Jo, det havde nu netop. Ved at antaste påstanden om, at en afgift på mindst 25 procent var en brandbeskatning, antog du den holdning, at det VAR en rimelig afgift.Poker-One-Kenobi skrev:Elegia skrev:Jeg medgiver, at priserne er behageligt lave.Poker-One-Kenobi skrev:Jeg vil fastholde at priserne på indenrigsflyvninger ligger så lavt, det koster lige nu helt ned til en fjerdedel af hvad en standard billet kostede med SAS for 20 år siden, at en afgift på 75 kr er peanuts i forhold til hvad erhvervslivet har sparet på den øgede konkurrence på flyvningerne.
Men jeg fastholder, at det ikke er nogen gyldig årsag til pludselig at smide procentvis voldsomme - og årsagsmæssigt udokumenterede - afgifter på dem.
Det er derfor - som tidligere skrevet - ren brandbeskatning fra S/SF's side.
Jeg har ikke nogen holdning til om det er rimeligt eller ej, vil have den ønskede effekt eller om S/SF bare hader folk som flyver, min påstand var blot at det ikke vil betyde at folk flyver mindre til Aalborg. Derfor er frygten for at det vil koste arbejdspladser og køre Aalborg endnu længere ud mod kanten af danmark lidt den sædvanlige automatreaktion fra erhverslivet, og virker hyklerisk når man har oplevet et så voldsomt fald i priserne gennem de sidste år.
At afgiften IKKE er rimelig ligger i ordet brandbeskatning.
Vil det koste arbejdspladser? Jeg ved det ikke. Du har åbenbart læst rapporter, der giver mere indsigt end mig, siden du kan bruge ord som hyklerisk. Jeg kan for egen regning konstatere, at jeg ikke kan finde mange positive følgevirkninger ved forslaget for lufthavnene i Aalborg, Aarhus, osv.
Vil det medføre et fald i antal af flyvninger? Det må man da formode. Ellers er forslaget helt hul i hovedet og begrundelsen bag det håbløs.