Nu har Bassogog kun været her lidt over et halvt år. Thrane har været her to år til sommer.FlæskeFrank skrev: Nu er det tilladt, at du ikke ser det store i Thrane. Jeg er enig i, at han kan virke febrilsk/overivrig og derfor kan man godt være tvivlende overfor slutproduktet. Men fysisk, teknisk og taktisk er han vel ikke ringere end Bassogog, Bruhn eller et kommende talent. De to andre navne har også nogle udfordringer, som skal løses eller kan vi ligeså godt lade dem få fripas.
Men som jeg skriver har man i Thrane en målfarlig midtbanespiller(det ses bl.a. på reserveholdskampene) og det er der altså ikke ret mange klubber, som ikke er interesseret i. Problemet med vores egen enøjede spiller eller Rasmus Falk er jo netop, at de tidligere har været enormt ineffektive foran mål og derfor ikke solgt for mange millioner.
Jeg tror ikke, at Thrane havner i HIK igen, hvis vi ikke forlænger med ham. Han bliver samlet op af en noget større klub for potentialet er der, men kan det forløses er spørgsmålet.
Thrane har netop fysikken imod sig som kantspiller - han er atypisk tung og høj af en kantspiller at være, og teknisk kompenserer han ikke rigtigt for det.
Bassogog har overhalet en række andre spillere - han har taget store skridt tættere på start-11'eren, og har lidt x-factor. Det modsatte kan man sige om Thrane, der netop er blevet overhalet af førnævnte, og sågar er blevet brugt som back flere gange på reserveholdet.
Det her handler om førsteholdskvalitet til AaB, ikke om at kunne garne fra tid til anden i reserveholdskampe. Med al respekt kræver det altså noget andet at spille i Superligaen, end når man møder et AGF-hold med 8 U19-spillere i start-elleveren.
Jeg synes folk herinde overvurderer ham. På mig virker han som en lidt kluntet wing-type, der både i tanke og handling virker hæmmet af hans størrelse. Jeg tvivler på at AaB forlænger med ham, da han ikke er i nærheden af at ligne de kantspillere der normalt får succes i vores spilsystem.