AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kunji » 31. mar 2026, 23:29

jonas386 skrev:
31. mar 2026, 23:15
Det er svært at se det som andet end grotesk humor fra højere kræfter. Vi roder rundt nede i midten af 1. Division mens en af vores kasserede angribere banker kasser ind imod alle verdens bedste forsvar og nu (måske) sparker dammark til VM.

Jeg kan slet ikke bære hvis han skal til at være folkehelt.
Bare rolig. Danmark er næsten ringere end AaB til straffe.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12536
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2026, 23:38

Kunji skrev:
31. mar 2026, 23:29
jonas386 skrev:
31. mar 2026, 23:15
Det er svært at se det som andet end grotesk humor fra højere kræfter. Vi roder rundt nede i midten af 1. Division mens en af vores kasserede angribere banker kasser ind imod alle verdens bedste forsvar og nu (måske) sparker dammark til VM.

Jeg kan slet ikke bære hvis han skal til at være folkehelt.
Bare rolig. Danmark er næsten ringere end AaB til straffe.
Det er vildt nok. Jeg har generelt en ide om, at det er noget både danske klubhold og landshold lider under. Måske det er recency bias, men kan ikke huske et eneste eksempel fra landsholdet eller et dansk klubhold i europa, hvor vi har vundet på straffe.

Lol, så misser italien lige 3. VM i træk. Bare groteskt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KongGulerod » 5. apr 2026, 19:55

Oliver Ross og co. taber 7-0 i Parken. Meget tyder på at vi får selskab af Vejle og Silkeborg i næste sæson.

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 5. apr 2026, 20:21

KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 19:55
Oliver Ross og co. taber 7-0 i Parken. Meget tyder på at vi får selskab af Vejle og Silkeborg i næste sæson.
det er også godt det samme, silkeborg ser ind i et kæmpe underskud

og Kent Madsen får udbetalt procent vis udbytte af overskud hvorfor han har undladt at købe spillere længe

samtidig har har købt bygninger for et hav af mio de sidste par år for transferoverskuddet….

det er helt galt i Silkeborg
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KongGulerod » 5. apr 2026, 20:26

Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 20:21
KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 19:55
Oliver Ross og co. taber 7-0 i Parken. Meget tyder på at vi får selskab af Vejle og Silkeborg i næste sæson.
det er også godt det samme, silkeborg ser ind i et kæmpe underskud

og Kent Madsen får udbetalt procent vis udbytte af overskud hvorfor han har undladt at købe spillere længe

samtidig har har købt bygninger for et hav af mio de sidste par år for transferoverskuddet….

det er helt galt i Silkeborg
Det lyder helt vildt.

Hvad er det for nogle bygninger de har investeret i?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 15959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 5. apr 2026, 20:33

KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 20:26
Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 20:21
KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 19:55
Oliver Ross og co. taber 7-0 i Parken. Meget tyder på at vi får selskab af Vejle og Silkeborg i næste sæson.
det er også godt det samme, silkeborg ser ind i et kæmpe underskud

og Kent Madsen får udbetalt procent vis udbytte af overskud hvorfor han har undladt at købe spillere længe

samtidig har har købt bygninger for et hav af mio de sidste par år for transferoverskuddet….

det er helt galt i Silkeborg
Det lyder helt vildt.

Hvad er det for nogle bygninger de har investeret i?
Silkeborg forventer et underskud på 25-30 mio. kr. for 2026 og det er forudsat overlevelse i Superligaen, hvilket jo begynder at se tvivlsomt ud. Der nævnes blandt andet investeringer i stadion og øget lønbudget.
Så ja det lyder ikke alt for positivt for Silkeborg. Men det kommer efter to år med overskud på hhv. 33 og 62 mio. kr.

Hvis "det er helt galt i Silkeborg", hvad er det så i Aalborg?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 5. apr 2026, 21:10

KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 20:26
Det lyder helt vildt.

Hvad er det for nogle bygninger de har investeret i?
“Op imod 150 mio. kr. har SIFs direktør og medejer Kent Madsen investeret i ejendomme alene de seneste to sæsoner ;

19.6.23 : Køb af ejendom på Tværgade 7..
Pris : 10,25 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 1c947d57e/

14.12.23 : Renovering af Hotel Radisson Blu..
Pris : 15 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 0ea1c6cfb/

29.12.23 : Køb af ejendommen Smedegaarden på Borgergade..
Pris : 26,2 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 610b71b34/

3.9.24 : Fremtidigt Byggeprojekt på Tværgade 7..
Pris : 75 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 126317163/

Køb og Istandsættelse af Stueetagen af Papirtårnet..
Pris : 16 mio. kr. (8 mio. kr. + 8 mio. kr.)

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... d8d0366e5/

Pris Ialt : 142,5 mio. kr.

14.3.25 : Dertil er der udbetalt 100 mio. kr. i aktieudbytte..
https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 4234d4452/

Før Kent Madsen gik "Transferamok" på EJENDOMSMARKEDET - skrev denne signatur en klumme med et forvarsel i MJA..

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... b7fce7b42/

Nok er Jesper Stükers Spillerbudget steget de seneste sæsoner - men det er sponsorernes bidrag også - fra 18,3 mio. kr. i 2020 til 25,2 mio kr. i 2023. Dertil er TV-penge, matchdayindtægter og merchandisesalg siden Kent Nielsens tiltrædelse i 2019 steget markant.

Udgifter til køb af spillere - som udgør ca. 15 % af indtægterne fra salg af spillere - bliver indregnet (afskrevet) i de løbende lønudgifter på SIFs samlede spillerbudget.

Modsat bliver indtægterne fra salg af spillere ikke tilsvarende indregnet i Sportschef Jesper Stükers Spillerbudget.

Kent Madsens fodslæbende iver efter at investere i nye spillere til SIFs Superligahold og den mangelfulde interesse i at opgradere service-relaterede initiativer til gæsterne af Jysk Park - skal udfra ovenstående logik tilskrives et ensidigt fokus på profit - til glæde for først og fremmest direktionens bonushonorar på 11,2 mio. kr. fra perioden 2020 - 2023. - Og dernæst til gavn for SIFs tidligere ejendomsportefølje som nu er overgået til "Pensionsselskabet" Papirfabrikken Invest A/S - som altså ikke længere er under ejerskab af Silkeborg IF Invest A/S. En belejlig "selsbabs-manøvre" for storaktionærerne og deres pensionsformue.

Undertegnede har tidligere i MJA dokumenteret - at størstedelen af SIFs omsætning og overskud kommer fra fodbold-relaterede aktiviteter...

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... af056e831/

Direktør og medejer, Kent Madsen har forsvaret klubbens passivitet på transfermarkedet til trods for - at man samtidig har investeret i ejendomme og udbetalt aktieudbytte for ialt 250 mio. kr. henover de seneste 24 måneder.

SIF var før Trivela Groups opkøb i virkeligheden reduceret til et "skaffedyr" for Silkeborg IF Invest A/S (NU Papirfabrikken Invest A/S) - hvilket flugter med direktør og medejer Kent Madsens gentagne betegnelse af SIF som "En forretning med streg under forretning"..

SIF har imidlertid stadig en direktør og medejer med titel af samme i både Papirfabrikken Invest A/S og Silkeborg IF Fodbold A/S. Er der dermed en interessekonflikt som direktør og medejer af begge selskaber ?”
hjertet i nord :aabfan:

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 5. apr 2026, 21:15

Hanga skrev:
5. apr 2026, 20:33

Silkeborg forventer et underskud på 25-30 mio. kr. for 2026 og det er forudsat overlevelse i Superligaen, hvilket jo begynder at se tvivlsomt ud. Der nævnes blandt andet investeringer i stadion og øget lønbudget.
Så ja det lyder ikke alt for positivt for Silkeborg. Men det kommer efter to år med overskud på hhv. 33 og 62 mio. kr.

Hvis "det er helt galt i Silkeborg", hvad er det så i Aalborg?
der er udbetalt 100 mio i udbytte og de har ikke længere ejendommene der kan give overskud

de har investeret meget lidt i stadion og brugt meget få penge på spillere….

for alle der har været med siden startet af 90’erne er AaBs situation ikke ny !! vi har været truet på eksistens mange gange men klaret os med hjælp indtil ingen gad hjælpe mere og det er helt og aldeles selvforskylt !!
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 5. apr 2026, 21:45

Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 21:10
KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 20:26
Det lyder helt vildt.

Hvad er det for nogle bygninger de har investeret i?
“Op imod 150 mio. kr. har SIFs direktør og medejer Kent Madsen investeret i ejendomme alene de seneste to sæsoner ;

19.6.23 : Køb af ejendom på Tværgade 7..
Pris : 10,25 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 1c947d57e/

14.12.23 : Renovering af Hotel Radisson Blu..
Pris : 15 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 0ea1c6cfb/

29.12.23 : Køb af ejendommen Smedegaarden på Borgergade..
Pris : 26,2 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 610b71b34/

3.9.24 : Fremtidigt Byggeprojekt på Tværgade 7..
Pris : 75 mio. kr.

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 126317163/

Køb og Istandsættelse af Stueetagen af Papirtårnet..
Pris : 16 mio. kr. (8 mio. kr. + 8 mio. kr.)

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... d8d0366e5/

Pris Ialt : 142,5 mio. kr.

14.3.25 : Dertil er der udbetalt 100 mio. kr. i aktieudbytte..
https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... 4234d4452/

Før Kent Madsen gik "Transferamok" på EJENDOMSMARKEDET - skrev denne signatur en klumme med et forvarsel i MJA..

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... b7fce7b42/

Nok er Jesper Stükers Spillerbudget steget de seneste sæsoner - men det er sponsorernes bidrag også - fra 18,3 mio. kr. i 2020 til 25,2 mio kr. i 2023. Dertil er TV-penge, matchdayindtægter og merchandisesalg siden Kent Nielsens tiltrædelse i 2019 steget markant.

Udgifter til køb af spillere - som udgør ca. 15 % af indtægterne fra salg af spillere - bliver indregnet (afskrevet) i de løbende lønudgifter på SIFs samlede spillerbudget.

Modsat bliver indtægterne fra salg af spillere ikke tilsvarende indregnet i Sportschef Jesper Stükers Spillerbudget.

Kent Madsens fodslæbende iver efter at investere i nye spillere til SIFs Superligahold og den mangelfulde interesse i at opgradere service-relaterede initiativer til gæsterne af Jysk Park - skal udfra ovenstående logik tilskrives et ensidigt fokus på profit - til glæde for først og fremmest direktionens bonushonorar på 11,2 mio. kr. fra perioden 2020 - 2023. - Og dernæst til gavn for SIFs tidligere ejendomsportefølje som nu er overgået til "Pensionsselskabet" Papirfabrikken Invest A/S - som altså ikke længere er under ejerskab af Silkeborg IF Invest A/S. En belejlig "selsbabs-manøvre" for storaktionærerne og deres pensionsformue.

Undertegnede har tidligere i MJA dokumenteret - at størstedelen af SIFs omsætning og overskud kommer fra fodbold-relaterede aktiviteter...

https://www.midtjyllandsavis.dk/artikel ... af056e831/

Direktør og medejer, Kent Madsen har forsvaret klubbens passivitet på transfermarkedet til trods for - at man samtidig har investeret i ejendomme og udbetalt aktieudbytte for ialt 250 mio. kr. henover de seneste 24 måneder.

SIF var før Trivela Groups opkøb i virkeligheden reduceret til et "skaffedyr" for Silkeborg IF Invest A/S (NU Papirfabrikken Invest A/S) - hvilket flugter med direktør og medejer Kent Madsens gentagne betegnelse af SIF som "En forretning med streg under forretning"..

SIF har imidlertid stadig en direktør og medejer med titel af samme i både Papirfabrikken Invest A/S og Silkeborg IF Fodbold A/S. Er der dermed en interessekonflikt som direktør og medejer af begge selskaber ?”
Så hjertet både i nord og Silkeborg? :)

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 5. apr 2026, 22:04

Sauer skrev:
5. apr 2026, 21:45

Så hjertet både i nord og Silkeborg? :)
det er en andens indlæg…. :cool:
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 5. apr 2026, 23:01

Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 22:04
Sauer skrev:
5. apr 2026, 21:45

Så hjertet både i nord og Silkeborg? :)
det er en andens indlæg…. :cool:
Lod mig forvirre af “undertegnede” :)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6764
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 5. apr 2026, 23:17

Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 21:15
Hanga skrev:
5. apr 2026, 20:33

Silkeborg forventer et underskud på 25-30 mio. kr. for 2026 og det er forudsat overlevelse i Superligaen, hvilket jo begynder at se tvivlsomt ud. Der nævnes blandt andet investeringer i stadion og øget lønbudget.
Så ja det lyder ikke alt for positivt for Silkeborg. Men det kommer efter to år med overskud på hhv. 33 og 62 mio. kr.

Hvis "det er helt galt i Silkeborg", hvad er det så i Aalborg?
der er udbetalt 100 mio i udbytte og de har ikke længere ejendommene der kan give overskud

de har investeret meget lidt i stadion og brugt meget få penge på spillere….

for alle der har været med siden startet af 90’erne er AaBs situation ikke ny !! vi har været truet på eksistens mange gange men klaret os med hjælp indtil ingen gad hjælpe mere og det er helt og aldeles selvforskylt !!
Du er med på, at Silkeborg IF er blevet solgt til amerikanske Trivela og ikke længere har noget med Papirfabrikken at gøre?
Hvad der er sket i denne sæson kan du i ikke tørre af på hvad Kent Madsen har tjent i andre selskaber. Det kan du tørre af på det udenlandske ejerskab, men nå ja sådan nogle er du jo også så stor fan af. Dine udsagn står noget biased og fordrejede tilbage.
RAUS RAUS SSE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hovedet » 6. apr 2026, 02:13

Hanga skrev:
5. apr 2026, 20:33
KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 20:26
Pontoppi skrev:
5. apr 2026, 20:21
KongGulerod skrev:
5. apr 2026, 19:55
Oliver Ross og co. taber 7-0 i Parken. Meget tyder på at vi får selskab af Vejle og Silkeborg i næste sæson.
det er også godt det samme, silkeborg ser ind i et kæmpe underskud

og Kent Madsen får udbetalt procent vis udbytte af overskud hvorfor han har undladt at købe spillere længe

samtidig har har købt bygninger for et hav af mio de sidste par år for transferoverskuddet….

det er helt galt i Silkeborg
Det lyder helt vildt.

Hvad er det for nogle bygninger de har investeret i?
Silkeborg forventer et underskud på 25-30 mio. kr. for 2026 og det er forudsat overlevelse i Superligaen, hvilket jo begynder at se tvivlsomt ud. Der nævnes blandt andet investeringer i stadion og øget lønbudget.
Så ja det lyder ikke alt for positivt for Silkeborg. Men det kommer efter to år med overskud på hhv. 33 og 62 mio. kr.

Hvis "det er helt galt i Silkeborg", hvad er det så i Aalborg?
Jamen, her kører alting helt efter planen både sportsligt og økonomisk, og vi er misundt over det ganske land - ikke mindst i Silkeborg. Det er virkelig rørende at høre Silkeborgs fans synge uge efter uge: "Vi vil have SSE - vi vil være som AaB!"

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 6. apr 2026, 16:18

Jakobsen skrev:
5. apr 2026, 23:17
Du er med på, at Silkeborg IF er blevet solgt til amerikanske Trivela og ikke længere har noget med Papirfabrikken at gøre?
Hvad der er sket i denne sæson kan du i ikke tørre af på hvad Kent Madsen har tjent i andre selskaber. Det kan du tørre af på det udenlandske ejerskab, men nå ja sådan nogle er du jo også så stor fan af. Dine udsagn står noget biased og fordrejede tilbage.
jo, silkeborg invest ejer stadig 20 % og de har ikke længere ejendommene til at dække underskuddene som de har gjordt store dele af SIF tiden i superligaen…

det er ikke mig men SIF fans der har skrevet indlægget oven over… tænker han har mere styr på hvad der sker i SIF end dig

så Silkeborg står ret skidt stillet !
hjertet i nord :aabfan:

Pontoppi
1. div
1. div
Indlæg: 494
Tilmeldt: 25. jun 2025, 10:28
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pontoppi » 6. apr 2026, 23:06

Mads bomholt har fået en rædselsfuld start i Norge og været blandt banens ringeste i 2 af 3 kampe, som alle er tabt i rækken….

han havde 45 rigtig gode minutter mod vålerengen men lignede en miniputspiller igen i dagens kamp
hjertet i nord :aabfan:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2336
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af RicoBR02 » 7. apr 2026, 10:40

Pontoppi skrev:
6. apr 2026, 23:06
Mads bomholt har fået en rædselsfuld start i Norge og været blandt banens ringeste i 2 af 3 kampe, som alle er tabt i rækken….

han havde 45 rigtig gode minutter mod vålerengen men lignede en miniputspiller igen i dagens kamp
Derimod har wessam for nyligt scoret 2 mål blandt andet et vildt langskudsmål for sin klub i USA. 6 kampe i denne sæson og 5 mål..

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af martinaalborg » 10. apr 2026, 14:36


Salle17
Allstar
Allstar
Indlæg: 1082
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Salle17 » 12. apr 2026, 15:35

Ross med sit første mål for Silkeborg og Bomholt med ligeledes første mål for Rosenborg.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12536
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2026, 10:12

Super trænertalentet Oscar Hiljemark står til at få sparket i Pisa efter 10 kampe. Han påtog sig en nærmest umulig opgave, og man kan undre sig over om de i Pisa virkelig havde forventet et bedre udfald. De er nok faldet i samme fælde som så mange andre før dem, og har forvekslet røvsyg fodbold med organisation og solid defensiv. Det er (endnu) ikke en strategi at kede modstanderen ihjel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 20. apr 2026, 19:20

Det er fandme vildt at en Dalsgaard der tiggede om at komme hjem for 4 år siden blev afvist for at være for gammel, eller ikke kunne bruges...og som han siger, de snakkede slet ikke om økonomi eller noget...de nåede aldrig så langt. Bare afvist. Og her løber han rundt som den store general på et hold der ligger klart nummer et i superligaen....han ville være forskellen på at vi ikke ville rykke ned i første omgang....

Og nu score!!! Haha...hold nu kæft hvor har vi været dumme...

Besvar