AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2016, 17:16

9000AA skrev:
Jakobsen skrev:
9000AA skrev:
doukas skrev:
Jakobsen skrev:
seamann skrev:
Hvorfor ikke?
Med den exit? Er med på unge spillere laver fejl, men det han diskede op med det sidste halve år var direkte fejt i en situation, hvor vi var mesterskabsoutsidere. At det blev den røvsyge 5. plads er selvfølgelig langt fra kun Spalvis's skyld, men at svigte sit holdet på den måde er utilgiveligt.
Enig. Kællinge-attituden med at spare på kræfterne for at undgå at blive skadet er simpelthen utilgivelig (bogført som "manglende" motivation). Og så i en halvsæson, hvor vi lå supergodt til i tabellen. Jesus.....
Ligesom jeg vil kaste op i lår-fede stråler, og klippe mit sæsonkort hvis kusk skulle komme tilbage. Føj for satan for en tanke.
Kan ikke se hvorfor vi skulle signe Kusk lige nu. Der er bare andre pladser og kompetencer der mangler mere på vores hold, men jeg kan ikke se hvorfor Kusk ikke kunne komme tilbage. Han har trods alt ikke været illoyal overfor AaB ligesom han ikke har været en dårlig holdkammerat. Selvfølgelig skal der være en "tilgivelse" i byen af at tage til FCK, men jeg ser det som en noget mindre forbrydelse end Spalvis's. Kusk har ikke været fraværende i et halvt år og han er ikke skiftet direkte.
Men han udtalte at han kun kunne se sig spille for AaB i Danmark - for derefter at skifte til København et halvt år efter, fordi de ville gi ham masser af dollars. Så fuck ham.
Det mindes jeg ikke han har sagt noget om, men det er muligt jeg husker fejl. Har du evt. et link til saadan en udtalelse? Jeg husker faktisk at bide maerke i at han udelukkede ikke noget paa noget tidspunkt.

Under alle omstaendigheder saa fuck ham. Han skiftede til FCK, og han gik ikke engang i forhandling med AaB selvom vi viste interesse. Vi blev valgt fra. Saa kan man selvfoelgelig vaere voksen og forstaaende omkring den slags, for det er jo bare et arbjede, og "hvad ville du ikke selv have gjort". Men jeg forbeholder mig alligevel retten til at vaere komplet irrationel naar det gaelder det allerede irrationelle projekt det er at vaere fan af noget saa aandsvagt som et fodboldhold.

Fuck ham, den grimme dreng Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 30. aug 2016, 17:39

Buzz Killington skrev:
9000AA skrev:
Jakobsen skrev:
9000AA skrev:
doukas skrev:
Jakobsen skrev:
Med den exit? Er med på unge spillere laver fejl, men det han diskede op med det sidste halve år var direkte fejt i en situation, hvor vi var mesterskabsoutsidere. At det blev den røvsyge 5. plads er selvfølgelig langt fra kun Spalvis's skyld, men at svigte sit holdet på den måde er utilgiveligt.
Enig. Kællinge-attituden med at spare på kræfterne for at undgå at blive skadet er simpelthen utilgivelig (bogført som "manglende" motivation). Og så i en halvsæson, hvor vi lå supergodt til i tabellen. Jesus.....
Ligesom jeg vil kaste op i lår-fede stråler, og klippe mit sæsonkort hvis kusk skulle komme tilbage. Føj for satan for en tanke.
Kan ikke se hvorfor vi skulle signe Kusk lige nu. Der er bare andre pladser og kompetencer der mangler mere på vores hold, men jeg kan ikke se hvorfor Kusk ikke kunne komme tilbage. Han har trods alt ikke været illoyal overfor AaB ligesom han ikke har været en dårlig holdkammerat. Selvfølgelig skal der være en "tilgivelse" i byen af at tage til FCK, men jeg ser det som en noget mindre forbrydelse end Spalvis's. Kusk har ikke været fraværende i et halvt år og han er ikke skiftet direkte.
Men han udtalte at han kun kunne se sig spille for AaB i Danmark - for derefter at skifte til København et halvt år efter, fordi de ville gi ham masser af dollars. Så fuck ham.
Det mindes jeg ikke han har sagt noget om, men det er muligt jeg husker fejl. Har du evt. et link til saadan en udtalelse? Jeg husker faktisk at bide maerke i at han udelukkede ikke noget paa noget tidspunkt.

Under alle omstaendigheder saa fuck ham. Han skiftede til FCK, og han gik ikke engang i forhandling med AaB selvom vi viste interesse. Vi blev valgt fra. Saa kan man selvfoelgelig vaere voksen og forstaaende omkring den slags, for det er jo bare et arbjede, og "hvad ville du ikke selv have gjort". Men jeg forbeholder mig alligevel retten til at vaere komplet irrationel naar det gaelder det allerede irrationelle projekt det er at vaere fan af noget saa aandsvagt som et fodboldhold.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... wente.aspx

Ikk helt det han udtaler, men alligevel - fuck ham. Han skal bare glemmes.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 30. aug 2016, 21:05

Buzz Killington skrev:
9000AA skrev:
Jakobsen skrev:
9000AA skrev:
doukas skrev:
Jakobsen skrev:
Nej han gik ikke i forhandling med os. Gaarde udtalte at prisen var alt for høj da vi hørte hvad de forlangte for ham. Det skræmte ikke FCK. så der for nappede de ham. Ikke at jeg tror han havde valgt os over FCK. Han har jo også sportslige ambitioner at tage hensyn til, udover de økonomiske.

Hos FCK var han sikker på Europæisk bold hvert år samt min. sølv. mens vi ligger og roder med 5 pladser. Det ville også være mit valg som ung og ambitiøs spiller. Og husk lige på det ikke var et direkte skifte han fortog. Jeg ser ham meget gerne i klubben igen.
Og selvfølgelig er der plads til ham, vi har en tynd bænk. Men prisen skal sgu være en helt anden end FCK betalte. :cheers:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. aug 2016, 22:38

Så kom Helenius i gang med to kasser for Silkeborg i pokalen. Godt nok mod en svag modstander, men alligevel.
Jeg under ham virkelig meget at få karrieren på hjul igen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 31. aug 2016, 09:42

Jakobsen skrev:
jernskjorten skrev:En lidt overset nyhed, der som sådan ikke har noget med eks-AaB'ere at gøre, og så alligevel.

Sporting har købt Bas Dost fra Wolfsburg, så Spalvis har - oveni sin langtidsskade - fået kam til sit skæg i Portugal. Den videresalgsklausul vi fik på ham er efterhånden ikke mange potter pis værd.
De hentede også Luc Castaignos fra Frankfurt og en brasser der hedder André til angrebet. Når Spalvis om et år eller to sidder i det store udland og har meget ondt af sig selv. Så skal det ikke være os der redder ham.
Nu ser det ud til Slimani er på vej til Leicesters.

Vejern2
Miniput
Miniput

Indlæg af Vejern2 » 1. sep 2016, 12:26

Michael Jakobsen til Australien..hans karrierer er da godt nok røget ud med spildevandet.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mich ... ustralien/

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 1. sep 2016, 22:22

Vejern2 skrev:Michael Jakobsen til Australien..hans karrierer er da godt nok røget ud med spildevandet.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mich ... ustralien/
Men når man nu endelig skal til en sekunda-liga, så er det måske ikke så skørt at skulle rykke til Melbourne, Australien.

Det kan naturligvis ikke måle sig med Nordens Paris!

seamann

Indlæg af seamann » 9. sep 2016, 14:18

Kusk heller ikke i truppen til OB kampen lørdag. Sikke et røvsygt efterår han står overfor, 0 chl og 0 Superliga, men mon ikke han får kampen mod Jetsmark.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 11. sep 2016, 17:44

Klasse hovedstød af Helenius til 2-2..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 13. sep 2016, 10:20

Kusk er tilbage i truppen for København til CL-kampen mod Porto.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/okor ... -portugal/

EDIT: Der skal åbenbart skæres tre fra inden kampen, så nu må vi se.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 13. sep 2016, 15:46

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 13. sep 2016, 15:50

Spanky skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-c ... t-nielsen/

Kent er tydeligvis på ud i OB :P
tænkte lidt det samme ...

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 13. sep 2016, 16:09

Spanky skrev:Kusk er tilbage i truppen for København til CL-kampen mod Porto.

Mon ikke vi har en ny højre kant i AaB på fri transfer til vinter... :cool:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. sep 2016, 16:12

Pehrsson er færdig som estisk landstræner da kontrakten iflg. bold.dk netop er blevet ophævet efter gensidig forståelse.

DonSilicone
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: RE: Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af DonSilicone » 14. sep 2016, 17:40

frederikshavneren skrev:Pehrsson er færdig som estisk landstræner da kontrakten iflg. bold.dk netop er blevet ophævet efter gensidig forståelse.
Det smerter at se Pehrsson benævnt AaB'er...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 14. sep 2016, 18:38

DonSilicone skrev:
frederikshavneren skrev:Pehrsson er færdig som estisk landstræner da kontrakten iflg. bold.dk netop er blevet ophævet efter gensidig forståelse.
Jeg har stadig hans slips...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2016, 19:07

DonSilicone skrev:
Har det blandet med Pehrsson. Har aldrig ment, at han var den rigtige trænere eller rettere at han i hvert fald slet ikke lignede en der var klar til AaB.

Kigger man på de første 11 kampe han fik i 10/11 må man dog være fair. Det materiale han fik at stille med var ikke særligt godt.

Vores mest brugte indskiftere hed Helenius, Wichmann og Dalsgaard.

Würtz, Wæhler, Curth og Zaza var gode spillere, men det var også de solide typer og ikke dem der skabte noget. Patrick var dengang som nu en ret usynlig alibispiller og DC levede ikke professionelt og var derfor kun god i glimt. Chanko var bare en skændsel med hans dårlige attitude. Ronnie var et stort talent, men havde en elendig attitude i AaB. Nogen ville måske argumentere for, at Pehrsson ikke var en stærk nok leder til at sætte sig igennem overfor typer som Ronnie, men taget i betragtning Kent senere kasserede Schwartz er det næppe sandsynligt. Vi manglede altså i den grad kvalitet på de offensive pladser udover Curth. Defensivt var Lasse også milevidt fra hans senere niveau dengang, men han var dog stadig en ok spiller. Bøgelund kender vi jo, men som jeg husker det havde han meget svært ved at ramme et højt niveau selvom han heller ikke var dårlig. Marshall var en uortodoks type, som skulle skoles til at spille back i Europa og det var han ikke langt med dengang. Der var trods alt også en grund til, at man hentede Lumb i vintervinduet.
Det jeg vil frem til, er at Pehrsson heller ikke var min kop te, men at sige det smerter Pehrsson benvænt som tidligere AaB'er synes jeg er at gå for vidt. Mange trænere kunne knække nakken på det materiale.
RAUS RAUS SSE!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. sep 2016, 19:14

Jakobsen skrev:
DonSilicone skrev:
Har det blandet med Pehrsson. Har aldrig ment, at han var den rigtige trænere eller rettere at han i hvert fald slet ikke lignede en der var klar til AaB.

Kigger man på de første 11 kampe han fik i 10/11 må man dog være fair. Det materiale han fik at stille med var ikke særligt godt.

Würtz, Wæhler, Curth og Zaza var gode spillere, men det var også de solide typer og ikke dem der skabte noget. Patrick var dengang som nu en ret usynlig alibispiller og DC levede ikke professionelt og var derfor kun god i glimt. Chanko var bare en skændsel med hans dårlige attitude. Ronnie var et stort talent, men havde en elendig attitude i AaB. Nogen ville måske argumentere for, at Pehrsson ikke var en stærk nok leder til at sætte sig igennem overfor typer som Ronnie, men taget i betragtning Kent senere kasserede Schwartz er det næppe sandsynligt. Vi manglede altså i den grad kvalitet på de offensive pladser udover Curth. Defensivt var Lasse også milevidt fra hans senere niveau dengang, men han var dog stadig en ok spiller. Bøgelund kender vi jo, men som jeg husker det havde han meget svært ved at ramme et højt niveau selvom han heller ikke var dårlig. Marshall var en uortodoks type, som skulle skoles til at spille back i Europa og det var han ikke langt med dengang. Der var trods alt også en grund til, at man hentede Lumb i vintervinduet.
Det jeg vil frem til, er at Pehrsson heller ikke var min kop te, men at sige det smerter Pehrsson benvænt som tidligere AaB'er synes jeg er at gå for vidt. Mange trænere kunne knække nakken på det materiale.
Dejlig sagligt. Tak for det. Pehrson famlede noget med system og spillere. Han prøvede blandt andet DC som 10'er i flere træningskampe kan jeg huske.
Jeg savner Winsnes

DonSilicone
1. div
1. div

Re: RE: Re: RE: Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af DonSilicone » 14. sep 2016, 19:26

Jakobsen skrev:
DonSilicone skrev:

Jeg er egentlig enig langt hen ad vejen. Men han står som symbol for et helt umanerligt kedeligt spillende AaB, som under hans ledelse var i gang med at skræmme selv stamtilskuerne væk fra stadion. Den egentligt ansvarlige for alt dette var Lynge, der ved ansættelse af Pehrsson lavede sin største fejl (incl Bruce Rioch, som virkede som et godt valg, men ikke var det, hvilket Lynge da også reagerede på).
Det er, indrømmet, en stramning at sige at det smerter. Chanko derimod... Billede

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 15. sep 2016, 09:31

hje1980 skrev:
Spanky skrev:Kusk er tilbage i truppen for København til CL-kampen mod Porto.

Mon ikke vi har en ny højre kant i AaB på fri transfer til vinter... :cool:
Kusk blev igen sorteret fra. Han lever nu et herligt liv. Masser af udlands rejser, 6 mio i løn om året og fri hver weekend.

Besvar