U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 17. mar 2016, 15:52

FlæskeFrank skrev: Nu er det tilladt, at du ikke ser det store i Thrane. Jeg er enig i, at han kan virke febrilsk/overivrig og derfor kan man godt være tvivlende overfor slutproduktet. Men fysisk, teknisk og taktisk er han vel ikke ringere end Bassogog, Bruhn eller et kommende talent. De to andre navne har også nogle udfordringer, som skal løses eller kan vi ligeså godt lade dem få fripas.

Men som jeg skriver har man i Thrane en målfarlig midtbanespiller(det ses bl.a. på reserveholdskampene) og det er der altså ikke ret mange klubber, som ikke er interesseret i. Problemet med vores egen enøjede spiller eller Rasmus Falk er jo netop, at de tidligere har været enormt ineffektive foran mål og derfor ikke solgt for mange millioner.

Jeg tror ikke, at Thrane havner i HIK igen, hvis vi ikke forlænger med ham. Han bliver samlet op af en noget større klub for potentialet er der, men kan det forløses er spørgsmålet.
Nu har Bassogog kun været her lidt over et halvt år. Thrane har været her to år til sommer.
Thrane har netop fysikken imod sig som kantspiller - han er atypisk tung og høj af en kantspiller at være, og teknisk kompenserer han ikke rigtigt for det.
Bassogog har overhalet en række andre spillere - han har taget store skridt tættere på start-11'eren, og har lidt x-factor. Det modsatte kan man sige om Thrane, der netop er blevet overhalet af førnævnte, og sågar er blevet brugt som back flere gange på reserveholdet.
Det her handler om førsteholdskvalitet til AaB, ikke om at kunne garne fra tid til anden i reserveholdskampe. Med al respekt kræver det altså noget andet at spille i Superligaen, end når man møder et AGF-hold med 8 U19-spillere i start-elleveren.

Jeg synes folk herinde overvurderer ham. På mig virker han som en lidt kluntet wing-type, der både i tanke og handling virker hæmmet af hans størrelse. Jeg tvivler på at AaB forlænger med ham, da han ikke er i nærheden af at ligne de kantspillere der normalt får succes i vores spilsystem.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 18. mar 2016, 08:54

Man kan også stille sig spørgsmålet om det giver nogen mening at hente Thellufsen op, hvis vi har så mange kanter, at han ikke engang kan få spilletid på reserveholdet.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 18. mar 2016, 09:51

Ifht. Thrane kunne jeg egentlig godt tænke mig man prøvede ham som central midt i Risgårds rolle. Han har fysikken til at spille derinde, hvilket hveren kan siges om Abildgaard eller Kakeeto. Jeg tror faktisk der kunne ligge en succesfuld omskoling og vente med Thrane. Det er jo også før set, at gode spillere fra lavere niveau spillede en mere offensiv plads på deres gamle hold end den de fik på det nye. Det kunne jeg godt se med Thrane som sikkert var en god kant for HIK, men at hans fremtid i Superligaen ligger et andet sted fordi han ikke er hurtig nok. Tilmed ville vi jo få en central midt der også kan lidt med bolden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. mar 2016, 10:01

Thrane skal ned og spille divisionsbold og lægge på sit niveau der. Han har potentiale men mangler fast spilletid i betydningsfulde kampe for at udvikle sig. Han har ikke niveauet til at spille regelmæssigt på vores bedste mandskab, og selvom niveauet i reserveholdsturneringen er pænt, så tror jeg han vil få mere ud at spille 1 division, hvor der trods alt er mere på spil.

Vi har ikke plads i truppen til ham, hvis vi også skal finde plads til 6 nye talenter til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. mar 2016, 11:31

Jeg har det lidt på samme måde som da vi slap Wichmann, Taz, DC, Ronnie, Christian Christiansen, Farmer eller Kasper Jensen. Det er ærgerligt at sige farvel til en ung spiller som et eller andet sted har et potentiale, som han måske kan forløse i en konkurrerende klub. Men i sidste ende må vi også erkende at Thrane næppe bliver førsteholdsspiller hos os.

De talenter, vi skal bygge videre på, skal virkelig være cremen. De skal ikke bare være "gode nok". Og Thrane har ikke vist noget, vi ikke ser hos rigtig mange andre spillere.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 13. apr 2016, 13:26

Hvem er de seks-syv knægte, som forventes at blive rykket permanent op i førsteholdstruppen til sommer? Og - hvis der nu lige er nogen, der har overskud til det... - er der nogen som kan knytte et par ord til dem?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 13. apr 2016, 14:22

Kenneth K skrev:Hvem er de seks-syv knægte, som forventes at blive rykket permanent op i førsteholdstruppen til sommer? Og - hvis der nu lige er nogen, der har overskud til det... - er der nogen som kan knytte et par ord til dem?
Fra transfer-forumet:
Sanchez94 skrev:De 6 spillere jeg har hørt er følgende
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Rasmus Thellufsen
Magnus Christensen
Moses Opondo
Sebastian Andersen

Yderligere skulle der være 2 boblere i form af Laus Nielsen og Joakim Mæhle

Marco Ramkilde, kommer ikke i år, han er 1 års. u 19 spiller, så han har helt sikkert et år mere på ungdomsniveau.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 13. apr 2016, 15:08

Tak. :-)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 13. apr 2016, 16:53

Ned på højre back med ham.
Et Hjerte - En Klub

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af emil_kj » 14. apr 2016, 12:19

Der kommer 7 mand op i førsteholdstruppen. Er der nogen, der ved hvordan det fungerer med kontrakt, løn osv? Får de alle en individuel fuldtidskontrakt på det antal år man aftaler eller er der en fast "min første seniorkontrakt" som de alle 7 får stukket i hånd?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. apr 2016, 15:36

emil_kj skrev:Der kommer 7 mand op i førsteholdstruppen. Er der nogen, der ved hvordan det fungerer med kontrakt, løn osv? Får de alle en individuel fuldtidskontrakt på det antal år man aftaler eller er der en fast "min første seniorkontrakt" som de alle 7 får stukket i hånd?
De vil få samme standardkontrakt medmindre der er behov for andet. Og lønnen vil nok ligge tæt på gulvet i overenskomsten - igen medmindre der er behov for andet.

De fleste fodboldklubber arbejder med løntrin ligesom alle andre arbejdspladser - dog selvfølgelig med plads til forhandling og individuelle hensyn.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. apr 2016, 21:29

U17-anfører Wessam Abou Ali deler gerne ud af smagsprøver på sit enorme tekniske repertoire. I denne omgang var det Randers-spillerne, der fik lov at smage.
Om de nogensinde genvinder selvtilliden vides ikke.

Stik mig en Thor!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. apr 2016, 21:47

Haha. "Ej, nu stopper det".
God video dog. Han er også lige blevet udtaget til bruttotruppen til det forestående U17 em. Jeg følger spændt med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 16. apr 2016, 22:04

Nogen der var ude og se U17 og U19 mod Vejle idag? Kan se U17 vandt 3-0 og U19 hele 5-0.
Wessam Abou Ali kan sgu nogle tricks! Milad Samim som spiller venstre back er også udtaget til u17 em bruttotruppen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. apr 2016, 22:28

Martino skrev:Nogen der var ude og se U17 og U19 mod Vejle idag? Kan se U17 vandt 3-0 og U19 hele 5-0.
Wessam Abou Ali kan sgu nogle tricks! Milad Samim som spiller venstre back er også udtaget til u17 em bruttotruppen.
Vejle har endnu ikke lagt information omkring u17-kampen op, men de er generelt gode til at strikke artikler om u-holdene sammen.

Referat af u19-sejren: http://www.vejle-boldklub.dk/index.php? ... ewsId=8406
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 16. apr 2016, 22:36

Erasmus Montanus skrev:
Martino skrev:Nogen der var ude og se U17 og U19 mod Vejle idag? Kan se U17 vandt 3-0 og U19 hele 5-0.
Vejle har endnu ikke lagt information omkring u17-kampen op, men de er generelt gode til at strikke artikler om u-holdene sammen.

Referat af u19-sejren: http://www.vejle-boldklub.dk/index.php? ... ewsId=8406
Super. Der lå også et fint referat af U19 kampen på aab1885 siden. Kan se Thellufsen blev skadet. Forhåbentlig ikke noget slemt.
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 6. maj 2016, 23:18

Wessam Abou Ali kom ind i anden halvleg i Danmarks første kamp ved U17 EM. Det danske hold spillede 0-0 mod et på papiret stærkt fransk hold. Danmark havde chancer til sejren, og har flere dygtige spillere blandt andet Jens Odgaard fra Lyngby, Johan Wind fra FCK og Niclas Strunck fra FCN. Det danske hold er ikke uden muligheder mod de to andre i gruppen - Sverige og England. Håber Wessam får flere chancer, for han kan sgu meget med bolden.
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 12. jun 2016, 16:43

Stærkt. Det må formodes, at vores andre store talenter er på lignende ungdomskontrakter.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Besvar