Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland 27/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2021, 16:56

jonas386 skrev:
26. aug 2021, 16:35
Hvis man udelukkende kigger på grafen, så kanman også se at AGF intet skaber i de første 75 minutter eller så. Hvis der nu havde stået 0-0 på det tidspunkt, så havde GF næppe spillet med 3 decideret angribere til sidst i kampen, hvilket også er med til at GF får flere tilfældige chancer sidst i kampen, hvor vi omvendt skulle sørge for at forsvare vores føring. Det er eksempelvis ikke unormalt, at man løber ned mod hjørneflaget sidst i kampen når man er foran, omvendt vil du gå direkte imod mål hvis du er bagud.

Vi var ikke 'heldige' med at vinde, men vi var måske heldige med, at GF slet ikke scorede. Men hvis jeg ikke husket helt galt, så var Patrick Mortensenset den eneste GF'er der har scoret i åbent spil i hele 2021 indtil Thorsteinsson scorede imod BIF. De har ikke scoret i åbent spil siden
Altså, grafen viser nu at *ingen* af holdene skaber det store før GF går chanceamok. Så hvis man tager xG for pålydende, så er vi heldige. Både med at score og ikke få mål imod.

Så kan man kritisere xG i sig selv, men så er det bare en helt anden præmis.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2021, 17:03

doukas skrev:
26. aug 2021, 16:44
Julgranen skrev:
26. aug 2021, 16:40
doukas skrev:
26. aug 2021, 16:37
Er til dels enig i, at modstanderen har sværere ved at score imod os. Jeg synes dog det var bekymrende, hvor nemt Randers havde ved at få vendt kampen imod os. Hvad gik der, før de fik deres mål annulleret efter vores føring, 1-2 minutter og så udligningen bare 5 minutter efter?
Randers har spillet fremragende i år. De trykkede godt på, men vi fik neutraliseret deres tryk i det meste af resten af kampen.
Randers har spillet rigtig godt i år og er også relativ sikker på de får mindst en 4.plads. Det ændre dog ikke på indtrykket af, at det var lige nemt nok at få presset AaB så langt tilbage op til udligningen.
Enig. Vi spillede godt, men vi virker stadig meget lidt modstandsdygtige, hvis modstanderen træder lidt på pedalen.
På den anden side, så er det jo faktuelt, at vi lukker få må ind. Men det betyder også bare, at vi også er nødt til score tidligt i kampene for at vinde.
Ædruelighedens stemme

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 26. aug 2021, 17:30

Dommere opdateret. Det bliver Aydin Uslu, Jens Maae og Mikkel Redder!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. aug 2021, 17:39

Buzz Killington skrev:
26. aug 2021, 16:56
jonas386 skrev:
26. aug 2021, 16:35
Hvis man udelukkende kigger på grafen, så kanman også se at AGF intet skaber i de første 75 minutter eller så. Hvis der nu havde stået 0-0 på det tidspunkt, så havde GF næppe spillet med 3 decideret angribere til sidst i kampen, hvilket også er med til at GF får flere tilfældige chancer sidst i kampen, hvor vi omvendt skulle sørge for at forsvare vores føring. Det er eksempelvis ikke unormalt, at man løber ned mod hjørneflaget sidst i kampen når man er foran, omvendt vil du gå direkte imod mål hvis du er bagud.

Vi var ikke 'heldige' med at vinde, men vi var måske heldige med, at GF slet ikke scorede. Men hvis jeg ikke husket helt galt, så var Patrick Mortensenset den eneste GF'er der har scoret i åbent spil i hele 2021 indtil Thorsteinsson scorede imod BIF. De har ikke scoret i åbent spil siden
Altså, grafen viser nu at *ingen* af holdene skaber det store før GF går chanceamok. Så hvis man tager xG for pålydende, så er vi heldige. Både med at score og ikke få mål imod.

Så kan man kritisere xG i sig selv, men så er det bare en helt anden præmis.
Det er sandt, men den viser, at vi scorer to gange på 'små' chancer. Indtil det 75. minut, hvor GF' skal gå all-in på at score, producerer de ikke noget. På det tidspunkt er de allerede nede med to.
Nu så jeg lige highlights fra superstats, og de er da tæt på at score. Men de to afslutninger fra Mortensen i 75' er begge lige på Rinne. Havde Munksgaard eller polakken i angrebet scoret på en af de efterfølgende chancer (begge i 89'), så havde kampen formentlig ikke fortsat med den belejring af vores mål.
Ved vores mål laver GF'erne nogle graverende fejl, og det var også sådan jeg husker kampen. århus var dårlige og lavede mange personlige fejl, både ved Fossums og Ross' mål, og derudover havde de ikke rigtig noget på midtbanen hvor både Nicolai Poulsen og Patrick Olsen havde en skrækkelig kampe.

Da Mortensen kom ind og de bare kunne hælde bolde i feltet fik de også flere tilfældige chancer, men det er vel kun Munksgaards hovedstød på stolpen der SKULLE være et mål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. aug 2021, 21:54

Så må jeg da også hellere lige give mit besyv med angående AaB-AGF her i denne kamptråd AaB-FC Nordsjælland. Vi skal jo heller ikke glemme de kampe, der blev spillet for nogle uger siden :-)

1. halvleg var en jævnbyrdig omgang, hvorefter AaB sad på alt den første halve time af 2. halvleg. AaB kunne sagtens være kommet på 3-0 i den periode. Men vi mistede ganske rigtigt grebet om kampen det sidste kvarter, og på en uheldig dag kunne det have resulteret i et pointtab. Ingen kan dog betvivle det rimelige og fortjente i AaBs sejr.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 26. aug 2021, 22:25

Vedrørende kampen mellem AaB og FCN er det vel tid at gå væk fra 5 mands betonforsvsr. De små unge fcn’er løber alligevel rundt om AaBs kolosser. Så 4-4-2 eller lignende med vægt på det offensive - vi skal score flere mål end de min. 2 som fcn laver.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2021, 00:24

Fromthecradle skrev:
26. aug 2021, 22:25
Vedrørende kampen mellem AaB og FCN er det vel tid at gå væk fra 5 mands betonforsvsr. De små unge fcn’er løber alligevel rundt om AaBs kolosser. Så 4-4-2 eller lignende med vægt på det offensive - vi skal score flere mål end de min. 2 som fcn laver.
Altså jeg vil godt nok begynde at betvivle trænerens evner, hvis han vender tilbage til en firbackkæde mod FCN. Især i en kamp, som denne, hvor et nederlag pludselig kan sende top4 langt væk. Der er intet tegn på, at det er en formation, som er bedre for os, hverken i udtryk eller resultat. Så selvfølgelig skal han ikke eksperimentere i denne kamp med den formation.

Hvis han gerne vil ændre formation, så har han en landskampspause efter i morgen, hvor han kan træne den 14 dage(FIUK - I know) inden han forsøger sig igen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2021, 08:54

Uanset hvordan det går i aften, så er vores sæsonstart godkendt. Selv med et nederlag holder vi fast i top seks (indenfor 1 point hvis både OB, SIF og VfF vinder), men der er ingen tvivl om at vi skal vinde kampen hvis vi skal kunne tro på vi er med hvor det er sjovt. I modsat fald er der 4 eller 7 point op til top-4. Det må meget gerne være i aften af euforien begynder at få luft under vingerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 08:59

Fromthecradle skrev:
5 mands betonforsvar?

Det er kun lykkedes modstanderne at score mere end 1 mål mod os én sølle gang de sidste 10 gældende kampe.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 27. aug 2021, 09:05

Fromthecradle skrev:
Jeg har overordentligt svært ved at se, at vi spiller med et “5-mands betonforsvar”.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 27. aug 2021, 09:17

Fromthecradle skrev:
Så tilbage til et system spillerne ikke føler sig trygge i, som vi har set de gange vi har spillet 4-4-2?

Jeg vil miste al respekt for Marti hvis han er så tåbelig at gå tilbage til noget der åbenlyst ikke fungere. 3-4-3 har skaffet os en godkendt sæson start, absolut ingen grund til at ændre på den.

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 27. aug 2021, 09:48

En vigtig kamp i aften. Jeg håber, at vi lykkes med at få stresset FCN I deres opbyggende spil, så vi forhåbentlig kan erobre bolden højt oppe på banen, men også kan vinde de efterfølgende bolde, hvis de bliver så stresset, at de begynder at slå lange bolde op mod Thelander, Ross, Grani/Hagelskjær.
Jeg tror, at vi starter i følgende opstilling:
Rinne
Ross, Thelander, Granli(Hagelskjær)
Pallesen, Pedro, Fossum, Ahlmann
Kusk, Makaric, Prip.

Højholdt har ikke gjort det så ringe, at han fortjener at komme på bænken, men jeg vil gerne have to kreative spillere på banen, som kan fodre Makaric. Tilgengæld er ulempen, at Fossum skal tilbage på banen og i mindre grad kan komme til at lave sine gode dybdeløb.
Det er en vanskelig nød at knække.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. aug 2021, 09:58

Mikki89 skrev:
27. aug 2021, 09:48
Tilgengæld er ulempen, at Fossum skal tilbage på banen og i mindre grad kan komme til at lave sine gode dybdeløb.
Men vi må kunne forlange, at Fossum også leverer mere og andet end gode dybdeløb med mål til følge. Det er lidt vildt, at vi i ramme alvor sidder og diskuterer at vi ikke må placere en spiller på midtbanen "for der kan han ikke spille". Selvfølgelig kan han det! Og det skal han kunne! Problemet er nærmere, at i de kampe hvor han ikke scorer, der har han problemer med at levere tilstrækkeligt kreativt. Der kommer ikke nok fra ham. Han skal lære at bruge sin gode teknik bedre.

En spiller til de penge skal også kunne andet end at afslutte på andres gode oplæg - og han har det i sig. Vi så det i 1. sæson, hvor han leverede rigtig fint på det chanceskabende parameter.

Vi får da aldrig solgt en spiller, der kun kan spille én plads...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2021, 10:06

Julgranen skrev:
27. aug 2021, 09:58
Mikki89 skrev:
27. aug 2021, 09:48
Tilgengæld er ulempen, at Fossum skal tilbage på banen og i mindre grad kan komme til at lave sine gode dybdeløb.
Men vi må kunne forlange, at Fossum også leverer mere og andet end gode dybdeløb med mål til følge. Det er lidt vildt, at vi i ramme alvor sidder og diskuterer at vi ikke må placere en spiller på midtbanen "for der kan han ikke spille". Selvfølgelig kan han det! Og det skal han kunne! Problemet er nærmere, at i de kampe hvor han ikke scorer, der har han problemer med at levere tilstrækkeligt kreativt. Der kommer ikke nok fra ham. Han skal lære at bruge sin gode teknik bedre.

En spiller til de penge skal også kunne andet end at afslutte på andres gode oplæg - og han har det i sig. Vi så det i 1. sæson, hvor han leverede rigtig fint på det chanceskabende parameter.

Vi får da aldrig solgt en spiller, der kun kan spille én plads...
Jeg er enig (i henhold til Fossum), men hvis Fossum kan levere mål og assist på positionen ved siden af Prip, så er han jo en fin løsning frem til sommer hvor vi forhåbentligt kan skyde ham afsted.
Det kræver selvfølgelig at vi får den dygtige spilfordeler ind på midtbanen som Fossum ikke har kunne være, men så synes jeg også at vi er fint dækket ind. Når Fossum så sælges, så passer det forhåbentligt med (7-9-13), at Lucas er tilbage og kan komme ind på den offensive midtbane i stedet.

Og så er det som om, at Fossum er mere afslappet i sit spil når han kommer lidt frem. Pludselig tør han godt at lave gennembrud, og viser prøver på sine fine førstegangsafleveringer, men det sker desværre for sjældent, og nærmest aldrig fra den centrale midtbane.

TK-allez
Superliga
Superliga

Indlæg af TK-allez » 27. aug 2021, 12:09

Nogen vil mene, at jeg er jubeloptimist, men tror på en 3-0 sejr i dag. FCN har ikke lukket mange mål ind, men ser man kampene, er det temmelig misvisende med de fejl, der bliver begået på egen banehalvdel til tider. Dem tror og håber jeg at se i dag med vores høje, intense pres, og så straffer vi dem.
Derudover ser jeg, at Makarics fysik overstiger både Kian Hansens og M.D. Thycosens. Der er utroligt mange huller at spille i, og Fossum er genial til at finde dem, og jeg tror, han bliver kampafgørende med involvering i alle mål, vi scorer.
Sidst mener jeg, at kun unge Schjelderup kan drive gæk med os på deres egen sidste tredjedel; ellers vil jeg vurdere, at Thelander og Ross er så duelstærke, at FCNs små angribere ikke får et ben til jorden.
Og så tror jeg, der bliver rig mulighed for Pedro til at øge sine bolderobringsstats, som i øjeblikket hedder suveræne 16 i fem kampe.

Kom så 🔴⚪

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2021, 13:46

Rinne
Ross-Thelander-Granli
Pallesen-Højholt-Pedro-Ahlmann
Prip-Fossum
Makaric

Hvis Pedro kan holde midten på samme måde som mod AGF og Vejle, så er vi kommet langt. Jeg er lidt nervøs for Schelderup over for Pallesen og Ross, men jeg synes bestemt er er muligheder, hvis vi kan holde dem stangen den første time. De plejer gerne at falde lidt ned når vi rammer de 65, og flere hold har haft fine muligheder for at vende en svær kamp når gassen er gået af ballonen.

Hvis vi på en eller anden måde formår at spille på det, så kan der sagtens ligge 3 point på den anden side.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. aug 2021, 14:31

Rinne
Ross - Hagelskjær - Granli
Pallesen - Ferreira - Højholt - Ahlmann
Fossum - Kusk
Prica

Prip har skuffet og ligner ikke en der kan løfte offensiven, vil gerne se to spillende forsvareŕe samt Ross i forsvaret. Thelander er god når vi møder tonserhold men det er ikke tilfældet i aften

TK-allez
Superliga
Superliga

Indlæg af TK-allez » 27. aug 2021, 14:40

Aalborg frederikshavner skrev:
27. aug 2021, 14:31
Rinne
Fossum - Kusk
Prica

Prip har skuffet og ligner ikke en der kan løfte offensiven, vil gerne se to spillende forsvareŕe samt Ross i forsvaret. Thelander er god når vi møder tonserhold men det er ikke tilfældet i aften
Hvad angår Prip, ser vi det godt nok helt forskelligt. Jeg synes tværtimod, han bidrager med en masse teknisk og er super bevægelig. Kun skarpheden foran mål mangler endnu.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 27. aug 2021, 14:56

Rinne
Fossum - Kusk
Prica

:o :o :o :o
Det vildeste seriøse indlæg ever :o :o
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. aug 2021, 15:13

Maglau skrev:
27. aug 2021, 14:56
Rinne
Fossum - Kusk
Prica

:o :o :o :o
Det vildeste seriøse indlæg ever :o :o
Jeg mener helt seriøst at Prip har skuffet, han kan ikke sætte en modspiller og falder ofte ud af kampene. Han har en skarp indlægsfod men det er også det, i kampene mod Fcm, AGF og FC Randers var han tæt på usynlig.

Kusk er også meget op og ned i niveau man jeg synes overall at han bidrager med mere end Prip

Besvar