Økonomisk stabilitet...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomisk stabilitet...

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jul 2014, 00:18

AllanPedersen skrev:Så lad os snakke om hvad jeg må bruge

Må jeg så brugte AaBs egne tidligere emissioner?.. dem hvor AaB henter over 40 millioner ind fra nuværende aktionærer? (inden det rammer markedet) ?

Hvad med det faktum at langt de fleste aktionærer der sidder i forvejen i AaB, har købt deres aktier for alt mellem 20 og 100kr.. og har vist tydeligt de gerne vil ud
Det så man da vi vandt DM... den første time var aktien høj.. efterfølgende faldt den helt ned til hvor den plejer at være.. fordi alle ville sælge og ikke nok ville købe.

Må jeg bruge det faktum at små aktionærene som det jo er (ikke investor gruppen) skal mere end fordoble vores egenkapital før aktierne er afhændet.

Hvilke argumenter synes du ville være ok at bruge?.. er der bare et af dem der er lidt ok?

UPDATE: Lad os droppe det, for jeg kunne komme med alle de argumenter der var i verden..
Jeg kunne sige 'ingen klub i dansk fodbold har nogensinde hentet så mange penge sat overfor deres egenkapital' og du ville sige
'ja ja, men de var ikke dobbelt mestrer'
Lige så stædig som jeg kan være er du x2
Du er ikke kommet med et eneste argument, udover dine egne gisninger. Du bygger hele din hidsige fremfærd på at du TROR aktiekursen ikke er højere end den pris nuværende ationærer skal betale, når nye kunder får lov til at købe. Det kan ingen vide om den vil være, men du forventer vel ikke at aktien falder drastisk midt under en aktieemission, hvor der er garanteret en indtægt på 30 mio., på et tidspunkt hvor alt ser mere lovende ud for AaB end det har gjort i det sidste årti?

Hvorfor skal investorgruppen iøvrigt ikke kunne sidestilles med andre aktionærer i din verden? Så vidt jeg husker, er de tilsammen allerede de største aktionærer i klubben, efter at have købt adskillige storaktonærer ud...

Men du har ret, det er en sammensværgelse for at snyde dig, det kan simpelthen ikke være andet.

Kunne man forestille sig du i det mindste ventede med dine udbrud, til du rent faktisk ved om der er noget at kritisere?

Hvorfor er det egentlig at du ikke skriver til AaB og fortæller dem du er blevet snydt og narret? Det forstår jeg ikke helt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 6. aug 2014, 22:32

Opjustering is coming up!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. aug 2014, 22:43

Fuck det, jeg indløser mine 17 aktieoptioner. Pensionen er sikret :aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 7. aug 2014, 12:57

2014 er blevet et HISTORISK år for AaB...

Bedste resultater EVER
Økonomien reddet og driften tilsyneladende under kontrol
Overskuddet i klubben er stort - Lande faktisk PÅ bunden af kisten og ikke bare fiser igennem i et sort hul
Gruppespil i Europa - spændende hvilken hylde det så er på

Håber der bliver inviteret lidt i bandereklamerne. Pinligt at se på at de virker af h..... til

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. aug 2014, 14:30

I disse så lykkelige tider fik jeg en sær trang til at kaste mig over denne tråds søster-tråd om økonomisk krise:

viewtopic.php?f=1&t=14790" onclick="window.open(this.href);return false;

Den kan anbefales at læse nu - som en påmindelse om, hvor langt AaB har flyttet sig på kort tid, og som et udtryk for hvor pessimistisk mange så på situationen for mindre end tre år siden. Inspireret af NIN's (?) opsamling af citater fra sidste sæson er her et udpluk fra tiden omkring depressionen i januar-februar 2012:

"Intet kan overraske længere... Godnat AaB." (Hanga)

"Hvis ikke der kommer en rigmand og hjælper er jeg overbevist om at AaB går i betalingsstansning inden for 2 år.." (SGLoco)

"Jeg har altid været i mod "rigmandsmodellen" i fodboldklubber...men som sagerne står nu, ja så er det et spørgsmål om at der kommer én stærk og svinerig person ind over AaB A/S, afnoterer selskabet og derefter kører klubben på hans nåde og pengepung ELLER en tur i Danmarksserien ved udgangen af 2013 eller deromkring..." (astonvilla)

"Mit personlige gæt er, at medmindre Henning kommer i bestyrelsen sammen med en cigarkasse, er ballet forbi inden for et års tid. Men man kan jo heldigvis gætte forkert!!" (seamann)

"AaB er helt helt ude tovene...det fremgår med al ønskelig tydelighed nu. Vores fremtid er meget meget usikker." (Peter A)

"Man ønsker sig næsten, at moderklubben ville rejse kapital og overtage alle fodboldaktiver fra AaB A/S og man lod selskabet AaB A/S gå konkurs." (thomasjn)

"Tror vi skal være mere end glade hvis der er noget der hedder AaB Superligafodbold i 2013." (okay)

"Drej nøglen om og start forfra i de lavere divisioner. Jeg har forberedt mig psykisk gennem flere år nu og er klar til at tage turen. Gider ikke det her mere. Lad os afslutte det nu og kæmpe os op fra bunden igen. Vi er alligevel færdige. Ingen tør vel tro på at AaB om et år har et hold der kan klare sig i superligaen? Vi har allerede nu et hold der er til 1. Division og inter tyder på at det ændrer sig. Det er slut." (Køllen I Møllen)

Jeg påstår i øvrigt ikke, at de dystre analyser dengang var uden grund. Jeg havde selv frygten for en snarlig konkurs. Men heldigvis viste den sig at være forkert. Og så er der i øvrigt grund til at kippe med flaget for en skarpsindig københavner:

"Slap nu af, dramaqueens, selvfølgelig går klubben ikke konkurs." (Poker One Kenobi)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. aug 2014, 16:38

Okay, 1-0 til Poker :)

Men fuck hvor er tingene godt nok, på kort tid, vendt totalt på hovedet!
Det er et vanvittigt comeback vi har fået.
Janteloven eksisterer IKKE!

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 8. aug 2014, 20:03

Køllen I Møllen skrev:Okay, 1-0 til Poker :)

Kort tid er del vel ikke... Det var vel taget 3-4 år at rydde helt op...
Da klubben så ENDELIG fik fjernet de sidste og taget et stort skrald inkl. FP sagen, så skal jeg da lige love for at ALT bare falder sammen med hensyn til indtjening af penge og få fyldt kisten op igen.
The Double
aktie emmition
Europæisk gruppespil

FANTASTISK...

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 8. aug 2014, 20:39

hje1980 skrev:Håber der bliver inviteret lidt i bandereklamerne. Pinligt at se på at de virker af h..... til
hvilket kan forklares med at AaB (af uransaglige årsager) ikke - i modsætning til alle andre klubber i verden sætter deres bander ind om vinteren, hvorfor de selvfølgelig heller ikke holder særlig lang tid.
lynge er gud!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 8. aug 2014, 22:17

hje1980 skrev:
Køllen I Møllen skrev:Okay, 1-0 til Poker :)

Kort tid er del vel ikke... Det var vel taget 3-4 år at rydde helt op...
Da klubben så ENDELIG fik fjernet de sidste og taget et stort skrald inkl. FP sagen, så skal jeg da lige love for at ALT bare falder sammen med hensyn til indtjening af penge og få fyldt kisten op igen.
The Double
aktie emmition
Europæisk gruppespil

FANTASTISK...
Jeg lavede en fejl i mit første indlæg og skrev 2011. Citaterne var faktisk fra 2012, så det er vel stadig kort tid siden, at mange herinde forventede afgrunden nær? Men ja, enig: ALT er jo simpelthen gået vores vej i de seneste måneder. Fantastisk, at det kan lade sig gøre at vende en så negativ udvikling til noget så positivt, og det kommer nok til at vare et stykke tid, før der igen bliver dømt snarlig dommedag på debatside.dk.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 9. aug 2014, 11:22

Jamen, i realiteten har vi kørt på økonomisk smalkost indtil lige præcis nu og med latent konkursfare, indtil feriepengesagen endeligt blev afviklet i foråret. Det er først i 2014, at der kom lys for enden af tunnelen med planerne om kapitaludvidelse.

Vi skal bare tilbage til februar i år, før de nuværende begivenheder havde fremstået som den rene science fiction. AaBs økonomiske problemer har jo været kendt længe før, men i hvert fald fra 2010 og frem til altså lige præcis nu har situationen været katastrofal. Det er godt nok lang tid.

hje1980
Allstar
Allstar

Indlæg af hje1980 » 3. sep 2014, 16:22

http://nordjyske.dk/sport/forventninger ... 56/15/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes faktisk dette er meget positivt selvom en forstærkning af truppen kunne være fedt.

Men håber virkelig ledelsen vil bruge pengene på at investere i de redskaber der skal til for at øge omsætningen på den lange bane, så vi den vej kan øge vores spillerbudget.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. sep 2014, 17:36

sulakvelidze skrev:og det kommer nok til at vare et stykke tid, før der igen bliver dømt snarlig dommedag på debatside.dk.
Bare vent

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 7. sep 2014, 15:38

AllanPedersen skrev:Der er udstedt 251millioner aktier!!!! Det er ikke forventning det er en drøm..
Come again?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 7. sep 2014, 19:57

hje1980 skrev:http://nordjyske.dk/sport/forventninger ... 56/15/1547

Synes faktisk dette er meget positivt selvom en forstærkning af truppen kunne være fedt.

Men håber virkelig ledelsen vil bruge pengene på at investere i de redskaber der skal til for at øge omsætningen på den lange bane, så vi den vej kan øge vores spillerbudget.
Herligt med en sportschef der toner rent flag med realisme, ikke nogen store armbevægelser men klassisk nordjysk. Vi er et midthold, vi vil agere som et midterhold og forventer at forblive midterhold. Så ved vi fandme hvor vi står.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. sep 2014, 12:13

Så er der en lille sum på vej fra UEFA til AaB for sidste sæson, men også snart for denne.

http://www.bold.dk/nyt/ffp-boeder-forde ... -klubberne" onclick="window.open(this.href);return false;

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. sep 2014, 13:38

Maglau skrev:
hje1980 skrev:http://nordjyske.dk/sport/forventninger ... 56/15/1547

Herligt med en sportschef der toner rent flag med realisme, ikke nogen store armbevægelser men klassisk nordjysk. Vi er et midthold, vi vil agere som et midterhold og forventer at forblive midterhold. Så ved vi fandme hvor vi står.
Det lyder som opskriften på meget lave entre-, sponsor-, og TV-indtægter mange år frem i tiden... -

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. sep 2014, 13:39

Freddie skrev:Så er der en lille sum på vej fra UEFA til AaB for sidste sæson, men også snart for denne.

http://www.bold.dk/nyt/ffp-boeder-forde ... -klubberne" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, der er vel tale om penge, ingen havde forventet. Det må dog være i småtingsafdelingen. Får klubben også denne ekstragevinst i år?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. sep 2014, 14:31

Hovedet skrev:
Freddie skrev:Så er der en lille sum på vej fra UEFA til AaB for sidste sæson, men også snart for denne.

Ja, der er vel tale om penge, ingen havde forventet. Det må dog være i småtingsafdelingen. Får klubben også denne ekstragevinst i år?
Iflg. BT bliver der 2 mDKK til AaB bare i år.

http://www.bt.dk/fodbold/storklubbers-r ... AaB-og-fck" onclick="window.open(this.href);return false;

Granted, BT er ikke verdens førende sandhedsvidne - men såfremt der er sandt er det da rart med et par ekstra mill.
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. sep 2014, 16:04

astonvilla skrev:
Hovedet skrev:

http://www.bt.dk/fodbold/storklubbers-r ... AaB-og-fck" onclick="window.open(this.href);return false;

Granted, BT er ikke verdens førende sandhedsvidne - men såfremt der er sandt er det da rart med et par ekstra mill.
Det lyder nu egentlig temmelig objektivt. Jamen, et par millioner for ingenting er da aldrig at foragte :-)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 10. sep 2014, 16:13

astonvilla skrev:
Hovedet skrev:

BT og EB er vel førende sportsblade?

Jeg læser ikke længere EB fordi jeg pludselig fik nok af deres type journalistik, åbenbart er jeg ikke den eneste da BT åbenbart har overhalet dem digitalt, muligvis også i oplag, selvom jeg går udfra begge aviser styrtdykker.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar