Superliga.dk. - der kan du trække chancer skabt, og se for hver runde. Så selvom det så ud af mere, så skabte Friis med sin 3-5-2 mindre end de hold vi gerne vil sammenligne os med, udover når han fik hjælp af spillere med kvalitet.Klaus skrev: ↑27. mar 2021, 13:26Julegranen> Nu har du flere steder beskrevet Lucas Andersens store betydning. Jeg er enig i, at han er en fantastisk spiller. Men i denne sæson har han spillet 10 kampe. Lavet 0 mål og 1 assist. Så jeg tænker lidt, at det vil være fair at sige, at han også har underpræsteret.
Hvor har du i øvigt fundet den statistik, der siger vi producerede færre chancer med højt pres?
Lucas' reelle output ændrer ikke på, at han skabte 1,6 chance pr. kamp indtil han blev skadet på ny, hvorfor han havde ligget nummer 1 på vores liste over mest chanceskabende spillere denne sæson hvis han havde fortsat sin form.
Det samme hvis du ser på Hiljemark - 8 chancer skabt på 6 kampe. Det er et tal som kun Kusk og Lucas overgår, hvis vi ser på chancer pr. kamp. Og det er altså hvad Cifuentes mangler. Spillere der har aktioner med kvalitet. Dem er der alt, alt for få af hvis vi ser på resten af holdet, udover i glimt.
Det er helt korrekt, at vi producerede en del store chancer under 3-5-2 perioden (takket være Lucas, Kusk og Ahlmann), men generelt på chancer skabt så halter vi alvorligt efter de hold vi gerne vil sammenligne os med.
Jeg er enig i, at vi under begge trænere har lidt under manglende afslutningskvalitet. En kamp som den først på sæsonen mod Horsens skulle vi have vundet 5-0 eller større. Det er og bliver en bunden opgave at finde en afslutter.