Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 14:01

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 13:16
Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 13:01
Vi har slået de to hold, der er i størst krise, og i begge kampe, er vi heldige de ikke udligner, jeg føler mig ikke så tryg endnu. De to resultater vi kan være mest stolte af, er uafgjort ude mod Randers og FCK, og selv der, er det jo ikke fantastisk.

Bortset fra 75 minutter mod GF, så synes jeg ikke spillet flyder. Vi skal klart finde tilbage til de 75 min, for at slå FCN.
Igen synes jeg du rammer helt ved siden af.

AGF var da ikke i nærheden af at udligne. De havde i det hele taget meget svært ved at skabe chancer mod os, hvis vi ser bort fra da kampen var afgjort og de begyndte at bombardere vores felt. Det samme gjaldt Vejle, som heller ikke havde det store. Vi skabte selv chancer til en 4-5 mål.

Randers har vundet 4 af 6 kampe, det samme har FCK. Begge har holdt ret meget tæt bagude - vi har scoret mod begge.

Vi var endda uheldige med ikke at slå FCK, med to brændte kæmpechancer i overtiden.

Vi er blevet rigtigt gode til at forsvare os, og skal så bare til at skabe lidt mere i den anden ende. At vi er et bedre og mere komplet hold end sidste år, selv uden Hiljemark og Lucas, er der ingen tvivl om. Træneren har gjort et godt stykke arbejde, og tingene hænger bedre sammen for os. Selv i de dårlige perioder indkasserer vi sjældent.
Jeg forstår ikke behovet for at tale vores præstationer ned - det er da en mere end godkendt sæsonstart, særligt ovenpå at det halve af debatsiden mente at træneren var udsat og vi skulle spille om nedrykning.
Prøv at gennemse de sidste 15 min mod GF så, de har et hav af chancer, som selv Pohl ville sparke ind. Jeg skriver jo også, at FCK-kampen er en af dem vi kan være stolte af, og vi burde have vundet, men når vi ikke gør, er det vel også naturligt, at være utilfreds.

Jeg har ikke et behov for at tale vores præstationer ned, ligesom jeg ikke har et behov for at tale dem op. Tingene er blevet bedre på banen, men det havde også været trist hvis det var gået den anden vej. Jeg kigger på, om vi spiller til top-6, og det synes jeg ikke vi gør endnu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 14:04

Buzz Killington skrev:
26. aug 2021, 13:50
Det mente halvdelen af debatsiden da ikke. Der er ingen grund til at male dig i så kraftigt i opposition. Men der har så uomtvisteligt været slingrekurs med Cifuentes, hvilket du selv har anerkendt. Derfor skal der en længere serie af gode præstationer til før de sidste hopper på team Cifu.

Det peger dog opad, med de forbehold numsi nævnte. Og så er jeg forresten ikke med på hvilke forskel det gør om GF sparker på mål til sidst eller i midten af kampen selvom jeg anerkender at vi havde et overtag i langt størstedelen af tiden. Men der er en tangent.
Der har været mindre slingrekurs end med vores seneste træner, men mere end med den forrige - det kan jo aflæses i resultaterne.

Der var dog en god del debattører der mente at vi skulle tale med om nedrykning, mens vi var nogen der prædikede tålmodighed. Nu er det som om de kritiske røster har stukket hovedet i busken, men det er da åbenlyst at vi ser mere og mere stabile ud - ikke bare i præstationerne, men også på pointtavlen. Efter Cifuentes fik styr på tropperne, så har vi nærmest ikke tabt fodboldkampe. Uanset modstand er det da lovende.

Det gør desuden en ret stor forskel når påstanden er at AGF var tæt på at udligne. Medmindre de på en eller anden måde havde fundet en måde at score på der gjaldt for 2 mål i slutminutterne, så var de aldrig i nærheden.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 14:07

Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 14:01
Prøv at gennemse de sidste 15 min mod GF så, de har et hav af chancer, som selv Pohl ville sparke ind. Jeg skriver jo også, at FCK-kampen er en af dem vi kan være stolte af, og vi burde have vundet, men når vi ikke gør, er det vel også naturligt, at være utilfreds.

Jeg har ikke et behov for at tale vores præstationer ned, ligesom jeg ikke har et behov for at tale dem op. Tingene er blevet bedre på banen, men det havde også været trist hvis det var gået den anden vej. Jeg kigger på, om vi spiller til top-6, og det synes jeg ikke vi gør endnu.
De sidste 10 minutter, men ja. Et hav af chancer som Pohl ville sparke ind - det tænker jeg ikke. Men overdrivelse fremmer vel forståelsen.

Lidt svært at være utilfreds med at lave 2 mål i Parken, og få point. Ærgerlig, måske - utilfreds? Nej.

Så kan jeg hjælpe dig lidt på vej - vi ligger pt. nummer 5, så vi spiller pt. til top 6.

Siden vi afsluttede grundspillet og frem til nu, har vi fået 3. flest point af alle hold.

Tager man Cifuentes' periode i AaB som helhed, er vi det hold der har fået 5. flest point siden vi gik ind i 2021.

Det er mere end godkendt, specielt med alle de tilbageslag vi har oplevet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 15:16

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 14:07
Brodernumsi skrev:

De sidste 10 minutter, men ja. Et hav af chancer som Pohl ville sparke ind - det tænker jeg ikke. Men overdrivelse fremmer vel forståelsen.

Lidt svært at være utilfreds med at lave 2 mål i Parken, og få point. Ærgerlig, måske - utilfreds? Nej.

Så kan jeg hjælpe dig lidt på vej - vi ligger pt. nummer 5, så vi spiller pt. til top 6.

Siden vi afsluttede grundspillet og frem til nu, har vi fået 3. flest point af alle hold.

Tager man Cifuentes' periode i AaB som helhed, er vi det hold der har fået 5. flest point siden vi gik ind i 2021.

Og de fleste af de kampe, har været i nedrykningsspillet. At man ligger nummer 5, betyder ikke, at man spiller som et top-6 hold.

Når andre deabttører bruger argumentet, at Friis gjorde det godt, fordi vi fik mange point i mesterskabsspillet, er dit argument altid, at kampene var ligegyldige (at det skulle gøre præstationen mindre værd, giver ikke mening). De argumenter du fremfører her, er mindst ligeså vandede. Cifuentes har været famlende, og spillet har i de fleste kampe været fantasiløst og uden retning.

Jo, det er rart, vi på trods af dette, stadig får point. Men jeg tror ikke, det er noget der rækker til top-6, hvis vi ikke får et par seriøse forstærkninger.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 26. aug 2021, 15:18

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 14:04
Buzz Killington skrev:
26. aug 2021, 13:50
Det mente halvdelen af debatsiden da ikke. Der er ingen grund til at male dig i så kraftigt i opposition. Men der har så uomtvisteligt været slingrekurs med Cifuentes, hvilket du selv har anerkendt. Derfor skal der en længere serie af gode præstationer til før de sidste hopper på team Cifu.

Det peger dog opad, med de forbehold numsi nævnte. Og så er jeg forresten ikke med på hvilke forskel det gør om GF sparker på mål til sidst eller i midten af kampen selvom jeg anerkender at vi havde et overtag i langt størstedelen af tiden. Men der er en tangent.
Der har været mindre slingrekurs end med vores seneste træner, men mere end med den forrige - det kan jo aflæses i resultaterne.

Der var dog en god del debattører der mente at vi skulle tale med om nedrykning, mens vi var nogen der prædikede tålmodighed. Nu er det som om de kritiske røster har stukket hovedet i busken, men det er da åbenlyst at vi ser mere og mere stabile ud - ikke bare i præstationerne, men også på pointtavlen. Efter Cifuentes fik styr på tropperne, så har vi nærmest ikke tabt fodboldkampe. Uanset modstand er det da lovende.

Det gør desuden en ret stor forskel når påstanden er at AGF var tæt på at udligne. Medmindre de på en eller anden måde havde fundet en måde at score på der gjaldt for 2 mål i slutminutterne, så var de aldrig i nærheden.
Det kan da stadigvæk blive fugl eller fisk denne her sæson. Det tror jeg de fleste som har fulgt med i fodbold generelt, og ikke mindst AaB kan være med på. Lige nu er vi nummer 5 - men taber vi til FCN og andre vinder, så er vi jo ude af top 6 igen. Så jeg tror måske bare, at dem du siger der har stukket hoved i busken, er lidt mere varsomme med at male os enden op eller ned, men det kan sagtens blive begge dele.

Lige nu handler det ikke om vores træner, som jeg synes gør det pisse godt med de midler han får til rådighed, men om vores sportschef.

Dog kan vi tage et kæmpe skridt i morgen! Som sagt før - vi skal bare afholde dem fra at score i de første 60 min, og så har vi dem. Hvis de score inden, så får vi max et point.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 15:25

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 14:07
Brodernumsi skrev:

Nu fandt jeg highlights til dig.

https://aabsport.dk/nyheder/2021/august ... b-agf-2-0/

Over en tredjedel af tiden i dette klip, bliver bruget på de sidste 15 min, hvor AGF belejrer os. Har bare taget de største chancer frem:

4:34 Stor dobbeltchance
4:57 Helt frit hovedstød
5:21 Alene med Rinne
5:56 Frit hovedstød i to omgange
6:14 Helt frit spark fra midten af vores felt.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 15:55

Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 15:25

Over en tredjedel af tiden i dette klip, bliver bruget på de sidste 15 min, hvor AGF belejrer os. Har bare taget de største chancer frem:

Sluttede kampen ikke 2-0?

Hvorfor skal jeg så bruge tid på at diskutere med dig, hvorvidt de var tæt på en udligning?

Medmindre mål pludselig kan tælle dobbelt, så var de ikke i nærheden af en udligning.
Og som jeg lige mindes det rammer vi stolpen, og brænder en kæmpechance ved 2-0.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 16:00

Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 15:16
Cifuentes har været famlende, og spillet har i de fleste kampe været fantasiløst og uden retning.
Retningen er den vi ser nu, så helt famlende har det ikke været. Jeg behøver vel ikke minde om hvor længe vores sidste træner skulle bruge på at få holdet rettet op?

Vi står noteret for 3 nederlag de sidste 15-16 turneringskampe.

Mig bekendt får man også 3 point for at slå bundhold, og mig bekendt klarede AaB sig rædselsfuldt i nedrykningsslutspil under Friis. Så det er ingen selvfølge at man vinder hver gang mod hold der er ringere end én selv.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 16:04

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 15:55
Brodernumsi skrev:

Hvorfor skal jeg så bruge tid på at diskutere med dig, hvorvidt de var tæt på en udligning?

Medmindre mål pludselig kan tælle dobbelt, så var de ikke i nærheden af en udligning.
Og som jeg lige mindes det rammer vi stolpen, og brænder en kæmpechance ved 2-0.
Nå, benægtelse er åbenbart dit nye argument. Det er ellers ret tydeligt for enhver, at de er ret tæt på udligning. Hvorfor du skal diskutere det, kan du jo finde svar på i dine egne posts, hvor du henviser til kampen, og benægter fakta.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 16:08

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 16:00
Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 15:16
Cifuentes har været famlende, og spillet har i de fleste kampe været fantasiløst og uden retning.
Retningen er den vi ser nu, så helt famlende har det ikke været. Jeg behøver vel ikke minde om hvor længe vores sidste træner skulle bruge på at få holdet rettet op?

Vi står noteret for 3 nederlag de sidste 15-16 turneringskampe.

Mig bekendt får man også 3 point for at slå bundhold, og mig bekendt klarede AaB sig rædselsfuldt i nedrykningsslutspil under Friis. Så det er ingen selvfølge at man vinder hver gang mod hold der er ringere end én selv.
Jeg forholder mig kun til den træner der er der nu. Jeg bragte Friis på banen, da det virker til, dine kriterier for hvordan en træner klarer sig, skifter alt efter hvem der sidder i stolen. Jeg mener, de bør bedømmes på samme grundlag, Friis havde et godt mesterskabsspil, Cifuentes havde et godt nedrykningsspil.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 26. aug 2021, 16:26

Hvad med kampen i morgen????

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2021, 16:27

Kunne vi ikke snart slippe for de evindelige debatter om Friis vs Cifuentes? Det er den vildeste grammofonplade i samme rille.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2021, 16:27

Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 16:04
Julgranen skrev:
26. aug 2021, 15:55
Brodernumsi skrev:

Nå, benægtelse er åbenbart dit nye argument. Det er ellers ret tydeligt for enhver, at de er ret tæt på udligning. Hvorfor du skal diskutere det, kan du jo finde svar på i dine egne posts, hvor du henviser til kampen, og benægter fakta.
Nu kan man jo mene hvad man vil om xG, men hvis man jeg mener det er nogenlunde sigende for hvem der var bedst, så er konklusionen altså ret så tydelig. Vi var heldige:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar

Indlæg af Brodernumsi » 26. aug 2021, 16:30

martinaalborg skrev:
26. aug 2021, 16:26
Hvad med kampen i morgen????
Ja, det stak lidt ud af en tangent. Men det tog faktisk udspring i, hvem der skulle starte inde, og om vores generelle spil pt, er godt nok til at slå FCN. :)

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 16:33

Nå, lad os da tale AaB-FCN i stedet.

Ret spændende optakts-podcast på Nordsjællands hjemmeside, hvis man er til den slags.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2021, 16:35

Hvis man udelukkende kigger på grafen, så kanman også se at AGF intet skaber i de første 75 minutter eller så. Hvis der nu havde stået 0-0 på det tidspunkt, så havde GF næppe spillet med 3 decideret angribere til sidst i kampen, hvilket også er med til at GF får flere tilfældige chancer sidst i kampen, hvor vi omvendt skulle sørge for at forsvare vores føring. Det er eksempelvis ikke unormalt, at man løber ned mod hjørneflaget sidst i kampen når man er foran, omvendt vil du gå direkte imod mål hvis du er bagud.

Vi var ikke 'heldige' med at vinde, men vi var måske heldige med, at GF slet ikke scorede. Men hvis jeg ikke husket helt galt, så var Patrick Mortensenset den eneste GF'er der har scoret i åbent spil i hele 2021 indtil Thorsteinsson scorede imod BIF. De har ikke scoret i åbent spil siden
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. aug 2021, 16:37

Mikki89 skrev:
26. aug 2021, 13:21
Brodernumsi skrev:
26. aug 2021, 13:01
Vi har slået de to hold, der er i størst krise, og i begge kampe, er vi heldige de ikke udligner, jeg føler mig ikke så tryg endnu. De to resultater vi kan være mest stolte af, er uafgjort ude mod Randers og FCK, og selv der, er det jo ikke fantastisk.

Bortset fra 75 minutter mod GF, så synes jeg ikke spillet flyder. Vi skal klart finde tilbage til de 75 min, for at slå FCN.
Jeg synes ikke hverken Vejle eller AGF var tæt på at udligne. Mod AGF førte vi 2-0 inden AGF i de sidste 10 min begyndte at losse bolde frem, som blev farlige. Vejle havde vel et skud udefra ved Sousa i anden halvleg og så indlægget i slutningen af første halvleg. Det jeg synes AaB har forbedret er deres defensive struktur. Vi hænger rigtig fint sammen dernede. Modstanderne skal generelt kæmpe rigtig hårdt for at producerer chancer imod os.
Er til dels enig i, at modstanderen har sværere ved at score imod os. Jeg synes dog det var bekymrende, hvor nemt Randers havde ved at få vendt kampen imod os. Hvad gik der, før de fik deres mål annulleret efter vores føring, 1-2 minutter og så udligningen bare 5 minutter efter? Og resten af kampen var så ærlig talt mere på Randers præmisser.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 16:39

jonas386 skrev:
26. aug 2021, 16:35
Vi var ikke 'heldige' med at vinde, men vi var måske heldige med, at GF slet ikke scorede.
Præcis. Fuldstændig absurd argument.

Man kunne også argumentere for at AGF var heldige med, at vi ikke lukkede kampen til 3-0 på de to kæmpechancer vi havde.

Vi spillede en god kamp. Vandt 2-0. End of story.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. aug 2021, 16:40

doukas skrev:
26. aug 2021, 16:37
Er til dels enig i, at modstanderen har sværere ved at score imod os. Jeg synes dog det var bekymrende, hvor nemt Randers havde ved at få vendt kampen imod os. Hvad gik der, før de fik deres mål annulleret efter vores føring, 1-2 minutter og så udligningen bare 5 minutter efter?
Randers har spillet fremragende i år. De trykkede godt på, men vi fik neutraliseret deres tryk i det meste af resten af kampen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. aug 2021, 16:44

Julgranen skrev:
26. aug 2021, 16:40
doukas skrev:
26. aug 2021, 16:37
Er til dels enig i, at modstanderen har sværere ved at score imod os. Jeg synes dog det var bekymrende, hvor nemt Randers havde ved at få vendt kampen imod os. Hvad gik der, før de fik deres mål annulleret efter vores føring, 1-2 minutter og så udligningen bare 5 minutter efter?
Randers har spillet fremragende i år. De trykkede godt på, men vi fik neutraliseret deres tryk i det meste af resten af kampen.
Randers har spillet rigtig godt i år og er også relativ sikker på de får mindst en 4.plads. Det ændre dog ikke på indtrykket af, at det var lige nemt nok at få presset AaB så langt tilbage op til udligningen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar