Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 9. maj 2014, 10:34

Mogens skrev:
Forza skrev:
Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).

Jeg håber, at man meget snart kigger på en forlængelse af Kusks kontrakt - en betragtelig lønstigning minus klausul. Med den formnedgang han har haft samt udsigt til CL-(kval)bold næste år, kan det da ikke udelukkes, at han kan se fornuften i en forlængelse samtidig med, at AaB kan få lidt mønt for ham. Han skal jo nok komme afsted - det er vist sjældent, at klubben har stået i vejen for spillere, der gerne vil væk.

Patrick på Kusks plads tror jeg ikke helt på - Kusk kan for meget med bolden og vi vil i mine øjne komme til at mangle udfordringer fra den plads. Jeg hælder stadig lidt til Mensah fra fodsportsforeningen kunne være et spændende (og formentlig forholdsvis billigt) køb. Derudover skal vi have en back-up for en af DK´s venstre backs - han rager en del kort til sig, og da hans substitut (Due) formentlig er passé mangler der en i tilfælde af skader/karantæner. Hvis denne nye mand samtidig kan spille centralt vil det være fint. Michael Jacobsen (omend han er for dyr)?

Derudover mangler vi en ny angriber, medmindre vi tror så meget på Jønssons skadesfrekvens bliver markant forbedret og køber ham fri. To angribere til en hård sæson er bare for lidt - specielt når den ene kun har haft en halv sæson på højeste plan (og i øvrigt ikke har været alt for flittig på scoringsfronten i de seneste, vigtige kampe).
MJ er (heldigvis) ikke et emne i AaB. En pengegrisk klubforædder kan godt undvære her. Desuden har Esbjerg en længere kontrakt på ham
Klubforrædder? Forklar. Mig bekendt blev han solgt til udlandet, hvilket må siges at være ok, da det er de fleste danskeres drøm.

Jeg hader at skulle hive dette eksempel frem, men Risgaard smuttede vel også, da hans kontrakttilbud ikke levede op til, hvad han selv mente, han var værd?
Nu er det måske også det pengegriske jeg ser som det mest problematiske i hans relation til AaB, men at han så har skiftet til andre klubber senere i karrieren hjælper ikke på hans forhold til os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 9. maj 2014, 18:02

Trickster skrev:
Mogens skrev:
Forza skrev:
Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).

Jeg håber, at man meget snart kigger på en forlængelse af Kusks kontrakt - en betragtelig lønstigning minus klausul. Med den formnedgang han har haft samt udsigt til CL-(kval)bold næste år, kan det da ikke udelukkes, at han kan se fornuften i en forlængelse samtidig med, at AaB kan få lidt mønt for ham. Han skal jo nok komme afsted - det er vist sjældent, at klubben har stået i vejen for spillere, der gerne vil væk.

Patrick på Kusks plads tror jeg ikke helt på - Kusk kan for meget med bolden og vi vil i mine øjne komme til at mangle udfordringer fra den plads. Jeg hælder stadig lidt til Mensah fra fodsportsforeningen kunne være et spændende (og formentlig forholdsvis billigt) køb. Derudover skal vi have en back-up for en af DK´s venstre backs - han rager en del kort til sig, og da hans substitut (Due) formentlig er passé mangler der en i tilfælde af skader/karantæner. Hvis denne nye mand samtidig kan spille centralt vil det være fint. Michael Jacobsen (omend han er for dyr)?

Derudover mangler vi en ny angriber, medmindre vi tror så meget på Jønssons skadesfrekvens bliver markant forbedret og køber ham fri. To angribere til en hård sæson er bare for lidt - specielt når den ene kun har haft en halv sæson på højeste plan (og i øvrigt ikke har været alt for flittig på scoringsfronten i de seneste, vigtige kampe).
MJ er (heldigvis) ikke et emne i AaB. En pengegrisk klubforædder kan godt undvære her. Desuden har Esbjerg en længere kontrakt på ham
Klubforrædder? Forklar. Mig bekendt blev han solgt til udlandet, hvilket må siges at være ok, da det er de fleste danskeres drøm.

Jeg hader at skulle hive dette eksempel frem, men Risgaard smuttede vel også, da hans kontrakttilbud ikke levede op til, hvad han selv mente, han var værd?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 826309.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Fair nok - det var gået min næse forbi. Ski´ mæ´ ham. Han kan passende bruge de penge på aktier...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. maj 2014, 12:20

Joe Garner! Så i målet? Det er nok for mig, Gaarde, kom så!

Så god med hovedet med så lidt højde og et godt spark. Lækkert!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 11. maj 2014, 19:56

AGF er ude = hent Danni Olsen... Klassespiller!!!!!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 11. maj 2014, 20:04

Tyskeren skrev:AGF er ude = hent Danni Olsen... Klassespiller!!!!!
Kunne forstille mig at han tager til Herning igen, såfremt de får 2. pladsen og CL-bold.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 11. maj 2014, 20:20

Tyskeren skrev:AGF er ude = hent Danni Olsen... Klassespiller!!!!!
Ku være et rigtig godt bud hvis Kusk ryger :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. maj 2014, 20:48

Loentung spiller, uden AaB-hjerte. Tilmed bliver han 29 snart, og for en spiller der lever af sin hurtighed er det lige paa graensen. Jeg ved sgu heller ikke om jeg er stor fan af at han naermest siger han fortryder sig AGF-skifte efter deres nederlag. Hvis vores maalsaetning er top 6 (som jeg mener den boer vaere), saa er han overfleodig (til prisen).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 11. maj 2014, 20:52

MHJ skrev:Loentung spiller, uden AaB-hjerte. Tilmed bliver han 29 snart, og for en spiller der lever af sin hurtighed er det lige paa graensen. Jeg ved sgu heller ikke om jeg er stor fan af at han naermest siger han fortryder sig AGF-skifte efter deres nederlag. Hvis vores maalsaetning er top 6 (som jeg mener den boer vaere), saa er han overfleodig (til prisen).
Han har dælme været god i denne sæson, både for FCM og et af de få offensive lyspunkter hos AGF.

Manden bliver spurgt om han heller ville ha været blevet hos FCM, og svarer bare hvad alle ville ha sagt/tænkt i samme situation, mon ik det er federe at blive nr 2 end at rykke ned ??
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 12. maj 2014, 08:49

Mr. Larsen skrev:
MHJ skrev:Loentung spiller, uden AaB-hjerte. Tilmed bliver han 29 snart, og for en spiller der lever af sin hurtighed er det lige paa graensen. Jeg ved sgu heller ikke om jeg er stor fan af at han naermest siger han fortryder sig AGF-skifte efter deres nederlag. Hvis vores maalsaetning er top 6 (som jeg mener den boer vaere), saa er han overfleodig (til prisen).
Han har dælme været god i denne sæson, både for FCM og et af de få offensive lyspunkter hos AGF.

Manden bliver spurgt om han heller ville ha været blevet hos FCM, og svarer bare hvad alle ville ha sagt/tænkt i samme situation, mon ik det er federe at blive nr 2 end at rykke ned ??
Helt enig!!

Fedt at Thomsen har så stort et AaB hjerte at han vælger og blive - havde ellers set ham smutte før Kusk:

http://www.bold.dk/nyt/Mesterskab-holder-Thomsen-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. maj 2014, 09:01

Tyskeren skrev:
Mr. Larsen skrev:

Helt enig!!

Fedt at Thomsen har så stort et AaB hjerte at han vælger og blive - havde ellers set ham smutte før Kusk:

http://www.bold.dk/nyt/Mesterskab-holder-Thomsen-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Fantastisk nyhed!

Kan så toppe den med en tilsvarende fra Kusk:

http://nordjyske.dk/nyheder/kusk-regner ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 12. maj 2014, 09:46

Lasse Nielsen har haft et forfærdeligt halvår. Synd, men forstod heller ikke beslutningen i sin tid.

NEC rykkede ned - og sammen med Lasse er nu også Rieks og Conboy på klubjagt. Førstnævnte kunne være interessant for AaB. God teknik, hurtig og udfordrende. Kan gøre sig både på kanten og som 10'er. Det ville i min optik være en god signing, men mon ikke Esbjerg er interesseret i deres gamle profil.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 12. maj 2014, 11:31

Reyad skrev:Lasse Nielsen har haft et forfærdeligt halvår. Synd, men forstod heller ikke beslutningen i sin tid.

NEC rykkede ned - og sammen med Lasse er nu også Rieks og Conboy på klubjagt. Førstnævnte kunne være interessant for AaB. God teknik, hurtig og udfordrende. Kan gøre sig både på kanten og som 10'er. Det ville i min optik være en god signing, men mon ikke Esbjerg er interesseret i deres gamle profil.
Jeg syntes sidst nævnte virker mest interessant/mulig.
Ahlmann er en af vores hotteste spillere pt. og mon ikke der kommer nogle bud efter den danske Evra. Skulle han ryge, så kunne Conboy være en mulig afløser, med Blaabjerg (Er han ikke mest back?), som indhopper hist og pist.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 12. maj 2014, 11:35

Forza skrev:
Tyskeren skrev:
Mr. Larsen skrev:

Helt enig!!

Fantastisk nyhed!

Kan så toppe den med en tilsvarende fra Kusk:

http://nordjyske.dk/nyheder/kusk-regner ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvornår er det vi skal spille CL kval? Hvis vi nu ryger ud hurtigt, så kan han jo muligvis nå at ryge afsted.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. maj 2014, 11:37

Også positive meldinger omkring Jönsson

http://www.bt.dk/fodbold/godt-nyt-til-g ... live-i-AaB
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 12. maj 2014, 11:49

Ham der Emil skrev:
Hvornår er det vi skal spille CL kval? Hvis vi nu ryger ud hurtigt, så kan han jo muligvis nå at ryge afsted.
Vi kan tidligst være ude af champions league kvalifikationen 5. august og helt ude af europæisk fodbold 26. august.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... r2014.html

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 12. maj 2014, 12:23

Reyad skrev:Lasse Nielsen har haft et forfærdeligt halvår. Synd, men forstod heller ikke beslutningen i sin tid.

Helt enig mht. Rieks. Mon ikke en dansk mesterskabsklub kunne være interessant for ham? Der er allerede danske klubber på jagt efter ham. Men han er vel kun relevant hvis Kusk, Thomsen eller Jönsson smutter? Men han er jo super alsidig og kan spille de 4 forreste pladser.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2014, 12:51

Jeg kommer ikke til at få større transferønsker de næste 10 år, end at vi kan holde på det nuværende hold i mindst en halvsæson mere. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget stærkere de her unge knægte tilsammen vil være om et år, med den brat, og støt, stigende formkurve vi har set de sidste to sæsoner.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. maj 2014, 13:15

[quote="Tyskeren"]
Reyad skrev:Lasse Nielsen har haft et forfærdeligt halvår. Synd, men forstod heller ikke beslutningen i sin tid.NEC rykkede ned - og sammen med Lasse er nu også Rieks og Conboy på klubjagt. Førstnævnte kunne være interessant for AaB. God teknik, hurtig og udfordrende. Kan gøre sig både på kanten og som 10'er. Det ville i min optik være en god signing, men mon ikke Esbjerg er interesseret i deres gamle profil.
Helt enig mht. Rieks. Mon ikke en dansk mesterskabsklub kunne være interessant for ham? Der er allerede danske klubber på jagt efter ham. Men han er vel kun relevant hvis Kusk, Thomsen eller Jönsson smutter? Men han er jo super alsidig og kan spille de 4 forreste pladser.[/quote]

Har heller aldrig haft forståelse for Lasses skifte. Han har jo tidligere nævnt at han ingen klausul har ift. hvis de rykkede ned, så han er ikke en mulighed for os længere og han bliver sandsynligvis i det hollandske, omend det bliver i deres 1. div.

- En skam at han spiller sine talenter der.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. maj 2014, 14:21

Min vådeste drøm og hedeste fantasi hedder at både Helenius og Lucas er trætte af reserve bold og bænkeplads, men gerne vil hjem og spille superliga bold og måske hvis vi er heldige lidt europa bold.

luk øjnene og forestil jer

Kusk-Ris-Würtz-Thomsen
Lucas
Helenius

Fårk de ville køre rundt med selv beton Ove´s FCV.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. maj 2014, 14:23

Problemet ville dog være at man så er nødt til at smide en spiller som Spalvis af. Og det synes jeg er et forkert signal at sende til de unge drenge der selv håber på det store gennembrud i AaB trøjen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst