Landsholdet

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Landsholdet

Indlæg af sulakvelidze » 2. jul 2013, 08:46

FlæskeFrank skrev:
MHJ skrev:Intet galt med argumentationen. Du har bare - så vidt jeg kan se - ikke været tydelig nok. Det kunne hjælpe hvis du forklarede hvorfor det forpligter at bruge spillere med en nationalitet der afspejler klubbens geografiske placering. Så ville resten give sig selv.
Hvorfor så spille i den danske liga ?

Vi kunne ligeså tilmelde os den somaliske liga.

Det er jo en god diskussion med et altid relevant emne: Hvordan ville man have det, hvis AaB var uden aalborgdrenge, nordjyder, danskere eller måske ligefrem europæere?

Jeg har brug for noget at identificere mig med, så jeg ville ikke ønske at se AaB stille op med 11 nordmænd eller for den sags skyld 11 københavnere. På samme måde som FCK-fans nok også ville have det lidt stramt med, at alle spillerne på holdet talte jysk. Det er vel kun Brøndby, der er så identitetsløse, at de har kunnet elske et hold stærkt befolket af jyder. Hvor min grænse går, ved jeg ikke helt, men der er en grund til, at mesterskabet i 1995 var noget særligt (udover at det var første gang): Det blev vundet med hjemlige bonderøve som Søren Thorst, Ib Simonsen, Torben Boye, Peter Rasmussen, Henrik Rasmussen osv.

Den tid er bare forbi, og det kan ikke nytte noget at drømme om et AaB-hold med klar nordjysk dominans i spillertruppen. Ikke hvis man samtidig vil se AaB i Superligaen. Men derfor kan man godt ønske sig en vis repræsentation, og jeg kan da godt forstå fans af Arsenal og andre klubber, hvis de savner de gode, gamle dage med hjemlige spillere. I forhold til Swansea vil jeg dog lige indskyde, at de, ifølge Wikipedia, har 21 englændere/walisere i truppen, mens Manchester United har 16 briter, Manchester City har otte og Arsenal kun seks. Så Laudrup har et stykke vej endnu, før udrensningen af briter er på niveau med de større klubber.

I øvrigt: Jeg kan slet ikke regne ud, hvad diskussionen har at gøre med landsholdet. Hvis Laudrup bliver landstræner, tør jeg godt love, at han kun udtager danske spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2013, 11:53

limey skrev:
jonas386 skrev:Så hvis AaB nu blev indlemmet i den norske liga, af den ene eller anden grund, så burde vi kun hente nordmænd, eller hvordan?
Af alle hypotetiske scenarier oprullet på debatsiden, er dette nok det mest fortænkte.
Overhovedet ikke. Swansea er en walisisk klub der spiller i England, kan ikke se forskellen. Jeg er klar over der er nogle geografiske forskelle og sådan. Men ellers er SønderjyskE og Tyskland måske et bedre bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. jul 2013, 12:53

FlæskeFrank skrev:
MHJ skrev:Intet galt med argumentationen. Du har bare - så vidt jeg kan se - ikke været tydelig nok. Det kunne hjælpe hvis du forklarede hvorfor det forpligter at bruge spillere med en nationalitet der afspejler klubbens geografiske placering. Så ville resten give sig selv.
Hvorfor så spille i den danske liga ?

Vi kunne ligeså tilmelde os den somaliske liga.
Det er ikke en forklaring på hvorfor vi efter din mening har en forpligtelse overfor Danmark at satse på danske spillere. AaB er forankret i den danske kultur og liga. Men det betyder ikke dermed at vore lejesoldater behøver at være danske.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 2. jul 2013, 13:08

jonas386 skrev:
limey skrev:
jonas386 skrev:Så hvis AaB nu blev indlemmet i den norske liga, af den ene eller anden grund, så burde vi kun hente nordmænd, eller hvordan?
Af alle hypotetiske scenarier oprullet på debatsiden, er dette nok det mest fortænkte.
Overhovedet ikke. Swansea er en walisisk klub der spiller i England, kan ikke se forskellen. Jeg er klar over der er nogle geografiske forskelle og sådan. Men ellers er SønderjyskE og Tyskland måske et bedre bud.
Nej, det er lige så elendig en sammenligning. De største walisiske klubber har i flere menneskealdre spillet i de engelske divisioner og en decideret walisiske liga med amatørhold er kun lidt over 20 år gammel. Derudover er Wales og England en del af det samme land, United Kingdom, på trods af, at de traditionelt har haft specialtilladelse af FIFA til at stille med hver deres landshold.

Min anke går på, at din hypotese er så urealistisk, at den nærmest er ubrugelig i sammenhæng med det, der bliver diskuteret. Hvorfor og hvordan i alverden skulle man forestille sig AaB brød ud af DBU og indlemmede sig i den norske liga - og at UEFA og FIFA ville tillade det?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 2. jul 2013, 14:08

Hvorfor er der en diskussion om Swansea i en tråd om landsholdet?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2013, 16:59

limey skrev:
jonas386 skrev:
limey skrev:
Nej, det er lige så elendig en sammenligning. De største walisiske klubber har i flere menneskealdre spillet i de engelske divisioner og en decideret walisiske liga med amatørhold er kun lidt over 20 år gammel. Derudover er Wales og England en del af det samme land, United Kingdom, på trods af, at de traditionelt har haft specialtilladelse af FIFA til at stille med hver deres landshold.

Min anke går på, at din hypotese er så urealistisk, at den nærmest er ubrugelig i sammenhæng med det, der bliver diskuteret. Hvorfor og hvordan i alverden skulle man forestille sig AaB brød ud af DBU og indlemmede sig i den norske liga - og at UEFA og FIFA ville tillade det?
Ja, det er jeg sgu da klar over, men det ændrer jo ikke på at landet stadigvæk ikke er det samme. Vaduz (liechenstein) spiller også i det Schweisiske (stav) ligasystem, og det er endda uden nogen speciel grund.
At kalde United Kingdom for et land vil jeg ikke gå med til, de hører under samme krone, men det gør Danmark, Grønland og Færøerne jo også, men derfor er der jo ikke, som sådan tale om samme land. Jeg er klar over det er en gråzone vi bevæger os ud i her.

Eksemplet var tænkt, FCK har feks tidligere snakket om at træde ud af DBU (grundet nogle TV penge), at de så næppe vil gøre det er så en anden sag.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 2. jul 2013, 18:04

jonas386 skrev:
At kalde United Kingdom for et land vil jeg ikke gå med til, de hører under samme krone, men det gør Danmark, Grønland og Færøerne jo også, men derfor er der jo ikke, som sådan tale om samme land.
Som britisk statsborger der har været bosat i landet og med masser af familie og venner spredt ud over de britiske øer og generelt anglofil til fingerspidserne, må jeg konkludere, at du ikke aner hvad du snakker om.

Men nok om det fra min side. Nu handler tråden jo om landsholdet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 2. jul 2013, 18:15

limey skrev:
jonas386 skrev:
At kalde United Kingdom for et land vil jeg ikke gå med til, de hører under samme krone, men det gør Danmark, Grønland og Færøerne jo også, men derfor er der jo ikke, som sådan tale om samme land.
Som britisk statsborger der har været bosat i landet og med masser af familie og venner spredt ud over de britiske øer og generelt anglofil til fingerspidserne, må jeg konkludere, at du ikke aner hvad du snakker om.

Men nok om det fra min side. Nu handler tråden jo om landsholdet.
Det er unfair at hive facts på banen i en diskussion på debatsiden!
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2013, 22:27

limey skrev:
jonas386 skrev:
Jeg havde en lignende diskussion med en lærer på mit gymnasium og jeg mente egentlig også United Kingdom kunne betegnes som land (hvorfor UK også kan stille op som "land" i OL osv), men han forklarede altså at der var tale om et kongedømme på lige fod med det danske (hvor Færøerne og Grønland også hører under), men stadig individuelle lande.
Han kan selvfølgelig godt tage fejl hvorfor jeg så beklager mit dårlige eksempel (smiley)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. aug 2013, 22:25

Nu kan Morten Olsen udtager alle de FCK, FCN og BIF-spillere han lyster og sige, at det er fordi de trænger til en succesoplevelse...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. aug 2013, 23:28

FlæskeFrank skrev:Nu kan Morten Olsen udtager alle de FCK, FCN og BIF-spillere han lyster og sige, at det er fordi de trænger til en succesoplevelse...
I så fald er landsholdet da det sidste set, de skal være! ;)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 6. aug 2013, 14:51

Så kom den hørehæmmedes næste udtagede hold.
Tror sku den kære Ahlmann er skuffet, synes han har været umådeligt stabil, at Jens Stryger skal på landsholdet, hmm det handler vist mere om klubvalg. Ellers spændende som han har rystet posen, med rød/hvide briller havde jeg gerne set Nicklas få chancen, synes han fortjener den.

Hvilken opstilling vil være den foretrukne?

Målmænd:
Stephan Andersen
Kasper Schmeichel
Jesper Hansen

Forsvar:
Lars Jacobsen
Peter Ankersen
Nicolai Boilesen
Jens Stryger Larsen
Daniel Agger
Andreas Bjelland
Simon Kjær

Midtbane:
William Kvist
Niki Zimling
Christian Eriksen
Mike Jensen
Leon Andreasen
Casper Sloth

Angribere:
Martin Braitwaite
Kasper Kusk
Viktor Fischer
Michael Krohn-Dehli
Nicklas Pedersen
Nicki Bille
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 6. aug 2013, 14:58

Du kan sku da ikke seriøst ville have Ahlmann på landsholdet. Hold nu.

Synes Kusk har spillet pænt, men synes det er sjovt at han er på. Synes også der mangler en angriber, men med Bendtner og Cornelius ude, så er det vel hvad vi har, når Helenius ikke må komme med. For Helenius synes jeg nu det er ganske fint, han ikke skal forstyrres af en bænketjans i Parken.

Og så mangler Lindegaard igen. Det er self. også bedre at sidde på bænken i FCN/Evian end i Man. United. Suk.
Aalborg BK 1885!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. aug 2013, 15:28

Jens Stryger Larsen hører på ingen måde til på det landshold. Det er mig en gåde at Helenius bare ikke må blive udtaget og at den gamle oprigtigt kan mene at Lindegaard er dårligere end de 3 udtagede er mig en gåde (vil klart betegne ham som værende blandt 1-2 bedste)

Med rødhvide briller er jeg glad for at Kusk er udtaget, men synes godt man kunne forsvare ikke at udtage ham på nuværende tidspunkt. Mike Jensen mener jeg ikke hører til på landsholdet, men med BIF i årene var det jo uundgåeligt før eller siden.

Nicki Bille har jeg til gengæld fidus til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. aug 2013, 15:31

Til gengæld er det chokerende at MO's søn endelig er røget ud!

Udover det er 3-5 år for sent det sker, så er det da trods alt positivt!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 6. aug 2013, 16:28

Søgaard skrev:Du kan sku da ikke seriøst ville have Ahlmann på landsholdet. Hold nu.

.
Synes du Stryger Larsen er en bedre venstre back end Jakob Ahlmann?
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 6. aug 2013, 16:39

Hvorfor overhovedet bruge mere tid på vores mandlige fodboldlandshold? Vi er jo næsten ude af VM-kvalen og hr. høreapparat vælger jo desværre ikke at gå.

Så er det da sjovere at se vores kvindelige fodboldlandshold

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 6. aug 2013, 16:48

Jonas K skrev:
Søgaard skrev:Du kan sku da ikke seriøst ville have Ahlmann på landsholdet. Hold nu.
Ja. Uanset hvad, skal ingen af dem være at finde på landsholdet pt.. Jeg er ked af det, men Ahlmann er simpelthen for ringe til at være på landsholdet og han har ikke ligefrem overpræsteret på det seneste. Det er muligt han har potentiale til det en dag, hvis han udvikler sig mere. Men bestemt ikke nu.
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. aug 2013, 17:11

Jonas K skrev:

.
Ahlmann er ikke en venstreback på landsholdsniveau og Stryger er ikke en højreback på landsholdsniveau

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. aug 2013, 17:37

Forza skrev:Jens Stryger Larsen hører på ingen måde til på det landshold. Det er mig en gåde at Helenius bare ikke må blive udtaget og at den gamle oprigtigt kan mene at Lindegaard er dårligere end de 3 udtagede er mig en gåde (vil klart betegne ham som værende blandt 1-2 bedste)

Med rødhvide briller er jeg glad for at Kusk er udtaget, men synes godt man kunne forsvare ikke at udtage ham på nuværende tidspunkt. Mike Jensen mener jeg ikke hører til på landsholdet, men med BIF i årene var det jo uundgåeligt før eller siden.

Nicki Bille har jeg til gengæld fidus til.

Lige præcis Mike Jensen har nu haft en rigtig god sæsonstart i Rosenborg, hvor han har været bedste mand i en række kampe ifølge fansne, og har været den største profil på nummer 1. i Tippeligaen. Den synes jeg godt kan forsvares.

Med hensyn til Helenius, er det måske for at give ham den bedst mulige opstart at han ikke er udtaget? Stryger Larsen udtagelsen skriger dog til himlen!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar