Selvfølgelig er det et anderledes marked, men det er jo også sammenlignet med andre - og pt. mere succesfulde klubber - at vi sælger for mange penge. Jeg behøver nok ikke at overbevise nogen herinde om, at det er et område hvor vi har været miles away ift. bare sammenlignelige klubber og især klubberne fra den sjovere ende.Kokkefar skrev: ↑31. jul 2025, 10:52Jeg er enig i at SSE har solgt flot, men markedet har altså også ændret sig markant. Det er jo ikke kun os, der sælger tidligere og dyrere, det er en gennemgående tendens. Jeg mener til gengæld ikke SSE skal have kredit for udviklingen af talenterne. Det grundlæggende arbejde er jo gjort mange år i forvejen og AaBs nylige succes på fx u19 tilskrives af flere med indsigt i højere grad det arbejde Figo nåede at lægge inden han blev afskibbet. Flere har jo været ude at sige, at SSE intet nævneværdigt har gjort af investering eller ændringer i akademiet udover at øge træningsmængden, hvilket flere steder fra også bliver kritiseret.jonas386 skrev: ↑31. jul 2025, 10:30Og alligevel har vi aldrig været i nærheden af at sælge for så mange penge som vi gør nu. Selv vores mere leverpostejsagtige talenter bliver solgt for summer som vi tidligere har solgt vores største profiler for - og det er endda selvom vi er et 1. divisionshold..
Talentudviklingsdelen er en del af det, og det er åbenlyst nemmere at sælge dygtige fodboldspillere end dårligere, men det handler også om at være bevidst om markedet, priserne og den købende klubs behov. Vi har jo tydeligvis været bevidste om Bodøs interesser og behov mht. Jørgesen, for ellers kunne de bare - som det rigtigt er foreslået herinde - finde en anden spiller til en lavere eller samme pris. Det handler om at være en klub hvor købende klubber ved, at de ikke bare henter spillerne for pebernødder og har adgang til noget der minder om et tag-selv-bord. Spillere som navnlig Davidsen og Otoa er gode bud på spillere der, tror jeg, tidligere var røget for max. halvdelen, også selv med det nye marked. Ingen af dem havde fået et faktisk gennembrud, selvom det for navnlig med Otoa var åbenlyst, at han havde nogle kompetencer der er højt efterspurgt i moderne topfodbold, også selvom det primært kom til udtryk i 1. division. Jørgensen og Widell er vel også primært solgt på præstationerne i 1. division, hvor +20 millioner burde være uhørt, men det er de priser vi endelig begynder at sælge til.