Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2021, 17:28

Bech skrev:
12. mar 2021, 17:25
Bestyrelsen har indstillet Henrik Hagbarth til overtage sædet efter Lynge.
Hvor er det vildt, at det faktisk er hans rigtige navn :aabfan: :aabfan:

https://comicwiki.dk/wiki/Henrik_og_Hagbart
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. mar 2021, 17:32

Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 17:13
Største problem med ham er vel at han bor i en form for parcelhus i Gug.
Der er ikke meget parcelhus over det...

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. mar 2021, 17:35

Pastorius skrev:
12. mar 2021, 17:20
Jeg kender ikke Veiby, men jeg er ikke fan af en iværksættertype i AaB's bestyrelse. Jeg vil hellere have rå solide erhvervskompetencer fra virksomheder, der har klaret sig godt over lang tid. Iværksættertyperne har det med at komme ind med en masse energi og forlange resultater og forandringer fra dag 1, og det kommer der sjældent noget godt ud af på langt sigt.

Jeg synes det er trist at Jacob Møller Knudsen og Lynge er på vej ud. Lynge var en 100% garant for at vi skulle opføre os ordenligt. Den side kan vi forhåbentlig holde fast i, vi mister en del af vores historie og kontinuitet med de to.
Jacob Møller Knudsen har været med i de udvalg, der har taget en del dårlige beslutninger de senere år. Fint at få nyt blod ind.
Der er ikke meget iværksættertype over Veiby.
Måske nok over hans første tid, men ikke længere. Han har et godt ry i erhvervslivet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2021, 17:49

Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:03
jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Veiby er stor AaB-fan, og utrolig sympatisk.
Og har penge.

Det er ligegyldigt hvem der ejer AaB (hvis de ellers driver biksen ordenligt). Det der virkelig betyder noget, er om han har sponsorpenge med (i stor målestok). Det kunne være en gamechanger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2021, 17:52

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:35
Pastorius skrev:
Jeg kender ikke Veiby, men jeg er ikke fan af en iværksættertype i AaB's bestyrelse. Jeg vil hellere have rå solide erhvervskompetencer fra virksomheder, der har klaret sig godt over lang tid. Iværksættertyperne har det med at komme ind med en masse energi og forlange resultater og forandringer fra dag 1, og det kommer der sjældent noget godt ud af på langt sigt.

Jeg synes det er trist at Jacob Møller Knudsen og Lynge er på vej ud. Lynge var en 100% garant for at vi skulle opføre os ordenligt. Den side kan vi forhåbentlig holde fast i, vi mister en del af vores historie og kontinuitet med de to.
Jacob Møller Knudsen har været med i de udvalg, der har taget en del dårlige beslutninger de senere år. Fint at få nyt blod ind.
Måske nok over hans første tid, men ikke længere. Han har et godt ry i erhvervslivet.
Ok, jeg kender ham som sagt ikke, så mine kommentarer var helt generelle.

Igen - helt uden sammenhæng til Veiby, må jeg hellere understrege - så havde Stein Bagger også et godt ry i erhvervslivet, indtil han ikke havde det længere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. mar 2021, 19:11

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:35
Pastorius skrev:

Enig - det har heller ikke just slået mig, at Cubic folkene bragte specielt meget ambition, vision eller kapital ind i klubben (ifht. hvad der var brug for).
Jeg hilser det kun velkommen, at vi får en af byens mest succesfulde erhvervsfolk ind i folden. Det må både give noget ifht. netværk og know-how ifht. hvordan man udvikler en forretning at få Veiby ind.

At Lynge smutter til gengæld bedrøveligt.
RAUS RAUS SSE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. mar 2021, 20:12

Pastorius skrev:
Lynge var en 100% garant for at vi skulle opføre os ordenligt.
Billede
"Pension og feriepenge...?! Ta'r do pis på mig?"
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. mar 2021, 20:25

Gnu skrev:
12. mar 2021, 20:12
Pastorius skrev:
Billede
Seriøst?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 12. mar 2021, 20:30

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Det der er det mest latterlige jeg nogensinde har læst herinde.
Papirerne har jo været fremlagt og ingen blev jo snydt bevidst. Øland og co fik derimod knaldet klubberne på en forkert praksis så de samme feriepenge skulle udbetales igen. Det var en kæmpe fejl ja, men for at det skulle være amoralsk skal det være gjort med fuldt overlæg og det erindrer jeg ikke har været fremme, at det er bevist. Læg dertil alle de spillere der anbefalede AaB til andre spillere i Lynge årene fordi det var et sted man blev behandlet godt. Selv Ståle der fik en uskøn afsked med AaB har rost Lynge for en god behandling selvom Lynge og Ståle var uvenner da han ville videre.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2021, 20:35

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Jeg over vejede at nævne den som en undtagelse, men det der for alvor gjorde Lynge harm, var jo at han synes han havde gjort det bedste for de aktuelle spillere. Om det så var så kompetent gjort er en anden sag, men jeg er sikker på Lynge synes han har opført sig korrekt, og dem der har fået pengene igen har fået dem to gange på trods af en anden aftale.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 12. mar 2021, 20:40

Jakobsen skrev:
12. mar 2021, 20:30
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Det der er det mest latterlige jeg nogensinde har læst herinde.
Papirerne har jo været fremlagt og ingen blev jo snydt bevidst. Øland og co fik derimod knaldet klubberne på en forkert praksis så de samme feriepenge skulle udbetales igen. Det var en kæmpe fejl ja, men for at det skulle være amoralsk skal det være gjort med fuldt overlæg og det erindrer jeg ikke har været fremme, at det er bevist. Læg dertil alle de spillere der anbefalede AaB til andre spillere i Lynge årene fordi det var et sted man blev behandlet godt. Selv Ståle der fik en uskøn afsked med AaB har rost Lynge for en god behandling selvom Lynge og Ståle var uvenner da han ville videre.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Man kan jo også se på at AaBs daværende advokat Jesper Møller som helt har været inde over den slags beslutninger idag har det højeste fodbold hverv i DK. Så helt ulovligt uforsvarlig amoralsk har det nok ikke været.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 12. mar 2021, 21:03

Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 16:52
jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 16:41
Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Hvorfor ikke? Han virker da umiddelbart ganske ok?

Lidt ærgerligt de ikke har kunnet få fat i André Rogaczewski også.
Veiby er glødende AaB fan, vellidt i erhvervslivet og kan hjælpe med at lokke sponsorer til. At Andre ikke også har købt en andel er netop det eneste der er lidt ærgeligt..
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. mar 2021, 21:10

Pastorius skrev:
12. mar 2021, 20:35
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Jeg over vejede at nævne den som en undtagelse, men det der for alvor gjorde Lynge harm, var jo at han synes han havde gjort det bedste for de aktuelle spillere. Om det så var så kompetent gjort er en anden sag, men jeg er sikker på Lynge synes han har opført sig korrekt, og dem der har fået pengene igen har fået dem to gange på trods af en anden aftale.
Det er muligt, at det er simpel inkompetence, der gjorde at AaB måtte betale en meget høj pris i den sag. Men da Spillerforeningen henvendte sig med sit krav stak man jo hovedet i busken og gjorde alt for at trække sagen i langdrag. Dét er i hvert fald ikke et eksempel på god opførsel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2021, 21:12

Gnu skrev:
12. mar 2021, 21:10
Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Det er muligt, at det er simpel inkompetence, der gjorde at AaB måtte betale en meget høj pris i den sag. Men da Spillerforeningen henvendte sig med sit krav stak man jo hovedet i busken og gjorde alt for at trække sagen i langdrag. Dét er i hvert fald ikke et eksempel på god opførsel.
De var uenige i kravet, og kørte en sag igennem på det (rådgivet af både egne advokater og divisionsforeningen). Jeg kan ikke se noget forkert i det fra et moralsk synspunkt, men de tabte sagen, så selvfølgelig var det den forkerte beslutning og det kom vi til at betale dyrt for. Det var iøvrigt ikke AaB der kørte sagen, men divisionforeningen både på vegne af os og BIF.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 12. mar 2021, 21:18

STOP nu med den åndssvage feriepengesag! For helvede da.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. mar 2021, 21:20

Pastorius skrev:
12. mar 2021, 21:12
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
De var uenige i kravet, og kørte en sag igennem på det (rådgivet af både egne advokater og divisionsforeningen). Jeg kan ikke se noget forkert i det fra et moralsk synspunkt, men de tabte sagen, så selvfølgelig var det den forkerte beslutning og det kom vi til at betale dyrt for. Det var iøvrigt ikke AaB der kørte sagen, men divisionforeningen både på vegne af os og BIF.
Sagen blev kørt mod Brøndby og det var en meget klar dom. AaB indgik forlig, og der kom først skub i det, da Lynge var væk.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 12. mar 2021, 21:51

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:32
Fromthecradle skrev:
As said, en form for..
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 12. mar 2021, 22:00

Gnu skrev:
12. mar 2021, 21:20
Pastorius skrev:
12. mar 2021, 21:12
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Billede
Sagen blev kørt mod Brøndby og det var en meget klar dom. AaB indgik forlig, og der kom først skub i det, da Lynge var væk.
Gaarde kom fra en rolle i spillerforeningen så det har han helt sikkert også været farvet af. Sådan kan det ikke undgå at være når man har arbejdet dedikeret for noget i en tid, som fagforeningsarbejdet jo må siges at være for nogle fodboldspillere.

OT:
Det er tankevækkende at se hvor hysteriske/konfliktsky/medløbere fodboldspillere er ifht. til deres fagforening kontra alle os andre med karrierejobs der ikke gider bruge tid på fagforeninger.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. mar 2021, 22:11

jonas386 skrev:
12. mar 2021, 17:28
Bech skrev:
12. mar 2021, 17:25
Bestyrelsen har indstillet Henrik Hagbarth til overtage sædet efter Lynge.
Hvor er det vildt, at det faktisk er hans rigtige navn :aabfan: :aabfan:

https://comicwiki.dk/wiki/Henrik_og_Hagbart
Jeg har haft Hagbarth som træner som knægt. Det var ikke altid lige sjovt. Der var satme kompromisløst krav om fokus hele vejen rundt.
Det håber jeg, han stadig er garant for og bærer med ind i bestyrelsen.
Ædruelighedens stemme

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 12. mar 2021, 23:52

Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 21:51
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:32
Fromthecradle skrev:
As said, en form for..
Det er da kun et kæmpe + at han bor i 9210, ligesom en masse andre legendariske Gug’rillas.

Besvar