Yankee skrev: ↑15. nov 2020, 10:49
BoT skrev: ↑15. nov 2020, 10:37
Yankee skrev: ↑15. nov 2020, 09:33
BoT skrev: ↑15. nov 2020, 00:39
Pt. Er vi et helt andet sted i forhold til professionalisme, og Hamrén vil ikke kunne rykke os på det punkt.
Han har ikke trænet et klubhold i ti år, og havde det ikke været for hans AaB-historik, havde ingen foreslået ham.
Her er jeg helt uenig. Selvfølgelig har Hamrén da også rykket sig takket være de erfaringer han har gjort sig med Rosenborg samt det svenske og islandske landshold. Han kan bringe en helt anden international erfaring med sig.
Og så er hans CV da vanvittigt stærkt ift. et job i AaB - også de sidste 10 år.
AaB har lige nu en trup med mange ældre, erfarne og profilerede spillere og knapt så mange talenter. Opgaven må være at få de spillere til at ramme en præstationsmæssig top samtidig med at man kører den næste generation frem. Den opgave vil Hamrén være perfekt til i min verden.
Hvordan har Hamrén rykket sig taktisk og mandskabsmæssigt på en måde, det er relevant for AaB de sidste ti år?
En interessant leg er, om vi også synes, Lars Lagerbäck vil være en vanvittig fed AaB-træner. Han har et endnu vildere internationalt CV, kan også snart stå uden job og har også trænet både Island og Sverige. Jeg ville være meget skeptisk over, om han ville kunne rykke os taktisk og mandskabsmæssigt.
Du nævner jo selv professionalismen. Her er det klart min forventning at Hamrén har lært meget af de sidste 10 år som landstræner for store europæiske navne, heriblandt også to slutrunder med Sverige. Hamrén kommer med en helt anden erfaringspakke end sidst han overtog i AaB og derfor synes jeg ikke det er fair at sige at han ikke kan rykke AaB mere end sidst.
Til sammenligningen med Lars Lagerbäck - ja, han ville da være et helt vildt godt navn at få til AaB.
Jeg mener bare ikke, vi er i en situation, hvor professionalisme er det punkt, vi har brug for at rykke os mest. Her har vi virkelig rykker ud meget de seneste år.
Og lad os kigge på, hvad Hamrén egentlig har opnået u sine landstræner-år.
Med Sverige: kvalificerede sig til to EM-slutrunder. Endte på sidstepladsen i gruppespillet begge gange. Missede to VM-slutrunder. Afleverede Sverige i en skidt forfatning uden nogen plan eller fundament for at rykke sig fra Zlatan-æraen.
Island: missede (på et hængende hår) EM-kvalifikation. Har tabt langt flere gældende kampe, end han har vundet. Er holdet i en bedre eller værre situation nu, end da han overtog??
Men han har da helt klart samlet erfaring. Jeg er bare ikke sikker på, det er den slags erfaring, vi har brug for.