Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jimmy1
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jimmy1 » 31. aug 2026, 10:30

R Rosenberg skrev:
31. aug 2026, 10:07
Forza skrev:
31. aug 2026, 10:05
Funky skrev:
31. aug 2026, 10:01
Jakobsen skrev:
31. aug 2026, 09:58
kim1a skrev:
31. aug 2026, 09:53
Funky skrev:
31. aug 2026, 09:49
Møller beskriver ham i hvert fald som både 6’er og 8’er, og tillige en “klar forstærkning” af truppen. Så det er jo en spiller, man investerer mere i end bare et penge-beløb. Vi burde kunne starte en diskussion nu om, hvem i den nuværende 3-mands midtbane, han bør presse ud på bænken.
Er det ikke Håpnes er mister den? Måske Tielemans på Jassons plads og Jasson en tand frem. Alternativt Jasson sælges?
Jeg havde spillet Håpnes den mere klassiske og pålidelige sekser dernede og så med Tielemans og Kaasa foran.
Jeg ved godt, at Jasson arbejder for sagen og det anerkender jeg da det er prisværidgt, men en 6'er det synes jeg aldrig han bliver.
For mig kunne man så sagtens prøve Jasson på den kant, hvor Adedeji laller rundt.
Ja, Jasson kunne nok også fungere derude, men nu må man hellere holde fast i at give Kubel noget sammenhængende spilletid på den plads.
Enig. Kubel har indtil videre været en skuffelse. Men han er trods alt alligevel måske den eneste der kan skabe noget på egen hånd.
Ah, det synes jeg måske, at Normann klarer på et noget højere niveau.
Kubel er sygt ringe. Og en fesen type vist også.
Synes vi mangler en der kan spiller 10'er. Eller en der kan være bindeled til Kubel og Normann og Brian. Det skulle være Kaasa, men på en eller anden måde magter han ikke opgaven. Håpnes kæmper, men der er ingen fodbold i ham og selv de nemmeste pasninger pisses væk. Ved ikke om Tielemans er løsningen, og om de vender trekanten om. Nu er der hvert fald boldsikre spillere nok på midten m. Jasson, Tielemans og Kaasa. Den eneste der faktisk kan komme i feltet og være den link up spiller er Møller. Måske Kaasa skal have en pause og så kan Møller spille foran med Brian og Jasson og Tielemans kan rydde op og sikre afleveringer gennem felterne,

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 31. aug 2026, 10:57

mit bud er, at Tielemanns primært skal løfte vores 8'er position og presse Kaasa og Håpnes. Jasson har vel været sæsonens overraskelse og sidder solidt på 6'eren. Det virker derimod mere som om, Steffen og John ønsker mere offensiv dynamik fra vores centrale midt, hvilket vel også var præcis det, vi manglede i Køge-kampen.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 31. aug 2026, 11:04

Ja han kan spille 6er. Men han er ikke den type 6er vi har brug for. Pirlo spillede jo også 6er. Med Gattuso og Seedorf foran sig på 8erne. Han virker som type som en spilfordelende 6er. Det de i italien kalder en regista. Men det vi har behov for er jo en 6er som kan smadre. Som er et røvhul. Som sætter sig i respekt.
På alle videoer og info man kan finde om tielemans virker han kompetencer til at være afleveringer, boldkontrol, kreativitet. Og hans svagheder er dueller, tacklinger og hovedspil.

Det er ikke en ny oprydder vi har hentet. Det er en ny spilfordeler. Hvilket vi også har brug for. Men vi har mere behov for en skraldemand.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 31. aug 2026, 11:06

Alexis skrev:
31. aug 2026, 11:04
Ja han kan spille 6er. Men han er ikke den type 6er vi har brug for. Pirlo spillede jo også 6er. Med Gattuso og Seedorf foran sig på 8erne. Han virker som type som en spilfordelende 6er. Det de i italien kalder en regista. Men det vi har behov for er jo en 6er som kan smadre. Som er et røvhul. Som sætter sig i respekt.
På alle videoer og info man kan finde om tielemans virker han kompetencer til at være afleveringer, boldkontrol, kreativitet. Og hans svagheder er dueller, tacklinger og hovedspil.

Det er ikke en ny oprydder vi har hentet. Det er en ny spilfordeler. Hvilket vi også har brug for. Men vi har mere behov for en skraldemand.
Det er simpelthen utroligt hvor få spillere med evner i hovedspillet vi får ind. Og det er til trods for at vi har indkasseret en del mål på dødbolde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2026, 11:12

Bemærker, at sportschefen ikke siger vinduet er lukket.

Så drømmer lidt endnu.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 31. aug 2026, 11:16

FlæskeFrank skrev:
31. aug 2026, 11:12
Bemærker, at sportschefen ikke siger vinduet er lukket.

Så drømmer lidt endnu.
Lørdag sagde han at der kun kommer yderligere ind hvis der ryger noget ud.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 31. aug 2026, 11:19

R Rosenberg skrev:
31. aug 2026, 09:34
Hvor mange 8'er-typer er vi oppe på nu? Hvor mange 6'ere?
Og mindst lige så relevant - hvor mange har vi der kan tage lederstokken derinde og som med fysik og defensive kvaliteter kunne stabilisere vores midtbane? Dem har vi stadig 0 af.
Jeg synes han lyder som en "på bolden spiller" som kunne have været en fin tilføjelse til en midtbane, der allerede havde den fysik og "tilstedeværelse" som er nødvendig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2026, 11:37

Forza skrev:
31. aug 2026, 11:06
Alexis skrev:

Det er simpelthen utroligt hvor få spillere med evner i hovedspillet vi får ind. Og det er til trods for at vi har indkasseret en del mål på dødbolde.
Enig, det er håbløst.
Vores hold mangler i høj grad hårdhed, lederskab og stærk mentalitet, og så henter man en central midt på 63 kg. Okay, han er sikkert en god teknisk spiller, men det er ikke det holdet pt. skriger efter.

Og vi må da håbe, at vores modstandere fremadrettet passer godt på banerne, så vi ikke skal i for mange dueller :thumbsdown:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 31. aug 2026, 12:16

FIDEL skrev:
31. aug 2026, 11:37
Forza skrev:
Alexis skrev:

Enig, det er håbløst.
Vores hold mangler i høj grad hårdhed, lederskab og stærk mentalitet, og så henter man en central midt på 63 kg. Okay, han er sikkert en god teknisk spiller, men det er ikke det holdet pt. skriger efter.

Og vi må da håbe, at vores modstandere fremadrettet passer godt på banerne, så vi ikke skal i for mange dueller :thumbsdown:
Hvis vi så bare havde hentet en ordentlig klippert ind til det centrale forsvar, så ville det ikke betyde så meget, at vi ikke har noget fysik på midten.
Men det har vi så heller ikke hentet.

Jeg kan godt se, at man forsøger at opbygge et stærkt boldbesiddende hold, men at man fuldstændig lukker øjnene for vi skal kunne forsvare os mod fysiske hold er et problem.

Forestil jeg vi mødte FCM nu og Magnus Jensen, Phillip Billing og Mads Bech kom flyvende, de ville jo score efter behag.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2026, 12:20

BoT skrev:
31. aug 2026, 10:57
mit bud er, at Tielemanns primært skal løfte vores 8'er position og presse Kaasa og Håpnes. Jasson har vel været sæsonens overraskelse og sidder solidt på 6'eren. Det virker derimod mere som om, Steffen og John ønsker mere offensiv dynamik fra vores centrale midt, hvilket vel også var præcis det, vi manglede i Køge-kampen.
Det virker bare lidt som, at vores sportslige ledelse og træner skifter mening, som vi andre skifter underbukser.

Så spiller Jasson pludselig fint nok, så nu har vi ikke brug for en ny 6´er. Det holder efter min mening ikke!

Vores hold trænger i høj grad til et par spillere, der er stærke i duellerne og har en stærk mentalitet, når de ud at spille i regnvejr i Hjørring eller blæsevejr i Esbjerg. Banerne er ikke for gode i 1. division, men man bliver ved at hente tekniske spillere. Jeg tror ikke på projektet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2026, 12:32

FIDEL skrev:
31. aug 2026, 12:20
BoT skrev:
31. aug 2026, 10:57
Det virker bare lidt som, at vores sportslige ledelse og træner skifter mening, som vi andre skifter underbukser.

Så spiller Jasson pludselig fint nok, så nu har vi ikke brug for en ny 6´er. Det holder efter min mening ikke!

Vores hold trænger i høj grad til et par spillere, der er stærke i duellerne og har en stærk mentalitet, når de ud at spille i regnvejr i Hjørring eller blæsevejr i Esbjerg. Banerne er ikke for gode i 1. division, men man bliver ved at hente tekniske spillere. Jeg tror ikke på projektet.
Meget enig. Der er jo alt for mange om ikke medgangsspillere så i hvert fald spillere der ikke besidder tilpas hårdhed og fysik.
Jeg kan oprigtigt blive lidt bange for om man overhovedet har forstået at rekruttere til den her række. 1. division er meget meget bedre end tidligere ja, men det er jo stadigvæk en række hvor det er mere slåskamp.
Kan man så være "FCN" i 1. division - mjaeh det kan man måske godt men det kræver da et det er implementeret over længere tid både gennem spillervalg og ved indarbejdelse af et koncept. Vi har bare ingen af de dele i AaB og kommer stadig til Risvangen, Middelfart eller lignende. sportspladser, hvor du kan stikke alt det op bagi.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2026, 12:34

Hanga skrev:
31. aug 2026, 11:19
R Rosenberg skrev:
31. aug 2026, 09:34
Hvor mange 8'er-typer er vi oppe på nu? Hvor mange 6'ere?
Og mindst lige så relevant - hvor mange har vi der kan tage lederstokken derinde og som med fysik og defensive kvaliteter kunne stabilisere vores midtbane? Dem har vi stadig 0 af.
Jeg synes han lyder som en "på bolden spiller" som kunne have været en fin tilføjelse til en midtbane, der allerede havde den fysik og "tilstedeværelse" som er nødvendig.
Præcis, det var netop implicit det, jeg mente. Vi har brug for en skraldemand med lederskab, ikke endnu en "boldspiller".
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

AalborgLife
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Bjarne Pudel

Indlæg af AalborgLife » 31. aug 2026, 12:36

Ikke så overraskende, men nok også for det bedste

https://campo.dk/2026/08/31/ude-i-AaB-k ... r-ny-klub/

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2026, 12:37

Alexis skrev:

Præcis. Altså, enten fatter man ikke noget på Hornevej, eller også er strategien bare blevet, at vi skal spille DBU possession uden fysik, men med "mange berøringer".
Jeg frygter det sidste - det er det mest dræbende og røvsyge bold, der findes. Og det virker ikke. Slet ikke i 1. division.

Så det er nok en kombination af fatsvaghed og strategi.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2026, 12:41

troelsh skrev:
31. aug 2026, 12:16
FIDEL skrev:
31. aug 2026, 11:37
Forza skrev:
Alexis skrev:

Enig, det er håbløst.

Hvis vi så bare havde hentet en ordentlig klippert ind til det centrale forsvar, så ville det ikke betyde så meget, at vi ikke har noget fysik på midten.
Men det har vi så heller ikke hentet.

Jeg kan godt se, at man forsøger at opbygge et stærkt boldbesiddende hold, men at man fuldstændig lukker øjnene for vi skal kunne forsvare os mod fysiske hold er et problem.

Forestil jeg vi mødte FCM nu og Magnus Jensen, Phillip Billing og Mads Bech kom flyvende, de ville jo score efter behag.
Det beskriver sgu meget godt idiotien på Hornevej. Ikke engang vores bedste forsvarer, kaptajnen, er jo et fysisk bæst, der kan stille noget op mod den slags.
Og Jasson, Møller, Håpnes, Kaasa, Olsson etc ville jo lette som snefnug i blæsevejr.

Håbløs tilgang på Hornevej disse år. Håbløs.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2026, 12:46

R Rosenberg skrev:
31. aug 2026, 12:37
Alexis skrev:

Præcis. Altså, enten fatter man ikke noget på Hornevej, eller også er strategien bare blevet, at vi skal spille DBU possession uden fysik, men med "mange berøringer".
Jeg frygter det sidste - det er det mest dræbende og røvsyge bold, der findes. Og det virker ikke. Slet ikke i 1. division.

Fuldstændig enig.
Altså, hvor mange gange har vi ikke set et AaB-hold komme til kort i duelspillet i 1. division? Og hvor mange gange har vi ikke set personlige fejl som konsekvens af manglende evner i duelspillet?

Den nuværende transferstrategi virker naiv og decideret dbu kønsløs. Vi skal kontrollere kampene, på dårlige baner (de bliver snart endnu dårligere), dominere modstanderne teknisk + undgå for mange dødbolde imod os, da vi er elendige på disse og numerisk har for få fysisk spillere til at forsvare i feltet.

Ikke nok med, at vores trænerteam er udfordret, så har vi altså også en uerfaren sportschef. Møller virker fagligt dygtig, men han har ikke evnet at komme af med nok ubrugelige spillere, hvilket i høj grad går ud over kvaliteten af de spillere, vi får ind!

Isoleret set tror jeg som nok, at Tielemans er god nok, men sammensætningen af truppen er bare helt på månen. Jeg har ikke tillid til det nuværende AaB.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. aug 2026, 13:02

FIDEL skrev:
31. aug 2026, 12:46
R Rosenberg skrev:
31. aug 2026, 12:37
Alexis skrev:

Fuldstændig enig.
Altså, hvor mange gange har vi ikke set et AaB-hold komme til kort i duelspillet i 1. division? Og hvor mange gange har vi ikke set personlige fejl som konsekvens af manglende evner i duelspillet?

Den nuværende transferstrategi virker naiv og decideret dbu kønsløs. Vi skal kontrollere kampene, på dårlige baner (de bliver snart endnu dårligere), dominere modstanderne teknisk + undgå for mange dødbolde imod os, da vi er elendige på disse og numerisk har for få fysisk spillere til at forsvare i feltet.

Ikke nok med, at vores trænerteam er udfordret, så har vi altså også en uerfaren sportschef. Møller virker fagligt dygtig, men han har ikke evnet at komme af med nok ubrugelige spillere, hvilket i høj grad går ud over kvaliteten af de spillere, vi får ind!

Isoleret set tror jeg som nok, at Tielemans er god nok, men sammensætningen af truppen er bare helt på månen. Jeg har ikke tillid til det nuværende AaB.
Jamen, jeg er enig. Og tænker også, at han er helt fin til dette niveau. Han er bare ikke den medicin, der mangler.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2026, 13:03

Det værste er næsten, at fysik og løbevillighed er nogle af de billigste kompetencer at købe og noget nemmere at bygge på ift. teknik og spilforståelse. Det virker rimelig oplagt - når man er i gang med en komplet genopbygning - at plukke de lavthængende frugter. Find nogle store islændinge og prioriter fysisk træning gange 1000. Begynd at være sådan et hold de andre bliver lidt bange for at møde, fordi de ved at der bliver gået til stålet og at der er en vis risiko for at man kommer til at slå sig.

Med tiden kan man så få bygget de tekniske kompetencer på holdet og prioritere spillere der er mere tekniske end fysiske. Nu hvor mand-til-mand presset er ved at være mere udbredt, virker det også ekstra relevant at have et hold der bare er i bedre fysisk form end modstanderne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2026, 13:16

jonas386 skrev:
31. aug 2026, 13:03
Det værste er næsten, at fysik og løbevillighed er nogle af de billigste kompetencer at købe og noget nemmere at bygge på ift. teknik og spilforståelse. Det virker rimelig oplagt - når man er i gang med en komplet genopbygning - at plukke de lavthængende frugter. Find nogle store islændinge og prioriter fysisk træning gange 1000. Begynd at være sådan et hold de andre bliver lidt bange for at møde, fordi de ved at der bliver gået til stålet og at der er en vis risiko for at man kommer til at slå sig.

Med tiden kan man så få bygget de tekniske kompetencer på holdet og prioritere spillere der er mere tekniske end fysiske. Nu hvor mand-til-mand presset er ved at være mere udbredt, virker det også ekstra relevant at have et hold der bare er i bedre fysisk form end modstanderne.
Lige præcis.
Og dødbolde er jo et oplagt fokuspunkt, hvor vores nuværende trænerteam har svigtet markant! Altså jeg vil faktisk mene, at det er decideret komisk, den måde man forvalter dødboldene på, især i en så fysisk liga. Så dum var Hiljemark f.eks. ikke.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 31. aug 2026, 13:30

jeg fatter ikke man ikke har forsøgt børsting som opryder (selv om jeg syntes han er langsom og dårlig) så må han da kunne funger ehvis han har en kreativ der kan sætte spillet op ved siden af ham.. så kan han knokle igennem der.. der må han trods alt kommer bedr til sin ret end som back...

Besvar