Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 17. dec 2020, 14:10

KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 13:42
baresi skrev:
17. dec 2020, 13:24
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 13:08
KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 12:50
Tjaa ved ikke om man kan opdrive en træner med så svage hoftebøjere at han må sidde på tribunen...
Kan du blive ved med at køre rundt i det?
Hiljemark er allerede en kæmpegevist og bliver det fortsat, for udover det helt åbenlyse nemlig hans fodboldmæssige færdigheder så kommer han med præcis det der har manglet i AaBs trup. Nemlig Lederskab, og en der kommunikerer udenfor banen og endnu vigtigere PÅ banen. Han er et knudepunkt på den bane og binder enderne sammen. AaB var en trup af introverte typer uden store lederevner, og den kombination har manglet. Nu har men en thelander i forsvaret og en hilje på midten til at råbe op, og guide de andre, og det kræves der altså. Mere af det. Og derfor kunne en træner i samme kaliber være en fornøjelse.
Jeg sætter mig nok bare lidt i opposition til hyldelsten af Inge's første transfervindue, der er indtil videre i min optik et pletskud, og det er ikke Hiljemark...for at være en succes som fodboldspiller skal man spille, så simplet er det.
transfervinduet kan bestemt diskuteres.
Prijovis - købt som upcoming man og udvidlingsspiller - tjek.
Nkada - retur til januar han er intet værd
Prica - blev Hypet for meget og kan som 19årig (er han ikke det) leve op til forventningerne. Men jeg har nu ikke haft fidus til at en 19årig angriber skal "redde" AaBs scoringsproblem. Jeg synes stadig han er en god signing om som nok skal komme
Pedro- vel ikke noget at disuktere - sidder lige i skabet
Hiljemark - skader kan vi ikke diskutere på, og der var vel INGEN der da han blev signet IKKE jublede eller tænkte. ORK han er altid skadet. Lucas er vi sgu heller ikke for heldige med ift. skader. Men Hiljes profil er en mangelvare i AaB og min holdning er at han bliver et kæmpe aktiv og er det allerede. Øv han er skadet. JA men kunne man ikke bare forudsige. Han er jo ikke invalid.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. dec 2020, 14:12

Niels Frederiksen har gjort det rigtig fint i Brøndby IF hvor han har skaffet resultater trods de har udskiftet dyre profilerede udlændinge med primært egne talenter.
Frederiksen bør klart være et emne hvis han ikke fortsætter i Brøndby IF.

Jeg kan ikke helt forstå den modvilje mod Frederiksen som jeg fornemmer der er her på sitet. Frederiksen har gjort det godt i Brøndby IF og gjorde det også ganske fint i Esbjerg fB samt på U21 landsholdet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. dec 2020, 14:26

Prica er kun 18. Fyldte år kort før sæsonafslutningen. Både han, Prijovic og Ocampos var lige fyldt 18, da de blev rygtet/bekræftet til AaB hvis jeg husker helt rigtigt. Jeg har stadig tro på Prica. Vinterpausen skal fungere som en form for restart, og jeg håber man får ham overbevist om, at det første halve år skal glemmes, og ikke være en hæmsko for hans videre tid hos os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. dec 2020, 14:37

jonas386 skrev:
17. dec 2020, 14:26
Prica er kun 18. Fyldte år kort før sæsonafslutningen. Både han, Prijovic og Ocampos var lige fyldt 18, da de blev rygtet/bekræftet til AaB hvis jeg husker helt rigtigt. Jeg har stadig tro på Prica. Vinterpausen skal fungere som en form for restart, og jeg håber man får ham overbevist om, at det første halve år skal glemmes, og ikke være en hæmsko for hans videre tid hos os.
selvfølgelig kommer han. Tror mest det er mentalt han skal "lære" men det er jo naturligt alderen taget i betragtning. og så skal han måske 1 tempo op på banen, men det er vel også forventeligt. Han er også købt for at bygges stille op, og var aldrig planlagt som en raket der skulle skydes af til sommer alligevel. :-)

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 15:23

baresi skrev:
17. dec 2020, 14:10
transfervinduet kan bestemt diskuteres.
Prijovis - købt som upcoming man og udvidlingsspiller - tjek.
Nkada - retur til januar han er intet værd
Prica - blev Hypet for meget og kan som 19årig (er han ikke det) leve op til forventningerne. Men jeg har nu ikke haft fidus til at en 19årig angriber skal "redde" AaBs scoringsproblem. Jeg synes stadig han er en god signing om som nok skal komme
Pedro- vel ikke noget at disuktere - sidder lige i skabet
Hiljemark - skader kan vi ikke diskutere på, og der var vel INGEN der da han blev signet IKKE jublede eller tænkte. ORK han er altid skadet. Lucas er vi sgu heller ikke for heldige med ift. skader. Men Hiljes profil er en mangelvare i AaB og min holdning er at han bliver et kæmpe aktiv og er det allerede. Øv han er skadet. JA men kunne man ikke bare forudsige. Han er jo ikke invalid.
Jeg mener nu ikke det kan diskuteres.
Og så handlede Inges transfervindue nummer 1 om andet og vigtigere end de signings.
Ny træningskultur, de rigtige tilføjelser til staben og først og fremmest få luget ud i alle de talentløse spillere vi efterhånden havde rendende. Det er han lykkedes med til punkt og prikke:
Assistenterne fjernet, Würtz + Feher ind.
Kompetente ansættelser på de vigtige poster.
Farvel til en række sekundaspillere.

Prica var jagtet af en række klubber, så at han kom til AaB var kæmpestort. Han er kun 18 år - og der er masser af tid til at forløse talentet. Alt for tidligt at dømme ham.
Nkada - har skuffet både os og Inge.
Prijovic - udviklingsspiller.
Pedro - kongesigning. Set til transfer måske en af de bedste vi har lavet i mange år.
Hiljemark - fin signing, har en kæmpe værdi for truppen. Lidt som Backman hos AGF.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 15:25

KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 13:44
Jeg ser bare ikke den store visdom i at skifte PO ud med Hiljemark, vi vinder ikke kampe på et flot CV, men du har da ret i at Hiljemark ikke har siddet ude i 9 måneder...
Hos AGF spekulerer de fleste fans i at PO snart bænkes, fordi han har været så ringe i snart mange kampe og slet ikke har samme værdi for holdet som Amini havde. Det synes jeg ikke rigtigt jeg vil bytte med - som ventet har han ikke været i nærheden af at leve op til det han leverede sidste sæson i AaB.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 17. dec 2020, 15:42

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 15:25
KlaskmyggenNoah skrev:
Jeg ser bare ikke den store visdom i at skifte PO ud med Hiljemark, vi vinder ikke kampe på et flot CV, men du har da ret i at Hiljemark ikke har siddet ude i 9 måneder...
Hos AGF spekulerer de fleste fans i at PO snart bænkes, fordi han har været så ringe i snart mange kampe og slet ikke har samme værdi for holdet som Amini havde. Det synes jeg ikke rigtigt jeg vil bytte med - som ventet har han ikke været i nærheden af at leve op til det han leverede sidste sæson i AaB.
Jamen jeg håber da også på sigt det viser sig som et godt bytte, jeg mangler bare PO's mål i denne sæson, håber bestemt jeg kommer til at æde min skepsis omkring Hiljemark i mig i mig igen.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. dec 2020, 15:46

KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 15:42
Jamen jeg håber da også på sigt det viser sig som et godt bytte, jeg mangler bare PO's mål i denne sæson, håber bestemt jeg kommer til at æde min skepsis omkring Hiljemark i mig i mig igen.
Ja, det gør GF også.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 17. dec 2020, 15:48

Pastorius skrev:
17. dec 2020, 15:46
KlaskmyggenNoah skrev:
Ja, det gør GF også.
Vi har vist været der før i debatten, jeg mener ikke bare man kan føre hans præstationer over og sige han ikke ville ha scoret hos AaB...men ja det er da en trøst han ikke har været en succes i GF..

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 17. dec 2020, 15:50

KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 15:48
Pastorius skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Ja, det gør GF også.
Vi har vist været der før i debatten, jeg mener ikke bare man kan føre hans præstationer over og sige han ikke ville ha scoret hos AaB...men ja det er da en trøst han ikke har været en succes i GF..
Og nej jeg kan omvendt heller ikke påstå han ville :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 17. dec 2020, 15:58

KlaskmyggenNoah skrev:
Pastorius skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Ja, det gør GF også.
Enig, men man kan heller ikke gøre det modsatte (at sige at fordi han scorede nogle mål i AaB sidste år, så ville han også have gjort det i år).
Med venlig Hilsen
--
Robert

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 17. dec 2020, 16:00

Pastorius skrev:
17. dec 2020, 15:58
KlaskmyggenNoah skrev:
Pastorius skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Ja, det gør GF også.
Enig, men man kan heller ikke gøre det modsatte (at sige at fordi han scorede nogle mål i AaB sidste år, så ville han også have gjort det i år).
Forsøgte at komme dig i forkøbet ovenfor :)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. dec 2020, 16:43

KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 16:00
Pastorius skrev:
17. dec 2020, 15:58
KlaskmyggenNoah skrev:
Pastorius skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Ja, det gør GF også.
Forsøgte at komme dig i forkøbet ovenfor :)
Så konklusionen er vel bare, at vi savner mål. Det tænker jeg, at alle er bevidst om.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 17:03

Brodernumsi skrev:
17. dec 2020, 16:43
Så konklusionen er vel bare, at vi savner mål. Det tænker jeg, at alle er bevidst om.
Og det havde nok været nemmere med en Lucas Andersen, der var på et andet niveau end det han har vist. Men det er der ikke så meget at gøre ved.
10 mål og 9 assists sidste sæson i 27 kampe. 0 mål og 1 assist indtil videre i år. Det er jo altså en stor del af forklaringen.
Lå på over 2 skabte chancer pr. kamp sidste sæson, 1,6 i år.
Til sammenligning ligger Kusk på over 2 skabte chancer pr. kamp i år mod 1 sidste år.

Men en bedre spillende Lucas Andersen havde gjort underværker.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. dec 2020, 20:25

KlaskmyggenNoah skrev:
Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Kan godt ske, at vi mangler PO's 4 mål indtil videre, men vi har set i 5 kampe med Hiljemark, at vi har fået 3 sejre i 5 kampe og en nordsjælland kamp, hvor vi dominere fuldstænding.
Jeg er ret overbevis om, at Hiljemark ejer den midtbane når han spiller for os. Han dirigere og gør de andre bedre.
Det mangler vi BIG time pt.
Og ser vi desværre også i kampene, hvor vi har svær ved at tage fat om kampen.

BTW, omkring ny træner

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... -dortmund/

Marti Cifuentes rygtes igen igen til AaB, denne gang af norsk journalist.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 20:28

Og her en fin artikel fra forledens udgave af den spanske sportsavis AS om Cifuentes:

https://as.com/futbol/2020/12/15/migran ... 39615.html

Ja, det tegner da til at Feher kan være på vej ud, hvis Inge vælger den model.

9000AaB
Superliga
Superliga
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Indlæg af 9000AaB » 17. dec 2020, 20:31

Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:25
KlaskmyggenNoah skrev:
Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Kan godt ske, at vi mangler PO's 4 mål indtil videre, men vi har set i 5 kampe med Hiljemark, at vi har fået 3 sejre i 5 kampe og en nordsjælland kamp, hvor vi dominere fuldstænding.
Jeg er ret overbevis om, at Hiljemark ejer den midtbane når han spiller for os. Han dirigere og gør de andre bedre.
Det mangler vi BIG time pt.
Og ser vi desværre også i kampene, hvor vi har svær ved at tage fat om kampen.

BTW, omkring ny træner

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... -dortmund/

Marti Cifuentes rygtes igen igen til AaB, denne gang af norsk journalist.
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 17. dec 2020, 20:33

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:28
Og her en fin artikel fra forledens udgave af den spanske sportsavis AS om Cifuentes:

https://as.com/futbol/2020/12/15/migran ... 39615.html

Ja, det tegner da til at Feher kan være på vej ud, hvis Inge vælger den model.
Håber Inge ved hvad han gør, hvis han vælger den model her.

Vejle har gjort det og har haft MEGET blandede resultater.

Men hvis vi vil tage det næste skridt, er det her måske vejen.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 20:42

Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:33
Håber Inge ved hvad han gør, hvis han vælger den model her.

Vejle har gjort det og har haft MEGET blandede resultater.

Men hvis vi vil tage det næste skridt, er det her måske vejen.
Hold nu op, der er tale om én væsentlig mand der skal skiftes ud - vi taler ikke at han kommer med en team på 7 mand.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 20:44

9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?

Besvar