Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af astonvilla » 1. apr 2014, 11:46

Pastorius skrev:
Valsted skrev:I optakten til aftenens kamp på p3 bliver andreas kraul spurgt om hvad han synes om årets superliga. Han synes det er forfriskende med spænding, men mener at tabellen ser ud som den gør grundet manglende kvalitet i ligaen, og at det tegner skidt for den danske europa deltagelse næste sæson. Interessant Andreas kraul!
Nå ja, og så kan det stadig undre at der ikke er pressehetz på træner og sportsdirektør i FCK. De har det suverænt største spillerbudget, og langt det bedste udgangspunkt af alle hold, og alligevel ligger de og kæmper om bronzemedalje.

Hvis ligaen er så svag, så kan det da kun undre ekstra at der ikke er fyret folk endnu.
Jeg kan ikke se, der skulle være nogen grund til at kritisere Staale eller den øvrige ledelse i FC Parken.
Alt kører jo perfekt på træningsbanen:
http://www.bold.dk/nyt/Staale-Ser-ofte- ... l-traening" onclick="window.open(this.href);return false;
Men som det står i artiklen, har de bare været så forbandet uheldige ... hele sæsonen igennem ... i stort set hver eneste kamp ... sort, sort uheld.

Vi andre klubber må kigge indad, og skamme os over at vi render og tager røven på FC Parken. Det kører jo for dem. Til træning.

Det burde overvejes om der ikke skulle smides et Æresmesterskab ud til FC Parken. Nu når de andre hold ikke vil lege med.

Staale osv. gør det fint. Ingen grund til kritik der, da.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. apr 2014, 23:46

http://sporten.tv2.dk/2014-04-01-debat- ... e-tilstand" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er bare så dumt, så dumt, nærmest sundhedsskadeligt dumt at høre på. Be warned.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. apr 2014, 23:56

Funky skrev:http://sporten.tv2.dk/2014-04-01-debat- ... e-tilstand

Det er bare så dumt, så dumt, nærmest sundhedsskadeligt dumt at høre på. Be warned.
Man ved hvor det bærer hen ad, når journalister taler med journalister....
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. apr 2014, 00:01

Pastorius skrev:
Funky skrev:http://sporten.tv2.dk/2014-04-01-debat- ... e-tilstand

Man ved hvor det bærer hen ad, når journalister taler med journalister....
Det her er i alt fald en situation, hvor to minusser sammen ikke giver plus!
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 2. apr 2014, 08:19

"Eksperterne" har talt. Hvis AaB eller Herning vinder mesterskabet, ville være fuldstændigt forfærdeligt for dansk fodbold, med henblik på Europa.
http://www.bt.dk/superligaen/eksperter- ... sk-fodbold" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 2. apr 2014, 08:26

Anubit skrev:"Eksperterne" har talt. Hvis AaB eller Herning vinder mesterskabet, ville være fuldstændigt forfærdeligt for dansk fodbold, med henblik på Europa.
http://www.bt.dk/superligaen/eksperter- ... sk-fodbold" onclick="window.open(this.href);return false;
Idiotisk logik. Det bedste der kan ske er at Brøndby eller FCK flytter sig fra Esbjerg, så de kan komme i EL igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. apr 2014, 08:46

Anubit skrev:"Eksperterne" har talt. Hvis AaB eller Herning vinder mesterskabet, ville være fuldstændigt forfærdeligt for dansk fodbold, med henblik på Europa.
Erik Rasmussen og Graulund er faktisk ikke så slemme at høre på; Rasmussen er decideret uenig i overskriften, som jeg læser det. Det er da ham ex.FCK'eren som vrænger på næse af "det historisk billige mesterskab".

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 2. apr 2014, 08:51

Som lynge sagde på tv igår: alle de københavnere der går og pyldrer over at det er dårligt for dansk fodbold. Jeg mener det gik udmærket sidst vi var i champions league, så de ska bare luk!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. apr 2014, 08:54

Jeg kan ærlig talt ikke se noget galt i artiklen.
Ingen af dem siger noget kontroversielt eller forkert (bortset fra at Esben Hansen siger at mesterskabet er billigt til salg).
Og, hånden på hjertet, det er jo rigtigt at hvis AaB/Ikast grundet dårlig økonomi er tvunget til at sælge 2-3 profiler har dansk fodbold ikke lige så stor chance for succes i Europa som hvis FCK var mestre og kunne opruste forud for CL-kvalen.

Der er ikke noget jeg hellere vil end gå i struben af de danske medier pga deres københavneri indenfor fodbolden. Men det skal være udfra artikler hvor der rent faktisk er noget københavneri i. Det er der ikke i denne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. apr 2014, 08:55

Valsted skrev:Som lynge sagde på tv igår: alle de københavnere der går og pyldrer over at det er dårligt for dansk fodbold. Jeg mener det gik udmærket sidst vi var i champions league, så de ska bare luk!
Link? Det vil jeg rigtig gerne se :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. apr 2014, 09:03

Køllen I Møllen skrev:
Ingen af dem siger noget kontroversielt eller forkert (bortset fra at Esben Hansen siger at mesterskabet er billigt til salg).
Og, hånden på hjertet, det er jo rigtigt at hvis AaB/Ikast grundet dårlig økonomi er tvunget til at sælge 2-3 profiler har dansk fodbold ikke lige så stor chance for succes i Europa som hvis FCK var mestre og kunne opruste forud for CL-kvalen.

Der er ikke noget jeg hellere vil end gå i struben af de danske medier pga deres københavneri indenfor fodbolden. Men det skal være udfra artikler hvor der rent faktisk er noget københavneri i. Det er der ikke i denne.
Mnah, jeg synes da man på basis af artiklen kan begynde at diskutere, hvad man overhovedet forstår som "godt for dansk fodbold". Det er i nogles øjne åbenbart udelukkende noget med at rage point til sig i Europa. Jeg mener de danske hold først og fremmest eksisterer for den danske ligas skyld, og jeg sætter da pris på, at det ikke er en liga som den skotske - som i øvrigt er domineret af 2 hold, som er garanteret Europa-bold hvert år, uden at det har gjort en masse godt for selve ligaen eller de øvrige hold. FCK må for min skyld tabe stort i samtlige kampe i Europa - også selv om det betyder, at AaB året efter måske får det lidt sværere med at nå ud i Europa. FCK's dominans er ikke godt for nogen, undtagen måske de journalister, som synes de går i kirke hver gang de sidder i Parken. Og dem er der så en del af.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. apr 2014, 09:07

Inden hadet blusser for meget op over den bt-artikel, så bemærk at Brøndby faktisk ikke nævnes som et bedre europæisk hold. De nævnes, fordi de har flere penge end os. De har vel så kun flere penge end os frem til næste sommer.

Det glæder mig rigtig meget.

Der er vel ikke noget nyt i, at de hold som skal spille europæisk er bedre stillet, hvis de har penge til at forstærke holdet.
- FlæskeFrank

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 2. apr 2014, 09:13

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Mnah, jeg synes da man på basis af artiklen kan begynde at diskutere, hvad man overhovedet forstår som "godt for dansk fodbold". Det er i nogles øjne åbenbart udelukkende noget med at rage point til sig i Europa. Jeg mener de danske hold først og fremmest eksisterer for den danske ligas skyld, og jeg sætter da pris på, at det ikke er en liga som den skotske - som i øvrigt er domineret af 2 hold, som er garanteret Europa-bold hvert år, uden at det har gjort en masse godt for selve ligaen eller de øvrige hold. FCK må for min skyld tabe stort i samtlige kampe i Europa - også selv om det betyder, at AaB året efter måske får det lidt sværere med at nå ud i Europa. FCK's dominans er ikke godt for nogen, undtagen måske de journalister, som synes de går i kirke hver gang de sidder i Parken. Og dem er der så en del af.
Var lidt den retning jeg ville i, uden direkte at pege fingre af artiklen eller eksperterne, selvom det nok kan have set som værende tilfældet. Var lidt mere for at påpege den.. tildens der har været lidt på det seneste, med (for nogens vedkommende) direkte at sige, at det ville være skidt for dansk fodbold at have AaB eller Midtjylland til at vinde, og ryge i CL. Jeg vil ikke modsige, at vi får det svært i CL næste år (hvis vi altså ryger deri), især hvis vi sælger en 2-3 profiler, men som Funky også hinter, ville en liga domineret af FCK (mere end den allerede er) og Brøndby, heller ikke være sundt for dansk fodbold som helhed.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 2. apr 2014, 10:34

Køllen I Møllen skrev:

Jeg synes, at det er elendig journalistik. Hvor er de kritiske spørgsmål til "eksperterne"? Hvorfor benævner man ikke personerne med det de er: tidl. træner, tidl. fodboldspiller eller evt. medkommentator? Man prøver at give deres udsagn ekstra gyldighed ved at kalde dem eksperter, men Esben Hansen og Peter Graulund er vel ikke mere eksperter end to vilkårlige andre tidligere superligaspillere?

Et mesterskab til AaB kunne jo netop være det, der gjorde at man ikke solgte Kasper Kusk og Nikolaj Thomsen og dermed ville AaB (og dansk fodbold?) blive stærkere end ved alternativet. Det kræver trods alt kun samlet sejr i én kvalifikationsrunde for at være sikret gruppespil (CL eller EL) for den danske mester, hvorfor skulle AaB eller FCM ikke være stærke nok til at slå et hold fra fx Kroatien, Bulgarien, Norge, Sverige, Cypern, Albanien eller Malta sammenlagt?

Hvis FCK er så stærke og rige, hvorfor er det så et problem, hvis der er dem, der skal ud i flest kvalifikationskampe? Hvis målet er at samle så mange point som muligt, giver det vel god mening at sende det bedste hold til den sværeste opgave?

Og som du selv nævner, hvad mener eksperten med "billigt mesterskab"? Er det baseret på antal point som mesteren opnår, antal point som nummer to opnår, det samlede lønbudget for mesteren, den simple kendsgerning at det ikke er FCK, eller noget helt andet?

Hvorfor skal AaB være bedre til at lukke ned og vinde 1-0? Er det simpelthen bare bedre end at vinde 2-1? Min umiddelbare vurdering ud fra kriterierne for placeringerne i superligaen er at sidstnævnte er bedre pga flere scorede mål, men måske fatter en "ekspert" som Graulund ikke hvordan placeringerne i superligaen fastlægges. Skræmmende!

Dette var bare lige, hvad jeg hurtigt kunne komme på at journalisten selvfølgelig burde have stillet af kritiske spørgsmål. Hvis journalisten havde brugt bare et minimum af tid på at forberede sig var der sikkert mange flere. Jeg har fx ikke nogle til Erik Rasmussen fordi jeg er enig med hans punkter, men en professionel journalist burde aldrig lade en ekspert fyre sådan en smøre af uden at komme med kritiske spørgsmål. For mig ligner det at BT benytter "eksperter" til at præsentere avisens synspunkt, hvilket nok havde gjort sig bedre i en leder.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. apr 2014, 16:17

Jamen jeg er såmænd helt enig. Det er spørgsmålene den er gal med, ikke svarene.

fish
Superliga
Superliga

Re: Sv: Superliga 2013/2014

Indlæg af fish » 2. apr 2014, 18:31

Køllen I Møllen skrev:Jamen jeg er såmænd helt enig. Det er spørgsmålene den er gal med, ikke svarene.
Det kan vel koges ned til overskriften der ikke ligefrem oser af klasse. Jeg forudser at resten af sæsonen vil være præget af sådanne artikler med det eneste formål at understrege det helt forkerte i at FCK ikke får muligheden for CHL.

Sendt fra min LT25i med Tapatalk

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 3. apr 2014, 21:17

Danske hold er generelt så dårlige, at det er ligegyldigt hvem vi sender afsted. Det er jo bare et spørgsmål om få kampe før de er færdige. Desuden er der for mange danske hold med fra start.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. apr 2014, 21:23

Since skrev:Danske hold er generelt så dårlige, at det er ligegyldigt hvem vi sender afsted. Det er jo bare et spørgsmål om få kampe før de er færdige. Desuden er der for mange danske hold med fra start.
Alt andet lige må det dog formodes at jo højere oppe i tabellen man er endt des større chance er der for at man klarer sig godt. Og nr 1 er bedre end nr 2 osv...
Så selvom københavner-medierne nok vil være uenige er jeg ret godt tilfreds med at vi sender hold i Europa efter placering og ikke af "geografiske" grunde.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 3. apr 2014, 21:33

Køllen I Møllen skrev:
Since skrev:Danske hold er generelt så dårlige, at det er ligegyldigt hvem vi sender afsted. Det er jo bare et spørgsmål om få kampe før de er færdige. Desuden er der for mange danske hold med fra start.
Alt andet lige må det dog formodes at jo højere oppe i tabellen man er endt des større chance er der for at man klarer sig godt. Og nr 1 er bedre end nr 2 osv...
Så selvom københavner-medierne nok vil være uenige er jeg ret godt tilfreds med at vi sender hold i Europa efter placering og ikke af "geografiske" grunde.
Ja enig Kølle. Derfor er det også pjat at sige det er dårligt for dansk fodbold.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. apr 2014, 20:29

Mon ikke de er ved at være godt nervøse i Århus?
Ska' vi hak'?

Besvar