Hvidovre vs AaB 12.09.2026 kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Hvidovre vs AaB 12.09.2026 kl. 14:00

Indlæg af troelsh » 12. sep 2026, 16:41

Pontoppi skrev:
12. sep 2026, 16:38
troelsh skrev:
12. sep 2026, 16:32
Makolli giver Tiedemann to muligheder, at trække i nødbremsen eller lade Hillerød spilleren løbe mod mål, desværre tog han det forkerte valg.
vrøvl… det er et udspark fra målmanden og makolli dækker hans egen mand op til duel langt fra mål…. det må aldrig blive farligt bagved og bliver det kun fordi tiedemann sover ! da han så skal løbe spilleren op er det som om han mister et skridt og er langt fra bolden da han sparker ud efter den…. den ligger 90 % på vores anføre….
Vrøvl
Han mistimer jo sit indgreb fuldstændig, han skulle jo bare heade bolden væk, men den ryger hen over hovedet på ham, og Hvidovre manden er helt fri

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 12. sep 2026, 16:43

troelsh skrev:
12. sep 2026, 16:41
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:
Makolli giver Tiedemann to muligheder, at trække i nødbremsen eller lade Hillerød spilleren løbe mod mål, desværre tog han det forkerte valg.
vrøvl… det er et udspark fra målmanden og makolli dækker hans egen mand op til duel langt fra mål…. det må aldrig blive farligt bagved og bliver det kun fordi tiedemann sover ! da han så skal løbe spilleren op er det som om han mister et skridt og er langt fra bolden da han sparker ud efter den…. den ligger 90 % på vores anføre….
Vrøvl
Han mistimer jo sit indgreb fuldstændig, han skulle jo bare heade bolden væk, men den ryger hen over hovedet på ham, og Hvidovre manden er helt fri
Han følger jo bare sin markering og forsøger at få bolden der den ryger over dem, og så vælger Tiedemann bare den forkerte beslutning

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 12. sep 2026, 16:44

troelsh skrev:
Vrøvl
nu er det jo hans mand, der også løber op mod bolden. det er den duel han går op i ! tiedemann står i ingenmandsland…. helt vildt at forsvare at han snork sover.
hovedet - røven…

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 12. sep 2026, 16:45

AlbertE skrev:
12. sep 2026, 16:43
troelsh skrev:
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:
Vrøvl
Han følger jo bare sin markering og forsøger at få bolden der den ryger over dem, og så vælger Tiedemann bare den forkerte beslutning
Bolden bliver slået frem af målmanden han kan se den på kilometers afstand, den må aldrig hoppe hen over hovedet på ham

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 12. sep 2026, 16:49

troelsh skrev:
12. sep 2026, 16:45
AlbertE skrev:
troelsh skrev:
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:
Vrøvl
Bolden bliver slået frem af målmanden han kan se den på kilometers afstand, den må aldrig hoppe hen over hovedet på ham
Jeg kan efter at havde set den nogen gange igen ikke være enig med dig, makolli står og dækker hans mand tæt ved midten og tiedemann står helt skæv placeret, bolden ryger over dem og Tiedemann klodser i den. Aldrig Makollis skyld.

Superior
2. div
2. div

Indlæg af Superior » 12. sep 2026, 17:02

NewView skrev:
12. sep 2026, 16:04
Det er jo en kamp som giver holdet noget selvtillid og hår på brystet. At man formår at hive et point hjem på udebane nede med en mand i 65 minutter. Nye signings virker som forstærkninger.

Nu er vi imidlertid bagud med vores magiske 7p/4kampe formel. De næste 4 kampe skal give 9 point.

Vendsyssel
Esbjerg
Vejle
Hillerød

Det kan man godt tro på.
Er der nogen, der kan forklare det “magiske” i formlen 4 kampe - 7 point? Det ville betyde 52 point efter 32 kampe, som i samtlige sæsoner har medført en placering som nummer 3 til nummer 6. Så hvad er det lige, vi kan bruge det til?

Superior
2. div
2. div

Indlæg af Superior » 12. sep 2026, 17:03

AlbertE skrev:
12. sep 2026, 16:49
troelsh skrev:
12. sep 2026, 16:45
AlbertE skrev:
troelsh skrev:
Pontoppi skrev:
troelsh skrev:
Vrøvl
Jeg kan efter at havde set den nogen gange igen ikke være enig med dig, makolli står og dækker hans mand tæt ved midten og tiedemann står helt skæv placeret, bolden ryger over dem og Tiedemann klodser i den. Aldrig Makollis skyld.
Shit happens. Døden skal jo have en årsag. I mange tilfælde ville man jo slet ikke have bemærket den situation.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. sep 2026, 17:32

Tilbage til kampe
Top 3:
Persyn , Søndergaard og adedeji
Persyn bedste højre back i en del år.
Søndergaard tog handsken op og kommer ind på en svær opgave og stod fast som en voksen mand
Adedeji fordi han idag GAD og han hjalp virkelig holdet med sin arbejds indsats

Bund 3:
Arnorsson kæmper men han buser for tit op på en modstander og er alt for let at spille omkring
Han er ringe til at komme med frem og han fremstår umoden og svag med bolden. Han skal simpelthen af det hold
Møller - jeg syns ikke helt han kommer ind med et aftryk . 2. Startplads i træk men jeg savner bare altid noget fra ham.
Der mangler lidt mere tilstede værelse ..
Tiedemann - den var fandme dum.

Til gengæld så det nu udmærket ud inden udvisningen
Jeg håber man tør at gå over i en 3 back når Tiedemann er retur med Marc og Tibo som wingbacks og makolli og Søndergaard som de brede CB med tiedemann som chefen
Alternativt bare giv makolli den VB i en 4 back og så ind med Søndergaard
Arnor skal af

Jimmy1
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 12. sep 2026, 21:06

baresi skrev:
12. sep 2026, 17:32
Tilbage til kampe
Top 3:
Persyn , Søndergaard og adedeji
Persyn bedste højre back i en del år.
Søndergaard tog handsken op og kommer ind på en svær opgave og stod fast som en voksen mand
Adedeji fordi han idag GAD og han hjalp virkelig holdet med sin arbejds indsats

Bund 3:
Arnorsson kæmper men han buser for tit op på en modstander og er alt for let at spille omkring
Han er ringe til at komme med frem og han fremstår umoden og svag med bolden. Han skal simpelthen af det hold
Møller - jeg syns ikke helt han kommer ind med et aftryk . 2. Startplads i træk men jeg savner bare altid noget fra ham.
Der mangler lidt mere tilstede værelse ..
Tiedemann - den var fandme dum.

Til gengæld så det nu udmærket ud inden udvisningen
Jeg håber man tør at gå over i en 3 back når Tiedemann er retur med Marc og Tibo som wingbacks og makolli og Søndergaard som de brede CB med tiedemann som chefen
Alternativt bare giv makolli den VB i en 4 back og så ind med Søndergaard
Arnor skal af
Helt enig. Phillip bør der være plads med. Men synes omvendt Tielemans lyder spændende og gad godt at vi havde plads til ham ved siden af Jasson og Kaasa (Møller). Jubrill gjorde det fint i dag, men bliver aldrig min kop te og det er utænkeligt at vi skal spille med om oprykning uden en 9’er der scorer mål.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. sep 2026, 21:07

Nu har jeg set hajlajts.

1. Voldsomt niveau (igen) af vores tyske 3. Liga-målmand ved deres første scoring. Man kan kun gisne om, hvorfor han altid står som støbt i 200 cm fundament på den slags langskud.

2. Satme dumt og urutineret af Tiedemann.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 12. sep 2026, 21:45

R Rosenberg skrev:
12. sep 2026, 21:07
Nu har jeg set hajlajts.

1. Voldsomt niveau (igen) af vores tyske 3. Liga-målmand ved deres første scoring. Man kan kun gisne om, hvorfor han altid står som støbt i 200 cm fundament på den slags langskud.

Men også voldsomt niveau i mange andre situationer af Müller. Flere medier beskriver ham iøvrigt som grunden til at vi får 2-2 idag.

Sindssygt dumt af Tiedemann, han burde være mere rutineret, men alle kan lave fejl.

Jeg er voldsomt imponeret af vores sammenhold i dag på trods af vores fejl..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2026, 21:51

Superior skrev:
12. sep 2026, 17:02
NewView skrev:
Det er jo en kamp som giver holdet noget selvtillid og hår på brystet. At man formår at hive et point hjem på udebane nede med en mand i 65 minutter. Nye signings virker som forstærkninger.

Nu er vi imidlertid bagud med vores magiske 7p/4kampe formel. De næste 4 kampe skal give 9 point.

Vendsyssel
Esbjerg
Vejle
Hillerød

Det kan man godt tro på.
Er der nogen, der kan forklare det “magiske” i formlen 4 kampe - 7 point? Det ville betyde 52 point efter 32 kampe, som i samtlige sæsoner har medført en placering som nummer 3 til nummer 6. Så hvad er det lige, vi kan bruge det til?
Nu tænker jeg, at det var mig, som introducerede den. Betragtningen var, at vi skulle være med til slut omkring oprykning og der sagde jeg for at det skulle være håndterbart, så vil det svare til 7 point for hver 4 kampe.

I disse PISA undersøgelsestid vil jeg dog gerne vide, hvordan du får 4 kampe a 7 point til sæsontotal på 52. Da jeg gik i skole var 8*4 kampe = 32 kampe og 8*7 point = 56 point...
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. sep 2026, 22:10

RicoBR02 skrev:
12. sep 2026, 21:45
R Rosenberg skrev:
Nu har jeg set hajlajts.

Men også voldsomt niveau i mange andre situationer af Müller. Flere medier beskriver ham iøvrigt som grunden til at vi får 2-2 idag.

Sindssygt dumt af Tiedemann, han burde være mere rutineret, men alle kan lave fejl.

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har blot set highlights - der skulle beskæres figentræer.

Ja, det kan alle. Enig. Og rusten efter skade er sikkert medvirkende. Men alligevel. Helt på månen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 12. sep 2026, 22:41

R Rosenberg skrev:
12. sep 2026, 22:10
RicoBR02 skrev:
R Rosenberg skrev:
Nu har jeg set hajlajts.

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har blot set highlights - der skulle beskæres figentræer.

Ja, det kan alle. Enig. Og rusten efter skade er sikkert medvirkende. Men alligevel. Helt på månen.
Fuldstændig vanvittigt ja. Og er spændt på hvor mange point den takseres til..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. sep 2026, 23:06

RicoBR02 skrev:
12. sep 2026, 22:41
R Rosenberg skrev:
12. sep 2026, 22:10
RicoBR02 skrev:
R Rosenberg skrev:
Nu har jeg set hajlajts.

Fuldstændig vanvittigt ja. Og er spændt på hvor mange point den takseres til..
Lur mig, om ikke den giver to dage i skyggen - 36 point. Grov+direkte rødt.

Superior
2. div
2. div

Indlæg af Superior » 12. sep 2026, 23:42

FlæskeFrank skrev:
12. sep 2026, 21:51
Superior skrev:
12. sep 2026, 17:02
NewView skrev:

Vendsyssel
Esbjerg
Vejle
Hillerød

Det kan man godt tro på.
Nu tænker jeg, at det var mig, som introducerede den. Betragtningen var, at vi skulle være med til slut omkring oprykning og der sagde jeg for at det skulle være håndterbart, så vil det svare til 7 point for hver 4 kampe.

I disse PISA undersøgelsestid vil jeg dog gerne vide, hvordan du får 4 kampe a 7 point til sæsontotal på 52. Da jeg gik i skole var 8*4 kampe = 32 kampe og 8*7 point = 56 point...
Åh, beklager. Du har ret. Ved ikke, hvordan jeg lige fik det til 52 point. Det er naturligvis 56 point, hvilket dog ikke ligefrem udgør en stensikker formel, da dette pointtal kun sjældent vil række til top 2 og i hvert fald alene i en meget mudret sæson som den i fjor. Men som sagerne er, ville det nok heller ikke være hensigtsmæssigt, hvis det nuværende AaB skulle luske sig til en oprykning et mulehår foran de 3-4 hold bagved. Det ville i praksis kræve et helt nyt hold bare at nå benchmark i Gaarde-tiden, og i hvert fald 5-6 markante forstærkninger, taler vi top 10 i Superligaen. Det nuværende hold er et midterhold i 1. division, der som i fjor kommer til at balancere omkring 6. pladsen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2026, 12:08

Så ikke kampen i går, men har nu fået set den - og det var da på en måde godt for blodtrykket at vide på forhånd, hvad resultatet ville blive :D

Betragtninger:

Adedeji spiller vel sin bedste kamp for os, og ligner en ganske betryggende afløser for Nwakide, når han skal afsted. Med den arbejdsiver, han udviste, bliver han i det hele taget svær at holde ude af start-11. Kubel skal spille endnu bedre end i går for at holde ham bag sig…

Tiedemann bliver tydeligvis snydt af, at han tror, Makolli rammer den bold, han går op efter. Og så ser det næsten ud som om, han faktisk ikke ved, hvor tæt Smed er på ham, da han vender rundt og prøver at losse bolden væk i hovedhøjde. Det er stadig Tiedemanns fejl, men jeg forstår den egentlig godt - jeg ville også have troet, Makolli faktisk ville få hovedet på bolden, når han upresset går op efter den på den måde.

Hvidovres 1-1 mål: Det er for det første fjollet at bebrejde Müller, at han bare ‘står på flade fødder og ikke springer efter bolden’. For han står ikke på flade fødder, han tager faktisk et skridt ind mod midten af målet ca. samtidig med, at Prip skyder, og kan dermed ikke springe tilbage i den retning, han lige har bevæget sig fra. Man kan nærmere bebrejde ham, at muren så må være forkert placeret, eller at han kommer i tvivl, om Prip vil skyde mod det hjørne, han først stod og dækkede, eller om han vil krølle bolden over muren og over i det modsatte hjørne. Han går i hvert fald efter det sidste, og stoler dermed ikke på, at muren kan dække det hjørne godt nok. Hvilket måske i øvrigt er rigtigt, afstanden var fin til at få bolden over muren og dykke ned i målet, hvis det var det, Prip var gået efter.
For det andet redder han 2-3 andre store chancer, som Hvidovre nemt kunne have scoret på, så samlet set var hans indsats stadig så rigeligt i plus.

Perssyn: Solid forstærkning.

Søndergaard: Solid forstærkning.

Jasson: Ved at være et uundværligt anker på midtbanen.

Kaasa: Savner stadig lidt fra ham.

Vores defensiv efter udvisningen roses stort, og hjerte mangler det intet af, men jeg synes sgu, vi inviterer LIDT for meget til et pres som det, der fører til 2-2 målet. Det er nok en konsekvens af, at vi i lange perioder står enormt langt tilbage for at undgå at blive løbet i ryggen. Og det gør vi jo nok, fordi vi har mindst et par positioner, som ikke kan håndtere den slags. Jeg tænker på Møller og Noel.

Det bedste ved 2.halvleg er efter min mening reaktionen efter 2-2, hvor Normann kommer til en god afslutning, vi måske bliver snydt for et bette straffe, og der er lidt andre gode tilløb til noget. Jeg gad godt, vi havde spillet mere af kampen på den måde i undertal. Men lidt for ofte blev godt bolderobringer vekslet til alibi-tilbagelægninger til Müller, som så måtte hjerne bolden langt. Jeg tænker på Noel.

Den finske dommer var tæt på fejlfri og et klart kvalitetsløft i fht hvad vi ellers ofte ser var dommersiden.

Nu har jeg nævnt Noel 2 gange, og ikke for det positive, og jeg synes altså ikke, han fungerer særligt godt på VB. Jo, stor defensiv indsats, men der kommer godt nok ikke meget frem ad banen, og rummet bag ham er en invitation til angreb, hver gang han bevæger sig frem. Han ER midterforsvarer, punktum.

Alt i alt, fin kamp, stor, stor fight på en svær baggrund, men vi kunne godt have gjort det endnu mere svært for Hvidovre. Indtrykket er, at holdet er i fremgang, der er flere, som træder frem og tager ansvar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 13. sep 2026, 12:29

vores to backs forskellige tilgang til fodboldspillet symbolisere meget godt hvor vi har problemerne.

noel vender bolden hjem et hav af gange…. også i situationer hvor det er unødvendigt men hvor han ikke tør andet….
han kommer ikke i vejen for meget heller.
jeg er nervøs for at det er hans måde at løse spillet på i de fleste tilfælde og det sætter altså holdet under pres…

Persyn i den anden side er en klar forstærkning ! for det første fordi han har det der mentale…. flere gange i anden halvleg er han over sine medspillere når de sløser og han må blokere ud til hjørne eller generobre bolden….
og så har han flere gange hvor han ikke kan finde en åbning frem i banen og i stedet bære den forbi første pres og kant spilleren, og skaber overtal i den anden side…. han spiller klogt men uden høj risiko og uden at vende den hjem konstant. meget imponeret.

det er den slags små aktioner der holder superliga klasse ! og så kommer både han og Søndergaard på rigtig mange bolde og vi forsvare dødboldene rigtig fint….
hovedet - røven…

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 13. sep 2026, 17:27

Pontoppi skrev:
13. sep 2026, 12:29
vores to backs forskellige tilgang til fodboldspillet symbolisere meget godt hvor vi har problemerne.

noel vender bolden hjem et hav af gange…. også i situationer hvor det er unødvendigt men hvor han ikke tør andet….
han kommer ikke i vejen for meget heller.
jeg er nervøs for at det er hans måde at løse spillet på i de fleste tilfælde og det sætter altså holdet under pres…

Persyn i den anden side er en klar forstærkning ! for det første fordi han har det der mentale…. flere gange i anden halvleg er han over sine medspillere når de sløser og han må blokere ud til hjørne eller generobre bolden….
og så har han flere gange hvor han ikke kan finde en åbning frem i banen og i stedet bære den forbi første pres og kant spilleren, og skaber overtal i den anden side…. han spiller klogt men uden høj risiko og uden at vende den hjem konstant. meget imponeret.

det er den slags små aktioner der holder superliga klasse ! og så kommer både han og Søndergaard på rigtig mange bolde og vi forsvare dødboldene rigtig fint….
Vokset op i Club Brügges/Internazionales ungdomssystemer versus vokset op i AaB's ungdomssystem.

Ja, jeg tror, der er en verden til forskel på det mentale output af disse.

Besvar