig været et tema men blir nedrykning det.
Jeg tror godt de kan falde helt sammen
Og det interview med Højer i rishøjs corner er sgu dumt at høre på. … han gemmer sig bag at man er I en opbygningsfase og står ikke og virker super irriteret og syns man har gjort det godtbefindende 2. Halvleg osv…
Han mangler satme nosser ham der.
og hvor er sportschefen henne - fuldstændig usynlig.
Ledelsen fuldstændig usynlig.
Klubben er på papiret stor men i DK er man man nu nr 19 og for længst ude af det gode selskab
1 eneste mulighed for at komme retur
Ejerskiftet og en massiv mængde penge til indkøb
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Fuldstændig spot on - højers ansvarFunky skrev: ↑6. mar 2026, 21:35Jeg tror ikke, vi rigtigt kan vurdere spillerne, når de spiller på et hold, som ikke har nogen struktur. Altså, måske er det rigtigt, at langt de fleste er hamrende dårlige, det er jeg da åben overfor, men det, vi med SIKKERHED kan sige, det er, at noget er gået galt på et helt vanvittigt, episk plan i forberedelsen til dette forår, for man ser jo 11 mand traske ind på banen og levere i hvert fald 45 minutter, som ser ud, som om de faktisk først har mødt hinanden nede i spillertunnelen!!! Håpnes, Bonde og Kallesøe klovner rundt i 1. halvleg, helt åbenlyst uden nogen anelse om, hvordan de egentlig skal fungere, hvor de selv skal befinde sig, hvor deres holdkammerater bør befinde sig. Der er ingen ro, ingen fortrolighed, ingen frihed baseret på genkendelse af mønstre. Derfor går det hele utroligt langsomt, omstændeligt, og med en helt uhyrlig fejlrate.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:27Müller er middelmådig, men slet ikke blandt de ringeste, synes jeg.Nordic skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Ja, det er han generelt. Men ikke i dag. Det er ikke "at tale ham op" - det er at være realistisk. Når en elendig spiller for en gangs skyld har en fornuftig kamp, skal man også være ærlig og påpege det. Det er i hvert fald ikke hans skyld, at vi taber i dag. Tværtimod kunne vi have tabt med 2 mål mere i hvert fald.
Han virker dog helt hæderlig på et hold, hvor der er mange, der præsterer dårligere end ham.
Efter min mening skal vel ca. 6-7 ud af de 11 startelvere skiftes ud til næste sæson, hvis oprykning skal være realistisk.
Hvad f.... har de trænet på i 8 uger??!?!
Der er masser tid til at implementer en stil ..
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Man ved efterhånden nærmest ikke hvad man skal sige.. Det er som et nyt lavpunkt nåes hele tiden og fremtiden ser dyster ud.
Seriøst, hvad er planen? Hvad er fucking planen?? Hvad har man lavet hele opstarten?? Vi er jo blevet endnu ringere.. amen jeg bliver træt
Højer, jeg mister sq troen på det. Og fuck de tyskere der har bragt til dette nye lavpunkt.. ja vi var også ringe før, men det her er jo uhørt, tak for lort
Seriøst, hvad er planen? Hvad er fucking planen?? Hvad har man lavet hele opstarten?? Vi er jo blevet endnu ringere.. amen jeg bliver træt
Højer, jeg mister sq troen på det. Og fuck de tyskere der har bragt til dette nye lavpunkt.. ja vi var også ringe før, men det her er jo uhørt, tak for lort
-
AaBWanKenobi
- 2. div

- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Uenig! Det her er en katastrofe! Vinterpausen er nu pisset væk med 1 point i 2 hjemmekampe.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Mit take.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
Én ting er at spille 1. div. - noget helt andet er at spille nedrykningsspil i 1. div - også selvforståelsesmæssigt.
Jeg anser nedrykning for urealistisk (i år), men i modsætning til nedrykningsspillet i SL, er der INTET at spille for i 1. div.
Samtidigt flygter tilskuere og sponsorer ud af både for- og bagdøre, og dermed ryger AaB’s brand og økonomi endnu længere ned i en tid, hvor folk ellers vælter ind på de danske stadions, og det er jo kun et spørgsmål om tid inden AaB bliver overhalet af Aalborg Håndbold på de sidste parametre.
Hvis ikke der kommer en tidligere minkavler eller lignende og smider 100 mio. i kassen, så bliver vi de nye Esbjerg, Viborg eller Vejle, bare uden på nogle måder at være sikre på, at vi igen kan blive et af Danmarks bare 8 bedste fodboldhold.
Det er et trafikuheld i slow motion, vi pt. er vidne til!
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Enig! Vi kan nemt risikere at falde så dybt ned i et hul at vi ikke kommer op derfra igen. Det ser meget dystert ud p.t.AaBWanKenobi skrev: ↑6. mar 2026, 22:04Uenig! Det her er en katastrofe! Vinterpausen er nu pisset væk med 1 point i 2 hjemmekampe.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Mit take.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
Én ting er at spille 1. div. - noget helt andet er at spille nedrykningsspil i 1. div - også selvforståelsesmæssigt.
Jeg anser nedrykning for urealistisk (i år), men i modsætning til nedrykningsspillet i SL, er der INTET at spille for i 1. div.
Samtidigt flygter tilskuere og sponsorer ud af både for- og bagdøre, og dermed ryger AaB’s brand og økonomi endnu længere ned i en tid, hvor folk ellers vælter ind på de danske stadions, og det er jo kun et spørgsmål om tid inden AaB bliver overhalet af Aalborg Håndbold på de sidste parametre.
Hvis ikke der kommer en tidligere minkavler eller lignende og smider 100 mio. i kassen, så bliver vi de nye Esbjerg, Viborg eller Vejle, bare uden på nogle måder at være sikre på, at vi igen kan blive et af Danmarks bare 8 bedste fodboldhold.
Det er et trafikuheld i slow motion, vi pt. er vidne til!
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Trafikuheldet er for længst sket. Nu står vraget og brænder.AaBWanKenobi skrev: ↑6. mar 2026, 22:04Uenig! Det her er en katastrofe! Vinterpausen er nu pisset væk med 1 point i 2 hjemmekampe.calciomania skrev: ↑6. mar 2026, 21:25Mit take.
Det er bedre at falde med et brag og ende som nr. 8-10 - dog uden at rykke ned - end at blive nr. 3-4 og være tæt på at rykke op.
Fordi det er måske det, der skal til for at vække ledelsen og for at få sat skub i tingene. Var AaB blevet nr. 4, kunne man have sagt, at det går okay og vi fortsætter bare ud af samme tangent. Nu er man ligesom tvunget til at ændre alt det, der ikke fungerer. Så på den vis tænker jeg, at det ikke er så skidt med en fiasko som i dag og en plads i nedrykningsslutspilet. Måske er det et wake up call, som er nødvendigt.
Vi har også set fans, der naivt har troet, at holdet rent faktisk kunne spille med om oprykningen. Det har for mig været tydeligt hele sæsonen, at det var total utopi. De fans vågner måske op nu og indser, at det her er helt galt og at næsten alt skal ændres.
Én ting er at spille 1. div. - noget helt andet er at spille nedrykningsspil i 1. div - også selvforståelsesmæssigt.
Jeg anser nedrykning for urealistisk (i år), men i modsætning til nedrykningsspillet i SL, er der INTET at spille for i 1. div.
Samtidigt flygter tilskuere og sponsorer ud af både for- og bagdøre, og dermed ryger AaB’s brand og økonomi endnu længere ned i en tid, hvor folk ellers vælter ind på de danske stadions, og det er jo kun et spørgsmål om tid inden AaB bliver overhalet af Aalborg Håndbold på de sidste parametre.
Hvis ikke der kommer en tidligere minkavler eller lignende og smider 100 mio. i kassen, så bliver vi de nye Esbjerg, Viborg eller Vejle, bare uden på nogle måder at være sikre på, at vi igen kan blive et af Danmarks bare 8 bedste fodboldhold.
Det er et trafikuheld i slow motion, vi pt. er vidne til!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
I modsætning til mange andre herinde, der ganske forståeligt ikke vil skifte træner igen, så mener jeg Højer snarest muligt bør være fortid.
Igen idag ny midtbane. Vi rykker aldrig fremad med den metode.
Synes også det er ekstremt mærkeligt at spille uden venstre kant og med Valdemar Møller som ekstra midt derude, når de spiller 3-4-3. Vi udnytter på ingen måde det rum, der altid vil være i den formation uden kant.
Og så smerter det langt inde i sjælen, hvordan man kan finde på at stå mand-mand hjemme på offensive hjørne og spille bolden frem i fase 1 med en målmand uden teknik og spilforståelse.
Det er simpelthen for dumt.
Igen idag ny midtbane. Vi rykker aldrig fremad med den metode.
Synes også det er ekstremt mærkeligt at spille uden venstre kant og med Valdemar Møller som ekstra midt derude, når de spiller 3-4-3. Vi udnytter på ingen måde det rum, der altid vil være i den formation uden kant.
Og så smerter det langt inde i sjælen, hvordan man kan finde på at stå mand-mand hjemme på offensive hjørne og spille bolden frem i fase 1 med en målmand uden teknik og spilforståelse.
Det er simpelthen for dumt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Man ved det er en skidt kamp, når vi taber på hjemmebane, og vores målmand stadig er bedste AaBer. Hold op vi spiller ringe. Særligt i første halvleg. Igen.
-
RufusTheDog
- 2. div

- Indlæg: 190
- Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Måske Højer snart vågner op og stiller med det bedste hold fra start.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Skræmmende at bunden åbenbart ikke er nået og svært at se hvad der skal til for at det kan gå fremad.
Tror dog ikke at top 6 vil gøre nogen forskel lige nu - andet end at kunne sige sig helt fri for nedrykning. Hvis vi redder os med på yderste mandat bliver det alligevel som blind passager og helt uden realistisk mulighed for at nå oprykningspladserne.
Men det er da noget helt galt i forhold til selvforståelsen. Helt vanvittigt stadig at køre med Superliga setup og ikke få mere ud af det. Så kan vi naturligvis lige så skrue hed ned for budgettet.
Tror dog ikke at top 6 vil gøre nogen forskel lige nu - andet end at kunne sige sig helt fri for nedrykning. Hvis vi redder os med på yderste mandat bliver det alligevel som blind passager og helt uden realistisk mulighed for at nå oprykningspladserne.
Men det er da noget helt galt i forhold til selvforståelsen. Helt vanvittigt stadig at køre med Superliga setup og ikke få mere ud af det. Så kan vi naturligvis lige så skrue hed ned for budgettet.
// gwailo
Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.
Jeg tror at man skal se lidt det hele lidt mere overordnet og spørge : Hvor mange spillere på AaBs hold i denne og sidste sæson ville have optrådt i AaB i de cirka 35 foregående sæsoner?

