FlæskeFrank skrev:Hvorfor så spille i den danske liga ?MHJ skrev:Intet galt med argumentationen. Du har bare - så vidt jeg kan se - ikke været tydelig nok. Det kunne hjælpe hvis du forklarede hvorfor det forpligter at bruge spillere med en nationalitet der afspejler klubbens geografiske placering. Så ville resten give sig selv.
Vi kunne ligeså tilmelde os den somaliske liga.
Det er jo en god diskussion med et altid relevant emne: Hvordan ville man have det, hvis AaB var uden aalborgdrenge, nordjyder, danskere eller måske ligefrem europæere?
Jeg har brug for noget at identificere mig med, så jeg ville ikke ønske at se AaB stille op med 11 nordmænd eller for den sags skyld 11 københavnere. På samme måde som FCK-fans nok også ville have det lidt stramt med, at alle spillerne på holdet talte jysk. Det er vel kun Brøndby, der er så identitetsløse, at de har kunnet elske et hold stærkt befolket af jyder. Hvor min grænse går, ved jeg ikke helt, men der er en grund til, at mesterskabet i 1995 var noget særligt (udover at det var første gang): Det blev vundet med hjemlige bonderøve som Søren Thorst, Ib Simonsen, Torben Boye, Peter Rasmussen, Henrik Rasmussen osv.
Den tid er bare forbi, og det kan ikke nytte noget at drømme om et AaB-hold med klar nordjysk dominans i spillertruppen. Ikke hvis man samtidig vil se AaB i Superligaen. Men derfor kan man godt ønske sig en vis repræsentation, og jeg kan da godt forstå fans af Arsenal og andre klubber, hvis de savner de gode, gamle dage med hjemlige spillere. I forhold til Swansea vil jeg dog lige indskyde, at de, ifølge Wikipedia, har 21 englændere/walisere i truppen, mens Manchester United har 16 briter, Manchester City har otte og Arsenal kun seks. Så Laudrup har et stykke vej endnu, før udrensningen af briter er på niveau med de større klubber.
I øvrigt: Jeg kan slet ikke regne ud, hvad diskussionen har at gøre med landsholdet. Hvis Laudrup bliver landstræner, tør jeg godt love, at han kun udtager danske spillere.