Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
Superliga
Superliga

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Alpa Chino » 3. sep 2026, 06:41

Men spillerne har været til fodboldgolf!

Jeg hører at det var partnerne der vandt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2026, 06:45

Nu er der i hvert fald ro på for træneren, der ikke kan blive klandret at forblive i 1. div med den trup.

Jeg overvejer at dyrke min Lyngby-sympati lidt mere denne sæson.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 3. sep 2026, 07:10

Alpa Chino skrev:
2. sep 2026, 21:39
SSE22 har bremset for al brug af penge i dette vindue. De har tænkt sig at holde AaB som gidsel i flere år frem.
det er naivt at påstå at det er sådan det forholder sig når man ser på sammen sætningen af bestyrelsen….

nu er der jo også andre ejere af AaB end 2 tyskere og der er fra den danske del villighed til at investerer….

det er sjovt som det bliver ved med at være en sandhed for at dyrke et fjende billede som holder en række brugere med samme bagmand i live….

jeg tror desværre der er gået stilstand i forhandlingerne…. men de har kørt på længe og det er lige så meget Jens Rasmussen + investerhold man kan klandre her… de må snart bide til bolle hvis de vil noget…. ellers går det som vi har set før…
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. sep 2026, 07:28

baresi skrev:
3. sep 2026, 06:22
Er vindue der klart giver et vink om at der ingen midler er til rådighed om at der ingen ambition er om at rykke op, og at vi ikke engang som min formår at rydde op i truppen.
Måske og kun måske er AaB lidt forstærket ikke markant forstærket
Men konkurrenterne er langt foran og vi er ikke i nærheden af af have et hold til oprykning eller et hold der spiller top 3 for den sags skyld
Det må vi bare erkende.
Jeg synes måske også John oversolgte det her transfervindue, når han siger noget i stil med; vi kun skal have kvalitet ind der virkelig kan forstærke os, eller talenter der på sigt kan det.

Jeg kan godt se vi har hentet til den sidste kategori med Phillip. Men den første kategori tjaae.. det håber vi da.

En mere ærlig kommunikation havde vel været, vi har ingen penge, så vi må se hvad vi kan få

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2026, 07:28

Pontoppi skrev:
3. sep 2026, 07:10
Alpa Chino skrev:
SSE22 har bremset for al brug af penge i dette vindue. De har tænkt sig at holde AaB som gidsel i flere år frem.
det er naivt at påstå at det er sådan det forholder sig når man ser på sammen sætningen af bestyrelsen….

nu er der jo også andre ejere af AaB end 2 tyskere og der er fra den danske del villighed til at investerer….

det er sjovt som det bliver ved med at være en sandhed for at dyrke et fjende billede som holder en række brugere med samme bagmand i live….

jeg tror desværre der er gået stilstand i forhandlingerne…. men de har kørt på længe og det er lige så meget Jens Rasmussen + investerhold man kan klandre her… de må snart bide til bolle hvis de vil noget…. ellers går det som vi har set før…
Sagen omkring Bernhard og søn er simpel
De vil sælge til min og helst mere end hvad de gav. Problemet er bare at værdien af aktien i dag er meget lavere end deres pris da de købte sig ind i AaB.
Og der står de stejlt
Jeg forstår godt Jens Rasmussen mfl at man ikke vil
Købe en virksomhed til det dobbelt af værdien
Og den der vil købe AaB ved jo også godt at der udover at købe klubben skal smides yderligere penge i…
Det er tyskerne der står stejlt på en pris virksomheden ikke er værd
Men enig med dig i at det ikke er tyskerne der har bremset den transfer kapital der er til rådighed - det er en plan der er lagt i samlede ejerkreds og godkendt i bestyrelsen ift hvordan budgettet skal sættes.
AaB er bare ikke super attraktiv og enhver spiller kan jo se at det nok ikke bliver Superliga med det samme hvis man skifter til AaB så man skal jo sælge ideen om AaB på en anden måde i dag - det er bestemt ikke det letteste job John Møller har fået.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2026, 07:30

Erasmus Montanus skrev:
3. sep 2026, 06:45
Nu er der i hvert fald ro på for træneren, der ikke kan blive klandret at forblive i 1. div med den trup.

Nej der er på ingen måde ro om træneren og heldigvis for det for han har kun 3 kampe til at bevise sig.
Og han har tabt spillerne - der er pt et utroligt dårligt klima omkring Steffen Højer og han får svært ved at få dette vendt
Og taktisk er han bare elendig - han forløser ikke dette hold og han er formentlig fyret til landskamp pausen

[Rosengren]
Junior
Junior

Indlæg af [Rosengren] » 3. sep 2026, 07:41

baresi skrev:
3. sep 2026, 07:30
Erasmus Montanus skrev:

Nej der er på ingen måde ro om træneren og heldigvis for det for han har kun 3 kampe til at bevise sig.
Og han har tabt spillerne - der er pt et utroligt dårligt klima omkring Steffen Højer og han får svært ved at få dette vendt
Og taktisk er han bare elendig - han forløser ikke dette hold og han er formentlig fyret til landskamp pausen
Man har da lov at håbe..

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 3. sep 2026, 08:14

Erasmus Montanus skrev:

Jeg vælger at læse ovenstående ironisk, men jeg er helt i tvivl, da der stadig er folk der er tilfredse med Højer og udviklingen af vores spillertrup.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. sep 2026, 08:22

baresi skrev:
3. sep 2026, 07:28
Pontoppi skrev:
3. sep 2026, 07:10
Alpa Chino skrev:

Sagen omkring Bernhard og søn er simpel
De vil sælge til min og helst mere end hvad de gav. Problemet er bare at værdien af aktien i dag er meget lavere end deres pris da de købte sig ind i AaB.
Og der står de stejlt
Jeg forstår godt Jens Rasmussen mfl at man ikke vil
Købe en virksomhed til det dobbelt af værdien
Og den der vil købe AaB ved jo også godt at der udover at købe klubben skal smides yderligere penge i…
Det er tyskerne der står stejlt på en pris virksomheden ikke er værd
Men enig med dig i at det ikke er tyskerne der har bremset den transfer kapital der er til rådighed - det er en plan der er lagt i samlede ejerkreds og godkendt i bestyrelsen ift hvordan budgettet skal sættes.
AaB er bare ikke super attraktiv og enhver spiller kan jo se at det nok ikke bliver Superliga med det samme hvis man skifter til AaB så man skal jo sælge ideen om AaB på en anden måde i dag - det er bestemt ikke det letteste job John Møller har fået.
Det er korrekt, man kører en udmattelseskamp, hvor næste armlægning bliver omkring en kommende kapitaltilførsel (som måske ligger lidt længere ude i fremtiden end først forventet, fordi Tuxen Boll og co. faktisk formår at køre forretningen bedre under de givne vilkår, end man havde troet muligt). Men det kommer. Det er jo også det, Ydesen varsler. Og eftersom det er defineret som den vigtigste kamp for AaB lige nu af dem, som har midlerne til at ændre på AaB's muligheder, så skal man også se Møllers og Højers resultater i dét lys.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2026, 09:01

baresi skrev:
2. sep 2026, 16:24
bonanza skrev:
2. sep 2026, 16:16
Kasper skrev:
2. sep 2026, 16:14
bonanza skrev:
2. sep 2026, 16:09
Kasper skrev:
2. sep 2026, 15:56
Laumag skrev:
2. sep 2026, 15:19

Helt enig - men John adedji og Marc Nielsen er bare ikke fyld. Det er trods alt en del holdet som spiller. Hvilket ikke desto mindre siger rigtigt meget hvor kvalitet.
Det ændre bare ikke på at hvis de forsvinder uden erstatning er økonomimanden den eneste der bliver glad.
Jeg er ikke enig mht Marc Nielsen. Håpnes er den foretrukne som venstre wingback.
Vi må gå udfra, at AaB fremover spiller 343.
Hvorfor må vi gå udfra det? Det har hele tiden været meldt ud de spiller 433.
I samtlige kampe pånær Vatanspor har Højer lavet om til 343 og efterfølgende hele kampen mod Køge.
Jeg må gå udfra, at der er en plan med det. Det er professionelle folk vi har med at gøre.
Kampen mod Køge var samme 433 som de altid kører. Jeg forstår ikke udsagnet.
jeg tror det der er 3-4-3 er på banen fordi højer i samtlige kampe har forsøgt sig med en 3-4-3 undervejs i kampene, og sidste kamp mod køge startede man i 3-4-3 (eller hvad man nu kalder det når det er børsting og håpnes der skal være wingbacks)
men jeg tror det er 4-3-3 der skal spilles stadig.
Jeg tror sådan set nok, at 3-4-3 kunne være en vej at gå, men jeg tror også det er Højers svanesang.
Nu er det så endnu et eksperiment med en spiller der bruges ude af position i form af Håpnes på VB og jeg synes tit, at når trænerne først begynder med de der mærkelige omskolinger så lakker det mod enden. Håpnes på en winback er jo ikke sådan en "Pep Guardionla" genial disposition med at smide en playmaker på backen eller lign. Derudover skal vi vel stadig have en rigtig 6'er inde centralt og ikke to "lette" 8'ere hvis vi går i 4-3-3.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 3. sep 2026, 09:11

Og imens vi knapt kan sende spillere ud ad døren uden en stor aftrædelsesaftale, har Midtjylland alene i dette vindue solgt spillere for 647 millioner kr. Det er vel 2-3 gange så meget, som vi har solgt spillere for i Superligaens historie. Dem kommer vi næppe i nærheden af nogensinde igen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2026, 09:22

BoT skrev:
3. sep 2026, 09:11
Og imens vi knapt kan sende spillere ud ad døren uden en stor aftrædelsesaftale, har Midtjylland alene i dette vindue solgt spillere for 647 millioner kr. Det er vel 2-3 gange så meget, som vi har solgt spillere for i Superligaens historie. Dem kommer vi næppe i nærheden af nogensinde igen.
Nej, det ville kræve noget ekstraordinært. For eksempel at blive opkøbt af Red Bull.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2026, 09:25

Frygah skrev:
3. sep 2026, 08:14
Erasmus Montanus skrev:

Jeg vælger at læse ovenstående ironisk, men jeg er helt i tvivl, da der stadig er folk der er tilfredse med Højer og udviklingen af vores spillertrup.
Jeg kan hverken lide Højer eller trup-kvaliteten i AaB.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2026, 09:27

Et transfervindue, der ikke efterlader nogen fare for, at man efter sæsonen skal til at høre på alt det larm, der er til kampe i superligaen eller tvinges til at høre tv-folk have en holdning til AaB. Det er godt.

Møller har åbenbart ikke evnet at komme af med dødvægt heller, dersom ingen er interesserede (forstå det, hvem der kan!), eller fordi spillerne har det vældig fint med deres kontrakt i AaB og ikke ser anledning til at skifte denne ud for at få en federe karriere.

Men der er lys for enden af tunnellen!
For når man nu ikke evner at sælge eller bortforære spillere med guldrandede kontrakter, så er det nemlig heldigvis kontrakter og sådanne har jo en udløbsdato.

De Boer, sommer 27.
Kallesøe, sommer 27.
Jasson, sommer 29.
Adedeji, sommer 27.
Olsson, sommer 29.
Skovgaard, sommer 28.
John, sommer 28.
Kubel, nytår 29.
Nielsen, sommer 28.
Müller, sommer
Håpnes, sommer 29.

Så vi kan med ovenstående metode allerede have fået ryddet ud i det tynde øl, når vi når sommeren 2029, eller når vi skåler det nye år 2030 ind - helt uden at skulle løfte en finger. Work smart, not hard!
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. sep 2026, 09:30

R Rosenberg skrev:
3. sep 2026, 09:27
Et transfervindue, der ikke efterlader nogen fare for, at man efter sæsonen skal til at høre på alt det larm, der er til kampe i superligaen eller tvinges til at høre tv-folk have en holdning til AaB. Det er godt.

Møller har åbenbart ikke evnet at komme af med dødvægt heller, dersom ingen er interesserede (forstå det, hvem der kan!), eller fordi spillerne har det vældig fint med deres kontrakt i AaB og ikke ser anledning til at skifte denne ud for at få en federe karriere.

Men der er lys for enden af tunnellen!
For når man nu ikke evner at sælge eller bortforære spillere med guldrandede kontrakter, så er det nemlig heldigvis kontrakter og sådanne har jo en udløbsdato.

De Boer, sommer 27.
Kallesøe, sommer 27.
Jasson, sommer 29.
Adedeji, sommer 27.
Olsson, sommer 29.
Skovgaard, sommer 28.
John, sommer 28.
Kubel, nytår 29.
Nielsen, sommer 28.
Müller, sommer
Håpnes, sommer 29.

Så vi kan med ovenstående metode allerede have fået ryddet ud i det tynde øl, når vi når sommeren 2029, eller når vi skåler det nye år 2030 ind - helt uden at skulle løfte en finger. Work smart, not hard!
Haha, det er præcis det dovne Møller har regnet ud!

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 3. sep 2026, 09:42

Heldigvis kan vi nu se fremad, og tiden må vise om forstærkningerne er forstærkninger. Skuffende at man ikke lykkedes med at komme af med nogle af dem der ikke har en fremtid i AaB, men der skal naturligvis to til en tango.

Det næste halve år vil Steffen Højer og John Møller blive målt op på hvad der er meldt ud i forbindelse med vores halvårsmeddelelse
AaB skal efter grundspillet have kvalificeret sig til oprykningsspillet og ved sæsonens afslutning være i reel konkurrence om
oprykning til 3F Superligaen.
Altså skal den trup der er her nu, være stærk nok til at hoppe i top-6 og samtidig ikke være hægtet helt og aldeles af i toppen.

Første delmål skal ubetinget kunne lade sig gøre, andet delmål skal de nok håbe på er formuleret så tilpas løst at reel konkurrence sagtens kan være 10-15 point.

Vi ses på stadion...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2026, 10:06

Dårligt vindue
- for få forstærkninger og indkøbene er ikke for alvor proven
- store mangler i truppen mangler stadig at blive addresseret
- der er stadig alt for mange af Bernhards feriedrenge i den trup
RAUS RAUS SSE!

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. sep 2026, 10:08

Formand: Jesper Brøchner Thing
Næstformand: Jesper Fristrup
Bestyrelsesmedlem: Claus Fallingborg
Bestyrelsesmedlem: Henrik Hagbarth
Bestyrelsesmedlem: Jørgen Raguse
Bestyrelsesmedlem: Kenneth Cortsen
Bestyrelsesmedlem: Thomas Hitzlsperger
Bestyrelsesmedlem: Finn Meinecke

Er der nogle der kan forklare mig hvad disse fine herrer bidrager med?
De kommer ikke med ny kapital og de bidrager med intet hverken strategisk, operationelt eller sportsligt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2026, 10:32

Alpa Chino skrev:
3. sep 2026, 10:08

De kommer ikke med ny kapital og de bidrager med intet hverken strategisk, operationelt eller sportsligt.
Formand: Jesper Brøchner Thing (Del af NFG/SSE - vil måske købe klubben af Bernhard)
Næstformand: Jesper Fristrup (jeg ved ikke om Cubic folkene stadig har en betydelig aktiepost - dog ikke glad for dem sidst)
Bestyrelsesmedlem: Claus Fallingborg (Kan rapportere om pølsebakker i caefeteriet og hvordan det går med pige U7. Eftersigende med til at finde SSE)
Bestyrelsesmedlem: Henrik Hagbarth (Kan sige det samme som Fallingborg lige har sagt)
Bestyrelsesmedlem: Jørgen Raguse (Who is that guy)
Bestyrelsesmedlem: Kenneth Cortsen (BPTC'er in disguise og varmlufsballon)
Bestyrelsesmedlem: Thomas Hitzlsperger (Gider ikke mere)
Bestyrelsesmedlem: Finn Meinecke (Bernhards lille spion)
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2026, 10:35

Jakobsen skrev:
3. sep 2026, 10:32
Alpa Chino skrev:
3. sep 2026, 10:08

Formand: Jesper Brøchner Thing (Del af NFG/SSE - vil måske købe klubben af Bernhard)
Næstformand: Jesper Fristrup (jeg ved ikke om Cubic folkene stadig har en betydelig aktiepost - dog ikke glad for dem sidst)
Bestyrelsesmedlem: Claus Fallingborg (Kan rapportere om pølsebakker i caefeteriet og hvordan det går med pige U7. Eftersigende med til at finde SSE)
Bestyrelsesmedlem: Henrik Hagbarth (Kan sige det samme som Fallingborg lige har sagt)
Bestyrelsesmedlem: Jørgen Raguse (Who is that guy)
Bestyrelsesmedlem: Kenneth Cortsen (BPTC'er in disguise og varmlufsballon)
Bestyrelsesmedlem: Thomas Hitzlsperger (Gider ikke mere)
Bestyrelsesmedlem: Finn Meinecke (Bernhards lille spion)
Ja, den mystiske Jørgen Raguse går under radaren. Ham har jeg ofte tænkt på. Virker som en verdensmand.
Hvem er han? Hvor kommer han fra? Hvordan er han endt i AaB's bestyrelse? Hvilke aktionærer har kørt ham ind, hvilket netværk?
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

Besvar