Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 20/02/22 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2022, 12:18

Maglau skrev:
21. feb 2022, 11:09
Jeg er vildt spændt på om det mere chanceskabende spil vi havde mod FCM fortsætter som en generel udvikling eller om det var fordi FCM tillod det - forærede os mulighederne for det.
Man kan håbe på at det er Ciffuentes taktisk grundarbejde der nu bliver videreudviklet af Oscar og Rasmus.
Jeg ser spændt på hvilke modtræk vi har hvis feks SIF i næste kamp lukker ned for Prip så de mellemrum der var mod FCM ikke findes.
Jeg holder stadig på at en opstilling uden 9er men med kusk Fossum og Prip i konstant rotation i det offensive vil skabe meget bevægelse og kreativitet.
Vi blev farligere end nødvendigt (set fra FCM vinkel) fordi de tillod os at blive retvendt på midten ret ofte. Men det var ikke FCM's fortjeneste at vi var i stand til at holde meget mere på bolden end vi tidligere har været. For mig at se, er det ikke det meget direkte spil der skal redde os, men snarere at vi bliver mere boldsikre, og får længere periode hvor vi sidder på spillet, fordi vi netop kan holde bolden i egne rækker.

...og så får vi altså alt for lidt cadeau for vores luftspil. Når selv Tykke-Erik syntes det var håbløst at hælde høje bolde ind i feltet til os, så gør vi altså noget rigtigt. Også i angrebsenden var vi stærke. Det er altså ikke alle hold der først presser FCM til selv at forlænge et hjørnespark ind til målfeltet for derefter at vinde duellen derinde.

Fossum laver et stort arbejde i går, men han var stort set usynlig. Vi bliver fandme giftige, hvis også han bliver sat i spil og får vist lidt af sine spidskompetencer også. Vi er tilbage hvor det er vores wingbacks der er vores største svaghed, men hverken Palle eller Børsting var rigtig ringe bagud i går (hvis de så bare kunne være mere boldsikre og farlige fremad - så ville det blive rigtig vildt), og så er vi stadig sårbare ved skader/karantæner på den defensive midtbane.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 21. feb 2022, 13:04

Inden vi falder helt i svine over sejren i går(det gjorde jeg i går, men nu er det mandag), så må man også sige, at den centrale midtbane hos FCM var fuldstændig affolket. Det var nok mere Bo Henriksens fortjeneste end Hiljemarks.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 21. feb 2022, 13:05

Pastorius skrev:
21. feb 2022, 12:18
Maglau skrev:
21. feb 2022, 11:09
Jeg er vildt spændt på om det mere chanceskabende spil vi havde mod FCM fortsætter som en generel udvikling eller om det var fordi FCM tillod det - forærede os mulighederne for det.
Man kan håbe på at det er Ciffuentes taktisk grundarbejde der nu bliver videreudviklet af Oscar og Rasmus.
Jeg ser spændt på hvilke modtræk vi har hvis feks SIF i næste kamp lukker ned for Prip så de mellemrum der var mod FCM ikke findes.
Jeg holder stadig på at en opstilling uden 9er men med kusk Fossum og Prip i konstant rotation i det offensive vil skabe meget bevægelse og kreativitet.
Vi blev farligere end nødvendigt (set fra FCM vinkel) fordi de tillod os at blive retvendt på midten ret ofte. Men det var ikke FCM's fortjeneste at vi var i stand til at holde meget mere på bolden end vi tidligere har været. For mig at se, er det ikke det meget direkte spil der skal redde os, men snarere at vi bliver mere boldsikre, og får længere periode hvor vi sidder på spillet, fordi vi netop kan holde bolden i egne rækker.

...og så får vi altså alt for lidt cadeau for vores luftspil. Når selv Tykke-Erik syntes det var håbløst at hælde høje bolde ind i feltet til os, så gør vi altså noget rigtigt. Også i angrebsenden var vi stærke. Det er altså ikke alle hold der først presser FCM til selv at forlænge et hjørnespark ind til målfeltet for derefter at vinde duellen derinde.

Fossum laver et stort arbejde i går, men han var stort set usynlig. Vi bliver fandme giftige, hvis også han bliver sat i spil og får vist lidt af sine spidskompetencer også. Vi er tilbage hvor det er vores wingbacks der er vores største svaghed, men hverken Palle eller Børsting var rigtig ringe bagud i går (hvis de så bare kunne være mere boldsikre og farlige fremad - så ville det blive rigtig vildt), og så er vi stadig sårbare ved skader/karantæner på den defensive midtbane.
I det hele taget var vi ret dygtige på bolden i går. Blev mange gange overrasket over, hvor gode vi var til at flytte bolden rundt og udenom FCMs pres (som også var halvdårligt til tider).

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 21. feb 2022, 13:57

FlæskeFrank skrev:
21. feb 2022, 13:04
Inden vi falder helt i svine over sejren i går(det gjorde jeg i går, men nu er det mandag), så må man også sige, at den centrale midtbane hos FCM var fuldstændig affolket. Det var nok mere Bo Henriksens fortjeneste end Hiljemarks.
Den opstilling på midtbanen har FCM før haft kæmpe succes med, men enig, lige igår - enden tog de alt for let på det, eller så var vi bare det meget bedre.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 21. feb 2022, 14:54

Hvis Børsting er klubbens bedste venstre back, så ser det skidt ud for både AaB og Ahlmann. Det må være højt på listen med et bedre alternativ til sommer, når Børsting smutter for at spille midtbane i norsk 1.division.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2022, 15:07

Det er en udsøgt fornøjelse at læse FCM'ernes efterbehandling af kampen på twitter. Det her citat er da priceless:

"Det er så langt fra FCM udtryk og dna, at jeg snart ikke kan magte det længere."
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. feb 2022, 18:41

Pastorius skrev:
21. feb 2022, 15:07
Det er en udsøgt fornøjelse at læse FCM'ernes efterbehandling af kampen på twitter. Det her citat er da priceless:

"Det er så langt fra FCM udtryk og dna, at jeg snart ikke kan magte det længere."
Åhja, det FCM’ske DNA…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2022, 18:49

Funky skrev:
21. feb 2022, 18:41
Pastorius skrev:

Åhja, det FCM’ske DNA…
Jo jo, men prøv at overveje hvad DNA er. Hvis de er langt fra FCM's DNA må det jo betyde at nogen er blevet inviteret med til fætter-kusinefesten og rent faktisk er dukket op. Det er jo fuldstændig urealistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 21. feb 2022, 19:18

Pastorius skrev:
21. feb 2022, 18:49
Funky skrev:
Pastorius skrev:

Åhja, det FCM’ske DNA…
Jo jo, men prøv at overveje hvad DNA er. Hvis de er langt fra FCM's DNA må det jo betyde at nogen er blevet inviteret med til fætter-kusinefesten og rent faktisk er dukket op. Det er jo fuldstændig urealistisk.
Pas på med det der. Det gav mig engang en bøde på en rasteplads udenfor Ikast da bussen var blevet holdt ind af politiet. Spurgte om ikke det var fedt at være på job og til fætter/kusine fest på samme tid. Den faldt ikke i god jord ved Henning der havde 7 fingre på den ene hånd og var gift med sin mors søster..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. feb 2022, 19:28

RicoBR02 skrev:
Pastorius skrev:
21. feb 2022, 18:49
Funky skrev:
Pastorius skrev:

Åhja, det FCM’ske DNA…
Pas på med det der. Det gav mig engang en bøde på en rasteplads udenfor Ikast da bussen var blevet holdt ind af politiet. Spurgte om ikke det var fedt at være på job og til fætter/kusine fest på samme tid. Den faldt ikke i god jord ved Henning der havde 7 fingre på den ene hånd og var gift med sin mors søster..
Jeg har ingen planer om at komme indenfor bødestand af Herning eller Ikast. :)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2022, 15:14

Jeg er i øvrigt helt med på rosen af både Magnus og Højholt. Flot præstation. Selvom Magnus havde enkelte fejl, bl.a. en fejlaflevering i første halvlegs afslutning der gav FCM en kontra, så havde han også bare rigtig mange erobringer højt på banen, der fangede FCM ude af position.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar