Hanga skrev: ↑26. jul 2026, 15:14
Jeg kunne så slet ikke se talentet, for mig virkede det ikke blot som manglende modenhed eller mentalitet, men en mangel på helt simple fodboldfærdigheder. Jeg tog tydeligvis fejl.
Enig, men spillestilen i Norge og det lavere niveau hos nogle af defensiverne i Tippeligaen kontra Superligaen har helt sikkert også spillet ind. Selvtillid gør virkelig meget for nanvlig angribere.
Når folkene i Mediano snakker om norsk fodbold kontra dansk, lægges der altid vægt på at nordmændene spillere mere friskt og opportunistisk, hvor superligaen er mere fysisk og taktisk låst. Når jeg husker Høgh i AaB, var det altid med en mand i ryggen (og isoleret) når han modtog bolden. De mål jeg har set ham score for Bodø, ligner det at der er noget mere plads at arbejde med som angriber til den første aktion.
Noget af det kommer nok af de mange kunstgræsbaner, men jeg kan heller ikke lade være med at tro det giver en anden sikkerhed for navnlig midterholdene og subtopholdene, at der er 16 hold i rækken, og at man ikke storgambler med nedrykning bare fordi tingene ikke lige klikker over en periode, hvorfor der er større incitament til at spille offensivt og satse på at få det hele med fra kampene, fremfor at være tilfreds med sit ene point.