Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 31. jul 2025, 11:24

Kokkefar skrev:
31. jul 2025, 10:52
jonas386 skrev:
31. jul 2025, 10:30
FIDEL skrev:
31. jul 2025, 10:17
jonas386 skrev:
31. jul 2025, 10:03
Det nærmer sig revisionisme at snakke om vores gode set-up, hvor de store salg bare stod på spring. Løgnagtigt fristes man til at kalde det.
Set-up´et var der jo, men man skal også turde bruge de bedste talenter, hvilket SSE22 fra starten har prioriteret. Det har så betydet, at holdets niveau er faldet samt, at holdet reagerer for svagt på modgang. Det er en del af forklaringen.
Og alligevel har vi aldrig været i nærheden af at sælge for så mange penge som vi gør nu. Selv vores mere leverpostejsagtige talenter bliver solgt for summer som vi tidligere har solgt vores største profiler for - og det er endda selvom vi er et 1. divisionshold..
Jeg er enig i at SSE har solgt flot, men markedet har altså også ændret sig markant. Det er jo ikke kun os, der sælger tidligere og dyrere, det er en gennemgående tendens. Jeg mener til gengæld ikke SSE skal have kredit for udviklingen af talenterne. Det grundlæggende arbejde er jo gjort mange år i forvejen og AaBs nylige succes på fx u19 tilskrives af flere med indsigt i højere grad det arbejde Figo nåede at lægge inden han blev afskibbet. Flere har jo været ude at sige, at SSE intet nævneværdigt har gjort af investering eller ændringer i akademiet udover at øge træningsmængden, hvilket flere steder fra også bliver kritiseret.
Selvfølgelig er det et anderledes marked, men det er jo også sammenlignet med andre - og pt. mere succesfulde klubber - at vi sælger for mange penge. Jeg behøver nok ikke at overbevise nogen herinde om, at det er et område hvor vi har været miles away ift. bare sammenlignelige klubber og især klubberne fra den sjovere ende.

Talentudviklingsdelen er en del af det, og det er åbenlyst nemmere at sælge dygtige fodboldspillere end dårligere, men det handler også om at være bevidst om markedet, priserne og den købende klubs behov. Vi har jo tydeligvis været bevidste om Bodøs interesser og behov mht. Jørgesen, for ellers kunne de bare - som det rigtigt er foreslået herinde - finde en anden spiller til en lavere eller samme pris. Det handler om at være en klub hvor købende klubber ved, at de ikke bare henter spillerne for pebernødder og har adgang til noget der minder om et tag-selv-bord. Spillere som navnlig Davidsen og Otoa er gode bud på spillere der, tror jeg, tidligere var røget for max. halvdelen, også selv med det nye marked. Ingen af dem havde fået et faktisk gennembrud, selvom det for navnlig med Otoa var åbenlyst, at han havde nogle kompetencer der er højt efterspurgt i moderne topfodbold, også selvom det primært kom til udtryk i 1. division. Jørgensen og Widell er vel også primært solgt på præstationerne i 1. division, hvor +20 millioner burde være uhørt, men det er de priser vi endelig begynder at sælge til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2025, 11:26

Raptorr skrev:
31. jul 2025, 10:25
R Rosenberg skrev:
31. jul 2025, 09:22
Pontoppi skrev:
31. jul 2025, 09:15
Dennis Nielsen skrev:
31. jul 2025, 08:31
tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.

han var knap nok i spil til førsteholdet

lidt underlig påstand. først har de ikke noget med widell og jørgensen købende at gøre og nu har de også arvet gode unge talenter som var flyve færdige før de kom til og ‘bare’ skulle sælges

kritikken begynder godt nok at blive søgt :thumbsdown:
Nej, det er forsvaret, der er søgt. Og efterhånden tendentiøst.

AaB har alle dage benyttet store mængder af egne talenter. Ikke mindst under Gaarde - og nok især Inge - accellererede det. Nogle gode, andre for ringe.
Så jo, det havde Davidsen nok. Med overvejende sandsynlighed.
Uagtet hvordan man vender og drejer det, så blev de solgt under det nuværende ejerskab, og alle SSE22's fejl til trods, så har de formået at få hævet barren for vores salg. Det er lang tid siden, at vi har solgt to unge talenter for tilsammen 35 millioner. SSE22 har efter min mening fejlet hovedsaglig når det kommer til besætningen på og omkring 1. holdet (hvilket selvfølgelig er meget skidt). Andre ting som infrastruktur, investering i akademiet og salg af spillere virker derimod fornuftigt. Rekrutteringen af Tuxen Boll virker også som en succes, og det er mit indtryk at balancen mellem indtægter og udgifter er i bedring, selvom det selvfølgelig i den forbindelse er et set back at rykke ned. En af de største fejl som SSE22 begik var for mig, at man var fraværende, da det brændte på, og vi spillede sæsonens sidste afgørende kampe. Det blev med god grund opfattet som arrogant og udtryk for manglende dedikation og respekt fra fanbasen, inklusive jeg selv. Jeg mener bare ikke, at alt de har gjort skidt, og jeg ser ingen grund til at male et sådant billede.
Jeg svarer sådan sat blot på dette:
Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 31. jul 2025, 11:30

Pontoppi skrev:
31. jul 2025, 11:20
Kokkefar skrev:

Jeg er enig i at SSE har solgt flot, men markedet har altså også ændret sig markant. Det er jo ikke kun os, der sælger tidligere og dyrere, det er en gennemgående tendens. Jeg mener til gengæld ikke SSE skal have kredit for udviklingen af talenterne. Det grundlæggende arbejde er jo gjort mange år i forvejen og AaBs nylige succes på fx u19 tilskrives af flere med indsigt i højere grad det arbejde Figo nåede at lægge inden han blev afskibbet. Flere har jo været ude at sige, at SSE intet nævneværdigt har gjort af investering eller ændringer i akademiet udover at øge træningsmængden, hvilket flere steder fra også bliver kritiseret.
ah ja det er ændret markant på det her halvandet år….

figo var her ikke engang i 2 år…. det er vist begrænset hvor meget grund læggende arbejde han har lavet
man lavede helt om efter han var her sidst og vi havde nogle frygteligt tynde årgange men det var nok hans grund læggende arbejde
Du har ret, det er kun SSE, der kan gøre en forskel på 2 år.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. jul 2025, 11:35

Kokkefar skrev:
31. jul 2025, 11:30
Pontoppi skrev:
31. jul 2025, 11:20
Kokkefar skrev:

ah ja det er ændret markant på det her halvandet år….

figo var her ikke engang i 2 år…. det er vist begrænset hvor meget grund læggende arbejde han har lavet
man lavede helt om efter han var her sidst og vi havde nogle frygteligt tynde årgange men det var nok hans grund læggende arbejde
Du har ret, det er kun SSE, der kan gøre en forskel på 2 år.
Sådan er det med knowhow, ekspertise og kontakter.
Alt var lort før. Ikke mindst Lynge.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 31. jul 2025, 13:12

R Rosenberg skrev:
31. jul 2025, 11:26
Raptorr skrev:
31. jul 2025, 10:25
R Rosenberg skrev:
31. jul 2025, 09:22
Pontoppi skrev:
31. jul 2025, 09:15
Dennis Nielsen skrev:
31. jul 2025, 08:31
tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.

han var knap nok i spil til førsteholdet

lidt underlig påstand. først har de ikke noget med widell og jørgensen købende at gøre og nu har de også arvet gode unge talenter som var flyve færdige før de kom til og ‘bare’ skulle sælges

kritikken begynder godt nok at blive søgt :thumbsdown:
Nej, det er forsvaret, der er søgt. Og efterhånden tendentiøst.

AaB har alle dage benyttet store mængder af egne talenter. Ikke mindst under Gaarde - og nok især Inge - accellererede det. Nogle gode, andre for ringe.
Så jo, det havde Davidsen nok. Med overvejende sandsynlighed.
Uagtet hvordan man vender og drejer det, så blev de solgt under det nuværende ejerskab, og alle SSE22's fejl til trods, så har de formået at få hævet barren for vores salg. Det er lang tid siden, at vi har solgt to unge talenter for tilsammen 35 millioner. SSE22 har efter min mening fejlet hovedsaglig når det kommer til besætningen på og omkring 1. holdet (hvilket selvfølgelig er meget skidt). Andre ting som infrastruktur, investering i akademiet og salg af spillere virker derimod fornuftigt. Rekrutteringen af Tuxen Boll virker også som en succes, og det er mit indtryk at balancen mellem indtægter og udgifter er i bedring, selvom det selvfølgelig i den forbindelse er et set back at rykke ned. En af de største fejl som SSE22 begik var for mig, at man var fraværende, da det brændte på, og vi spillede sæsonens sidste afgørende kampe. Det blev med god grund opfattet som arrogant og udtryk for manglende dedikation og respekt fra fanbasen, inklusive jeg selv. Jeg mener bare ikke, at alt de har gjort skidt, og jeg ser ingen grund til at male et sådant billede.
Jeg svarer sådan sat blot på dette:
Ja :)

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 31. jul 2025, 14:18

jonas386 skrev:
Det nærmer sig revisionisme at snakke om vores gode set-up, hvor de store salg bare stod på spring. Løgnagtigt fristes man til at kalde det.
man kan nok bedre til skrive det resultatet af at stille med det yngste AaB-hold nogensinde målt på gnm. snitalder i flere af sidste sæsons kampe….

det kostede det ene sted og gavnet os det andet sted
hjertet i nord :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 31. jul 2025, 15:35

Pontoppi skrev:
31. jul 2025, 14:18
jonas386 skrev:
man kan nok bedre til skrive det resultatet af at stille med det yngste AaB-hold nogensinde målt på gnm. snitalder i flere af sidste sæsons kampe….

det kostede det ene sted og gavnet os det andet sted
hvor gavnede det henne??

andrii
2. div
2. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 31. jul 2025, 16:55

https://bold.dk/fodbold/klubber/malm-ff ... ese-thelin

Måske urealistisk, men tråden hedder jo Transferønsker og han er efterhånden blevet 33 år :)

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 31. jul 2025, 22:12

Nogen der ved hvad status er på Lucas transferen?

Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Indlæg af Munken83 » 31. jul 2025, 22:13

Baatnakken skrev:
31. jul 2025, 22:12
Er der da en igangværende transfer med ham til AaB da? Synes ikke der har været rygte fremme om det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2025, 22:25

Mon ikke bare det er for at prøve at genstarte den bitchfight der var herinde om Lucas. Der har intet været ude der tyder på, at en transfer reelt var på trapperne.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 31. jul 2025, 22:26

Munken83 skrev:
31. jul 2025, 22:13
Baatnakken skrev:
31. jul 2025, 22:12
Er der da en igangværende transfer med ham til AaB da? Synes ikke der har været rygte fremme om det.
Ydesen melder and på rygtet om Lucas Andersen.
Om nogen har taget fejl, og det i virkeligheden drejer sig om Lucas Haren, tør jeg ikke sige.

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 1. aug 2025, 08:09

andrii skrev:
31. jul 2025, 16:55
https://bold.dk/fodbold/klubber/malm-ff ... ese-thelin

Måske urealistisk, men tråden hedder jo Transferønsker og han er efterhånden blevet 33 år :)
spændende spiller

men tror desværre han er udenfor vores rækkevide, men ville være sjovt i et par år med ham

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2025, 13:39

Jeg tror, at vi nød til at tage Troels Bechs ord meget alvorligt. Han snakkede om hvor svært det var, at finde spillere, som ville OB og første division og en mulig oprykning. Og som kunne begå sig i superligaen efterfølgende. Det var ikke et økonomisk anliggende alene.

Spillere kan vælge et år i den bedste række i Sverige istedet med 10 gange mere eksponering end i 1.div.

Så når Sebastian Koch træner med os, så skyldes det ikke bare fattigdom hos os, men også, at spillere har mange tilbud. Og der tror jeg den næste traditions klub som rykker ned får det meget vanskeligere end både vi og OB.

Så kan man jo som Horsens genererer et årligt underskud på 80 mio kroner for at tiltrække lidt bedre spillere...
- FlæskeFrank

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 1. aug 2025, 13:56

troelsh skrev:
31. jul 2025, 09:11
DarkHorse9000 skrev:
31. jul 2025, 08:40
troelsh skrev:
31. jul 2025, 08:28
Gamling skrev:
30. jul 2025, 16:20
I dagens artikel i Nordjyske kører Tuxen Boll endnu engang “vi er ååååhhh så fattige” mantraet. Det håbede jeg på vi var ovre. Men lader til at man ikke skal sætte forventningerne særligt højt ifht de “forstærkninger” de har sagt vil komme.
Ja man bliver lidt træt, i 2025 har vi solgt Otoa, Widell, KJ, Davidsen og MJ altså spillere for samlet knap 100 mil.

I Ridpodsten taler han det også ned fordi der jo også går penge til agenter osv, og det er selvfølgelig fuldstændig rigtigt, men sådan har det jo altid været, og sådan er det for alle andre klubber og AaB har altså haft et historisk godt transfer år.

Derudover studsede jeg over han også siger, at pengene jo også kommer ind i rater, således vi jo ikke kan bruge dem endnu.

Der tænker jeg lidt, har vi virkelig ikke likvider til at betale for noget, hvor vi ved pengene er på vej? Skal vi sidde og vente på de kommer ind på kontoen? Det virker altså lidt amatøragtigt hvis det er sandt.

Men ja ved selvfølgelig ikke om det er en eller anden jysk strategi om at tale noget ned, så vi bliver positivt overasket over hvad vi får ind eller om pengene reelt er brugt på gud ved hvad.
En klog forhandler går heller ikke i pressen og fortælle penge er ikke noget problem og iøvrigt er vi dybt desperate.
Sandt! :-)
Og ret kedeligt :D

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 1. aug 2025, 16:08

Man kan også tale sig selv for lang ned. Historien om stakkels pengeløse fattige AaB harmonerer utroligt dårligt med ansættelserne af John Møller og Steffen Højer. Vi skal have noget optimisme og tiltro ind i holdet igen og det får man altså ikke ved at signalere at man nærmest ikke har råd til at hente andet end det skrammel sse22 bibragte os sidste år.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 1. aug 2025, 16:41

Gamling skrev:
1. aug 2025, 16:08
Man kan også tale sig selv for lang ned. Historien om stakkels pengeløse fattige AaB harmonerer utroligt dårligt med ansættelserne af John Møller og Steffen Højer. Vi skal have noget optimisme og tiltro ind i holdet igen og det får man altså ikke ved at signalere at man nærmest ikke har råd til at hente andet end det skrammel sse22 bibragte os sidste år.
for min skyld kan de tale os ned under gulvbrædderne…. det er da fuldstændig ligegyldigt
hellere AaB med snor i økonomien end hjernedødt over forbrugende AaB….

man er dum hvis man går ud og signalerer at man har penge at bruge bare for at tækkes folk som dig der vil have offensive udmeldinger

jeg ser ikke en trykket og mod løs spillertrup tværtimod…. måske de har mere gavn af at fansene begynder at tro på dem og det talent der er i truppen i stedet for at påstå at vi ikke kan noget uden 6-7 nye spillere!!
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2025, 18:50

Pontoppi skrev:
1. aug 2025, 16:41
Gamling skrev:
for min skyld kan de tale os ned under gulvbrædderne…. det er da fuldstændig ligegyldigt

man er dum hvis man går ud og signalerer at man har penge at bruge bare for at tækkes folk som dig der vil have offensive udmeldinger

jeg ser ikke en trykket og mod løs spillertrup tværtimod…. måske de har mere gavn af at fansene begynder at tro på dem og det talent der er i truppen i stedet for at påstå at vi ikke kan noget uden 6-7 nye spillere!!
Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt.
Ædruelighedens stemme

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 1. aug 2025, 19:49

Pontoppi skrev:
1. aug 2025, 16:41
Gamling skrev:

Hvis ikke det er en trykket og modløs spillertrup, fuldstændig blottet for kvalitet på baggrund af SSE, hvad ser du så?

AaB_Fan_since1995
Drenge
Drenge

Indlæg af AaB_Fan_since1995 » 1. aug 2025, 21:12

FlæskeFrank skrev:
1. aug 2025, 13:39
Jeg tror, at vi nød til at tage Troels Bechs ord meget alvorligt. Han snakkede om hvor svært det var, at finde spillere, som ville OB og første division og en mulig oprykning. Og som kunne begå sig i superligaen efterfølgende. Det var ikke et økonomisk anliggende alene.

Spillere kan vælge et år i den bedste række i Sverige istedet med 10 gange mere eksponering end i 1.div.

Så når Sebastian Koch træner med os, så skyldes det ikke bare fattigdom hos os, men også, at spillere har mange tilbud. Og der tror jeg den næste traditions klub som rykker ned får det meget vanskeligere end både vi og OB.
:o
Så kan man jo som Horsens genererer et årligt underskud på 80 mio kroner for at tiltrække lidt bedre spillere...
John Møller har en udfordring af galaktiske dimensioner ! Han har uden tvivl kendskab til en enorm pulje af spillere og er sikker på han arbejder i baggrunden for at skaffe spillere til AaB :aabfan:

Men der bliver brug for fremragende salgstaler fra JM, MTB og Højer :cool:

Det er satme op ad bakke det her :@

Besvar