Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021

Indlæg af Brodernumsi » 3. feb 2021, 10:46

Jeg vil være meget glad for ét point, og ser ud til Cifuentes tænker det samme.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. feb 2021, 10:50

FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 10:36
Julgranen skrev:
3. feb 2021, 10:07
FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 09:27
Børstings plads bekræfter vel det, de forrige trænere har sagt, at han lynsnar kan tilpasse sig nye ideer og taktikker.

Så det er vel den tryghed Cifuentes får ved valget af Børsting.
Ja, og en pasningsprocent der er langt under gennemsnittet for en Superliga-spiller. Jeg tænker ikke der går lang tid før han er på bænken igen. Man kan løbe nok så meget hvis man smider bolden væk igen.

Kusk har været en af de bedste i træningskampene, men mon ikke det er fordi Martí vil se kampbilledet an - og så sætte ham ind når nogle af de mere løbestærke spillere løber tør.

Lige nu og her, i den situation vi er i med så mange skadede stamspillere, så er det vigtigste bare at få point på tavlen.
Det er det her, som jeg ikke forstår ved dig.

Jeg begrunder valget af Børsting med en kvalitet, som folk omkring holdet har udtalt flere gange, straks fortæller du hvor dårlig han er, og hvor god Kusk er.

Jeg sagde ikke, at han spillede istedet for Kusk, blot hvorfor han spillede. Kusk bliver ikke bedre af at tale andre ned.
...og jeg forstår ikke trangen til at blive ved med at påpege det fra dig og andre. Jeg tror de fleste herinde har fanget Julegranens udgangspunkt. Jeg tænker ikke sandsynligheden for at ændrer holdning er stor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. feb 2021, 10:54

Brodernumsi skrev:
3. feb 2021, 10:46
Med de spillere der er til rådighed, er sandsynligheden nok forsvindende, uanset opstilling og formation. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvordan man skulle tror at den opstilling skulle få os nærmere 1 point. Der er ingen indikationer af at en 4-backkæde kan holde nullet mod nogen modstander (og da slet ikke uden Okore), og opstillingen ligner heller ikke noget, der kan give et eneste mål. Vi ved hvor ringe højresiden er, og venstresiden er i bedste fald uprøvet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2021, 10:56

Hvis jeg skal komme med to bud, så er det 4-3-3 og 4-2-3-1.

4-2-3-1
Rinne
Pallesen-Granli-Thelander-Klitten
Pedro-Kakeeto
Kusk-Fossum-Hannesbo
Prica

4-3-3
Rinne
Pallesen-Okore-Thelander-Klitten
Fossum-Pedro-Højholt
Børsting-Kusk-Hannesbo

I den første opstilling fungerer Kakeeto som bølgebryder, og Pedro som manden der skal få bolden fra midterforsvaret og frem til de fire forreste. I den anden opstilling er det omvendt Pedro der fører frem fra defensiven, og Fossum/Højholt skal arbejde på at sætte de tre forreste op. Jeg er bekymret for at vi stiller med både en bagkæde der er svag i opspillet og en central midtbane hvor kun en kan spille fodbold

Det er lidt synd at vores nye mand fra Helsingør ikke er udtaget. Ikke at jeg mener han skal spille fra start eller andet, men sidst i kampen ville jeg nok hellere forsøge med noget fysik frem for Nkada der mest af alt bare ligner en svag version af Jannik Pohl, og hvis påståede fart vi nok desværre aldrig får det store ud af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2021, 10:57

Pastorius skrev:
3. feb 2021, 10:54
Med de spillere der er til rådighed, er sandsynligheden nok forsvindende, uanset opstilling og formation. Jeg kan dog ikke gennemskue, hvordan man skulle tror at den opstilling skulle få os nærmere 1 point. Der er ingen indikationer af at en 4-backkæde kan holde nullet mod nogen modstander (og da slet ikke uden Okore), og opstillingen ligner heller ikke noget, der kan give et eneste mål. Vi ved hvor ringe højresiden er, og venstresiden er i bedste fald uprøvet.
Pallesen-Børsting er en højreside som selv Lyngby og Horsens ville takke nej til.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 3. feb 2021, 11:00

jonas386 skrev:
3. feb 2021, 10:56

Det er lidt synd at vores nye mand fra Helsingør ikke er udtaget.
Den kommentar viser vist lidt om panikken herinde...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. feb 2021, 11:08

Hanga skrev:
3. feb 2021, 08:51
Spanky skrev:
3. feb 2021, 08:48
NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op mod FC København.

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Rasmus Thelander, Lukas Klitten - Pedro Ferreira, Robert Kakeeto - Frederik Børsting, Iver Fossum, Marcus Hannesbo - Tim Prica

Hvis ovenstående holder tænker jeg, at der stadig må være aktivitet omkring en Okore exit.

Et klart vink med en vognstang til Kusk og van Weert, må man også sige.

Mit bud på aftens kamp: 0-3
Enig. Dog lidt mærkeligt at Kusk skal have et vink. En af de bedste i sæsonen. Ofret på presspillets alter igen ?
forstå heller ikke hvis KUSK er ofret. Min holdning til Prica er at hvis han skal have nogen form for succes, så skal han ind at spille central angriber. han er ikke offensiv kant. Han skaber ingenting. Han skal i boksen. Har et godt spark og ved hvor målet er. Men hurtig og fintespiller eller assistspiller mener jeg ikke han er. Derfor er det en fejl hvis han ligger i højre angrebsside. OG hvis KUSK ofres med ALLE de skader, så synes jeg sgu ikke man behandler ham ordentligt, og så var det måske ham man skulle have sagt til, at han kan finde en anden klub. Han har været bedste offensive kort på et elendigt offensivt hold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. feb 2021, 11:14

baresi skrev:
3. feb 2021, 11:08
Hanga skrev:
Spanky skrev:

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Rasmus Thelander, Lukas Klitten - Pedro Ferreira, Robert Kakeeto - Frederik Børsting, Iver Fossum, Marcus Hannesbo - Tim Prica

Hvis ovenstående holder tænker jeg, at der stadig må være aktivitet omkring en Okore exit.

Enig. Dog lidt mærkeligt at Kusk skal have et vink. En af de bedste i sæsonen. Ofret på presspillets alter igen ?
forstå heller ikke hvis KUSK er ofret. Min holdning til Prica er at hvis han skal have nogen form for succes, så skal han ind at spille central angriber. han er ikke offensiv kant. Han skaber ingenting. Han skal i boksen. Har et godt spark og ved hvor målet er. Men hurtig og fintespiller eller assistspiller mener jeg ikke han er. Derfor er det en fejl hvis han ligger i højre angrebsside. OG hvis KUSK ofres med ALLE de skader, så synes jeg sgu ikke man behandler ham ordentligt, og så var det måske ham man skulle have sagt til, at han kan finde en anden klub. Han har været bedste offensive kort på et elendigt offensivt hold.
Enig, men hvorfor skulle vi dog sende ham ud? Det går simpelthen ikke hvis vi sender vores bedste spillere væk eller ud på bænken, fordi vi absolut skal forcere en spillestil igennem, som holdet ikke er til. Jeg er træt af at se holdet blive sat så meget efter spillestil i stedet for at sætte spillestilen efter hvad der passer bedst til holdet (sat på spidsen).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2021, 11:15

KlaskmyggenNoah skrev:
3. feb 2021, 11:00
jonas386 skrev:

Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 3. feb 2021, 11:24

Pastorius skrev:
Brodernumsi skrev:
3. feb 2021, 10:46
Det faktum, at man har sendt Kusk på bænken. Ved ikke hvor offensiv Hannesbo er, men det ligner noget mere en 4-5-1 end en 4-3-3. Det i sig selv, er vel noget mere defensivt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2021, 11:29

Det er vel fair nok, at Cifuentes ikke har set ligeså meget AaB elendighed de seneste år som os og vil prøve nogle ting af.

Og jeg forventer klart, at vi begynder at kunne se et udtryk a la Cifuentes i dagens kamp. Og jeg håber selvfølgelig, at jeg kan lide udtrykket.

Jeg var modstander af 3-4-3 opstillingen, da den blev introduceret. Men blev meget positiv overbevist/tilhænger af trebackkæden selvom jeg fra start ville have sagt, at vi ikke havde spillerne til det.

4-2-3-1 er jeg ligeså stor arg modstander af, men i lyset 3-4-3 og dens kvaliteter vil jeg have åben sind og se hvad den kan bringe.

Overrask mig positivt.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 11:33

FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 10:36
Det er det her, som jeg ikke forstår ved dig.

Jeg begrunder valget af Børsting med en kvalitet, som folk omkring holdet har udtalt flere gange, straks fortæller du hvor dårlig han er, og hvor god Kusk er.

Jeg sagde ikke, at han spillede istedet for Kusk, blot hvorfor han spillede. Kusk bliver ikke bedre af at tale andre ned.
Jeg har ikke nævnt Kusk ifbm. Børsting, jeg kommenterede på hvorfor han kunne være udeladt.

Jeg har endda lige skrevet ovenfor at jeg fuldt ud forstår hvorfor Cifuentes vælger rugbrødsspillere til en kamp som denne, og at det nærmere er et hold for den korte bane end den lange bane. Jeg konstaterer bare at Børsting har en uhørt ringe pasningskvalitet for ligaen, og at den vil give ham problemer i et angrebsspil, der blandt meget andet er baseret på at kunne finde rum, behandle bolden med kvalitet og i øvrigt spille på første touch.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 11:35

Pastorius skrev:
Nu er det jo ikke talkombinationen der afgør udtrykket på banen. Det kan sagtens være AaB kan få succes med denne opstilling under en træner som ved præcis hvordan den skal spilles, modsat Feher som skiftede rundt mellem 3 opstillinger. Og så vælger jeg at tro på at Martí er mere kompetent end divisionstræneren Peter Feher.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2021, 11:35

Hanga skrev:
3. feb 2021, 11:14
baresi skrev:
Hanga skrev:
Spanky skrev:

Enig, men hvorfor skulle vi dog sende ham ud? Det går simpelthen ikke hvis vi sender vores bedste spillere væk eller ud på bænken, fordi vi absolut skal forcere en spillestil igennem, som holdet ikke er til. Jeg er træt af at se holdet blive sat så meget efter spillestil i stedet for at sætte spillestilen efter hvad der passer bedst til holdet (sat på spidsen).
jeg er helt enig med dig, og synes bestemt ikke man skal sende ham ud. MEN hvis man IKKE vil anvende ham, med det niveau han egentlig viser bør så bør man være ærlig omkring det. Ærgerligt hvis han er bænket men ham der faktisk skaber mest af dem der er der pt.
JEG savner også at man sætter holdet efter de spillere der er til rådighed og ikke kun fokusere på system og den generelle taktik. Lige nu får vi en kæmpe snitter af FCK hvis vi med holdet idag tror vi er på deres niveau. Det er vi altså ikke, og det er der intet i vejen med. Men vi hør dog stille op lidt mere realistisk. OG når ALLE er klar, så synes jeg det er fedt at man vil spille sit eget spil, det savnede man under wieghorst, han stillede altid op efter modstanderen, hvilket jo taktisk er dumt og kedeligt. :-)
Så Cifuentes skal sgu passe på her i starten også når spillestilen jo slet ikke er inde under huden endnu.

Jeg tror jeg ville tænke sådan her: Rutine og en god defensiv vi har set virke. (3-5-2 agtig)
RInne
Granli - thelander - ross
Pallesen Klitten
Børsting - Pedro - Fossum
Kusk- Van Weert

Så er det rutinen der er inde, men også løbestærke og nærkampsstærke.
Er sgu lidt bange for den offensiv der er sat op på nordjyske og med alle de urutinerede, samt at man spiller 4-2-3-1 lige idag.
MEN jeg vil dog pointere at hvis tankegangen er offensiv fodbold med pres, og 4-2-3-1 så synes det lige præcis er det AaB skal gå efter. Det har vi spillere til. OG er vild med at der skal implementeres en attraktiv stil med de spillere vi har. Vi skal bare huske at lukke af bagude.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. feb 2021, 11:35

FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 11:29
Det er vel fair nok, at Cifuentes ikke har set ligeså meget AaB elendighed de seneste år som os og vil prøve nogle ting af.

Og jeg forventer klart, at vi begynder at kunne se et udtryk a la Cifuentes i dagens kamp. Og jeg håber selvfølgelig, at jeg kan lide udtrykket.

Jeg var modstander af 3-4-3 opstillingen, da den blev introduceret. Men blev meget positiv overbevist/tilhænger af trebackkæden selvom jeg fra start ville have sagt, at vi ikke havde spillerne til det.

4-2-3-1 er jeg ligeså stor arg modstander af, men i lyset 3-4-3 og dens kvaliteter vil jeg have åben sind og se hvad den kan bringe.

Overrask mig positivt.
Det ligner en meget pragmatisk startopstilling. Fokus på pres, løbevilje, arbejdsomhed og fart. Og så kommer der nye kræfter ind senere i kampen. Fx. Kusk, Nkada og/eller Weert. Det minder mig om Agf-kampen, hvor vi spillede 1-1. Her kom Kusk og Nkada ind senere i kampen, og fik sat et angreb sammen, hvor Børsting scorede.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 11:37

baresi skrev:
Derfor er det en fejl hvis han ligger i højre angrebsside.
På U-landshold, i Malmö osv. har han primært ligget som skæv spids/wing i højre side af et 4-3-3 system, hvor han kan trække ind og udnytte sit venstreben.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 11:42

FIDEL skrev:
3. feb 2021, 11:35
Her kom Kusk og Nkada ind senere i kampen, og fik sat et angreb sammen, hvor Børsting scorede.
Ja, godt husket. Den kamp lykkedes vi nemlig med at holde AGF nede længe, og de løbestærke spillere tvang dem til lange bolde.
I anden halveg da Kusk kom ind fik vi sat et fint angreb sammen som Børsting scorede på, og Kusk skabte også en gigantchance til Prica.

Træneren er ikke dum - han har set samtlige kampe i denne sæson, og ved præcis hvad holdet kan - det kunne meget vel være samme model han benytter til denne kamp.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 3. feb 2021, 11:42

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 11:37
baresi skrev:
Derfor er det en fejl hvis han ligger i højre angrebsside.
På U-landshold, i Malmö osv. har han primært ligget som skæv spids/wing i højre side af et 4-3-3 system, hvor han kan trække ind og udnytte sit venstreben.
jeg det er sagt før, og kan man også godt sætte sig ind i. Men når man ser ham Live, så synes jeg bare det er noget helt andet han viser, og der virker han mere som en boksspiller i mine øjne. Og der synes jeg Kusk er mere interessant at have flagrende ude på kanten. Han har et bedre øje og blik for spillet generelt og er dygtig til at sætte medspillerne op. Men hva - det er jo personlige holdninger, det er heldigvis op til Prica at vise det på banen. :-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. feb 2021, 12:14

Er der snefrit i Aalborg? Hernede sydpå ligger der efterhånden et pænt lag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 3. feb 2021, 12:18

jonas386 skrev:
3. feb 2021, 11:15
KlaskmyggenNoah skrev:
3. feb 2021, 11:00
jonas386 skrev:

Du kunne jo også lige tage resten af min kommentar med. Flere af de andre er dårligere versioner af eksisterende spillere. Helsingør manden har i det mindste noget fysik der kan skabe ravage sidst i kampen
Min pointe er vist at bare det at få tanken at en totalt uprøvet U19 spiller skulle gøre nogen forskel mod FCK, viser hvor dybt vi fans graver efter et lille bitte håb...

Bolden er heldigvis stadig rund og håbet grønt, der er set større mirakler end at vi får point i aften. Men lad os nu indse at vi er i gang med projekt genopretning og at det tager tid at bygge et hold op, jeg lever med et nederlag i aften, hvis jeg bare hen over foråret og sommerens transfervindue ser en positiv trend

IAO:

Skulle de kedelige tendenser blive trukket med ind i de betydende kampe, kommer det dog næppe til at rokke ved AaB-båden. Sportschef Inge André Olsen kalder ansættelsen af Marti Cifuentes for et langsigtet projekt.
- Vi skal huske, at vi er i gang med en femårsplan, for at vi kan blive endnu bedre over tid. Der har været lidt udskiftning omkring superligastaben i de sidste seks-syv måneder. Derfor er vi stadig ambitiøse, men vi skal også huske, at det er et projekt, som skal udvikles.

.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar