musik

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: musik

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. feb 2010, 11:00

MrBangDK skrev:Faldt lige ned i et nostalgihul, og fandt denne fremragende skive frem...

Billede

For satan hvor det fedt.... :@
Jeg mener nu at det for alvor gik ned ad bakke da de lavede den skive der. Cowboys from hell og Vulgar display of power er storklassikere!

Så dem i KB-hallen i 96 :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 12. feb 2010, 11:07

Køllen I Møllen skrev:
MrBangDK skrev:Faldt lige ned i et nostalgihul, og fandt denne fremragende skive frem...

Billede

Jeg mener nu at det for alvor gik ned ad bakke da de lavede den skive der. Cowboys from hell og Vulgar display of power er storklassikere!

Har netop fået lagt Vulgar Display of Power på Itunes og sidder og rocker med.. Den er sataneme også fed...
Ska' vi hak'?

Elegia

Indlæg af Elegia » 12. feb 2010, 13:16

Køllen I Møllen skrev:

Billede

Arh, jeg mener nu først, det var efter "Far beyond driven", det gik ned ad bakke.
Alene stimen med "Becoming", "5 Minutes Alone", "I'm Broken" og den lyrisk smukke "Good Friends And A Bottle Of Pills" gør, at det album holder.

Hverken eller "The Great Southern Trendkill" eller "Reinventing the Steel" er som sådan dårlige albums. Men de lever ikke op til de tre albums fra de fire gyldne år:
Cowboys from Hell (1990)
Vulgar Display of Power (1992)
Far Beyond Driven (1994)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. feb 2010, 14:25

Elegia skrev:Arh, jeg mener nu først, det var efter "Far beyond driven", det gik ned ad bakke.
Alene stimen med "Becoming", "5 Minutes Alone", "I'm Broken" og den lyrisk smukke "Good Friends And A Bottle Of Pills" gør, at det album holder.
De 3 holder, men er ikke af samme standard som de to første albums.
Iøvrigt har Phil Anselmo vist været med i 3-400 bands efter Pantera-tiden, uden succes. De skulle eftersigende stinke noget så grusomt...

Elegia

Indlæg af Elegia » 12. feb 2010, 14:29

Køllen I Møllen skrev:
Elegia skrev:Arh, jeg mener nu først, det var efter "Far beyond driven", det gik ned ad bakke.
Iøvrigt har Phil Anselmo vist været med i 3-400 bands efter Pantera-tiden, uden succes. De skulle eftersigende stinke noget så grusomt...
Arh, Down er sgu fedt nok.
Det har ikke samme millimeterpræcise timing og renhed som Pantera, men er til gengæld mere tungt på den rockede måde og egentlig rimeligt beskidt.
Jeg tror lidt, at Downs image har lidt under, at det startede for 20 år siden som et sideprojekt til Pantera. Siden er det jo blevet et af Phil Anselmos primære projekter.

Jeg hørte dem live på Pumpehuset i 2008 eller 2009 (husker det ikke), og det var sgu en fin koncert, selv om jeg ikke var så imponeret over Phils vokale formåen netop den dag.

I øvrigt udgav Pantera altså fire albums før Cowboys... , men jeg forstår godt, du ikke medtager dem, for det jeg har hørt fra dem er sgu ærligt talt ikke særligt fedt:
Metal Magic (1983)
Projects in the Jungle (1984)
I Am the Night (1985)
Power Metal (1988)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. feb 2010, 14:44

Elegia skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Arh, Down er sgu fedt nok.
Det har ikke samme millimeterpræcise timing og renhed som Pantera, men er til gengæld mere tungt på den rockede måde og egentlig rimeligt beskidt.
Jeg tror lidt, at Downs image har lidt under, at det startede for 20 år siden som et sideprojekt til Pantera. Siden er det jo blevet et af Phil Anselmos primære projekter.

Jeg hørte dem live på Pumpehuset i 2008 eller 2009 (husker det ikke), og det var sgu en fin koncert, selv om jeg ikke var så imponeret over Phils vokale formåen netop den dag.

I øvrigt udgav Pantera altså fire albums før Cowboys... , men jeg forstår godt, du ikke medtager dem, for det jeg har hørt fra dem er sgu ærligt talt ikke særligt fedt:
Metal Magic (1983)
Projects in the Jungle (1984)
I Am the Night (1985)
Power Metal (1988)
Jeg har hørt enkelte af dem hvorefter jeg har forsøgt at fortrænge dem, det er sateme ringe musik :) Ligesom alt andet musik i det årti...

Havde glemt Down, det er okay, men ikke Pantera-standard, det giver jeg dig ret i...

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Indlæg af Metal'n Roll » 12. feb 2010, 19:42

mmmmmhhh.. Down.. Me like :P

Jeg kunne nu også godt lide Superjoint Ritual

... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 16. feb 2010, 14:12

http://www.ratm.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Hvem skal med til England eller Tyskland, Kølle og Sp-sp-Spusse?!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. feb 2010, 15:28

RufusTheDog skrev:http://www.ratm.com!!!

Hvem skal med til England eller Tyskland, Kølle og Sp-sp-Spusse?!
Det skal Sp-sp-spusse måske, jeg springer over... Vil hellere en tur på Asian.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 16. feb 2010, 15:38

Selvfølelig vil du det, nu har Tong jo os fået en jukebox. Hvordan man kan sammenligne en tur på Asian med en London tur for at høre RATM går over min fatteevne, men sådan er vi så forskellige.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. feb 2010, 17:34

RufusTheDog skrev:Selvfølelig vil du det, nu har Tong jo os fået en jukebox. Hvordan man kan sammenligne en tur på Asian med en London tur for at høre RATM går over min fatteevne, men sådan er vi så forskellige.
Hvis man stiller det så firkantet op vil jeg naturligvis hellere til London, men hvis jeg skal derover er der en del andre jeg hellere ville se end lige netop RATM (som jeg forøvrigt har set spille tidligere)....

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 16. feb 2010, 20:06

Smag og behag. Vi arbejder hen imod at se dem i Dublin, så får man os et ekstra land og by ført på tjecklisten. Bands i den kaliber kan vel altid opleves igen, det er jo trods alt go'e gamle Rage. Den ultimative drøm, i min bog, ville være hvis Cypress blev gendannet og dukkede op i Dublin, meeen det sker nok ikke.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. feb 2010, 19:42

Så Beatels har lavet noget OK musik!!! SHOCK!
TAXMAN
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Elegia

Indlæg af Elegia » 17. feb 2010, 19:48

Det ser ud til, at Guns n' Roses kan blive det næste store rockband i Aalborg.

Deres seneste koncert på Roskilde Festival var en nulstjernet katastrofe, men ikke desto mindre er det da god lir at få dem (læs: Axl) til byen. Især hvis hr. Trillingsgaards planer om at etablere en slags minirockfestival i byen leves ud i livet.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 19. feb 2010, 17:20

Reggae Man! :cheers:

De havde også noget kørende med den legandariske MTV vært Ray Cokes, kan dog ikke lige finde klippet hvor de laver musik sammen.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 21. feb 2010, 10:33

Jeg holder temasøndag med Wire. Fuck, hvor er det godt altså. Verdens bedste band.

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 21. feb 2010, 16:40

Kenneth K skrev:Jeg holder temasøndag med Wire. Fuck, hvor er det godt altså. Verdens bedste band.
Fis nu bare ind på Svingninger med dig, kenk, hvis du ikke kan poste noget ordentligt '90er mædl. Herinde gider vi sgu ikke høre på det pis der.

Men ok, da. Wire ER et fedt band. Men ikke verdens bedste - det er jo Hüsker Dü.

Brugeravatar
Metal'n Roll
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Patrik Kristensen
Geografisk sted: Aal'eren

Indlæg af Metal'n Roll » 21. feb 2010, 17:08

Fuuuuck!! Jeg kooooOOOOMMEEERR!!!!
... we're done, she's walking to the bathroom.. she's trying to walk... she turns, she looks... it's me.. Not the Trojan army just fucked her. Little ol' me. She has this look on her face like: "How the hell did that happen?"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 21. feb 2010, 20:19

Steve-Dave skrev:
Kenneth K skrev:Jeg holder temasøndag med Wire. Fuck, hvor er det godt altså. Verdens bedste band.
Fis nu bare ind på Svingninger med dig, kenk, hvis du ikke kan poste noget ordentligt '90er mædl. Herinde gider vi sgu ikke høre på det pis der.

Men ok, da. Wire ER et fedt band. Men ikke verdens bedste - det er jo Hüsker Dü.
Jeg forstår mig desværre bare ikke rigtig på mædl, og 90'erne var overvejende noget lort. Jeg er fucked.

EDIT: Desuden har jeg en lemfældig omgang med brugen af "verdens bedste". The Velvet Underground har også været verdens bedste band i dag. Og Lou Reeds solo ligeså, mens Elvis Costello har været tæt på.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. feb 2010, 20:19

Er det sådan noget musik de seje børn hører?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar