Som den gang han sat David Nielsen skakmat i Pokalen, eller.måden vi ændrede spillestil efter vinterpausen der tog alle med storm?Patmand skrev: ↑25. jun 2020, 01:32Det bliver et rungende ja. På intet tidspunkt har jeg følt at Friis er en toptræner, og det er jeg bestemt ikke alene om. Utallige gange har folk herinde kommenteret på, at Friis er blevet sat skakmat af de andre trænere.Brodernumsi skrev: ↑24. jun 2020, 19:22Ville du have sagt det samme før corona-pausen? At spillerne ikke kan sætte sig op til top-6 kampene, er kun i meget lille grad Friis' skyld, det er hovedsageligt den enkelte spillers egen skyld. At det er trænerens opgave, at motivere spillerne til kamp, er jo fjollet, de kan kigge på deres løncheck og klublogoet, det bør være motivation nok.Patmand skrev: ↑24. jun 2020, 18:24Enig, men da man ikke kan finde en god erstatning for Friis nu og her, så nakker man assistenterne i håbet om at det kan ruske lidt op i spillerne inden pokalfinalen. Tabes den er sæsonen nok engang fuldstændig ligegyldig, og nu skal spillerne trods alt blot præstere i én eneste kamp.Halil skrev: ↑24. jun 2020, 12:51Ja, det er en fin måde at kommunikere, at Friis er på vippen.raekkeettre skrev: ↑24. jun 2020, 12:49Det er godt nok en klar og tydelig kommunikation han foretager - jeg synes han siger de rigtige ting: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... til-friis/
Friis er en elendig motivator og tydeligvis ikke særligt skarp på det taktiske. Jeg kan ikke forklare det, men jeg kommer til at tænke på Kenneth Carlsen når jeg tænker på Friis. Hårdtarbejdende og sympatisk, men også tydeligvis ikke dygtig nok.
Fodboldspillere er lønmodtagere (og ganske almindelige mennesker). Jeg har prøvet en helt del forskellige ledere, selvfølgelig har de en indvirkning på éns motivation ift. arbejdsindsatsen.
Var du begejstret for Allan Gaarde?
BTW du kan simpelthen ikke sammenligne lønmodtagere og en superliga spiller. En lønmodtager er super afhængig af en leder, til at skabe vision, indhold og bekræftelse af ens arbejde. En superliga spiller bliver bedømt af 10.000vis af fans hver weekend, data, trænere andre spillere som presser sig på til st tage hans plads. Der er jo en HELT anden motivationsfaktor inde over her, hvor trænere slet ikke har sammen opgave som en leder i det virkelige liv....Han skal være taktisk dygtig, han skal kunne hjælpe, kommunikere og lede - men motivations mæssigt er det ikke det sammen som en lønmodtager hvor 4-8 mennesker har indblik i dit arbejde, og du ikke bliver stillet til regnskab hver weekend for 10.000vis af fans...analyse software etc etc...