Vi blev farligere end nødvendigt (set fra FCM vinkel) fordi de tillod os at blive retvendt på midten ret ofte. Men det var ikke FCM's fortjeneste at vi var i stand til at holde meget mere på bolden end vi tidligere har været. For mig at se, er det ikke det meget direkte spil der skal redde os, men snarere at vi bliver mere boldsikre, og får længere periode hvor vi sidder på spillet, fordi vi netop kan holde bolden i egne rækker.Maglau skrev: ↑21. feb 2022, 11:09Jeg er vildt spændt på om det mere chanceskabende spil vi havde mod FCM fortsætter som en generel udvikling eller om det var fordi FCM tillod det - forærede os mulighederne for det.
Man kan håbe på at det er Ciffuentes taktisk grundarbejde der nu bliver videreudviklet af Oscar og Rasmus.
Jeg ser spændt på hvilke modtræk vi har hvis feks SIF i næste kamp lukker ned for Prip så de mellemrum der var mod FCM ikke findes.
Jeg holder stadig på at en opstilling uden 9er men med kusk Fossum og Prip i konstant rotation i det offensive vil skabe meget bevægelse og kreativitet.
...og så får vi altså alt for lidt cadeau for vores luftspil. Når selv Tykke-Erik syntes det var håbløst at hælde høje bolde ind i feltet til os, så gør vi altså noget rigtigt. Også i angrebsenden var vi stærke. Det er altså ikke alle hold der først presser FCM til selv at forlænge et hjørnespark ind til målfeltet for derefter at vinde duellen derinde.
Fossum laver et stort arbejde i går, men han var stort set usynlig. Vi bliver fandme giftige, hvis også han bliver sat i spil og får vist lidt af sine spidskompetencer også. Vi er tilbage hvor det er vores wingbacks der er vores største svaghed, men hverken Palle eller Børsting var rigtig ringe bagud i går (hvis de så bare kunne være mere boldsikre og farlige fremad - så ville det blive rigtig vildt), og så er vi stadig sårbare ved skader/karantæner på den defensive midtbane.