Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Til gengæld arbejder han til dagligt for en markedsførende producent af redningsudstyr til den maritime branche. Så let adgang til både redningskranse og brandslukningsudstyr, hvis det bliver nødvendigt .... 
In verbis simus faciles
Jeg ved heller ikke om jeg er på røven over ham, men han har trods alt haft et job i fodboldbranchen og tilmed hos en topklub så hans praktiske erfaring må alt andet lige trumfe hver floskelministeren fra UCN kommer med.jonas386 skrev: ↑15. sep 2026, 14:06Virkelig? Peter Sand havde kortvarigt en træner som assistent i SønderjyskE og GF' for snart 20 år siden, og havde så fornylig en rolle som sportsdirektør i FCM hvor han blev afskediget for ikke at være fodboldfaglig nok.Jakobsen skrev: ↑15. sep 2026, 13:53Han har dog stadig meget mere bevist fodboldfaglighed end hele SSE banden til sammen.R Rosenberg skrev: ↑15. sep 2026, 13:35Korrekt. Heldigvis er AaB og FCM anno 2026 også to helt forskellige galakser.
Og når Hitzelsperger alligevel kun har været der af navn så må det vel næsten være et upgrade.
Jeg har nok også mere tiltro til Peter Sand end den storskrydende "forsker" Kenneth Cortsen.
Jeg håber han bliver en succes, elelr i hvert fald hjælper s med at få det, men jeg har svært ved at se hvad han kan.
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
FCM hentede ham ind, fordi de synes det kunne være interessant med noget erfaring fra det private erhvervsliv kombineret med fodboldbaggrunden. Det sidste viste sig så ikke at være tilstrækkeligt. Men igen, det er forhåbentligt noget andet i en bestyrelse, og jeg håber selvfølgelig vi får stor gavn af Peter Sand.Jakobsen skrev: ↑15. sep 2026, 15:11Jeg ved heller ikke om jeg er på røven over ham, men han har trods alt haft et job i fodboldbranchen og tilmed hos en topklub så hans praktiske erfaring må alt andet lige trumfe hver floskelministeren fra UCN kommer med.jonas386 skrev: ↑15. sep 2026, 14:06Virkelig? Peter Sand havde kortvarigt en træner som assistent i SønderjyskE og GF' for snart 20 år siden, og havde så fornylig en rolle som sportsdirektør i FCM hvor han blev afskediget for ikke at være fodboldfaglig nok.Jakobsen skrev: ↑15. sep 2026, 13:53Han har dog stadig meget mere bevist fodboldfaglighed end hele SSE banden til sammen.R Rosenberg skrev: ↑15. sep 2026, 13:35Korrekt. Heldigvis er AaB og FCM anno 2026 også to helt forskellige galakser.
Og når Hitzelsperger alligevel kun har været der af navn så må det vel næsten være et upgrade.
Jeg har nok også mere tiltro til Peter Sand end den storskrydende "forsker" Kenneth Cortsen.
Jeg håber han bliver en succes, elelr i hvert fald hjælper s med at få det, men jeg har svært ved at se hvad han kan.
Jeg gad dog godt vide hvordan den connection er opstået i første omgang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Peter Sand er sikkert en flink mand og med visse kompetencer, men han er endnu en “ekspert” der bare træder ind i bestyrelsen med en pose varm luft og intet andet end lommeuld i tegnebogen. Ok et symbol på sse22 i form af hitzlberger er forsvundet fra bestyrelsen, men underliggende realia er stadig at de sidder på aktiemajoriteten og vil have en kæmpe overpris for at flytte deres røv ud af AaB.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Peter og ebbe har sammen med deres noget mere ukendte storebror allan (bosat i Kina) vist lavet en del investeringer rundt omkring og har alle 3 hovedet skruet rigtig godt på….
kender kun Peter gennem netværk men er sikker på at han bliver en gevinst for AaB…. udover det super sympatisk med et godt ry !
kender kun Peter gennem netværk men er sikker på at han bliver en gevinst for AaB…. udover det super sympatisk med et godt ry !
hovedet - røven…
-
Alpa Chino
- Superliga

Hvis du blåstempler ham, så er det først jeg bliver nervøs.Pontoppi skrev: ↑15. sep 2026, 19:49Peter og ebbe har sammen med deres noget mere ukendte storebror allan (bosat i Kina) vist lavet en del investeringer rundt omkring og har alle 3 hovedet skruet rigtig godt på….
er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
det begynder at blive en anelse kedeligt…. jeg har ingen ting i klemme med dem men man er åbenbart sse når man venligt påpeger at andre før dem er skyld i at de overhovedet er her og at glans billedet af AaB og klubbens økonomi de sidste par årtier er absurd….
desuden kender jeg folk omkring både tidl og ( forhåbentlig ) kommende invester gruppe….
det eneste jeg ønsker af en kommende køber af AaB er at de gør tingene helt anderledes end det er gjort de sidste 25 år hvor vi ikke har kunne skabe en rentabel forretning og sportslig kontinutet !!
hovedet - røven…
Der HAR været sportslig kontinuitet - 25 år tilbage fra nedrykning i 2023 rummer 3 mesterskaber, et hav af pokalfinaler samt adskillige top 6 placeringer.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
det begynder at blive en anelse kedeligt…. jeg har ingen ting i klemme med dem men man er åbenbart sse når man venligt påpeger at andre før dem er skyld i at de overhovedet er her og at glans billedet af AaB og klubbens økonomi de sidste par årtier er absurd….
desuden kender jeg folk omkring både tidl og ( forhåbentlig ) kommende invester gruppe….
det eneste jeg ønsker af en kommende køber af AaB er at de gør tingene helt anderledes end det er gjort de sidste 25 år hvor vi ikke har kunne skabe en rentabel forretning og sportslig kontinutet !!
En tid vi kun kan drømme os tilbage til
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Men du må forstå at lykken for ham er en sund økonomi, lige meget om det betyder 3 div hold eller hvor den plan ender, bare det løber rundtLaumag skrev: ↑16. sep 2026, 14:39Der HAR været sportslig kontinuitet - 25 år tilbage fra nedrykning i 2023 rummer 3 mesterskaber, et hav af pokalfinaler samt adskillige top 6 placeringer.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
En tid vi kun kan drømme os tilbage til
-
haghdk
- Allstar

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror kommentaren skal ses i lyset af det til tider, ret stædige forsvar af SSE22 og 100 % ansvarspålæggelse af alle tidligere ledelser - pånær SSE22, hvor vi andre OGSÅ lægger ansvaret for derouten på SSE22.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
Når det så er sagt, så synes jeg også lige vi skal holde vejret og vente med at dømme Peter Sand til han har været her noget tid. Jeg har da også en tro på at han kan tilføje os noget godt - sådan tænker jeg altid - indtil det modsatte er bevist.
Jeg har foreslået løsningen på den sunde økonomi- vi skal bare stoppe med at betale løn til nogen og stedet bede spillerne om at betale kontingent.DenSataniskeHest skrev: ↑16. sep 2026, 14:41Men du må forstå at lykken for ham er en sund økonomi, lige meget om det betyder 3 div hold eller hvor den plan ender, bare det løber rundtLaumag skrev: ↑16. sep 2026, 14:39Der HAR været sportslig kontinuitet - 25 år tilbage fra nedrykning i 2023 rummer 3 mesterskaber, et hav af pokalfinaler samt adskillige top 6 placeringer.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
En tid vi kun kan drømme os tilbage til![]()
Så er økonomien på plads.
-
R Rosenberg
- Allstar

Utryghedsskabende...Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Altså helt ærligt, hvor svært kan det være at finde nogle rige nordjyder der har lyst til at smide et 3 cifret millionbeløb i AaB over det næste årti, til dækning af nye store underskud, i håb om at AaB potentielt kunne stå i en pokalfinale igen...Laumag skrev: ↑16. sep 2026, 16:44Jeg har foreslået løsningen på den sunde økonomi- vi skal bare stoppe med at betale løn til nogen og stedet bede spillerne om at betale kontingent.DenSataniskeHest skrev: ↑16. sep 2026, 14:41Men du må forstå at lykken for ham er en sund økonomi, lige meget om det betyder 3 div hold eller hvor den plan ender, bare det løber rundtLaumag skrev: ↑16. sep 2026, 14:39Der HAR været sportslig kontinuitet - 25 år tilbage fra nedrykning i 2023 rummer 3 mesterskaber, et hav af pokalfinaler samt adskillige top 6 placeringer.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
Der er kun én vej, og det er den Pontoppi er inde på - en økonomi der hænger sammen.
At SSE22 så på ingen måde har bragt os nærmere dette, er en helt anden sag.
Vi har en meget meget lang vej foran os, og det er svært at se lyset for enden af tunnelen. Første skridt er et ejerskifte, men det kommer ikke til at ændre ved, at klubbens økonomi er nød til at hænge bedre sammen fremadrettet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Du kan skabe en økonomi, der hænger sammen, på to måder i moderne fodbold:Hanga skrev: ↑16. sep 2026, 18:18Altså helt ærligt, hvor svært kan det være at finde nogle rige nordjyder der har lyst til at smide et 3 cifret millionbeløb i AaB over det næste årti, til dækning af nye store underskud, i håb om at AaB potentielt kunne stå i en pokalfinale igen...Laumag skrev: ↑16. sep 2026, 16:44Jeg har foreslået løsningen på den sunde økonomi- vi skal bare stoppe med at betale løn til nogen og stedet bede spillerne om at betale kontingent.DenSataniskeHest skrev: ↑16. sep 2026, 14:41Men du må forstå at lykken for ham er en sund økonomi, lige meget om det betyder 3 div hold eller hvor den plan ender, bare det løber rundtLaumag skrev: ↑16. sep 2026, 14:39Der HAR været sportslig kontinuitet - 25 år tilbage fra nedrykning i 2023 rummer 3 mesterskaber, et hav af pokalfinaler samt adskillige top 6 placeringer.Pontoppi skrev: ↑16. sep 2026, 14:13er det tid til endnu en tysker joke eller hvad ??
Der er kun én vej, og det er den Pontoppi er inde på - en økonomi der hænger sammen.
At SSE22 så på ingen måde har bragt os nærmere dette, er en helt anden sag.
Vi har en meget meget lang vej foran os, og det er svært at se lyset for enden af tunnelen. Første skridt er et ejerskifte, men det kommer ikke til at ændre ved, at klubbens økonomi er nød til at hænge bedre sammen fremadrettet.
1. Du kan tjene penge. Primært via spillersalg og regelmæssig, europæisk deltagelse, men også sponsorater, match day-indtægter, TV og alt det der. Dette kræver kompetencer og "startkapital". Her er Ikast nok det bedste eksempel herhjemme.
2. Du kan spare dig til det. Med dertilhørende position i fodboldverdenen. Dette ofte pga grotesk mangel på kompetencer og kapital. AaB kan skrive under på begge dele.
AaB har haft gyldne muligheder for 1. Nu har man så valgt 2.
Som betyder er lang tur ud i glemslen.
Med andre ord: Du kan ikke spare dig til at kunne gøre dig forhåbninger om 1, for ved en sparekurs kan du udelukkende forudse én retning: Længere og længere ned i dyndet.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Der er absolut intet der tyder på at der står nogle investorer klar, der muliggør den mulighed 1 du taler om. Ja det skulle da først være den dag, at vi rent faktisk ligner en butik, der er interessant at overtage, og hvor startindskuddet ikke blot skal dække et allerede eksisterende sort hul.R Rosenberg skrev: ↑16. sep 2026, 19:32
Du kan skabe en økonomi, der hænger sammen, på to måder i moderne fodbold:
1. Du kan tjene penge. Primært via spillersalg og regelmæssig, europæisk deltagelse, men også sponsorater, match day-indtægter, TV og alt det der. Dette kræver kompetencer og "startkapital". Her er Ikast nok det bedste eksempel herhjemme.
2. Du kan spare dig til det. Med dertilhørende position i fodboldverdenen. Dette ofte pga grotesk mangel på kompetencer og kapital. AaB kan skrive under på begge dele.
AaB har haft gyldne muligheder for 1. Nu har man så valgt 2.
Som betyder er lang tur ud i glemslen.
Med andre ord: Du kan ikke spare dig til at kunne gøre dig forhåbninger om 1, for ved en sparekurs kan du udelukkende forudse én retning: Længere og længere ned i dyndet.
Til gengæld er der flere eksempler på klubber, der har taget pæne skridt frem ved mulighed 2. Silkeborg og Viborg er de nærmeste, oplagte eksempler. Klubber der ligesom os var groet noget fast i 1 division og om skulle bygge op helt forfra. Hvor man var nød til at skære ind til benet, før man kunne begynde at investere igen.
Jeg drømmer også om mulighed 1, men det bliver mulighed 2.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14