Middelfart - AaB 2026 04.04

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Middelfart - AaB 2026 04.04

Indlæg af Funky » 4. apr 2026, 14:39

Kokkefar skrev:
4. apr 2026, 14:30
AaB har aldrig vundet en kamp med Marcus Bonde fra start. Måske er 6’eren en lidt vigtigere position end hvad en nervøs 18-årig kan håndtere.
Vi burde overhovedet ikke give den opgave til 18- 19-årige spillere som ikke er klar. Komplet vanvittigt. Folk kan øffe dagen lang om eks. Børstings tekniske niveau, men det er fandme spillere med den alder, erfaring og mentalitet, vi burde satse på til det her hundeslagsmål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 4. apr 2026, 14:40

Kunji skrev:
4. apr 2026, 14:38
Hvis de taber i dag, så må det simpelthen nærme sig en fyring for Højer. Holdet er ringe, ja. Men ikke så ringe. Der er INGEN defensiv forankring.

Der skal en ind, der kan banke noget mentalitet i det her hold, og som er mand for defensiv struktur. Jeg orker ikke det her mere.
Helt enig. Gad virkelig godt se David i AaB nu. Han må for helvede da kunne, banke noget vilje ind i de slatne klude derude.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 4. apr 2026, 14:40

Møller:
Det er en undladelsessynd ikke at have troværdige alternativer til Helenius og Bonde. Der render kapable duvisionsspillere rundt, der ville have elsket at få en chance i AaB.

Han kan ikke lastes for Håpness, Maarup, Børsting, Olsson og trupsammensætningen til efteråret. Måske endda lidt ros for Tiedemann, Normann og Kasaa.

Jonesgs
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Skovgaard

Indlæg af Jonesgs » 4. apr 2026, 14:41

Kunji skrev:
4. apr 2026, 14:38
Hvis de taber i dag, så må det simpelthen nærme sig en fyring for Højer. Holdet er ringe, ja. Men ikke så ringe. Der er INGEN defensiv forankring.

Der skal en ind, der kan banke noget mentalitet i det her hold, og som er mand for defensiv struktur. Jeg orker ikke det her mere.
Enig. Og det bør faktisk næppe være til diskussion. Uanset hvad denne sæson ender med, skal der en ny styrmand ind der kan ryste posen. Jeg ser denne kamp som sidste chance for Højer. Om de så hiver u19 træneren op, jeg græsk katolsk med..

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. apr 2026, 14:44

Jeg ville for alt i verden gerne undgå en trænerfyring mere. Vi har brug for kontinuitet og ro på bagsmækken, og økonomisk er en fyring bare noget lort. Men det bliver sværere og sværere at argumentere for at Højer skal fortsætte. Hans bodega assistent Zinck virker heller ikke til at kunne bidrage med noget. Intet er forbedret. SÅ dårlig er truppen altså heller ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. apr 2026, 14:46

Håpnes fra kanten af feltet - mindst 5 meter ved siden af mål.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 4. apr 2026, 14:47

Buuuuuuhhhhhhhh...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. apr 2026, 14:47

Funky skrev:
4. apr 2026, 14:46
Som alt andet fra AaB i dag - håbløst.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. apr 2026, 14:47

Forza skrev:
4. apr 2026, 14:44
Jeg ville for alt i verden gerne undgå en trænerfyring mere. Vi har brug for kontinuitet og ro på bagsmækken, og økonomisk er en fyring bare noget lort. Men det bliver sværere og sværere at argumentere for at Højer skal fortsætte. Hans bodega assistent Zinck virker heller ikke til at kunne bidrage med noget. Intet er forbedret. SÅ dårlig er truppen altså heller ikke.
Højer er dead man walking hvis ik man vender det her.

Ledelsen kan jo ik sidde og forsvare overfor hinanden, at nedrykning rykker tættere og tættere på.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. apr 2026, 14:51

Kristian skrev:
4. apr 2026, 14:47
Forza skrev:

Ledelsen kan jo ik sidde og forsvare overfor hinanden, at nedrykning rykker tættere og tættere på.
Altså helt seriøst, hvad fanden har de brugt den vinterpause på?? Holdet har massive huller, men taktik, startopstillinger er jo helt ved siden af, gang på gang.

Longtimefan
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Nr. Ib

Indlæg af Longtimefan » 4. apr 2026, 14:51

Højer må gøre noget i pausen. Og her taler jeg ikke om 1-2 udskiftninger. Skift nu til 3-5-2 og så kræv ild i øjnene eller ud på bænken.

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 4. apr 2026, 14:51

Jeg er lige nøjagtig gammel nok til at huske hvordan det var i starten af 80'erne. Dengang blev det til 2 nedrykninger i træk og kun et mulehår fra at ryge videre ned i Danmarksserien. Fordi den daværende ledelse med indførelse af betalt fodbold, havde valgt at pisse på de gamle, rutinerede spillere, og kun satse på unge talenter. Lyder det velkendt?
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Jonas_K
2. div
2. div
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Jonas_K » 4. apr 2026, 14:52

Burde man ikke smide Håbness på den 6’er også give Bonde en tiltrængt pause

Også skal Højer simpelthen stoppe med de back eksperimenter, endnu engang bliver de kørt over over kanterne

Det her er så pinligt det kan blive. ALT opbakning fra tilskuere, sponsorer og øvrige interessenter stopper jo lige så stille når man konsekvent er så fucking ringe til alt med en bold

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. apr 2026, 14:53

bedstefar skrev:
4. apr 2026, 14:34
Kokkefar skrev:
4. apr 2026, 14:30
AaB har aldrig vundet en kamp med Marcus Bonde fra start. Måske er 6’eren en lidt vigtigere position end hvad en nervøs 18-årig kan håndtere.
Vi har kun skreget på en ny 6er herinde i 10 år (hilje gik i stykker).. debatsiden havde gjort det bedre med indkøb, det siger meget 😂😂
En flok chimpanser eller en kunstig intelligens med tømmermænd kunne utvivlsomt have sammensat en bedre trup de sidste to sæsoner og leveret langt bedre regnskaber de sidste tre år end dette sammenrend fra helvede, der har kapret vores klub.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. apr 2026, 14:54

Kristian skrev:
Forza skrev:

Højer virker som en sympatisk fyr, men siden han kom til, har det været tæt på umuligt at se, hvad de øver sig i hver dag på træningsbanen. Er blevet særligt udtalt efter vinterpausen - og heller ikke hjulpet på vej af en trup ude af balance.

Spørgsmålene er nok bare: 1. Har vi råd til endnu en trænerfyring? 2. Hvilken dygtig træner har lyst til at blive en del af AaB?

Forhåbentlig arbejder man ikke med et scenarie, hvor Bo Zinck skal overtage.

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 4. apr 2026, 14:55

Longtimefan skrev:
4. apr 2026, 14:51
Højer må gøre noget i pausen. Og her taler jeg ikke om 1-2 udskiftninger. Skift nu til 3-5-2 og så kræv ild i øjnene eller ud på bænken.
Det eneste Højere må - det er at indgive sin opsigelse, så snart kampen er færdig

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. apr 2026, 14:55

Forza skrev:
Funky skrev:
4. apr 2026, 14:46
Som alt andet fra AaB i dag - håbløst.
Tjah. Første halvleg slut.

Acceptabel indsats: Tiedemann, måske også Maarup.

"De prøver da i det mindste": Kubel, Adedeji, Müller, måske Olsson.

Resten ser bare skidt ud i forskellige nuancer. Det er helt åndssvagt, så ringe vi er til at forsvare, og det hænger for mig at se meget på en helt fejlplaceret Noel, en for langsomt opfattende Håpnes og en alt for ung og uprøvet Bonde. Adedeji er virkelig heller ikke nogen ørn i defensiven, men han ligger så også det længere fremme på banen. Vi mister SÅ mange dumme bolde, som folk bare kan rende ned og score på.

Brugeravatar
Larry David
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Larry David » 4. apr 2026, 14:57

Kristian skrev:
Forza skrev:

Træneren er ikke det største problem i vores klub.

Med den historik som AaB-ledelsen (direktion, bestyrelse mv.) har, er det farligste, de kan gøre at tage nye beslutninger. Der er simpelthen for stor risiko for, at enhver ny beslutning vil være dum og blot føre AaB længere ind i mørket.

Har man ikke evnerne til kloge beslutninger, kan det klogeste være at sidde på hænderne og håbe på det bedste ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. apr 2026, 15:00

Forza skrev:
4. apr 2026, 14:51
Kristian skrev:
Forza skrev:

Altså helt seriøst, hvad fanden har de brugt den vinterpause på?? Holdet har massive huller, men taktik, startopstillinger er jo helt ved siden af, gang på gang.
Hvis man skulle lave en rangliste over fiasko-træningsvinduer, så ville dette vinter-vindue ligge meget, meget højt. AL T er jo gået galt. Svækket defensiv, svækket offensiv, ingen sammenhængskraft i midtbanen overhovedet, intet klart system, ingen spillere individuelt styrket, alle spilleres selvtillid undermineret efter 2-3 kampe, intet klart hierarki på holdet ud over Tiedemann, kort sagt: Alle bærende piller på et hold undermineret.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 4. apr 2026, 15:00

Larry David skrev:
4. apr 2026, 14:57
Kristian skrev:
Forza skrev:

Træneren er ikke det største problem i vores klub.

Med den historik som AaB-ledelsen (direktion, bestyrelse mv.) har, er det farligste, de kan gøre at tage nye beslutninger. Der er simpelthen for stor risiko for, at enhver ny beslutning vil være dum og blot føre AaB længere ind i mørket.

Har man ikke evnerne til kloge beslutninger, kan det klogeste være at sidde på hænderne og håbe på det bedste ;)
Fuldstændig enig. Chancen for at de kan ansætte en ny træner, som kan føre klubben fremad igen er minimal.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar