Trænerjagt
- KongGulerod
- Landshold

Re: Trænerjagt
Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
Der er en grund til, at det er spillere der handles til flere hundrede millioner og ikke trænere. De bedste trænere tjener omkring det samme som de bedste spillere. Med andre ord, kan en god træner forventes at indbringe samme antal point som en dygtig spiller. Hvis trænere havde så stor betydning som mange vil give dem herinde, så blev de handlet til enorme summer og tjente langt mere. I gennemsnit bliver lønomkostninger fordelt efter den forventede pointgevinst: Angriber > Midtbane > Forsvar > Målmand. Alt andet ville være inefficient. Jeg er sikker på, at Pep Guardiola ville gøre det bedre end Højer, men han vinder ikke Champions League med AaB bare fordi han har gjort det med andre klubber.
Der er en grund til, at det er spillere der handles til flere hundrede millioner og ikke trænere. De bedste trænere tjener omkring det samme som de bedste spillere. Med andre ord, kan en god træner forventes at indbringe samme antal point som en dygtig spiller. Hvis trænere havde så stor betydning som mange vil give dem herinde, så blev de handlet til enorme summer og tjente langt mere. I gennemsnit bliver lønomkostninger fordelt efter den forventede pointgevinst: Angriber > Midtbane > Forsvar > Målmand. Alt andet ville være inefficient. Jeg er sikker på, at Pep Guardiola ville gøre det bedre end Højer, men han vinder ikke Champions League med AaB bare fordi han har gjort det med andre klubber.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.KongGulerod skrev: ↑31. aug 2026, 22:27Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
Spot on vil jeg mene.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 23:04Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.KongGulerod skrev: ↑31. aug 2026, 22:27Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
Højer er for mig ikke at se den klare, tydelige og lidt hårde leder der skal til for den trup her.
Det gælder både ledelesstil og fodboldfilosofi sådan set. Vi har brug for en der hanker op i det her og ikke misforstået stiller sig op og forsvarer spillerne hver gang og hans fodboldideer passer jo bare ikke med noget som helst af det vi har.
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
- KongGulerod
- Landshold

Ja, selvfølgelig. Man kan jo ikke argumentere imod, at man skal have den rette træner til den rette situation. Pointen er at en træner betyder langt mindre for en pointhøst end folk tror. I sidste ende handler det om trænerstaben samt de elleve spillere på banen. Hvis træneren virkelig er den altafgørende faktor, så burde vi jo hente Vatanspors træner.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 23:04Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.KongGulerod skrev: ↑31. aug 2026, 22:27Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
I skal derudover huske på, at det ikke er gratis at skille sig af med sin træner. Du får altså en meromkostning oveni den løn du skal give din nye træner. Spørgsmålet er så om du statistisk set "køber" flere point ved at erstatte træneren eller ved at bruge de penge på en ny spiller. Det har vi ikke dataen til at vurdere, og diskussionen vil derfor altid bære præg af subjektive holdninger og gisninger.
Jeg har overvejende placeret mig på team "behold træneren" de senere år fordi jeg sjældent synes trænerfyringer er løsningen.KongGulerod skrev: ↑1. sep 2026, 08:36Ja, selvfølgelig. Man kan jo ikke argumentere imod, at man skal have den rette træner til den rette situation. Pointen er at en træner betyder langt mindre for en pointhøst end folk tror. I sidste ende handler det om trænerstaben samt de elleve spillere på banen. Hvis træneren virkelig er den altafgørende faktor, så burde vi jo hente Vatanspors træner.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 23:04Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.KongGulerod skrev: ↑31. aug 2026, 22:27Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
I skal derudover huske på, at det ikke er gratis at skille sig af med sin træner. Du får altså en meromkostning oveni den løn du skal give din nye træner. Spørgsmålet er så om du statistisk set "køber" flere point ved at erstatte træneren eller ved at bruge de penge på en ny spiller. Det har vi ikke dataen til at vurdere, og diskussionen vil derfor altid bære præg af subjektive holdninger og gisninger.
Problemet er jo bare her, at det i høj grad virker til at Højer har tabt omklædningsrummet. Der er en hel masse personligt og kollektivt ansvar vores sørgelige undskyldning af en spillertrup ikke tager, men det må også start med, at vi har en træner der sætter nogle spilleregler for en kultur og har noget gennemslagskraft til at gøre det og det er bare ikke det indtryk som Højer efterlader.
RAUS RAUS SSE!
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Både ansvar og løsning skal placeres flere steder. Steffen Højer udstråler ikke stor autoritet, men det har AaB vidst fra dag ét. Det er den sportsligeledelses ansvar, at cheftræneren suppleres med de kompetencer han ikke selv besidder. Træneren skal også have spillere i sin trup, der agere hans forlænget arm på banen. Ledere og kulturbærere der kan ligge en arm om skulderen på en nedtrykt holdkammerat eller bede dem tage sig Fuc….. sammen om nødvendigt. AaB har tydeligvis ikke fundet den rette konstellation endnu. Jeg håber virkelig de afsøger alle kroge for svar og ikke “bare” fyre endnu en cheftræner.Jakobsen skrev: ↑1. sep 2026, 08:44Jeg har overvejende placeret mig på team "behold træneren" de senere år fordi jeg sjældent synes trænerfyringer er løsningen.KongGulerod skrev: ↑1. sep 2026, 08:36Ja, selvfølgelig. Man kan jo ikke argumentere imod, at man skal have den rette træner til den rette situation. Pointen er at en træner betyder langt mindre for en pointhøst end folk tror. I sidste ende handler det om trænerstaben samt de elleve spillere på banen. Hvis træneren virkelig er den altafgørende faktor, så burde vi jo hente Vatanspors træner.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 23:04Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.KongGulerod skrev: ↑31. aug 2026, 22:27Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.
Problemet er jo bare her, at det i høj grad virker til at Højer har tabt omklædningsrummet. Der er en hel masse personligt og kollektivt ansvar vores sørgelige undskyldning af en spillertrup ikke tager, men det må også start med, at vi har en træner der sætter nogle spilleregler for en kultur og har noget gennemslagskraft til at gøre det og det er bare ikke det indtryk som Højer efterlader.
Baseret på det jeg har hørt, så er Højer Dead Man walking. Nogle af de ting jeg hører lyder helt vanvittigt. Det er virkelig en presset træner, som ikke er opgaven voksen, og som ikke har nogen taktisk sans.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Helst ikke, men lad os bare sige, at der er ingen røg uden ild.
Højer har fået rigtig laaaaaaaaang snor, men de næste par kampe skal vindes, ellers ryger han ud.
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Spændende ... Men så er Møllers udtalelse til Viaplay i lørdags bare noget mere mærkværdig, hvis han står står om en uge, 14 dage og har smidt Højer ud som var Højer en cowboy på en saloon.
Jo, men Møller har en bestyrelse, der bestemmer.haghdk skrev: ↑1. sep 2026, 10:50Spændende ... Men så er Møllers udtalelse til Viaplay i lørdags bare noget mere mærkværdig, hvis han står står om en uge, 14 dage og har smidt Højer ud som var Højer en cowboy på en saloon.
Det er jo så tydeligt at mærke at Højer har tabt omklædningsrummet, han er simpelthen for "blød". Han er meget sympatisk og kan egentlig godt lide ham, men han slet ikke hård og tydelig nok til den situation vi står i.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.
Det er vel det dumme svin af en træner, som ikke har spillernes ryg i modgang.
- FlæskeFrank
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Samtlige trænere vi har haft de sidste 11 gange har alle være så søde og bløde.....vi skal have en psykopat næste gang...han vil fandme være god!!!FlæskeFrank skrev: ↑1. sep 2026, 11:03Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.
Men giver jo god mening at han er dead man walking.FIDEL skrev: ↑1. sep 2026, 10:53Jo, men Møller har en bestyrelse, der bestemmer.haghdk skrev: ↑1. sep 2026, 10:50Spændende ... Men så er Møllers udtalelse til Viaplay i lørdags bare noget mere mærkværdig, hvis han står står om en uge, 14 dage og har smidt Højer ud som var Højer en cowboy på en saloon.
Han har ikke bevist noget i AaB ..
Holdet har tabt samlet 10-1 til oprykkerne Aarhus Fremad, 3-0 til oprykkerne Middelfart på hjemmebane, 3-0 til Kolding på hjemmebane ..
Manden har ikke formået at udvikle holdet og dets potentiale ..
Taber vi mod AB og Hvidovre er vi allerede hægtet af top 6 ..
Så der skal ske noget på trænerfronten , hvis drømmen om top6 skal være i live ..
Og desværre kommer det allerede for sent hvis det først sker om 14 dage
AaB - nu, i morgen & altid! 
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Nemlig, jeg hader når min chef er sød. Hvis han ikke stikker mig med en glødende gaffel, så laver jeg ikke noget.raekkeettre skrev: ↑1. sep 2026, 11:09Samtlige trænere vi har haft de sidste 11 gange har alle være så søde og bløde.....vi skal have en psykopat næste gang...han vil fandme være god!!!FlæskeFrank skrev: ↑1. sep 2026, 11:03Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Mjaeh kan godt se hvad du mener ifht. at der ikke skal gå bodegafloskler i den.FlæskeFrank skrev: ↑1. sep 2026, 11:03Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.
Der også den dimension der hedder, hvad vi ser som fans og det typisk ikke er træningen eller hverdagen.
Jeg synes Højer debatten er helt fair fordi
- han kører videre med en taktisk plan der ikke virker hvilket bl.a. viser med nogle af hans opfindelser.
Med opfindelser tænker jeg bl.a. Håpnes som back og Jasson som 6'er. Jeg anerkender truppen har mangler/huller, men det virker som sådan nogle løsninger man føst tager når man er ved at løbe tør for gode ideer.
- Ledelsesstil
Jeg kan rent menneskeligt egentlig godt lide, at Højer stiller sig op og siger "skyd på mig" og jeg synes den tilgang er rigtig et stykke henad vejen. Jeg synes bare, at når vi så ikke ser nogle spillere tage ansvar og der ikke virker til at være implementeret noget hierarki eller ansvarlighed i kulturen på holdet så kommer det der til at virke modsat hensigten. Selvom jeg har på fornemmelsen, at den har trup har sit kontignent af bad influencers på en kultur så er der stadig noget ledelsesmæssigt der fejler.
Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2026, 11:17Nemlig, jeg hader når min chef er sød. Hvis han ikke stikker mig med en glødende gaffel, så laver jeg ikke noget.raekkeettre skrev: ↑1. sep 2026, 11:09Samtlige trænere vi har haft de sidste 11 gange har alle være så søde og bløde.....vi skal have en psykopat næste gang...han vil fandme være god!!!FlæskeFrank skrev: ↑1. sep 2026, 11:03Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.
Arh come on det blvier sgu for karrikeret det der.
Selvfølgelig skal chefen ikke være et svin, men der skal der være noget professionel hårdhed ifht. at forlange af sine medarbedjere og konsekvens når der ikke leveres.
En uskarp leder, hvad angår at skabe et professionelt miljø skaber et miljø der performer dårligere og hvor selv de gode medarbejdere blivere dårligere. Noget af det mennesker vokser af er altså også, at der stilles krav og at der er tydelighed omkring dem og det har en konsekvens ikke at leve op til dem.
Det er fint at beskytte sine medarbejdere - ja det er endda prisværdigt, men det kan også blive kontraproduktivt og nu har projektet med Højer og Co været i gang i over et år. Er der nogen af dem der spiller fast der stadig har brug for at blive beskyttet ja så kan jeg godt tvivle på om de har det mentale til at være elitesportsudøvere.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Njah ... Det kan ikke helt sammenlignes ... Der er forskel på miljøerne. Hvis jeg ikke performer, så vil min chef jo nok tage en stille og rolig konstruktiv snak med mig for at få mig til at performe bedre. Men jeg skal heller ikke komme ud af mødelokalet fuld af aggressivitet og skubbe mine kollegaer væk med skulderen og lave glidende tacklinger igennem kontoret.Brodernumsi skrev: ↑1. sep 2026, 11:17Nemlig, jeg hader når min chef er sød. Hvis han ikke stikker mig med en glødende gaffel, så laver jeg ikke noget.raekkeettre skrev: ↑1. sep 2026, 11:09Samtlige trænere vi har haft de sidste 11 gange har alle være så søde og bløde.....vi skal have en psykopat næste gang...han vil fandme være god!!!FlæskeFrank skrev: ↑1. sep 2026, 11:03Kan vi ikke en gang for alle droppe, hvis ikke han pisker sine spillere, så er han en dårlig træner.