Spanky skrev:Jeg måtte nøjes med at høre kampen på P3 igår, så er der ikke nogen der har set kampen, som vil komme med en vurdering af spillernes præstation? Jeg kan læse mig til, at Nordjyske var hel vild med Paddy's indsats som afløser for Würtz centralt.
Mit bud.
Generelt synes jeg vi spiller en noget svingende kamp - det er tydeligt vi har selvtillid til at prøve nogle ting, vi ikke har gjort tidligere. Det giver sig specielt udtryk i at vi holder bedre på bolden på midtbanen, og så at der altid stormer 4-5 mand frem, når vi har erobret bolden, fordi de har troen på at vi ikke bare hælder bolden ud over sidelinjen, i kontrafasen.
Når det er sagt synes jeg virkelig vi manglede Due i går - mere end Wurtz - og det er vel en cadeau til PK, som jeg ikke lagde specielt mærke til på tv (men så har han i hvert fald heller ikke lavet de store fejl). I forsvaret er vi stadig alt for dårlige til at få bolden væk når vi bliver presset en smule. det giver lidt sjove situationer. I går havde Lasse, Nicolai et par usikre indgreb der kunne have kostet mere end de gjorde. På positivsiden er vi rigtig gode til at bryde nogle lange stikninger, få stoppet kontraløb og indlæggene er der også bedre styr over end meget længe. Men det ser altså lidt bambi-agtigt ud ind imellem. Det er åbenbart godt nok til at holde buret rent i de sidste 3 kampe.
Jeg synes ikke rigtig der var nogen der bankede igennem med en rigtig toppræstation, men Augo synes jeg spillede bedre end normalt og Wichmann var også med i mere end i sidste weekend. De andre gjorde noget godt og noget skidt - alt i alt lidt gennemsnitligt, men holdet er åbenbart meget svært at spille imod, når man både skal dæmme op for løb i bagrummet og i rummet mellem forsvar og midtbane. Det ser ud til at vores spillestil både offensivt og defensivt kræver at modstanderne løber rigtig meget, og at de så lidt efter lidt kører træt og laver nogle fejl som vi lukrerer rigtig dygtigt på.
På trods af de seneste fire gode kampe, synes jeg er der masser af plads til forbedring. En forbedring der slet ikke er uopnåelig. Fx. synes jeg vi have mange bløde afleveringer på tværs hvor modtageren skal stå og vente på bolden - hvor vi kunne gøre rigtig ondt på modstanderen, hvis der blev sat lidt mere fart i dem, så modtageren kan tage dem med i løb. Hvis vi også var i stand til at spile nogle hurtigere sideskift, og true lidt hårdere i venstre side (Det har specielt set lidt tyndt ud de sidste to kampe uden Due) så bliver det altså rigtig godt.
Kent har altså en pointe når han ikke står med armene over hovedet efter vores præstationer efter kampene. Resultaterne er jo fremragende, men det er jo skræmmende at det faktisk er sket på nogle ind imellem middelmådige præstationer - hvad kan det dog ikke blive til!