Og selv når/hvis der kommer andet ejerskab, så er det ikke sikkert at det er sugardaddy-typer, der vælter penge ind i klubben. De vil nok gøre det mere i balance. Vi må indstille os på at det kan tage lang tid. At få vendt det her skib kommer måske til at tage i nærheden af 10 år ligesom med Agf.troelsh skrev: ↑4. sep 2026, 06:51Det er fuldstændig rigtigt.Kristian skrev: ↑3. sep 2026, 23:39Helt ærligt. Hvis man lige skal tage de realistiske briller på.
AaB har ikke kongens mønt og er ikke attraktive nok til at få de spillere alle sidder og efterlyser.
Klubben er låst fast under et ejerskab der absolut ikke tjener klubben godt og der kommer ikke flere penge, så længe de er her.
Vi kommer absolut ingen steder, før at Nordjyllands rigeste folk der ønsker AaB det bedste, snart får hjulpet den her klub over på danske hænder.
Forstår faktisk ikke helt man kan sidde og hidse sig op over, at vi ikke henter spillere vi alle kender. Der er AaB bare ikke som klub lige nu.
Vi kan alle sidde og gøre grin med hvordan det hele sejler, men fakta er, at vores hjerteklub er ved at dø stille og roligt hvis ikke snart ejerskabet skifter.
Med de penge der er i fodbold i dag, kommer vi til at forblive fastlåst i 1. Division, indtil der kommer et andet ejerskab.
Det mest positive der er sket for os i den her periode, er vi er begyndt endelig at fokusere på at bringe udgifterne ned.
Det er første og meget vigtige skridt mod en mere sund forretning.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
// gwailo
Åh, du mener et ejerskab, der ud fra principper at om en holistisk strategi er drivkraften bag en bæredygtig udvikling i enhver fodboldklub vil gøre det “mere i balance”?gwailo skrev: ↑4. sep 2026, 08:58Og selv når/hvis der kommer andet ejerskab, så er det ikke sikkert at det er sugardaddy-typer, der vælter penge ind i klubben. De vil nok gøre det mere i balance. Vi må indstille os på at det kan tage lang tid. At få vendt det her skib kommer måske til at tage i nærheden af 10 år ligesom med Agf.troelsh skrev: ↑4. sep 2026, 06:51Det er fuldstændig rigtigt.Kristian skrev: ↑3. sep 2026, 23:39Helt ærligt. Hvis man lige skal tage de realistiske briller på.
AaB har ikke kongens mønt og er ikke attraktive nok til at få de spillere alle sidder og efterlyser.
Klubben er låst fast under et ejerskab der absolut ikke tjener klubben godt og der kommer ikke flere penge, så længe de er her.
Vi kommer absolut ingen steder, før at Nordjyllands rigeste folk der ønsker AaB det bedste, snart får hjulpet den her klub over på danske hænder.
Forstår faktisk ikke helt man kan sidde og hidse sig op over, at vi ikke henter spillere vi alle kender. Der er AaB bare ikke som klub lige nu.
Vi kan alle sidde og gøre grin med hvordan det hele sejler, men fakta er, at vores hjerteklub er ved at dø stille og roligt hvis ikke snart ejerskabet skifter.
Med de penge der er i fodbold i dag, kommer vi til at forblive fastlåst i 1. Division, indtil der kommer et andet ejerskab.
Det mest positive der er sket for os i den her periode, er vi er begyndt endelig at fokusere på at bringe udgifterne ned.
Det er første og meget vigtige skridt mod en mere sund forretning.
Ja, det har vi jo vældig succes med i øjeblikket…
AaB har ikke “kongens mønt”? Ikke desto mindre har AaB gennem de sidste 3 år kørt med et personalebudget hjemhørende i den øverste halvdel af Superligaen (!!!) garneret med et trecifret millionoverskud på transfers!Kristian skrev: ↑3. sep 2026, 23:39Helt ærligt. Hvis man lige skal tage de realistiske briller på.
Hvad er forskellen på AaB og det flertal af klubber i den danske Superliga, der for langt færre penge kan levere på langt højere niveau? Bare sammenlign med Viborg!
Se på ejerkreds, se på direktionen, se på bestyrelsen!
Det er blevet en såre logisk selvopfyldende konsekvens af ekstrem uduelighed, ekstrem uansvarlighed og ekstrem uanstændighed, at denne klub ikke har “kongens mønt”.
Men det forhold er ikke et vilkår. Det er blevet skabt af de samme mennesker , der nu for guderne må vide hvilket transfervindue i træk har siddet og pillet sig selv og hinanden i røven.
“Træne sig bedre” - my ass!
-
Noerresundby
- Drenge

- Favoritspiller: Kusk
Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Vi trænger til nogle ildsjæle (Boye, Lynge) som kan lave fremdrift. Så skal pengene nok komme.
Det gør virkelig ondt at sige det - men se hvad Steinlein har gjort for FCM. Jeg tror han har en stor del af æren for at de rette investorer er dukket op.
Vi trænger til nogle ildsjæle (Boye, Lynge) som kan lave fremdrift. Så skal pengene nok komme.
Det gør virkelig ondt at sige det - men se hvad Steinlein har gjort for FCM. Jeg tror han har en stor del af æren for at de rette investorer er dukket op.
Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Det er et dødskys at blive rykket op på førsteholdet og har været det i mere end 10 år. Du bliver ganske enkelt kun en dårligere fodboldspiller af at være her. Talentudviklingen er ikke engang på niveau med bunden af superligaen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Noerresundby
- Drenge

- Favoritspiller: Kusk
Talenterne performer ikke. Købte spillere performer ikke. Træneren performer ikke. Økonomien performer ikke. Fanscenen performer ikke (mere). Ejerne performer ikke.
Der er nok at gå i gang med. 100 mkr gør det ikke. Der skal være nogle mennesker som har viljen og evnerne.
Der er nok at gå i gang med. 100 mkr gør det ikke. Der skal være nogle mennesker som har viljen og evnerne.
Rigtigt. Vi har brugt mange penge i talentudvikling, og forsøgt at rykke rigtig mange talenter op hvert år, som vi på magisk vis har forventet skulle blive bærende spillere med det samme. Den strategi har fejlet.jonas386 skrev: ↑4. sep 2026, 11:14Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Det er et dødskys at blive rykket op på førsteholdet og har været det i mere end 10 år. Du bliver ganske enkelt kun en dårligere fodboldspiller af at være her. Talentudviklingen er ikke engang på niveau med bunden af superligaen.
For de kommer jo op til et 1. hold der ikke har nok kvalitet og lederskab nok, så de bliver en del af "en taber kultur", det er ikke nemt som 18 årig gut at shine på.
Derudover må vi jo sande, at de talenter som kommer op, ikke har mere kvalitet end eksempelvis talenterne i Viborg eller Randers, og det tiltrods for vi har Danmarks 4. største by + stort set hele Nordjylland som opland.
Det er derfor glædeligt, at vi nu langt om længe sadler om, fokuserer forretningen på dem folk betaler for at se på banen. Det er desværre bare en del år for sent.
John Møller har netop været ude og sige at Højer er helt sikkert den rigtige træner, så han er ikke i fare for at blive fyret - Set på tv2.dk
Indtil han ikke er det mere - selvfølgelig brænder sædet under Højer ..
Han kan ikke tåle at tabe 2 ud af de 3 næste kampe
AaB - nu, i morgen & altid! 
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det er simpelthen ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑4. sep 2026, 11:14Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Problemet er ikke kvaliteten af de unge der kommer op. Det primære problem er den grotesk ringe rekruttering af medarbejdere og spillere udefra.
Vi kunne stille en hel trup, der ville kunne begå sig i superligaen med homegrown spillere
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Hvilket ikke beviser andet, end at John Møller lever op til det minimum af professionalisme, man skal udvise, når man får sådant et spørgsmål.
Jeg håber da i øvrigt, det han siger, er rigtigt. Jeg tror det også.
Hvor ser du det - link?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Nemlig, han kan ikke sige andet.
Jeg syntes Højer gør det skidt, og under normale omstændigheder havde jeg også fyret ham. Men min tiltro til AaB kan finde ud af at ansætte en træner der er bedre er lig 0. Så hellere brug den 1-1,5 mil om året en træner får på spillere end at fyre en træner og ansætte en ny der er lige så dårlig.
-
R Rosenberg
- Allstar

Over hvor mange års home grown taler vi om?Kasper skrev: ↑4. sep 2026, 12:10Det er simpelthen ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑4. sep 2026, 11:14Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Problemet er ikke kvaliteten af de unge der kommer op. Det primære problem er den grotesk ringe rekruttering af medarbejdere og spillere udefra.
Vi kunne stille en hel trup, der ville kunne begå sig i superligaen med homegrown spillere
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Jeg synes han siger mere end han burde, hvis det blot var proforma garanti til Højer. Han kunne have nøjes med at sige: "Højer er vores træner og vi har fuld tillid til ham bla bla". I stedet fremhæver han at klubben gynger/har gynget og at der er brug for kontinuitet. Det synes jeg at mærkeligt at sige, hvis Højer får silkesnoren om tre kampe.
Men på den anden side kan det jo også bare være en dårlig og uigennemtænkt kommunikation fra Møller.
// gwailo
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes også den udtalelse er lidt "farlig", for han kommer til at se lidt skør ud hvis han fyrer Højer om 2-3 kampe. Omvendt kommer han jo også til at se skør ud hvis han stædigt holder fast i ham selvom det kommer til at gå helt skidtgwailo skrev: ↑4. sep 2026, 13:08Jeg synes han siger mere end han burde, hvis det blot var proforma garanti til Højer. Han kunne have nøjes med at sige: "Højer er vores træner og vi har fuld tillid til ham bla bla". I stedet fremhæver han at klubben gynger/har gynget og at der er brug for kontinuitet. Det synes jeg at mærkeligt at sige, hvis Højer får silkesnoren om tre kampe.
Men på den anden side kan det jo også bare være en dårlig og uigennemtænkt kommunikation fra Møller.
Har Steffen Højer egentlig nogensinde været træner i en superligakamp?
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Bertil GrønkjærR Rosenberg skrev: ↑4. sep 2026, 13:05Over hvor mange års home grown taler vi om?Kasper skrev: ↑4. sep 2026, 12:10Det er simpelthen ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑4. sep 2026, 11:14Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Theo Sander
Anders Bærtelsen
Lasse Nielsen
Mathias Ross
Noel Arnosson
Joachim Mæhle
Frederik Børsting
Lucas Klitten
Anders Noshe
Malthe Højholt
Oliver Abildgaard
Mads Bomholt
Kasper Davidsen
Valdemar Møller
Oliver Klitten
Søren Tengsted
Mikkel Kaufmann
Wessam Abou Ali
Sebastian Grønning
Nicklas Helenius
Oliver Ross
William Thomsen
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Peter Christiansen blev spurgt en time før AGF spillede mod Helsingør, om Glen Riddersholm var den rigtige træner, hvortil han svare ja. AGF vandt 5-0, og en time senere var Glen Riddersholm erstattet af David Nielsen, og journalisterne spurgte ham, hvordan han kunne sige at Glen Riddersholm var den rigtige træner, når han jo ikke var det. Hvortil han svarede at det er en journalistting, ikke at forstå hvordan mekanismerne er omkring et trænerskifte.
Sådan vil det naturligvis også være for John Møller, for hvis han gik ud og sagde at Højer ikke var den rigtige, skulle han naturligvis gøre det samtidig med en fyring. Indtil der er en afløser, er der 100% opbakning udadtil.
Er det et transferønske?
Nej, det har han ikke, men han træner også et 1. divisionshold nu.....
BTW @Debatjuntaen,skal der ikke snart holdes lidt orden i denne tråd? En værre diskussionsklub, om nærmest alt andet end transferønsker.
-
R Rosenberg
- Allstar

Fixed it for you.Kasper skrev: ↑4. sep 2026, 14:04R Rosenberg skrev: ↑4. sep 2026, 13:05Over hvor mange års home grown taler vi om?Kasper skrev: ↑4. sep 2026, 12:10Det er simpelthen ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑4. sep 2026, 11:14Problemet er bare, at talentafdelingen ikke leverer noget der minder om kvalitet, og de spillere med et vist talent der tilfældigvis befinder sig på Hornevej kan (forståeligt nok) ikke komme hurtigt nok væk når muligheden for noget andet byder sig.Noerresundby skrev: ↑4. sep 2026, 11:11Haha, der var da et mavesurt opstød. Desværre har du nok ret. De tyske ejere har været ringe, men at tro at bare fordi de går, så er alt superliga, guld og grønne skove er naivt. Man har i alt for mange år snork sovet og troet at man kunne leve på historien, en snusfornuftig transferpolitik og en talentskole. Guess what - det kan alle de andre klubber også.
Lasse Nielsen
Mathias Ross
Joachim Mæhle
Malthe Højholt
Oliver Abildgaard
Mads Bomholt
Kasper Davidsen
Mikkel Kaufmann
Wessam Abou Ali
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!