Sønderjyske - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Sønderjyske - AaB

Indlæg af astonvilla » 31. aug 2012, 22:43

Mogens skrev:Det er en vanvittig periode vi er inde i, og at vi i den grad kan sidde på spillet uden de spillere, som vi nu en gang mangler, det er bare imponerende.

De unge har i den grad haft deres indtog på holdet, og de er så farlige, at Augo og Wurtz stort set kan nøjes med at gøre det de er bedst til - kæmpe røven ud af bukserne.

Jeg håber snart, at tilskuerpladserne på stadion bliver bedre besat og støtten mere massiv, for holdet har da helt sikkert fortjent det.
HØRT!! Minimum 12.000 den 16. September.
Alt andet vil være en skuffelse.
Bienvenu Bassogog!

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 31. aug 2012, 23:05

Fedt fedt fedt... men for satan hvor kommer den landskampspause ubelejligt
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 31. aug 2012, 23:08

Brent skrev:Fedt fedt fedt... men for satan hvor kommer den landskampspause ubelejligt

Jeg ser den mere som en lejlighed til at få Due på højkant og Kayke ind i truppen, samt finde den rigtige måde at spille på uden Lukas. Jeg er begejstret for timingen.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 31. aug 2012, 23:12

Poker-One-Kenobi skrev:
Brent skrev:Fedt fedt fedt... men for satan hvor kommer den landskampspause ubelejligt

Jeg ser den mere som en lejlighed til at få Due på højkant og Kayke ind i truppen, samt finde den rigtige måde at spille på uden Lukas. Jeg er begejstret for timingen.
Jeg er nu ganske fint tilfreds med den måde de spillede på uden Lukas iaften :aabfan:

Men ja det er nok meget godt med den pause nu, spillerne har gjort det fantastisk, men har muligvis godt af det lille afbræk det giver med landsholdspausen. Ingen tvivl om rekorden med flest stor sejre i træk giver selvtillid, men den giver også meget fokus, som der nu kan bruges mere tid på at sikre sig bliver konstruktivt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 23:33

jydenfranord skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:

Jeg er nu ganske fint tilfreds med den måde de spillede på uden Lukas iaften :aabfan:

Men ja det er nok meget godt med den pause nu, spillerne har gjort det fantastisk, men har muligvis godt af det lille afbræk det giver med landsholdspausen. Ingen tvivl om rekorden med flest stor sejre i træk giver selvtillid, men den giver også meget fokus, som der nu kan bruges mere tid på at sikre sig bliver konstruktivt

tror Kayke er væk til sommer.. min vurdering er han slet ikke passer ind i spillestilen, på trods af mange siger det her små spil passer ham godt
hans stil er simpelthen for anerledes.. kusk, dalsgaard, due og helenius kan lide hårde flade aflevering og trekantsspil..
Kayke forsøger at hæl aflevere eller loppe hver anden bold han får..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2012, 00:16

Så er det jo godt vi har Jeppe Curth
- FlæskeFrank

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 1. sep 2012, 02:17

Klasse af Curth. Endnu en gang flot opbakning fra 12'mand. Alt er dejligt! Godnat så :thumbsup:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 1. sep 2012, 06:58

astonvilla skrev:
Mogens skrev:Det er en vanvittig periode vi er inde i, og at vi i den grad kan sidde på spillet uden de spillere, som vi nu en gang mangler, det er bare imponerende.

De unge har i den grad haft deres indtog på holdet, og de er så farlige, at Augo og Wurtz stort set kan nøjes med at gøre det de er bedst til - kæmpe røven ud af bukserne.

Jeg håber snart, at tilskuerpladserne på stadion bliver bedre besat og støtten mere massiv, for holdet har da helt sikkert fortjent det.
HØRT!! Minimum 12.000 den 16. September.
Alt andet vil være en skuffelse.
Ja nu må alle medløberne da dukke op :D
/ Rasmus

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. sep 2012, 07:34

Fabbe skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... paa-banen/

Én ting er at løbe på banen. Tåbeligt, hvis man gerne vil se næste kamp. Endnu værre er at gøre det med slik i lommen...
Om jeg begriber hvordan denne "nyhed" har fundet vej til alle aviser, tekst tv mm... To mand løber ind på banen EFTER at kampen er spillet!!! Og hvad så?

Jeg fatter det simpelthen ikke.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 08:27

Broendum skrev:
sulakvelidze skrev:Horsens 4-1
FCM 3-0
OB 4-0
SønderjyskE 3-0 (indtil videre)
Hvis der ikke er 10.000+ på stadion mod Randers, så fatter jeg da ingenting mere.
Ja, hvad gik der dog galt for forsvaret mod Horsens?
...eller angrebet mod FCM.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 1. sep 2012, 08:37

Pastorius skrev:
Broendum skrev:
sulakvelidze skrev:Horsens 4-1
FCM 3-0
OB 4-0
SønderjyskE 3-0 (indtil videre)
Hvis der ikke er 10.000+ på stadion mod Randers, så fatter jeg da ingenting mere.
Ja, hvad gik der dog galt for forsvaret mod Horsens?
...eller angrebet mod FCM.
Hahaha - god morgengriner!!
FCM kampen, en skamplet på angriberne....

Vi ligger nummer 1 !!!

Jeg fatter det ikke...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 1. sep 2012, 09:16

Billede

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 1. sep 2012, 09:54

Jeg måtte nøjes med at høre kampen på P3 igår, så er der ikke nogen der har set kampen, som vil komme med en vurdering af spillernes præstation? Jeg kan læse mig til, at Nordjyske var hel vild med Paddy's indsats som afløser for Würtz centralt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 10:35

Spanky skrev:Jeg måtte nøjes med at høre kampen på P3 igår, så er der ikke nogen der har set kampen, som vil komme med en vurdering af spillernes præstation? Jeg kan læse mig til, at Nordjyske var hel vild med Paddy's indsats som afløser for Würtz centralt.
Mit bud.

Generelt synes jeg vi spiller en noget svingende kamp - det er tydeligt vi har selvtillid til at prøve nogle ting, vi ikke har gjort tidligere. Det giver sig specielt udtryk i at vi holder bedre på bolden på midtbanen, og så at der altid stormer 4-5 mand frem, når vi har erobret bolden, fordi de har troen på at vi ikke bare hælder bolden ud over sidelinjen, i kontrafasen.

Når det er sagt synes jeg virkelig vi manglede Due i går - mere end Wurtz - og det er vel en cadeau til PK, som jeg ikke lagde specielt mærke til på tv (men så har han i hvert fald heller ikke lavet de store fejl). I forsvaret er vi stadig alt for dårlige til at få bolden væk når vi bliver presset en smule. det giver lidt sjove situationer. I går havde Lasse, Nicolai et par usikre indgreb der kunne have kostet mere end de gjorde. På positivsiden er vi rigtig gode til at bryde nogle lange stikninger, få stoppet kontraløb og indlæggene er der også bedre styr over end meget længe. Men det ser altså lidt bambi-agtigt ud ind imellem. Det er åbenbart godt nok til at holde buret rent i de sidste 3 kampe.

Jeg synes ikke rigtig der var nogen der bankede igennem med en rigtig toppræstation, men Augo synes jeg spillede bedre end normalt og Wichmann var også med i mere end i sidste weekend. De andre gjorde noget godt og noget skidt - alt i alt lidt gennemsnitligt, men holdet er åbenbart meget svært at spille imod, når man både skal dæmme op for løb i bagrummet og i rummet mellem forsvar og midtbane. Det ser ud til at vores spillestil både offensivt og defensivt kræver at modstanderne løber rigtig meget, og at de så lidt efter lidt kører træt og laver nogle fejl som vi lukrerer rigtig dygtigt på.

På trods af de seneste fire gode kampe, synes jeg er der masser af plads til forbedring. En forbedring der slet ikke er uopnåelig. Fx. synes jeg vi have mange bløde afleveringer på tværs hvor modtageren skal stå og vente på bolden - hvor vi kunne gøre rigtig ondt på modstanderen, hvis der blev sat lidt mere fart i dem, så modtageren kan tage dem med i løb. Hvis vi også var i stand til at spile nogle hurtigere sideskift, og true lidt hårdere i venstre side (Det har specielt set lidt tyndt ud de sidste to kampe uden Due) så bliver det altså rigtig godt.

Kent har altså en pointe når han ikke står med armene over hovedet efter vores præstationer efter kampene. Resultaterne er jo fremragende, men det er jo skræmmende at det faktisk er sket på nogle ind imellem middelmådige præstationer - hvad kan det dog ikke blive til!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. sep 2012, 10:47

Med Curths to mål og en assist kan man vel godt kalde det en toppræstation? Ellers helt enig, og så synes jeg det er en fryd at se Helenius' knaldhårde og præcise afleveringer ind foran kassen, totalt gift for alle forsvar. Helenius er nok den der har overrasket mig mest, han flytter sig meget, meget hurtigt for tiden.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 1. sep 2012, 11:16

Pastorius skrev:
Spanky skrev:Jeg måtte nøjes med at høre kampen på P3 igår, så er der ikke nogen der har set kampen, som vil komme med en vurdering af spillernes præstation? Jeg kan læse mig til, at Nordjyske var hel vild med Paddy's indsats som afløser for Würtz centralt.
På trods af de seneste fire gode kampe, synes jeg er der masser af plads til forbedring. En forbedring der slet ikke er uopnåelig. Fx. synes jeg vi have mange bløde afleveringer på tværs hvor modtageren skal stå og vente på bolden - hvor vi kunne gøre rigtig ondt på modstanderen, hvis der blev sat lidt mere fart i dem, så modtageren kan tage dem med i løb. Hvis vi også var i stand til at spile nogle hurtigere sideskift, og true lidt hårdere i venstre side (Det har specielt set lidt tyndt ud de sidste to kampe uden Due) så bliver det altså rigtig godt.

Kent har altså en pointe når han ikke står med armene over hovedet efter vores præstationer efter kampene. Resultaterne er jo fremragende, men det er jo skræmmende at det faktisk er sket på nogle ind imellem middelmådige præstationer - hvad kan det dog ikke blive til!
Enig i, at afleveringerne kan blive endnu hårdere og skarpere. Den måde, der blev afleveret på i går var dog stadig mange gange bedre end i sidste sæson. Meget hurtigere, og det skyldes nok, at spillerne bevæger sig mere for hinanden og skaber bedre betingelser for den, der har bolden.

Mht. venstresiden tror jeg det er et taktisk valg, at venstresiden ikke truer så meget offensivt. Dalsgaard spiller backen som en Dani Alves for tiden, og det "binder" Ahlmann. Hvis han også gik med frem, så ville balancen på holdetforsvinde og man ville kunne fange os på kontra relativt let

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:22

Soren skrev: Enig i, at afleveringerne kan blive endnu hårdere og skarpere. Den måde, der blev afleveret på i går var dog stadig mange gange bedre end i sidste sæson. Meget hurtigere, og det skyldes nok, at spillerne bevæger sig mere for hinanden og skaber bedre betingelser for den, der har bolden.

Mht. venstresiden tror jeg det er et taktisk valg, at venstresiden ikke truer så meget offensivt. Dalsgaard spiller backen som en Dani Alves for tiden, og det "binder" Ahlmann. Hvis han også gik med frem, så ville balancen på holdetforsvinde og man ville kunne fange os på kontra relativt let
Der er vel ikke noget i vejen for at Dalsgaard og Ahlmann kan holde lidt øje med hinanden og dække af deffensivt, hvis den anden går lidt frem. Det sker allerede i en vis udstrækning. Fordelen ved at have Dalgaard lidt tilbagetrukket i højre, mens al balancen er i venstre er at et hurtigt sideskift til højre, kan give ham oceaner af plads til et dybdeløb (hvorefter Ahlman så skal trække sig lidt tilbage, for at dække af). Det er helt sikkert noget AaB gerne vil, og det er da lykkedes et par gange allerede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 1. sep 2012, 11:35

SIKKE DEJLIG MORGEN SIKKEN DEJLIG DAG :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 1. sep 2012, 11:40

Pastorius skrev:
Soren skrev: Enig i, at afleveringerne kan blive endnu hårdere og skarpere. Den måde, der blev afleveret på i går var dog stadig mange gange bedre end i sidste sæson. Meget hurtigere, og det skyldes nok, at spillerne bevæger sig mere for hinanden og skaber bedre betingelser for den, der har bolden.

Der er vel ikke noget i vejen for at Dalsgaard og Ahlmann kan holde lidt øje med hinanden og dække af deffensivt, hvis den anden går lidt frem. Det sker allerede i en vis udstrækning. Fordelen ved at have Dalgaard lidt tilbagetrukket i højre, mens al balancen er i venstre er at et hurtigt sideskift til højre, kan give ham oceaner af plads til et dybdeløb (hvorefter Ahlman så skal trække sig lidt tilbage, for at dække af). Det er helt sikkert noget AaB gerne vil, og det er da lykkedes et par gange allerede.
Det er helt sikkert noget, man gerne vil. Men det er noget, der kræver træning :-) Indtil det sidder mere i skabet end nu, tror jeg at Kent vægter balancen på holdet højere end at kunne true (lige meget) fra begge backs. Rom blev ikke bygget på én dag

Kent er i øvrigt en træner lige efter Lynges hoved. Han sagde også efter kampen i går, at han ikke er en konceptmager (forstået som at han ikke "ideologisk" er en 433 eller 442-træner), men at han arbejder med det materiale, han har og hvilke muligheder, det giver. Her ligner han lidt Hamrén, der opfandt Risgaard i forsvaret og Augu på midtbanen osv. Kents arbejde med mulighederne i truppen er lækkert at følge. F. eks. Dalsgaard på backen(og en kant, der går ind i banen) og de "omvendte kanter", vi også spiller med tit

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 11:47

Soren skrev: Det er helt sikkert noget, man gerne vil. Men det er noget, der kræver træning :-) Indtil det sidder mere i skabet end nu, tror jeg at Kent vægter balancen på holdet højere end at kunne true (lige meget) fra begge backs. Rom blev ikke bygget på én dag

Kent er i øvrigt en træner lige efter Lynges hoved. Han sagde også efter kampen i går, at han ikke er en konceptmager (forstået som at han ikke "ideologisk" er en 433 eller 442-træner), men at han arbejder med det materiale, han har og hvilke muligheder, det giver. Her ligner han lidt Hamrén, der opfandt Risgaard i forsvaret og Augu på midtbanen osv. Kents arbejde med mulighederne i truppen er lækkert at følge. F. eks. Dalsgaard på backen(og en kant, der går ind i banen) og de "omvendte kanter", vi også spiller med tit
Kent har bestemt overrasket positivt, selvom jeg stadig har svært ved at tro det kan holde. Han mangler nogle at de klare lederegenskaber som gjorde Hamrén så unik.

Fodboldmæssigt ser det dog ud til at han - lige nu i hvert fald - er et skridt foran, og holdet har vel aldrig spillet bedre og skaffet resultater på samme tid. Så holder han den stil, er det jo lige før man glemmer at savne Hamrén. Hamréns stil var dog nok mere international. Jeg tror slet ikke på at vi kan blive stærke nok til at magte den nuværende spillestil internationalt på et niveau som vi gjorde under og lige efter Hamrén. Men jeg tager gerne risikoen for internationale tæsk i bytte for generelle 3-4 måls sejre i hjemlige andedam :D
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar