Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Så er Tielemans officiel. https://aabsport.dk/nyheder/2026/august ... excelsior/
Tielemans officielt og på kontrakt til 29.
Det må da trods alt betyde, at det er en man tror på.
Håber, at han er det som vi troede Jimenez ville udvikle sig til at være.
Det sagt er jeg efterhånden ved at være lidt indifferent over endnu en journeyman igennem systemet.
Det sagt er jeg efterhånden ved at være lidt indifferent over endnu en journeyman igennem systemet.
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvor mange 8'er-typer er vi oppe på nu? Hvor mange 6'ere?
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Er ham her ikke overvejende blevet beskrevet som 6'er i nærmest alle kilder.
Jeg synes dog også, at han på nogle stræk lyder mere 8'er agtig.
RAUS RAUS SSE!
Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken. Men måske kommer der af sig selv et svar på det i løbet af det næste døgn, hvis Jasson får en mulighed for at vende hjem. Det lød til tidligere til, at han gerne ville, men senest har Ydesen vist rapporteret, at nu er han glad for tilværelsen i Aalborg igen. Men det er på ham, der er en mulighed - jeg ser ikke lige nogen hente Kaasa eller Håpnes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det med journeymen-syndromet har jo været realiteten omkring hver evig eneste udlænding, vi har hentet i al den tid, jeg har fulgt AaB. Man ved på forhånd, de max er her i 3 år.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:33Tielemans officielt og på kontrakt til 29.
Han kan begå sig på begge pladser som jeg forstår det, men primært er han 6'er.
Det lyder lidt som samme type som Jason. Jeg håber dog han fylder mere defensivt.
Så skal han nok bruge de næste 6 måneder på at spille sig i kampform.
Nå lad os så få den venstre back.
Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Det er sørgeligt, men jeg er næsten ligeglad med at man har signet ham, før jeg har set ham præstere på banen.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
De indkøb vi har lavet de sidste år har gjort mig helt indifferent. Om det er KAasa, Håpnes, Marc P, Helenius eller Kübel, så er der ingen der fra dag 1 har løftet det her hold. Så mine forventninger er ikke-eksisterende før jeg har set ham over en række kampe, må jeg indrømme.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Præcis, det har jeg også lige udvidet mit forrige indlæg med en tanke om.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Det kan jeg også godt genkende. Jeg synes så, Brian senest har gjort det bedre, end man egentlig havde forventningsafstemt fra klubbens side.Frygah skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Det er sørgeligt, men jeg er næsten ligeglad med at man har signet ham, før jeg har set ham præstere på banen.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
De indkøb vi har lavet de sidste år har gjort mig helt indifferent. Om det er KAasa, Håpnes, Marc P, Helenius eller Kübel, så er der ingen der fra dag 1 har løftet det her hold. Så mine forventninger er ikke-eksisterende før jeg har set ham over en række kampe, må jeg indrømme.
Jeg har det godt nok lidt på samme måde. Tiedemann var en fin forstærkning. Det store køb i Kubel har tilgengæld været den største skuffelse. Kaasa er også stadig et stort flop i mine øjne.Frygah skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Det er sørgeligt, men jeg er næsten ligeglad med at man har signet ham, før jeg har set ham præstere på banen.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Det er jo tydeligt at transferbudgettet denne sommer har været mikroskopisk. Jeg forventer ikke det store på banen, desværre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Jeg ved godt, at Jasson arbejder for sagen og det anerkender jeg da det er prisværidgt, men en 6'er det synes jeg aldrig han bliver.
For mig kunne man så sagtens prøve Jasson på den kant, hvor Adedeji laller rundt.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kan godt være, men hans karakteristika lyder jo udpræget 8'er-agtige (uden at sådan noget er helt statisk).
Jeg tænker mere, hvor ham, der skralder igennem, leder og fordeler på egen banehalvdel, er - altså det, jeg mener, vi har allermest brug for.
Ja, Jasson kunne nok også fungere derude, men nu må man hellere holde fast i at give Kubel noget sammenhængende spilletid på den plads.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:58Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Jeg ved godt, at Jasson arbejder for sagen og det anerkender jeg da det er prisværidgt, men en 6'er det synes jeg aldrig han bliver.
For mig kunne man så sagtens prøve Jasson på den kant, hvor Adedeji laller rundt.
-
R Rosenberg
- Allstar

Men Håpnes er jo ikke god nok til den plads. Det er ikke solidt nok.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:58Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Enig. Kubel har indtil videre været en skuffelse. Men han er trods alt alligevel måske den eneste der kan skabe noget på egen hånd.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 10:01Ja, Jasson kunne nok også fungere derude, men nu må man hellere holde fast i at give Kubel noget sammenhængende spilletid på den plads.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:58Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
------------------------------------------------
-
R Rosenberg
- Allstar

Ah, det synes jeg måske, at Normann klarer på et noget højere niveau.Forza skrev: ↑31. aug 2026, 10:05Enig. Kubel har indtil videre været en skuffelse. Men han er trods alt alligevel måske den eneste der kan skabe noget på egen hånd.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 10:01Ja, Jasson kunne nok også fungere derude, men nu må man hellere holde fast i at give Kubel noget sammenhængende spilletid på den plads.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:58Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Kubel er sygt ringe. Og en fesen type vist også.
Hvis Teilmanns tilnærmelsesvis er den 6er der meldes om og Jason skal væk fra den plads skal han ikke på kanten.R Rosenberg skrev: ↑31. aug 2026, 10:07Ah, det synes jeg måske, at Normann klarer på et noget højere niveau.Forza skrev: ↑31. aug 2026, 10:05Enig. Kubel har indtil videre været en skuffelse. Men han er trods alt alligevel måske den eneste der kan skabe noget på egen hånd.Funky skrev: ↑31. aug 2026, 10:01Ja, Jasson kunne nok også fungere derude, men nu må man hellere holde fast i at give Kubel noget sammenhængende spilletid på den plads.Jakobsen skrev: ↑31. aug 2026, 09:58Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.kim1a skrev: ↑31. aug 2026, 09:53Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?Funky skrev: ↑31. aug 2026, 09:49Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Kubel er sygt ringe. Og en fesen type vist også.
Jason på den centrale midt er overordnet den bedste spiller i sæsonen- det vil være helt sort at flytte han væk derfra og ud på kanten.
Vi nødt til at arbejde videre med det der bare fungerer lidt