I flere af de artikler EB har lavet om løn i superligaen, kan jeg huske at de anførte hele den daværende koncerns lønbudget som værende AaB fodbolds lønbudget. Jeg synes godt nok man skal være påpasselig med at se sådanne artikler som sandhedsvidner, især fordi mange af dem bare er clickbait gemt bag Brøndby/FCK overskrifter. Jeg aner ikke om de har ret, der er mulighed for at de har, men bestemt også det modsatte, og det vil komme meget bag på mig hvis mange af tallene er meget andet end, mere eller mindre kvalificerede, gæt. Det er under alle omstændigheder ikke noget jeg mener er så troværdigt, at man bør bygge hele sin holdning til en spillers værdi for klubben på det.Gamen skrev:Både EB og BT har angivet en løn til Jönsson der ligger i omegnen 1,5-2 mio. kr.seamann skrev: Endnu et af dine udokumenterede (løn, som du ikke kender) indlæg om Jønsson. Har han tisset på din sukkermad, eller er du bare generelt unuanceret og perfid?
Jeg kan ikke se hvorfor de skulle være fuldstændigt galt afmarcheret. Men det er selvfølgelig behændigt at gemme sig bag, at medier ikke kan have ret. Du vil sikkert påstå at han går til 500.000, en Opel Insignia og gratis pizza fra Elikas.
Taget i betragtning af at Superligaen er lønførende liga i Skandinavien, og man via både svenske og norske skattelister kan se hvad hjemvendte skandinaviske profiler går til, så er det meget sandsynligt at det er hans egentlige løn. Du må så selv vurdere om du synes han er 1/14 af vores samlede lønbudget værd. Han får mere end den bedst lønnede spiller i Allsvenskan.
For din skyld - selv hvis vi siger han er i den lave ende (1,5 mio.) så er det en voldsom løn i en klub hvis samlede lønbudget (også vurderet ud fra tallene i regnskabet) er det 4. laveste i ligaen.
Jeg synes personligt ikke der er en hel masse logik i, at man skulle bruge noget der vel ligner 8-10% af det daværende samlede lønbudget på en spiller som vel ikke engang var skadesfri da man signede ham. Men jeg aner ikke om jeg har ret... det aner jeg heller ikke om du har. Forskellen er bare at du ophøjer det til sandhed, fordi det passer ind i din agenda. Hvis man tager udgangspunkt i de andre argumenter du nævner, så må Ene og Helenius vel få nogenlunde samme løn... der ender godt nok med ikke at være ret meget tilbage til resten, når vi ved at spillere som KEP og Würtz også er blandt de lønførende.
Jeg undrer mig da sådan set også over at det er den eneste spiller i klubben, som du føler det er nødvendigt konsekvent at vurdere i forhold til den påståede lønudgift. Endelig er der vel overhovedet ingen der siger at en eventuel ny kontrakt til Jönsson nødvendigvis vil ligge i samme niveau som den nuværende, alene af den grund at han nu er et par år ældre, og i den periode ikke har vist det niveau alle havde håbet. Jönsson er næppe så eftertragtet en vare som da han blev hentet i første omgang, og der er vel næppe nogen tvivl om at han vil komme til at skulle æde en nedgang fra den nuværende løn, hvad end den så er, i en ny kontrakt.