Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Re: Sports excellence 22
jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
Re: Sports excellence 22
Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
-
Alpa Chino
- Superliga

- Indlæg: 595
- Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06
Re: Sports excellence 22
Der kan være flere ting.Sapiens skrev: ↑11. jun 2026, 09:10Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
- De er blevet pigesure.
- De vil ikke tage tabet og offentliggøre fiaskoen for deres pengestærke bagland.
Det er nok en blanding.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

- Indlæg: 1068
- Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07
Re: Sports excellence 22
Det er virkelig et underligt forløb.
Jeg hørte for en måneds tid siden, at der havde været bud på ca 50 mill. Aner ikke om kilden er skudsikker eller tidsrammen for buddet.
Tyskerne står med en vare, der mister værdi hver dag og bløder penge.
De tyskere burde da juble over, at de slipper af med et økonomisk blødende og såret dyr.
Vi rykker ikke op næste år. Når der er URO på de interne linjer, så drypper det ned i organisationen.
De fleste mennesker, der arbejder i en virksomhed med håbløst og tåbeligt ejerskab, vil blive påvirket af det og det der sker.
Jeg hørte for en måneds tid siden, at der havde været bud på ca 50 mill. Aner ikke om kilden er skudsikker eller tidsrammen for buddet.
Tyskerne står med en vare, der mister værdi hver dag og bløder penge.
De tyskere burde da juble over, at de slipper af med et økonomisk blødende og såret dyr.
Vi rykker ikke op næste år. Når der er URO på de interne linjer, så drypper det ned i organisationen.
De fleste mennesker, der arbejder i en virksomhed med håbløst og tåbeligt ejerskab, vil blive påvirket af det og det der sker.
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Det kunne godt være en grund, men det giver stadig ikke mening, for punkt 1 vil blot forstærke punkt 2.Alpa Chino skrev: ↑11. jun 2026, 09:23Der kan være flere ting.Sapiens skrev: ↑11. jun 2026, 09:10Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
- De er blevet pigesure.
- De vil ikke tage tabet og offentliggøre fiaskoen for deres pengestærke bagland.
Det er nok en blanding.
Det hele er meget mærkeligt. Det kan simpelthen ikke være fordi de stadig tror på projektet, for alle ved at det er død og begravet for længe siden.
Re: Sports excellence 22
Og selvom AaB skulle vende tilbage som et stabilt SL-hold, så er det jo stadig ikke en blåstempling af deres arbejde. De gik ind i AaB for at bevise deres model og deres evner som konsulenter for fremtidige projekter og kunder, men de har jo ikke nogen indflydelse på det daglige arbejde og knap nok på de overordnede linjer. Så selvom AaB vender tilbage kan det jo på ingen måde tilskrives dem. De har jo selv opgivet projektet da de slap driften. Jeg tror udelukkende det handler om penge. De har et enormt spredt bagland, hvor mange af investorerne er gamle venner. Jeg tror der handler om at investorerne ikke accepterer et tab på deres investering.haghdk skrev: ↑11. jun 2026, 09:36Det kunne godt være en grund, men det giver stadig ikke mening, for punkt 1 vil blot forstærke punkt 2.Alpa Chino skrev: ↑11. jun 2026, 09:23Der kan være flere ting.Sapiens skrev: ↑11. jun 2026, 09:10Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
- De er blevet pigesure.
- De vil ikke tage tabet og offentliggøre fiaskoen for deres pengestærke bagland.
Det er nok en blanding.
Det hele er meget mærkeligt. Det kan simpelthen ikke være fordi de stadig tror på projektet, for alle ved at det er død og begravet for længe siden.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Sports excellence 22
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.Kokkefar skrev: ↑11. jun 2026, 11:31Og selvom AaB skulle vende tilbage som et stabilt SL-hold, så er det jo stadig ikke en blåstempling af deres arbejde. De gik ind i AaB for at bevise deres model og deres evner som konsulenter for fremtidige projekter og kunder, men de har jo ikke nogen indflydelse på det daglige arbejde og knap nok på de overordnede linjer. Så selvom AaB vender tilbage kan det jo på ingen måde tilskrives dem. De har jo selv opgivet projektet da de slap driften. Jeg tror udelukkende det handler om penge. De har et enormt spredt bagland, hvor mange af investorerne er gamle venner. Jeg tror der handler om at investorerne ikke accepterer et tab på deres investering.haghdk skrev: ↑11. jun 2026, 09:36Det kunne godt være en grund, men det giver stadig ikke mening, for punkt 1 vil blot forstærke punkt 2.Alpa Chino skrev: ↑11. jun 2026, 09:23Der kan være flere ting.Sapiens skrev: ↑11. jun 2026, 09:10Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
- De er blevet pigesure.
- De vil ikke tage tabet og offentliggøre fiaskoen for deres pengestærke bagland.
Det er nok en blanding.
Det hele er meget mærkeligt. Det kan simpelthen ikke være fordi de stadig tror på projektet, for alle ved at det er død og begravet for længe siden.
- bonanza
- Landshold

- Indlæg: 875
- Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Re: Sports excellence 22
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.bonanza skrev: ↑11. jun 2026, 16:02Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Re: Sports excellence 22
Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Det tror jeg faktisk ikke er noget dumt bud på hvad der foregår i øjeblikket. En god gang "hvem-blinker-først".DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Re: Sports excellence 22
Jeg tror også det er penge.Kokkefar skrev: ↑11. jun 2026, 11:31Og selvom AaB skulle vende tilbage som et stabilt SL-hold, så er det jo stadig ikke en blåstempling af deres arbejde. De gik ind i AaB for at bevise deres model og deres evner som konsulenter for fremtidige projekter og kunder, men de har jo ikke nogen indflydelse på det daglige arbejde og knap nok på de overordnede linjer. Så selvom AaB vender tilbage kan det jo på ingen måde tilskrives dem. De har jo selv opgivet projektet da de slap driften. Jeg tror udelukkende det handler om penge. De har et enormt spredt bagland, hvor mange af investorerne er gamle venner. Jeg tror der handler om at investorerne ikke accepterer et tab på deres investering.haghdk skrev: ↑11. jun 2026, 09:36Det kunne godt være en grund, men det giver stadig ikke mening, for punkt 1 vil blot forstærke punkt 2.Alpa Chino skrev: ↑11. jun 2026, 09:23Der kan være flere ting.Sapiens skrev: ↑11. jun 2026, 09:10Men hvad pokker får BPTC ud af at blive i klubben? Det giver jo nul meningbaresi skrev: ↑11. jun 2026, 08:43jeg ved ikke hvad planen er men alt det med BPTC og øvrig ejerkreds er i hvert tilfælde i Hårdknude og der er ikke nogen løsning om hjørnet.Forza skrev: ↑11. jun 2026, 08:29Er der nogen der har indsigt i hvad planen er?
Man holdte eftersigende et bestyrelsesmøde hvor det var uafklaret hvad der skulle ske. Blev der aftalt et opfølgende møde? Eller er der noget der indikerer hvornår man kan få en afklaring om det kommer nye ejere - eller i det mindste mere økonomi til John Møller denne sommer?
så alt er som det plejer. :-)
- De er blevet pigesure.
- De vil ikke tage tabet og offentliggøre fiaskoen for deres pengestærke bagland.
Det er nok en blanding.
Det hele er meget mærkeligt. Det kan simpelthen ikke være fordi de stadig tror på projektet, for alle ved at det er død og begravet for længe siden.
Og netop det med at bevise deres model. Det er jo derfor vi skal blive ved med at give dem dårlig omtale alle de steder vi kan komme afsted med det. Det skal blive for dyrt for dem at blive.
Vi gøre alt det vi kan gøre indenfor skiven for, at et er surt for dem at blive. Jeg vil sgu bifalde, hvis nogle medfans f.eks. tager til Hamburg flere gange og sørger for, at Kappmeier skal ud i gården og samle tennisbolde op eller, at vi laver kampagner på SoMe som fans så snart vi får nys om, at BPTC er i nærheden af nogen som helst klub.
RAUS RAUS SSE!
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Sports excellence 22
Helt enig - det giver nemlig rigtig god mening.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
-
Rolf Engels
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
- Favoritspiller: Otoa
Re: Sports excellence 22
Tyskerne, danskerne. I armlægning om magten. Helt så enkelt er det vist ikke. Der er også danskere i den bestyrelse, som arbejder for at SSE/NFG/Peeters beholder magten. Kortbæk og Cortsen lader ikke til at have rent mel i posen, og ingen aner hvad "mystiske" Rasmussen egentlig vil.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Sports excellence 22
Jens Rasmussen er formentlig den største anpartshaver i Nordic Football Group. Efter sidste aktiemission fortalte Tuxen Boll til Ripodsten, at missionen havde ændret ved magten i selskabet og samtidig satte Jens Rasmussen Kortbæk i spidsen for selskabet. Derfor er det min antagelse om ejerforholdet i NFG. Af den årsag er Rasmussen selvfølgelig ikke interesseret i at miste aktiemajoriteten og dermed udvande sine egne aktier, men han kan samtidig godt arbejde for BPTCs afgang. Sålænge de er med ombord, så koster det på sponsorer og der er samtidig heller ikke stor investeringslyst blandt de andre ejere. Rasmussen er altså ligeledes fanget i en kattepine. Regningerne skal betales så hans egne aktier ikke udvandes og samtidig skal han have skubbet tyskerne ud af selskabet, så han kan få spredt regningerne ud på flere hænder.Rolf Engels skrev: ↑11. jun 2026, 22:07Tyskerne, danskerne. I armlægning om magten. Helt så enkelt er det vist ikke. Der er også danskere i den bestyrelse, som arbejder for at SSE/NFG/Peeters beholder magten. Kortbæk og Cortsen lader ikke til at have rent mel i posen, og ingen aner hvad "mystiske" Rasmussen egentlig vil.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Hvis det holder stik, tyskerne ingen penge har, så har Rasmussen for mig at se to muligheder: 1.) Købe dem ud af selskabet 2.) Lukke for det varme vand og lade aktierne udvande. Begge dele bliver dyrt. De er alle forretningsfolk og vil minimere deres tab.
Kvalificeret gætværk, men det bedste jeg kan stykke sammen af det vi ved.
Re: Sports excellence 22
Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .DarkHorse9000 skrev: ↑12. jun 2026, 08:15Jens Rasmussen er formentlig den største anpartshaver i Nordic Football Group. Efter sidste aktiemission fortalte Tuxen Boll til Ripodsten, at missionen havde ændret ved magten i selskabet og samtidig satte Jens Rasmussen Kortbæk i spidsen for selskabet. Derfor er det min antagelse om ejerforholdet i NFG. Af den årsag er Rasmussen selvfølgelig ikke interesseret i at miste aktiemajoriteten og dermed udvande sine egne aktier, men han kan samtidig godt arbejde for BPTCs afgang. Sålænge de er med ombord, så koster det på sponsorer og der er samtidig heller ikke stor investeringslyst blandt de andre ejere. Rasmussen er altså ligeledes fanget i en kattepine. Regningerne skal betales så hans egne aktier ikke udvandes og samtidig skal han have skubbet tyskerne ud af selskabet, så han kan få spredt regningerne ud på flere hænder.Rolf Engels skrev: ↑11. jun 2026, 22:07Tyskerne, danskerne. I armlægning om magten. Helt så enkelt er det vist ikke. Der er også danskere i den bestyrelse, som arbejder for at SSE/NFG/Peeters beholder magten. Kortbæk og Cortsen lader ikke til at have rent mel i posen, og ingen aner hvad "mystiske" Rasmussen egentlig vil.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Hvis det holder stik, tyskerne ingen penge har, så har Rasmussen for mig at se to muligheder: 1.) Købe dem ud af selskabet 2.) Lukke for det varme vand og lade aktierne udvande. Begge dele bliver dyrt. De er alle forretningsfolk og vil minimere deres tab.
Kvalificeret gætværk, men det bedste jeg kan stykke sammen af det vi ved.
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Har det været åbent fremme at aktiemariotet/andel er et breaking/punkt.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Sports excellence 22
NFG ejer 51 procent af AaB og er derfor majoritetetsejere med fleretal i bestyrelsen. De kan fyre og ansætte direktøren og skal godkende budgetterne. Næste gange AaB fattes penge, og hvis der laves en kapitaludvidele gennem en aktiemission, så skal NFG matche andre investorers indskud for at bibeholde deres ejerandel og dermed bestemmelsesret. NFG kan også låne AaB AS pengene, men det var ikke modellen sidst og det kan tyde på Rasmussen & CO forsøger at ryste op i den nuværende ejerkonstruktion.Laumag skrev: ↑12. jun 2026, 09:37Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .DarkHorse9000 skrev: ↑12. jun 2026, 08:15Jens Rasmussen er formentlig den største anpartshaver i Nordic Football Group. Efter sidste aktiemission fortalte Tuxen Boll til Ripodsten, at missionen havde ændret ved magten i selskabet og samtidig satte Jens Rasmussen Kortbæk i spidsen for selskabet. Derfor er det min antagelse om ejerforholdet i NFG. Af den årsag er Rasmussen selvfølgelig ikke interesseret i at miste aktiemajoriteten og dermed udvande sine egne aktier, men han kan samtidig godt arbejde for BPTCs afgang. Sålænge de er med ombord, så koster det på sponsorer og der er samtidig heller ikke stor investeringslyst blandt de andre ejere. Rasmussen er altså ligeledes fanget i en kattepine. Regningerne skal betales så hans egne aktier ikke udvandes og samtidig skal han have skubbet tyskerne ud af selskabet, så han kan få spredt regningerne ud på flere hænder.Rolf Engels skrev: ↑11. jun 2026, 22:07Tyskerne, danskerne. I armlægning om magten. Helt så enkelt er det vist ikke. Der er også danskere i den bestyrelse, som arbejder for at SSE/NFG/Peeters beholder magten. Kortbæk og Cortsen lader ikke til at have rent mel i posen, og ingen aner hvad "mystiske" Rasmussen egentlig vil.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Hvis det holder stik, tyskerne ingen penge har, så har Rasmussen for mig at se to muligheder: 1.) Købe dem ud af selskabet 2.) Lukke for det varme vand og lade aktierne udvande. Begge dele bliver dyrt. De er alle forretningsfolk og vil minimere deres tab.
Kvalificeret gætværk, men det bedste jeg kan stykke sammen af det vi ved.
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Har det været åbent fremme at aktiemariotet/andel er et breaking/punkt.
Misser jeg noget?
Re: Sports excellence 22
Majoritet=vetoret. Selvfølgelig er det centralt i vores konstruktion, som i et hvert andet A/S.Laumag skrev: ↑12. jun 2026, 09:37
Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Har det været åbent fremme at aktiemariotet/andel er et breaking/punkt.
Vi forsøger vel alle at finde BPTCs bevæggrunde for ikke at vil sælge deres andel af aktierne?
De er (umiddelbart) udelukkende fokuseret på at minimere deres tab, det er bare svært at gennemskue logikken i, at de ikke for længst har solgt, da det er åbenlyst for enhver, at nedsmeltningen fortsætter og værdien af aktierne ditto.
Ang. den mystiske Jens Rasmussen, så har jeg prikket lidt til nogen der kender ham, og også nogen der ved lidt om hvad der foregår i Hobro IK. De mener ikke, at Jens Rasmussen ser det som hans opgave at redde AaB og gøre dem til en storklub igen. Som jeg hører det, handler det om det principelle i, at AaB Skal vise at man kan lave en bæredygtig forretning.
Personligt tror jeg ikke det er vejen frem. Så er vi ude i en 10-års plan, før vi (måske!) ser et hold der kan spille med i den sjove ende af superligaen.
Jeg håber der kommer et nyt ejerskab, der både er fornuftige, dygtige og risikovillige. Jeg kan ikke afvise at Jens Rasmussen vil være en del af en sådan strategi, hvis der kommer yderlige 4-5 investorer der vil smide 50 af de lange i et sådant projekt.
-
Rolf Engels
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
- Favoritspiller: Otoa
Re: Sports excellence 22
Samme Kortbæk, som efter sigende skulle have foreslået at indsætte Peeters som direktør igen, samt ved flere lejligheder have udtalt sig i positive vendinger om tyskerne. Og som også skulle have stillet sig i vejen for ekstra midler til spiller budget.DarkHorse9000 skrev: ↑12. jun 2026, 08:15Jens Rasmussen er formentlig den største anpartshaver i Nordic Football Group. Efter sidste aktiemission fortalte Tuxen Boll til Ripodsten, at missionen havde ændret ved magten i selskabet og samtidig satte Jens Rasmussen Kortbæk i spidsen for selskabet. Derfor er det min antagelse om ejerforholdet i NFG. Af den årsag er Rasmussen selvfølgelig ikke interesseret i at miste aktiemajoriteten og dermed udvande sine egne aktier, men han kan samtidig godt arbejde for BPTCs afgang. Sålænge de er med ombord, så koster det på sponsorer og der er samtidig heller ikke stor investeringslyst blandt de andre ejere. Rasmussen er altså ligeledes fanget i en kattepine. Regningerne skal betales så hans egne aktier ikke udvandes og samtidig skal han have skubbet tyskerne ud af selskabet, så han kan få spredt regningerne ud på flere hænder.Rolf Engels skrev: ↑11. jun 2026, 22:07Tyskerne, danskerne. I armlægning om magten. Helt så enkelt er det vist ikke. Der er også danskere i den bestyrelse, som arbejder for at SSE/NFG/Peeters beholder magten. Kortbæk og Cortsen lader ikke til at have rent mel i posen, og ingen aner hvad "mystiske" Rasmussen egentlig vil.DellOrto skrev: ↑11. jun 2026, 17:53Det vil også give god meningDarkHorse9000 skrev: ↑11. jun 2026, 12:14
Tror også vi skal være for åbne for den mulighed, at der ikke er budt i nærheden af 50 milioner for deres aktier.
Kynisk sagt er tyskerne en “bag-holder”, de sidder med 51% af en aktie som bare har pil ned og klubben bliver mindre værd jo længere tid der går.
Med vores underskud in mente (- 50 mio kr) og den eventuelle likviditetsmangel til følge. Så vil der kræves en kapitaludvidelse. Vil tyskerne blive ved med at kaste gode penge efter dårlige? Hvis vi ikke rykker op i år, hvad er det så til næste år?
Kunne det tænkes, at den danske side af bestyrelsen har en klar plan for AaB, som vil blive realiseret så snart tyskerne er ude? At de har så meget is i maven, at de er villige til at se til mens tyskerne vrider sig over et manglende tilbud.
Tyskerne skal jo være med til at dække det underskud ellers er de udvandet og 35% af aktierne er decideret ligegyldige da det er magten som er værdifuld. Jeg tror ikke at der kommer en eneste udbyttebetaling til dem for de evt. 35% af aktierne.
Jeg tror tyskerne satser på at danskerne kærlighed til AaB er så stor at de vil betale en “mer-pris” men med det kommende underskud in mente - og det er “presbolden” så ser det mere ud som at tyskerne er i en klemme og ikke danskerne. Selv hvis vi rykker op, så skal der investeres, så vi kan blive et stabilt superliga hold. Den danske side af bestyrelsen har nok meldt ud “Her er vores bud, tag jeres tab og kom videre”, eller bliv og læg flere penge i år og næste år.
Hver en krone som skal dække noget i AaB kan ikke bruges på deres nye projekt i Venlo.
Hvorom alting er, så skal der ske et happening på Nytorv når tysken er ude. Jeg vil have en V-dag - vi snakker fadølsanlæg, glade mennesker, de rød hvide farver tilbage og en kiste med BPTC malet på. Jeg vil have en tifo hvor Bernhards hoved bliver fejet væk. Jeg vil have fyrværkeri og skåltale. Jeg vil have Lynge Jakobsen på en balkon i bowlerhat med cigar og et V-tegn ud til folket. Jeg vil have en forside overskrift på Nordjyske “AaB atter frit”.
Hvis det holder stik, tyskerne ingen penge har, så har Rasmussen for mig at se to muligheder: 1.) Købe dem ud af selskabet 2.) Lukke for det varme vand og lade aktierne udvande. Begge dele bliver dyrt. De er alle forretningsfolk og vil minimere deres tab.
Kvalificeret gætværk, men det bedste jeg kan stykke sammen af det vi ved.
Jeg tror ikke vi helt kan placere gode og onde efter nationalitet. Selvom det ville være det mest overskuelige

