Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)
kunne AaB tænkes at gå efter f.eks. Emil bergström? Stadig klub løs og leder nok efter sin ‘sidste’ kontrakt
hjertet i nord 
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, det er forsvaret, der er søgt. Og efterhånden tendentiøst.Pontoppi skrev: ↑31. jul 2025, 09:15Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 08:31tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
han var knap nok i spil til førsteholdet
lidt underlig påstand. først har de ikke noget med widell og jørgensen købende at gøre og nu har de også arvet gode unge talenter som var flyve færdige før de kom til og ‘bare’ skulle sælges
kritikken begynder godt nok at blive søgt![]()
AaB har alle dage benyttet store mængder af egne talenter. Ikke mindst under Gaarde - og nok især Inge - accellererede det. Nogle gode, andre for ringe.
Så jo, det havde Davidsen nok. Med overvejende sandsynlighed.
Ædruelighedens stemme
Er det en joke?Baatnakken skrev: ↑31. jul 2025, 08:28Hvor tæt er Lucas signingen på? Nogen der ved om han har været til lægetjek?
Modsat kan man også sige, at Davidsen fik den mængde spilletid han gjorde fordi SSEs dyre signings i (specielt) Jimenéz og Hernes viste sig at være endnu ringere end det vi havde.R Rosenberg skrev: ↑31. jul 2025, 09:22Nej, det er forsvaret, der er søgt. Og efterhånden tendentiøst.Pontoppi skrev: ↑31. jul 2025, 09:15Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 08:31tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
lidt underlig påstand. først har de ikke noget med widell og jørgensen købende at gøre og nu har de også arvet gode unge talenter som var flyve færdige før de kom til og ‘bare’ skulle sælges
AaB har alle dage benyttet store mængder af egne talenter. Ikke mindst under Gaarde - og nok især Inge - accellererede det. Nogle gode, andre for ringe.
- MortenN
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
Skulle det ikke være nejFIDEL skrev: ↑31. jul 2025, 09:31Er det en joke?Baatnakken skrev: ↑31. jul 2025, 08:28Hvor tæt er Lucas signingen på? Nogen der ved om han har været til lægetjek?
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely
Make people say
-
Dennis Nielsen
- Allstar

De arvede et setup, hvor de unge talenter var det. De er faktuelt.Pontoppi skrev: ↑31. jul 2025, 09:15Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 08:31tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
Længere er den sådan set ikke.
Du aner ikke, om Davidsen havde fået mere eller mindre spilletid, under et andet rædselsregime eller de tidligere af slagsen.
Det er også faktuelt at vi har spillet med en af de yngste trupper nogensiden og noget med at vi havde en af de yngste trupper i europa...Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 09:42De arvede et setup, hvor de unge talenter var det. De er faktuelt.Pontoppi skrev: ↑31. jul 2025, 09:15Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 08:31tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
Længere er den sådan set ikke.
Du aner ikke, om Davidsen havde fået mere eller mindre spilletid, under et andet rædselsregime eller de tidligere af slagsen.
Det lyder helt ved siden af.
Vi mangler forsvarsspillere og kantspillere. Lucas spiller 10’er og fik ikke en god afsked med SSE. Jeg kan slet ikke se det ske.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Næ, det virker ikke sandsynligt. Vi mangler dog noget bredde centralt på midtbanen., såfremt Jiménez smutter.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det lyder som ren ønsketænkning. Dog hvis det skete, ville det ikke bare være en fuckfinger til SSE22. Det ville være 12 omgange i ringen, hvor de har armene bag ryggen.
så millionerne har bare ligget og ventet der ude.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 09:42
De arvede et setup, hvor de unge talenter var det. De er faktuelt.
okay….
utroligt at ingen har plukket alle de lavt hængende frugter før
hjertet i nord 
- MortenN
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Nibe
Om det er en and ved jeg ikke, men har bare hørt fra nogen der har hørt fra nogen osv..haghdk skrev: ↑31. jul 2025, 09:55Det lyder som ren ønsketænkning. Dog hvis det skete, ville det ikke bare være en fuckfinger til SSE22. Det ville være 12 omgange i ringen, hvor de har armene bag ryggen.
The games you play
Make people say
Make people say
Sådan et rygte kan sagtens starte, hvis Lucas f.eks. er hjemme på ferie og har besøgt Hornevej. Jeg vil se det, før jeg tror på det.MortenN skrev: ↑31. jul 2025, 09:58Om det er en and ved jeg ikke, men har bare hørt fra nogen der har hørt fra nogen osv..haghdk skrev: ↑31. jul 2025, 09:55Det lyder som ren ønsketænkning. Dog hvis det skete, ville det ikke bare være en fuckfinger til SSE22. Det ville være 12 omgange i ringen, hvor de har armene bag ryggen.
Det nærmer sig revisionisme at snakke om vores gode set-up, hvor de store salg bare stod på spring. Løgnagtigt fristes man til at kalde det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Set-up´et var der jo, men man skal også turde bruge de bedste talenter, hvilket SSE22 fra starten har prioriteret. Det har så betydet, at holdets niveau er faldet samt, at holdet reagerer for svagt på modgang. Det er en del af forklaringen.
Uagtet hvordan man vender og drejer det, så blev de solgt under det nuværende ejerskab, og alle SSE22's fejl til trods, så har de formået at få hævet barren for vores salg. Det er lang tid siden, at vi har solgt to unge talenter for tilsammen 35 millioner. SSE22 har efter min mening fejlet hovedsaglig når det kommer til besætningen på og omkring 1. holdet (hvilket selvfølgelig er meget skidt). Andre ting som infrastruktur, investering i akademiet og salg af spillere virker derimod fornuftigt. Rekrutteringen af Tuxen Boll virker også som en succes, og det er mit indtryk at balancen mellem indtægter og udgifter er i bedring, selvom det selvfølgelig i den forbindelse er et set back at rykke ned. En af de største fejl som SSE22 begik var for mig, at man var fraværende, da det brændte på, og vi spillede sæsonens sidste afgørende kampe. Det blev med god grund opfattet som arrogant og udtryk for manglende dedikation og respekt fra fanbasen, inklusive jeg selv. Jeg mener bare ikke, at alt de har gjort skidt, og jeg ser ingen grund til at male et sådant billede.R Rosenberg skrev: ↑31. jul 2025, 09:22Nej, det er forsvaret, der er søgt. Og efterhånden tendentiøst.Pontoppi skrev: ↑31. jul 2025, 09:15Kasper davidsen havde aldrig fået spilletid hvis ikke det havde været for strategien om at bruge ham og noel m. fl.Dennis Nielsen skrev: ↑31. jul 2025, 08:31tyskerne er heldige med, at de arvede et godt setup. Hvor unge talenter var tæt på klar. Ellers havde vi ikke haft pæne penge fra Otoa og Davidsen.
Og alligevel har vi aldrig været i nærheden af at sælge for så mange penge som vi gør nu. Selv vores mere leverpostejsagtige talenter bliver solgt for summer som vi tidligere har solgt vores største profiler for - og det er endda selvom vi er et 1. divisionshold..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg er enig i at SSE har solgt flot, men markedet har altså også ændret sig markant. Det er jo ikke kun os, der sælger tidligere og dyrere, det er en gennemgående tendens. Jeg mener til gengæld ikke SSE skal have kredit for udviklingen af talenterne. Det grundlæggende arbejde er jo gjort mange år i forvejen og AaBs nylige succes på fx u19 tilskrives af flere med indsigt i højere grad det arbejde Figo nåede at lægge inden han blev afskibbet. Flere har jo været ude at sige, at SSE intet nævneværdigt har gjort af investering eller ændringer i akademiet udover at øge træningsmængden, hvilket flere steder fra også bliver kritiseret.jonas386 skrev: ↑31. jul 2025, 10:30Og alligevel har vi aldrig været i nærheden af at sælge for så mange penge som vi gør nu. Selv vores mere leverpostejsagtige talenter bliver solgt for summer som vi tidligere har solgt vores største profiler for - og det er endda selvom vi er et 1. divisionshold..
ah ja det er ændret markant på det her halvandet år….Kokkefar skrev: ↑31. jul 2025, 10:52
Jeg er enig i at SSE har solgt flot, men markedet har altså også ændret sig markant. Det er jo ikke kun os, der sælger tidligere og dyrere, det er en gennemgående tendens. Jeg mener til gengæld ikke SSE skal have kredit for udviklingen af talenterne. Det grundlæggende arbejde er jo gjort mange år i forvejen og AaBs nylige succes på fx u19 tilskrives af flere med indsigt i højere grad det arbejde Figo nåede at lægge inden han blev afskibbet. Flere har jo været ude at sige, at SSE intet nævneværdigt har gjort af investering eller ændringer i akademiet udover at øge træningsmængden, hvilket flere steder fra også bliver kritiseret.
figo var her ikke engang i 2 år…. det er vist begrænset hvor meget grund læggende arbejde han har lavet
man lavede helt om efter han var her sidst og vi havde nogle frygteligt tynde årgange men det var nok hans grund læggende arbejde
hjertet i nord