Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
FIDEL skrev: ↑3. maj 2021, 11:33
BoT skrev: ↑3. maj 2021, 11:15
Angående angribere skal vi (igen) huske på, at det er den sværeste og dyreste position at forstærke sig på. Det kan være fristende at prøve sig med eksotiske navne, som Vejle og Randers ofte gør, men det er altså sjældent, de for alvor brænder ligaen af. Ronnie Schwartz fylder 32 til august og er på en (må man tro) relativt vellønnet kontrakt i Charlton længe endnu. Hvorfor skulle de slippe ham gratis? Selvfølgelig skal vi ikke gå efter ham.
Langt hellere forlænge med Tom, som vi ved, hvad kan, plus give flere muligheder til Prica, som ligner en spiller, der virkelig kan udvikle sig til en succes.
Jeg er enig. Dog mangler der stadig noget fart i vores offensiv. Tænk hvor giftigt det kan blive med Lucas og Kusk bag en hurtig, men stadig fysisk stærk forward. Det vil give Lucas, Kusk, Rufo , og hvem der ellers spiller, lidt mere plads.
Og så bliver det interessant at se om Samuelsen bliver købt. Jeg tror det ikke. Han kommer slet ikke frem til det antal chancer, som Weert og Kusk gør, og selvom det er forståeligt nok, så burde han alligevel komme frem til mere, end han har gjort.
Det vores offensiv har brug for er netop output, og ikke flair - det har vi rigeligt af. Men igen, hvis Martis spillestil skal blive en succes, så skal angriberen også kunne indgå i kombinationsspillet og samtidig bidrage i presspillet.
Fart kan jo komme på mange måder: Løb uden bold fra kanter/midtbane, hurtighed i pasningsspillet eller lange, præcise bolde spillet fra bagkæden. Vi er ikke nødvendigvis et kontrahold, der starter fra et meget dybt udgangspunkt, så det er ikke lige så vigtigt, at vores forreste spillere har en virkelig høj top-fart.
Jeg kan i øvrigt godt lide Samuelsen, som jeg synes bliver lidt overset i sin rolle som bindeled. Han lægger altså nogle millimeter-præcise stikninger, som jeg ikke synes, andre i truppen kan. Og så er han rigtig god til at holde på bolden og drible i små rum. Tror vi kan få meget mere ude af ham!
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
FIDEL skrev: ↑3. maj 2021, 12:17
Jeg er sgu lidt vild med ham Carit Falch. Tror han er en pisse god træner, og ser ham gerne som assistent hos os. Han vil spille offensivt, aggressivt og hurtig fodbold.
Marti og Carit Falch havde en mindre bromance på sidelinjen efter slutfløjtet forleden, og Marti har tidligere udtalt, at han synes Lyngby spiller noget positivt og underholdende fodbold. Man har lov at drømme.
Ligesom det er farligt at hente spillere, der har haft en god periode, ligeså er det farligt at hente en træner der lige har præsteret flor i en kort periode. Det er en helt anden opgave at træne AaB end det er at træne Lyngby.
Inden kampen i fredags, var Lyngby et rigtigt stærkt hold, der spillede flot og positiv fodbold, hvorimod AaB var århundredets ringeste hold, der lige havde tabt til Horsens, og skal man tro omtalen, så ville både presse, fans og spillere have fyret træneren. Det var ikke helt det billede kampen viste.
Det er muligt han er en rigtig fin træner, men skal man på et tidspunkt overveje ham, kræver det et indgående kendskab til hvad han kan og vil, samt at vi synes det er en god idé at skifte til træner nummer 4 indenfor et år.
Drøm du bare videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Pastorius skrev: ↑3. maj 2021, 13:13
Jeg er sgu lidt vild med ham Carit Falch. Tror han er en pisse god træner, og ser ham gerne som assistent hos os. Han vil spille offensivt, aggressivt og hurtig fodbold.
Marti og Carit Falch havde en mindre bromance på sidelinjen efter slutfløjtet forleden, og Marti har tidligere udtalt, at han synes Lyngby spiller noget positivt og underholdende fodbold. Man har lov at drømme.
Ligesom det er farligt at hente spillere, der har haft en god periode, ligeså er det farligt at hente en træner der lige har præsteret flor i en kort periode. Det er en helt anden opgave at træne AaB end det er at træne Lyngby.
Inden kampen i fredags, var Lyngby et rigtigt stærkt hold, der spillede flot og positiv fodbold, hvorimod AaB var århundredets ringeste hold, der lige havde tabt til Horsens, og skal man tro omtalen, så ville både presse, fans og spillere have fyret træneren. Det var ikke helt det billede kampen viste.
Det er muligt han er en rigtig fin træner, men skal man på et tidspunkt overveje ham, kræver det et indgående kendskab til hvad han kan og vil, samt at vi synes det er en god idé at skifte til træner nummer 4 indenfor et år.
Drøm du bare videre.
Det var vist som assistent Fidel ønskede ham, du er vist bare lidt touchy... BTW så har jeg også argumenteret for det er en halt anden opgave at være sportchef og træner for AaB end i en bundklub i Norge. Men der er jeg jo på helt gale veje når jeg antyder det...

Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. maj 2021, 13:19
Drøm du bare videre.
Det var vist som assistent Fidel ønskede ham, du er vist bare lidt touchy... BTW så har jeg også argumenteret for det er en halt anden opgave at være sportchef og træner for AaB end i en bundklub i Norge. Men der er jeg jo på helt gale veje når jeg antyder det...
Det havde jeg overset - sorry til Fidel.
...og ja, det er en anden opgave at være i AaB for IAO også, men mon ikke har er blevet ansat på mere end bare et øjebliks indskydelse og gode resultater i en halvsæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Pastorius skrev: ↑3. maj 2021, 13:22
KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. maj 2021, 13:19
Drøm du bare videre.
Det havde jeg overset - sorry til Fidel.
...og ja, det er en anden opgave at være i AaB for IAO også, men mon ikke har er blevet ansat på mere end bare et øjebliks indskydelse og gode resultater i en halvsæson.
Jow men som jeg ser det har de begge haft helt andre succeskriterier i deres tidligere jobs, end det de har i AaB. Det udelukker selvfølgelig ikke at de kan får succes her også, men der er bestemt heller ingen garanti for det...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
Runschen
- 2. div

Jeg synes Nicolaj Thomsen vil være en fornuftig fri transfer - naturligvis afhængig af sign-on og månedlig gage. Men kan han landes på en fornuftig pakke økonomisk så synes jeg det er en no-brainer i særdeleshed hvis Fossum sælges, som jeg tror IAO helt klart går efter.
Jeg tror ikke på, at mandens niveau er forsvundet. Klart det er ikke givet, at han når 14/15 niveauet, men mindre kan altså også gøre det.
Jeg er træt af, at høre på flosklen “Vi skal ikke ha’ flere afdankede spillere hjem”. Hvem er det præcist vi har hentet retur, der har været kæmpe fiaskoer?
Enevoldsen havde mig bekendt en fornuftig retur og et sublimt samarbejde med Zweimal. Nuvel Helenius var ikke en god case, men spørgsmålet er om skylden her alene ligger hos spilleren. Synes sidenhen han har vist sig fuldt berettiget til superligaen.
Thelander, Kusk, Lucas dem havde jeg sgu nødigt undværet - og nej, Kusk er ikke på 14/15 niveau, men han er stadig blandt vores to bedste offensiv spillere.
Jeg synes holdningerne om at han er blevet Cafe-latte-hipster-københavner-smart og derfor ikke skal henter er decideret platte og usaglige.
Jeg har hørt, at han faktisk selv har ønsket at komme hjem og gjort en del for at få det til at ske i tidligere transfervinduer.
Min største og eneste bekymring er hans skadesfrekvens. Derfor at kontrakten også skal afspejle dette.
Han har befundet sig i et højt trænings og konkurrence niveau og har ikke rendt rundt og trænet med et u19 hold på et udenlands ophold. Jeg tror at han med en fornuftig optakt kan blive et fint aktiv.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Runschen skrev: ↑3. maj 2021, 13:41
Jeg er træt af, at høre på flosklen “Vi skal ikke ha’ flere afdankede spillere hjem”. Hvem er det præcist vi har hentet retur, der har været kæmpe fiaskoer?
Enevoldsen havde mig bekendt en fornuftig retur og et sublimt samarbejde med Zweimal. Nuvel Helenius var ikke en god case, men spørgsmålet er om skylden her alene ligger hos spilleren. Synes sidenhen han har vist sig fuldt berettiget til superligaen.
Thelander, Kusk, Lucas dem havde jeg sgu nødigt undværet - og nej, Kusk er ikke på 14/15 niveau, men han er stadig blandt vores to bedste offensiv spillere.
Jeg er helt enig i, at vi generelt haft haft succes med at få tidligere spillere tilbage. De gode historier opvejer klart de dårlige hvert fald. At spilleren har AaB baggrund må og kan aldrig være en ulempe. Til gengæld må det heller ikke være et væsentligt argument for at hente vedkommende, og det er nok her jeg føler problemet er med Thomsen.
Men det afhænger naturligvis af, hvad man tror han kan bringe nu. Jeg synes han har været væk fra sit gamle niveau alt for længe til at jeg tror på at det bliver en succes. Han har heller ikke alderen til at blive et salgsemne igen, og vi står ikke og mangler erfarne spillere. Jeg er ret sikker på at det er det Yankee prøver at sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Runschen skrev: ↑3. maj 2021, 13:41
Jeg tror ikke på, at mandens niveau er forsvundet. Klart det er ikke givet, at han når 14/15 niveauet, men mindre kan altså også gøre det.
Hvorfor tror du ikke det? Han har stort set ikke spillet i denne sæson, og i de foregående sæsoner har han stort set hver gang været banens ringeste. I bedste fald komplet anonym. Derudover, så kan mindre end topniveauet faktisk
ikke gøre det. Ikke i forhold til den løn han givetvis han skal have. Og endelig, så
har vi jo set ham på den centrale midtbane, og det var rigtig sløjt. Nicolaj Thomsen er ganske enkelt ikke den spiller, som AaB mangler.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Runschen
- 2. div

https://youtu.be/FR8KTsMWASo
6min og 51 sek inde i klippet - bl.a. af samme årsager som de to eksperter her fremfører.
Og fordi jeg tror på, at han med den rette tillid, kamptræning og placering på banen vil være et aktiv for os.
Fordi jeg tror, der er nøjagtig ligeså stor usikkerhed med at hente en ukendt udenlandsk spiller hertil.
I forhold til løn nævner jeg jo netop at dette naturligvis skal være på et niveau, så det giver mening.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Runschen skrev: ↑3. maj 2021, 14:24
https://youtu.be/FR8KTsMWASo
6min og 51 sek inde i klippet - bl.a. af samme årsager som de to eksperter her fremfører.
Og fordi jeg tror på, at han med den rette tillid, kamptræning og placering på banen vil være et aktiv for os.
Fordi jeg tror, der er nøjagtig ligeså stor usikkerhed med at hente en ukendt udenlandsk spiller hertil.
I forhold til løn nævner jeg jo netop at dette naturligvis skal være på et niveau, så det giver mening.
Nu synes jeg vi er i gang med at udvandre begrebet "ekspert." De to gutter hiver jo kun Thomsen frem, fordi han er tidligere AaB'er, og dét er sgu ideforladt. De mener desuden, at han skal spille centralt, og der har vi jo allerede set ham fejle, så hvorfor forsøge med et eksperiment, som allerede er mislykkedes?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg har ikke rigtig selv set ham spille, men hvad med Gustav Valsvik, som lige er blevet løst fra sin kontrakt i Rosenborg. Han er et skur, men skulle efter sigende være ok pasningssikker og med et godt overblik?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
KlaskmyggenNoah skrev: ↑3. maj 2021, 13:33
Jow men som jeg ser det har de begge haft helt andre succeskriterier i deres tidligere jobs, end det de har i AaB. Det udelukker selvfølgelig ikke at de kan får succes her også, men der er bestemt heller ingen garanti for det...
Med al respekt, så synes jeg det er fuldstændig absurd, at underkende det arbejdeder ligger i at banke en klub op fra at være så tæt på bankerot som man overhovedet kan være, til i dag at være en sund og veldrevet forretning, der sælger spillere for flere penge end AaB, er stabiliseret i Eliteserien og har et top-top ungdomsakademi.
Det kræver da også en stor indsats at løfte AaB et nyt sted hen, men modsat Gaarde så har han også ambitionen om det og insisterer på at omverdenen skal have høje forventninger til ham og AaB. Det kræver enorme cojones.
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Gnu skrev: ↑3. maj 2021, 14:42
Nu synes jeg vi er i gang med at udvandre begrebet "ekspert." De to gutter hiver jo kun Thomsen frem, fordi han er tidligere AaB'er, og dét er sgu ideforladt. De mener desuden, at han skal spille centralt, og der har vi jo allerede set ham fejle, så hvorfor forsøge med et eksperiment, som allerede er mislykkedes?
Han virker også til at have en markant ringere fysik og drev med bolden end sidst han optrådte i AaB. Det var i min optik hans største force.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
af Aalborg frederikshavner » 3. maj 2021, 19:24
Julgranen skrev: ↑3. maj 2021, 19:05
Han virker også til at have en markant ringere fysik og drev med bolden end sidst han optrådte i AaB. Det var i min optik hans største force.
Synes vi skal holde os langt væk fra Thomsen som stort set ikke har spillet fast siden han forlod AaB. Thomsen er slet ikke i kampform og i de kampe han har spillet for FCK har han været totalt usynlig, Kusk var ganske hæderlig i FCK mens Thomsen derimod er faldet igennem.
Thomsen har set tung ud i de få minutter han har fået for løverne og jeg synes også at han har mistet noget power.
Det er også noget vi virkelig skal være opmærksom på ift. Dalle
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Aalborg frederikshavner skrev:Julgranen skrev: ↑3. maj 2021, 19:05
Synes vi skal holde os langt væk fra Thomsen som stort set ikke har spillet fast siden han forlod AaB. Thomsen er slet ikke i kampform og i de kampe han har spillet for FCK har han været totalt usynlig, Kusk var ganske hæderlig i FCK mens Thomsen derimod er faldet igennem.
Thomsen har set tung ud i de få minutter han har fået for løverne og jeg synes også at han har mistet noget power.
Dalsgaard er fast mand for et hold der nu i flere sæsoner er/har været millimeter fra at rykke op til premier league. De kan slet ikke sammenlignes. Han har måske ikke samme eksplosivitet som han engang havde, men niveauet og formen kan man ikke stille spørgsmål ved. Vil være en klasse signing.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
hit666
- Allstar

- Favoritspiller: rade prica
Aalborg frederikshavner skrev: ↑3. maj 2021, 19:24
Julgranen skrev: ↑3. maj 2021, 19:05
jeg kan ikke se hvordan Thomsen nogensinde kan blive en forstærkning (langsom-har ikke spilet-skal ha en god hyre-har ikke det store videresalgs potentiale)
AaB AaB AaB AaB
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
-
jonas386
- Allstar

Kan du opsummere for os der ikke har Nordjyske?
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
jonas386 skrev: ↑3. maj 2021, 20:30
Kan du opsummere for os der ikke har Nordjyske?
Angrebskæden (Svært at finde en der laver 20 mål)
Forsvarskæden (Mange afgange og potentielt flere) (Skal være fleksible)
Klitten smutter nok, resten er uafklarede.