Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00
Det mest skræmmende denne sæson er, hvordan vores struktur falder til jorden i forbindelse med udskiftningerne. Holdet bør for fanden ikke blive ringere af, at Lucas Andersen kommer på banen.
Forhåbentlig kommer der mere struktur de kommende runder, også når udskiftningerne begynder.
Forhåbentlig kommer der mere struktur de kommende runder, også når udskiftningerne begynder.
- FlæskeFrank
Det har intet med struktur at gøre, at Lucas ikke har én god aktion mod Sønderjyske.FlæskeFrank skrev: ↑27. sep 2020, 20:38Holdet bør for fanden ikke blive ringere af, at Lucas Andersen kommer på banen.
DIN åbenlyse bias for Kusk bør til gengæld ødelægge enhver troværdighed, du evt har hos nogle herinde. Jeg har ikke haft tiltro til dine vurderingerne af spillere oven på vores uenigheder om Würtz' kvaliteter, da han kom tilbage til AaB for efterhånden mange år siden.Julgranen skrev: ↑27. sep 2020, 20:31Ja, fordi han parkeres på en kant med en elendig back.
Lucas har også ofte været ringe på en kant. De kan isoleres lettere, og kan ikke bare ligge og roame i frie rum som når de ligger centralt. Derfor var det en kæmpe fejl at flytte ham derud i dag, specielt efter kampen mod Horsens hvor han var MOM. Efter Van Weert tages ud laver han to frispilninger, som burde have resulteret i mål.
Du er ude i et søgt forsvar her, af en spiller som præsterer ligeså ringe som din yndling Magnus Sidelæns, som du også ophøjede til noget stort. Nu er han 3. valg, og er nøjagtig ligeså langt nede i hierarkiet som jeg hele tiden har sagt han burde være, fordi det er præcis det hans niveau er til. Nul og niks.
Du ser kvaliteter hvor ingen andre ser dem.
Ser ingen perspektiver i at fortsætte denne diskussion - vi er åbenlyst helt uenige om enkeltspilleres bidrag.
Pallesen først: Han får dømt et tvivlsomt straffespark i mod sig og spiller ellers fejlfrit på en uvant plads.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 19:44Jeg tænker fint du vil kunne finde masser af argumenter for mine holdninger gennem de sidste par år, hvis du har læst mine indlæg herinde.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 19:31Altså du diskuterer jo heller ikke, du postulerer. Og så er det svært.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 18:52Det giver ingen mening at diskutere. Vi er alt for langt fra hinanden.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 18:41Børsting var da længder bedre end Kusk i dag? Kusk skal selvfølgelig kunne præstere, lige meget om han spiller centralt eller starter på kanten. Det er det, vi betaler ham en top-løn for. Både i dag og sidst er hans opgave at søge bolden og være spilfordeler. Det fejler han på.
Børsting spiller en glimrende kamp, men skulle selvfølgelig have scoret et mål. Men han kommer til chancer - det er også en kvalitet
Jeg kan godt li' det Børsting kommer med, men det er altså ikke nok, når vi ikke har en anden angriber, der bare kan banke den ind. Børsting som ene angriber kommer aldrig til at blive en del af et succesfuldt hold.
...og det kan godt være at Palle (med én meget iøjnefaldende undtagelse) spille fint i midterforsvaret (det var ikke det jeg så), men holdet var jo helt væk, og så kan det være ligegyldigt. Det er ikke Pallesens fejl (som jeg tidligere har skrevet), den peger på Friis.
Børsting skaber chancer både direkte og indirekte. I dag skulle han selv have scoret, men kunne også have været noteret for to assists.
Jeg savner nuancer generelt. Herinde bliver spillere ret hurtigt puttet i en "ringe-kasse", som de derpå aldrig kan komme op af igen - uagtet præstationen. Det er ødelæggende for diskussionen. Du er - pånær din Pallesen-aversion - bestemt ikke den værste, men visse debattører er her åbenbart udelukkende for at svinge bestemte AaB-spillere til. Det er en skam.
Nå, det er der stridsøksen ligger begravet...BoT skrev: ↑27. sep 2020, 20:44DIN åbenlyse bias for Kusk bør til gengæld ødelægge enhver troværdighed, du evt har hos nogle herinde. Jeg har ikke haft tiltro til dine vurderingerne af spillere oven på vores uenigheder om Würtz' kvaliteter, da han kom tilbage til AaB for efterhånden mange år siden.
Jeg er hamrende utroværdig, modsat dig... helt sikkert.
Men uanset enkeltpræstationerne i dag, så fungerede holdet ikke på den måde kortene blev blandet. Palle mente forøvrigt selv at det var elendigt han overhovedet kom i en situation, hvor der kunne komme en diskussion ud af det straffe. Jeg bebrejder selvfølgelig ikke Palle. Det *er* en uvant plads, og jeg kan slet ikke forstå at vi skal ud i sådan en panikløsning. Trænerteamet må da have forudset at vi kunne løbe ind i en skade i midterforsvaret, og have haft en idé om hvordan de ville takle den udfordring. Hvis Pallesen var den bedste idé de kunne komme op med (foran fx at spille med en 4-backkæde) så har vi altså problemer.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 20:50
Pallesen først: Han får dømt et tvivlsomt straffespark i mod sig og spiller ellers fejlfrit på en uvant plads.
Børsting skaber chancer både direkte og indirekte. I dag skulle han selv have scoret, men kunne også have været noteret for to assists.
Jeg savner nuancer generelt. Herinde bliver spillere ret hurtigt puttet i en "ringe-kasse", som de derpå aldrig kan komme op af igen - uagtet præstationen. Det er ødelæggende for diskussionen. Du er - pånær din Pallesen-aversion - bestemt ikke den værste, men visse debattører er her åbenbart udelukkende for at svinge bestemte AaB-spillere til. Det er en skam.
Det er muligt at Palle spillede fint i midterforsvaret, men midterforsvaret fungerede slet ikke - og det har det altså gjort længe med andre midterforsvarere ved siden af de to. Det kan selvfølgelig være en tilfældighed de lige klapper sammen i dag, men det kunne også være fordi balancen i midterforsvar ikke var på plads, og de så blev overbebyrdet for at kompensere for at Granli (eller Thelander) manglede.
At bruge Børsting som midterangriber er komplet uforståeligt, medmindre det eneste vigtige er hvordan vores presspil fungerer. Vi skabte langt flere chancer i de to første kampe, hvor vi gemte ham lidt ude på venstrekanten. Dem brændte vi også, men der fik vi da trods alt fornuftige afslutninger afsted på nogle af dem.
Jeg kan godt li' den gejst og arbejdsomhed Børsting kommer med, men det er altså ikke nok hvis han ikke bliver bedre til de andre ting, og det er jo ikke fordi han ikke har fået chancen.
Det er jo ikke fordi os der råber på udskiftninger synes at det kun er i de her tre kampe det har været galt. Det har aldrig (™) været godt med de to - aldrig! Alligevel er det mere end en sæson siden man har kigget på alternativer til HB, og Børsting ender altid med at komme med igen.
Bemærkelsesværdigt nok var han kun med fra start i 4 af de 7 sidste kampe sidste sæson, hvor vi var rigtig gode til prespil, og blev skiftet ud efter en times tid i den alle. Så det er jo ikke fordi han er uundværlig for vores presspil.
Børsting og Palle er ubetinget vores største svagheder i startopstillingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Børsting og Pallesen er ganske fornuftige trupspillere i en klub af AaB’s størrelse og økonomiske formåen. Men det er i min optik ikke spillere der skal være i start- 11, hvis vi har ambitioner om top-4. De har deres berettigelse ift det fysiske aspekt - de er begge to løbestærke, viser engagement og vilje.
Men de er simpelthen ikke dygtige nok rent teknisk! Alt for mange potentielle store muligheder dør, fordi de kikser en tæmning, træk el aflevering.
Jeg kan også sidde og bande over Kusk - specielt i sidste sæson. Men i den nye sæson har han altså været altafgørende for det chanceskabende spil, vi har kreeret indtil videre. Han har altså haft anden eller tredie sidste fod på langt de fleste muligheder vi har skabt ( og har også selv misbrugt nogle store muligheder )
Jeg håber på at Lucas snart genfinder sin form, Prica bliver spillet ind på den højrekant, Thelander bliver skadesfri, Valgeirsson kommer ind og presser Pallesen om den højre kant og sidst men ikke mindst - en dygtig central midtbaneprofil som kan supplere/presse Fossum.
Går de ting i opfyldelse, så KAN det blive spændende omkring top-4
Men de er simpelthen ikke dygtige nok rent teknisk! Alt for mange potentielle store muligheder dør, fordi de kikser en tæmning, træk el aflevering.
Jeg kan også sidde og bande over Kusk - specielt i sidste sæson. Men i den nye sæson har han altså været altafgørende for det chanceskabende spil, vi har kreeret indtil videre. Han har altså haft anden eller tredie sidste fod på langt de fleste muligheder vi har skabt ( og har også selv misbrugt nogle store muligheder )
Jeg håber på at Lucas snart genfinder sin form, Prica bliver spillet ind på den højrekant, Thelander bliver skadesfri, Valgeirsson kommer ind og presser Pallesen om den højre kant og sidst men ikke mindst - en dygtig central midtbaneprofil som kan supplere/presse Fossum.
Går de ting i opfyldelse, så KAN det blive spændende omkring top-4
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Der er vist ingen spillere der bliver mobbet her. Ja, der stod sågar følgende i en artikel i NORDJYSKE:
Visse vittige sjæle døbte ham endda Magnus Sidelæns, men sådan er det bestemt ikke nu.
Vittig sjæl, ja. Mobber, nej.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Er dit elskede Nordjyske dit referencepunkt?
-
andreasaab89
- Allstar

Fodbold afgøres godtnok i felterne
De to bedste idag er fossum og pedro som styrer midtbanen
Men når angribere ikke scorer og forsvaret ikke forsvarer hjælper det jo intet
De to bedste idag er fossum og pedro som styrer midtbanen
Men når angribere ikke scorer og forsvaret ikke forsvarer hjælper det jo intet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Sådan her ud på aftenen ovenpå en lidt ærgerlig søndag, så kan man da lige lure superliga.dk igennem - de har lagt alle highlights fra samtlige sæsoner siden 2009 op. Der kan man f.eks. få et særligt gensyn med den efterhånden legendariske 2010/2011 sæson, hvor vi var tæt på at rykke ned og Lucas bl.a. fik sin debut.
Ak ja, dengang var det trods alt værre at være AaB-fan :-)
Den der dag i Parken er det mest surrealistiske jeg nogensinde har oplevet. Bagefter var jeg ikke i stand til at føle glæde, lettelse eller noget som helst. Der var helt tomt. Min 5-6 årige søn var med, og forstod ikke noget som helst af hvad der forgik, da de pludselig begyndte at juble efter kampen var færdig.Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 00:01Sådan her ud på aftenen ovenpå en lidt ærgerlig søndag, så kan man da lige lure superliga.dk igennem - de har lagt alle highlights fra samtlige sæsoner siden 2009 op. Der kan man f.eks. få et særligt gensyn med den efterhånden legendariske 2010/2011 sæson, hvor vi var tæt på at rykke ned og Lucas bl.a. fik sin debut.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Fire kæmpechancer og 0 point.
Hvad skal Friis dig gøre?
Hvad skal Friis dig gøre?
Børsting starter selvom han har en teknik under DS niveau.
TVW er den første oppe foran der bliver skiftet ud, selvom han er den eneste målfarlige vi har.
Man har udtaget en bænk uden forsvarsspillere og rykker oveni købet Pallesen ind som CB.
Friis laver intet om undervejs da momentum ryger Sønderjyskes vej.
You take a pick.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Når man er så gammel, som jeg er, og har fulgt AaB i næsten 30 år, kan man huske dengang, AaB FOR ALVOR var en grå middelvare i den bedste række. 1-1-1 ville dengang have været en super-sæsonstart.. (Men jeg ved jo godt, at vi har postet væsentligt flere penge i holdet siden da. Det handler mere om at vide, hvad reel krise og middelmådighed er).Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 00:01Sådan her ud på aftenen ovenpå en lidt ærgerlig søndag, så kan man da lige lure superliga.dk igennem - de har lagt alle highlights fra samtlige sæsoner siden 2009 op. Der kan man f.eks. få et særligt gensyn med den efterhånden legendariske 2010/2011 sæson, hvor vi var tæt på at rykke ned og Lucas bl.a. fik sin debut.
- Sætte Børsting af
- Gå i 4-backkæde da vi mister Granli, fremfor at tvinge Pallesen ud af position
- Lade være med shuffle rundt på de forreste, når de nu har kreeret rigeligt chancer i de første kampe.
- Finde en måde at få Lucas Andersen til at passe ind i vores presspil (eller lav det om når han spiller).
Det var bare et par hurtige bud. Alternativt kunne han bare stå og kigge på de første 70 minutter uden at reagere, og så se overrasket ud når Børsting brænder endnu en friløber pga for ringe teknik.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Så vi kan være sikker på at vi ikke slipper ud af middelmådigheden?BoT skrev: ↑28. sep 2020, 08:08Når man er så gammel, som jeg er, og har fulgt AaB i næsten 30 år, kan man huske dengang, AaB FOR ALVOR var en grå middelvare i den bedste række. 1-1-1 ville dengang have været en super-sæsonstart.. (Men jeg ved jo godt, at vi har postet væsentligt flere penge i holdet siden da. Det handler mere om at vide, hvad reel krise og middelmådighed er).Julgranen skrev: ↑28. sep 2020, 00:01Sådan her ud på aftenen ovenpå en lidt ærgerlig søndag, så kan man da lige lure superliga.dk igennem - de har lagt alle highlights fra samtlige sæsoner siden 2009 op. Der kan man f.eks. få et særligt gensyn med den efterhånden legendariske 2010/2011 sæson, hvor vi var tæt på at rykke ned og Lucas bl.a. fik sin debut.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert