Inge André Olsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Inge André Olsen

Indlæg af FIDEL » 30. jan 2021, 21:46

Maglau skrev:
30. jan 2021, 20:53
FIDEL skrev:
30. jan 2021, 20:08
Brodernumsi skrev:
30. jan 2021, 19:42
FIDEL skrev:
30. jan 2021, 19:33
Brodernumsi skrev:
30. jan 2021, 19:27
Jakobsen skrev:
30. jan 2021, 18:02

Manden er i gang med hans andet vindue ovenpå fem års fiakso. Forventer du, at vi spiller med om medaljer fra dag et?
Jeg synes da sådan kortsigtet, at det her vindue indtilvidere er lidt sløjt, men jeg har stadig tiltro til Inge. Han addresserer de mangler truppen har fremfor en gang varm luft om Nordens Bilbao.

Derudover er Inge i gang med at rydde op efter Gaarde, hvilket selvsagt er en større opgave. Hvis vi ser på de spillere som har forladt os under Inge er alle til lavere niveu, hvor de heller ikke har slået til undtagen PO som man fik rigtigt gode penge for.

- Wessam er tredje/fjerde valg i Silkeborg og har ikke udsigt til spilletid. Slet ikke efter, at Helenius er blevet hentet
- Lesniak laver en anonym tilværelse i midten af den polske liga
- Tengstedt er lysår fra spilletid i AGF (og at han smuttede kan dårligt bebrejdes Inge da der var et forløb op til)
- Bærtelsen har ikke shinet i Hjørring før han blev skadet
- Thellufsen har svært ved at få spilletid i Lyngby.
- Oliver Klitten fik ikke spilletid i en norsk no-name klub
- Kasper P: der er juryen stadig ude og jeg tror han bliver en god tilføjelse for EfB uden, at vi græder over at have sendt ham sfsted.
- Ingen ny kontrakt til Blåjberg der skulle helt ned i 1. div for at begynde at præstere hæderligt.
- Thomas CHristianse og Jeppe P er udenfor bedømmelse, men vurderer man de ikke er dygtige nok er det rigtigt.

Tilgengæld har vi fået en habil superligastopper i Granli som kan noget andet end de andre, Hiljemark som er scoop (skader sker og det tyder ikke på, at den her skade er relateret til hans tidligere problemer), Prica som er et stort talent og var eftertragtet af mange klubber på vores hylde, og Pedro som var et røverkøb. Nkada har skuffet, men Prijovic har klubben hele tiden sagt er en udviklingsspiller. Det tager tid, at ændre på en trup der var rigtigt dårligt sammensat og jeg er sgu glad for, at vi ikke bare har fået nogle uscoutede slovakker ind eller en dyr peruvianer som der ikke er nogen plan for. Det vil tage et par vinduer at fikse de strukturelle svagheder Gaarde fik skabt i trupsammenætning både hvad angår styrker på positioner og sammensætning af komeptencer. Derudover skal der jo gøres op med hele Nabosøn dogmet med, at du næsten er sikker på 50 kampe bare du er født nord for Hobro. Bare se hvilken svag indstilling det har givet bl.a for en spiller som MC der nu er glad for bare at krydre røv på bænken og hæve hans løn. Der skal jo ske noget både kulturelt og udskiftninger i personalet og ingen af tingene sker bare over natten.
Det er alligevel sigende, at mange ikke kan rose IAO, uden at nedgøre Gaarde. Jeg tror, alt den ros til IAO, nok mere er udtryk for en forhåbning og forventning om nye og bedre tider, end at IAO har gjort noget fantastisk.
Sikke noget bavl. Selvfølgelig er man nødt til at nævne Gaarde, når nu Inge har travlt med at rydde op efter ham! Mærkeligt, at du kan se noget negativt i, at fans bakker vores stadig nye sportschef op.
Der er også forskel på at nævne og nedgøre. Derudover kan jeg ikke se hvorfor du er NØDT til det, man kan sagtens rose IAO uden.
Nej, ikke hvis man argumenterer imod tåber, der mener Inge har skuffet indtil videre.
Det kan lade sig gøre selvom det er svært - tager mig selv i det hver gang jeg debatterer med naive personer der køber varm luft og lader sig hive rundt ved næsen
Gaarde var mester i varm luft, ikke Inge.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 30. jan 2021, 22:06

IAO er en vanvittig tilføjelse. Han ser 100% nøgternt på alt og alle og skider på om man kender busplanerne for Staholm og Farsø. Han tænker i ØKONOMI og er kontinuerligt i gang med at forstærke truppen. Ingen fribilletter.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 10. feb 2021, 13:31

Jeg er så stolt af, at vi har hentet denne enorme kapacitet ind til klubben - han er en stærk og værdig repræsentant for vores klub.
Derudover besidder han den samme varme som Lynge, og der er også store lighedspunkter i deres åbenhed overfor medier, fans og omverdenen bredt set. Jeg har set Inge mange gange nu, men i dette interview bliver jeg bare endnu mere vild med ham og det kæmpestore format, han viser :thumbsup: Absolut værd at bruge 50 min på - også fordi Mette Cornelius faktisk er en rigtig dygtig studievært/rapporter.
Tydeligt at han også opnår respekt hos Holmstrøm (og det er ellers ikke enkelt) - og mange af hans svar viser også, at han har så mange flere finesser end fx Holmstrøm besidder (både på åbenhed, arbejdet med transfers og det at skabe en ny kultur og fortælling om klubben). Gaarde når ham ikke til sokkeholderne.
I øvrigt lyder det faktisk på Inge som om, vi valgte Hamrén fra og ikke omvendt - og han giver jo meget fine begrundelser for hvorfor.
https://www.eurosport.dk/all-sports/kob ... ideo.shtml

Anubit
1. div
1. div
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Indlæg af Anubit » 10. feb 2021, 14:02

AaB-Jones skrev:
10. feb 2021, 13:31
Jeg er så stolt af, at vi har hentet denne enorme kapacitet ind til klubben - han er en stærk og værdig repræsentant for vores klub.
Derudover besidder han den samme varme som Lynge, og der er også store lighedspunkter i deres åbenhed overfor medier, fans og omverdenen bredt set. Jeg har set Inge mange gange nu, men i dette interview bliver jeg bare endnu mere vild med ham og det kæmpestore format, han viser :thumbsup: Absolut værd at bruge 50 min på - også fordi Mette Cornelius faktisk er en rigtig dygtig studievært/rapporter.
Tydeligt at han også opnår respekt hos Holmstrøm (og det er ellers ikke enkelt) - og mange af hans svar viser også, at han har så mange flere finesser end fx Holmstrøm besidder (både på åbenhed, arbejdet med transfers og det at skabe en ny kultur og fortælling om klubben). Gaarde når ham ikke til sokkeholderne.
I øvrigt lyder det faktisk på Inge som om, vi valgte Hamrén fra og ikke omvendt - og han giver jo meget fine begrundelser for hvorfor.
Man kan jo ikke andet end at sidde med et smil på læben, når man ser/hører Inge snakke. Han virker bare så gennem professionel og sympatisk på samme tid.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 10. feb 2021, 14:04

AaB-Jones skrev:
Du kom mig i forkøbet. Herligt interview! Og selvom AllanCradle og andre mener at det er forbudt at sammenligne, så mener jeg at der er himmelvid forskel på formatet hos Inge og hans forgænger. Det er tydeligt. Og man forstår godt hvorfor mange, både kommentatorer og analytikere, er blæst bagover af hans lune væsen, som minder meget om Lynge. "Rak på sak", som man siger i Sverige - ligefrem og befriende ærlig.

Og fed historie med John Hou Sæter, der fortæller lidt om hvor snu han er.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. feb 2021, 14:31

Vi har forresten nogle smukke ledere i klubben. Inge, Bælum og Marti, og selvfølgelig Feher (dog ikke leder).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. feb 2021, 14:42

Julgranen skrev:
10. feb 2021, 14:04
AaB-Jones skrev:
Du kom mig i forkøbet. Herligt interview! Og selvom AllanCradle og andre mener at det er forbudt at sammenligne, så mener jeg at der er himmelvid forskel på formatet hos Inge og hans forgænger. Det er tydeligt. Og man forstår godt hvorfor mange, både kommentatorer og analytikere, er blæst bagover af hans lune væsen, som minder meget om Lynge. "Rak på sak", som man siger i Sverige - ligefrem og befriende ærlig.

Og fed historie med John Hou Sæter, der fortæller lidt om hvor snu han er.
Helt enig, jeg vil bare ønske vi havde haft ham lige efter vores sidste mesterskab, hvor snakken om talent fabrikken ikke havde nogen gang i virkeligheden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. feb 2021, 17:25

Mødet med Cifuentes, Inge Andre og Brian Andersen i lufthavnen i Oslo er også genial...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. feb 2021, 17:47

Hvad angår kommunikation er der ingen tvivl om at Inge er til et rent 13 tal på den gamle skala. Der har han været fremragende lige fra første sekund han startede i AaB, og som han også italesætter i interviewet, har vi virkelig haft brug for at klubben skyder brystet frem og udviser en større tro og vilje på at blive en fast del af toppen. Det er et fællesskab man har lyst til være en del af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. feb 2021, 18:55

Tilslutter mig IAO rosen. Fremragende kommunikator der skaber interesse om AaB, i stor modsætning til de grå kedelige mus vi var under Gaarde. I flere år gad journalisterne dårligt snakke om os fordi de fik den samme kedelige smøre uden indhold.

Inge forstår at bruge medierne rigtigt og hans evner i rollen imponerer gang på gang.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. feb 2021, 19:07

Forza skrev:
10. feb 2021, 18:55
Tilslutter mig IAO rosen. Fremragende kommunikator der skaber interesse om AaB, i stor modsætning til de grå kedelige mus vi var under Gaarde. I flere år gad journalisterne dårligt snakke om os fordi de fik den samme kedelige smøre uden indhold.

Inge forstår at bruge medierne rigtigt og hans evner i rollen imponerer gang på gang.
Selvom det er nærliggende at sammenligne med Gaarde, så er det lige så oplagt at sammenligne med de resterende superligaklubsdirektører, for her kan han da også sagtens være med på synlighed, likeability og kommunikationen.

Er der overhovedet nogen udover Haysen og PC der ikke bare gemmer sig?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. feb 2021, 19:10

Buzz Killington skrev:
10. feb 2021, 19:07
Forza skrev:
10. feb 2021, 18:55

Selvom det er nærliggende at sammenligne med Gaarde, så er det lige så oplagt at sammenligne med de resterende superligaklubsdirektører, for her kan han da også sagtens være med på synlighed, likeability og kommunikationen.

Er der overhovedet nogen udover Haysen og PC der ikke bare gemmer sig?
Men Gaarde i selvsamme job var bare i den helt modsatte ende af spektret.

Er enig i at de fleste foretrækker at være neutrale, men Gaarde var i mine øjne ekstraordinært grå. Derfor lægger vi også endnu mere mærke til kontrasten nu vi har IAO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 10. feb 2021, 19:22

Hvis man fortsat er modstander af Inge så er det eddermame op ad bakke! Han gør det simpelthen mere end fremragende.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 10. feb 2021, 20:01

Har elsket ham fra dag et. Virkelig svært at være negativ :thumbsup:

Jeg er allerede nervøs for hvornår der står en Bundesliga klub eller lignende og vil fiske ham :o
:aabfan:

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 10. feb 2021, 20:37

Kan ikke nævne en eneste i dansk fodbold jeg hellere ville have en øl med på stadion efter en AaB sejr :cheers:
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. feb 2021, 20:45

Lyfe skrev:
10. feb 2021, 20:37
Kan ikke nævne en eneste i dansk fodbold jeg hellere ville have en øl med på stadion efter en AaB sejr :cheers:
Købmanden?
Jacob, da han havde langt hår og "dansede med de motherfuckere i Viborg"?
Daniel Tribler?
Heine Fernandez? Det kan anbefales! Denim og billard :cool:
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div

Indlæg af Rolden » 11. feb 2021, 08:55

AaB-Jones skrev:
Jeg er fuldstænding enig. Jeg så programmet i går, og har det på sammen måde.
Jeg er stolt over at vi har ham til at repræsentere vores klub.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 11. feb 2021, 10:12

Rolden skrev:
11. feb 2021, 08:55
AaB-Jones skrev:
Jeg er fuldstænding enig. Jeg så programmet i går, og har det på sammen måde.
Jeg er stolt over at vi har ham til at repræsentere vores klub.
Nu fik jeg så også set købmændenes klub, og jeg forstår godt hvor begejstringen kommer fra, han har da bestemt lidt Lynge'sk charme og kan remse et par gode cases op der viser at han har været i gamet længe, så langt var jeg da positiv.

Er så slet ikke enig i at han bliver udfordret nok af Mette Cornelius og til dels Niels-Christian Holmstrøm.

Niels-Christian Holmstrøm fremhæver vores 4 danske starter (han tæller heldigvis ikke nordjyder på hele Nordjyllands hold), det medfører lidt overfladisk snak om hvor vidt vi vil satse op et tydeligt nordjysk præg, IAO snakke om at vi vil prioriterer kvalitet, og at nordjyske spillere er dyre, jeg anede ikke at nordjyske spillere var en specielt dyr race, det er helt nyt for mig. Lige på det punkt ku det være rart at vide om vi vil fortsætte med at satse på at være hele Nordjyllands hold eller om vi er tilfreds med at skabe resultater med bare en enkelt nordjyde i truppen, vil vi prioriterer nordjyske spillere fremfor andre ja eller nej?.

Der bliver også spurgt ind til top 3 næste sæson, svar: vores ambition er et spille med i toppen af dansk fodbold, hvortil MC bare slår op i banen, nej det er ikke vedholdende journalistik.

IAO bruger også det gamle trick med at sætte sig selv i tæt forbindelse med en populær tidligere leder, jeg må indrømme at jeg ikke tror på at Lynge var en central del af at hyre Cifuentes, det er bare IAO der taler til fans her, klog taktik.

Det er her ikke mig der ønsker en tidligere sportschef tilbage, jeg tror faktisk at IAO er en forbedring på området, men jeg er spændt på hvor klubben bevæger sig hen.

Måske frygter jeg bare den dag hvor kamptruppen er ryddet for nordjyder og startopstillingen er 11 udlændinge, mest fordi jeg har lovet min FCM fætter, at den dag det sker så må han få et billede af mig i FCM trøje...(Fuck hvorfor sagde jeg det :thumbsdown:)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. feb 2021, 10:24

KlaskmyggenNoah skrev:
11. feb 2021, 10:12
Måske frygter jeg bare den dag hvor kamptruppen er ryddet for nordjyder og startopstillingen er 11 udlændinge, mest fordi jeg har lovet min FCM fætter, at den dag det sker så må han få et billede af mig i FCM trøje...(Fuck hvorfor sagde jeg det :thumbsdown:)
Vores nye træner har jo lagt fra land med at introducere to nye unge nordjyske drenge i startopstillingen, så det er en noget bizar bekymring at have, synes jeg.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. feb 2021, 10:44

Yankee skrev:
11. feb 2021, 10:24
KlaskmyggenNoah skrev:
11. feb 2021, 10:12
Vores nye træner har jo lagt fra land med at introducere to nye unge nordjyske drenge i startopstillingen, så det er en noget bizar bekymring at have, synes jeg.
Blot nysgerrig. Hvordan får du det til to?

Besvar