Inge Andre Olsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Inge Andre Olsen

Indlæg af baresi » 9. aug 2022, 09:29

AnyFellow skrev:
9. aug 2022, 09:06
Kempes skrev:
9. aug 2022, 08:55
100 % enig med alt du skriver.

Vil lige tilføje, at han siden sidste sommer har ladet tre ledende spilleres kontrakter løbe ud. Nu har vi et hold ledet af en iturevet (ubrugelig) talisman.

IAO ligger som han har redt, og nu står han og prøver at vaske hænder ved at sige at det ikke er hans egen fejl.

Uklædeligt!
Jeg er også enig, men jeg synes dog ikke at vi kan konstatere, at det alene er Inges ansvar, at tre ledende spilleres kontrakter løb ud.

Inge kan tilbyde en forlængelse, men hvis spillerne ikke vil forlænge inden for de økonomiske rammer, der tilbydes, og de samtidig ikke vil skifte til de klubber, der har lagt bud på dem, har jeg svært ved at se hvad Inge kan bebrejdes.
Men der er desværre bare lidt en tendens til at spillerne ikke bliver solgt. Rinne - årets målmand og en der har toppræsteret hvert år - har han aldrig fået solgt. Thelander - okay den kan forsvares fair nok. Fossum - ikke blevet solgt, og her skal vi også huske på at spilleren selv har ytret at han vil afsted og ikke forlænger med AaB - Prip, stor præsterer i en sæson men kan ikke sælges. Silkeborg har lige solgt en højre back for vel ca. 20 mio. Men vi kan ikke sælge en venstrebenet mål og assist farlig offensiv spiller? det vil jeg gerne sætte spørgsmåls tegn ved - forstår det sgu ikke.
Mathias Ross - et talent der har haft en virkelig god periode specielt sammen med Thelander - men bliver ikke solgt - endda i et marked hvor man mere og mere køber de unge spillere i udlandet. Pedro - havde også en sæson eller halv hvor han shinede....
Bottomline er at AaB har i deres budget sat af at man skal sælge for ca 4mio euro (sagde inge selv igår) pr. år i snit, men de bliver bare ikke solgt.
Og det kan han lastes for.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 9. aug 2022, 09:34

AnyFellow skrev:
Kempes skrev:

Vil lige tilføje, at han siden sidste sommer har ladet tre ledende spilleres kontrakter løbe ud. Nu har vi et hold ledet af en iturevet (ubrugelig) talisman.

IAO ligger som han har redt, og nu står han og prøver at vaske hænder ved at sige at det ikke er hans egen fejl.

Uklædeligt!
Jeg er også enig, men jeg synes dog ikke at vi kan konstatere, at det alene er Inges ansvar, at tre ledende spilleres kontrakter løb ud.

Inge kan tilbyde en forlængelse, men hvis spillerne ikke vil forlænge inden for de økonomiske rammer, der tilbydes, og de samtidig ikke vil skifte til de klubber, der har lagt bud på dem, har jeg svært ved at se hvad Inge kan bebrejdes.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad IAO har kunnet tilbyde Van Weert, Thelander og Rinne. Men jeg er overbevist om at de to førstnævnte gerne ville have fortsat i AaB til en mindre løn end de kunne få andre steder.

Men problemet for mig ligger mere i at man bare lader de bærende spillers kontrakter løbe ud. Tror det giver uro i spillertruppen og så er der jo eller ikke råd til nye profiler, når der ikke er nogle salg.

Bl.a. Thelander har vi jo modtaget bud på, hvor det har været IAO, der sagde nej.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2022, 09:41

Kempes skrev:
9. aug 2022, 09:34
AnyFellow skrev:
Kempes skrev:

Uklædeligt!

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad IAO har kunnet tilbyde Van Weert, Thelander og Rinne. Men jeg er overbevist om at de to førstnævnte gerne ville have fortsat i AaB til en mindre løn end de kunne få andre steder.

Men problemet for mig ligger mere i at man bare lader de bærende spillers kontrakter løbe ud. Tror det giver uro i spillertruppen og så er der jo eller ikke råd til nye profiler, når der ikke er nogle salg.

Bl.a. Thelander har vi jo modtaget bud på, hvor det har været IAO, der sagde nej.
Thelander sagde da kontinuerligt, at hans førsteprioritet var at komme til udlandet igen. Det fik han muligheden for. Så nej, det tror jeg egentlig ikke.
At man ikke solgte til FCK i vinter synes jeg stadig var den rigtige beslutning, set i lyset af, at de interessante placeringer stadig var særdeles mulige. Det er klart, at havde de budt 20 mio, så skulle man have sagt ja.

Van Weert var der jo ingen grund til at forlænge med. At han så har klaret sig godt i Grækenland, kunne igen jo vide. Det havde jeg heller ikke set komme.

Problemet ligger mest i, at AaB ikke har noget at tilbyde de spillere. Og jeg kan egentlig godt forstå, at man som spiller (i slutningen af karrieren) gerne vil ud og spille UEFA-Cup igen. Det har AaB ikke været leveringsdygtig i længe.

Faktisk er der ikke ret mange fastholdelsesincitamenter, AaB kan spille ud. Jævnt ringe spil over de seneste 8 år. Mange trænere. Manglende struktur. Ingen Europa. Ingen kamp om medaljer. Så er det svært at fastholde profiler - eller rekruttere nye.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 9. aug 2022, 09:54

Hvis bare denne mand kunne gøres 20 år yngre

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2022, 09:56

doukas skrev:
9. aug 2022, 09:54

Billede
Det var en anden tid. Tvivler stærkt på, at han kunne have gjort det meget bedre sportsligt i det nuværende.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2022, 09:56

Problemet er bare at Van Weert, ligesom Rinne, Patrick Olsen og Thelander, er blevet erstattet af dårligere spillere, mens de skal spille ved siden af spillere som den ældre Ross og Højholt som kun med noget god vilje kan siges at være superligaspillere. Stammen på holdet er ikke-eksisterende og det spreder sig til resten af holdet.

Truppen er kontinuerligt blevet ringere, og Inge har konsekvent fejlet i at adressere holdets mest fremtrædende mangler. Det er så noget vi I den grad betaler prisen for nu. Med Inge fortsat ved roret rykker vi ned. Det eneste der taler imod en fyring, og at Inge jages ud af Nordjylland med fakler og høtyve er, qt det nok betyder at potentielle forstærkninger ikke kommer nu og her fordi man gerne vil give en ny sportsdirektør muligheden.

Inge er det værste der er sket for AaB siden Pehrsson.

Lars Friis er også på tynd is. Nul point de næste to kampe, og han bør kyles på porten sammen med Inge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 9. aug 2022, 10:05

R Rosenberg skrev:
9. aug 2022, 09:56
doukas skrev:

Billede
Det var en anden tid. Tvivler stærkt på, at han kunne have gjort det meget bedre sportsligt i det nuværende.
Det tvivler jeg tilgengæld ikke på.

Uanset hvad, så var det blevet gjort med ORDENTLIGHED, og ikke som Inges fjumren rundt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 9. aug 2022, 10:11

jonas386 skrev:
Problemet er bare at Van Weert, ligesom Rinne, Patrick Olsen og Thelander, er blevet erstattet af dårligere spillere, mens de skal spille ved siden af spillere som den ældre Ross og Højholt som kun med noget god vilje kan siges at være superligaspillere. Stammen på holdet er ikke-eksisterende og det spreder sig til resten af holdet.

Truppen er kontinuerligt blevet ringere, og Inge har konsekvent fejlet i at adressere holdets mest fremtrædende mangler. Det er så noget vi I den grad betaler prisen for nu. Med Inge fortsat ved roret rykker vi ned. Det eneste der taler imod en fyring, og at Inge jages ud af Nordjylland med fakler og høtyve er, qt det nok betyder at potentielle forstærkninger ikke kommer nu og her fordi man gerne vil give en ny sportsdirektør muligheden.

Lars Friis er også på tynd is. Nul point de næste to kampe, og han bør kyles på porten sammen med Inge.
Ingen tvivl om at Friis er presset så det basker.
Måden det igen skete på igår er VIRKELIG skidt!!!
Skal Friis ud så skal Inge med efter min mening.

Det er først nu han er begyndt og lave mere “sikre” transfers
Det har altså ik været godt. Han er også presset Big time.

Skidt er det ihvertfald. Er bange for Inge blander sig for meget i hvem der skal spille pga salg.
Kusk virker til at være frosset ud af Inge.
Man behøver ik den store fodboldviden for at se at den venstre kant er der ingen der pt når kusk til sokkeholderne.

Prip slår IKKE Sousa af på højrekanten.
Måske han er henter som afløser for Prip

Bette Ross spiller jo langt bedre end Fossum på den plads også.

Jeg tror ik Friis har frit spil.

Tror det vil give ro og lade Friis blive og ud med Inge.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 9. aug 2022, 10:18

R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Men nok den vigtigste mand der aldrig er blevet rigtig erstattet
Sammen med Kent

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 9. aug 2022, 10:24

Mr Gold skrev:
9. aug 2022, 10:18
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Var det ikke under Lynge at vi hentede Bruce Rioch? - Var det ikke under Lynge at vi hentede Magnus Persson? Var det ikke under Lynge at vi var millimeter fra at rykke ud af superligaen?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2022, 10:32

doukas skrev:
9. aug 2022, 10:05
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Det tvivler jeg tilgengæld ikke på.

Uanset hvad, så var det blevet gjort med ORDENTLIGHED, og ikke som Inges fjumren rundt.
Se opremsning af @Salle17 længere nede. Dertil kan lægges feriepenge sagen, som i mine små sko, næppe heller hører i kategorien 'ordentlig'.

Uanset hvad, så er det naturligt at drømme sig tilbage til de gode, gamle dage, når det hele sejler. Selv sukker jeg efter Hamrén og Kuhn på daglig basis.
DF har bygget det mest succesfulde politiske parti i nyere dansk historie på netop dette princip. Og nej, det er ikke et politisk indlæg, blot en analogi.

Problemet er bare, at det regressive princip er meget (forståeligt) emotionelt, men endnu ingen steder har vist sig at bære frugt.
Ædruelighedens stemme

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 9. aug 2022, 10:45

Salle17 skrev:
9. aug 2022, 10:24
Mr Gold skrev:
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Var det ikke under Lynge at vi hentede Bruce Rioch? - Var det ikke under Lynge at vi hentede Magnus Persson? Var det ikke under Lynge at vi var millimeter fra at rykke ud af superligaen?
Det var også under Lynge vi hentede Rada Prica
Andreas johansen, osv osv osv

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2022, 10:47

jonas386 skrev:

Fodbold er marginaler. For få måneder siden var vi i den grad i spil til bronze, hvad der siden skete ved vi alle. Min pointe er at trods ørkenvandring siden '14 så har vi faktisk i de seneste tre sæsoner været uhyre tæt på at kvalificere os til Europa og det skal også med i bedømmelsen af IAO.

Hvis tilfældighedernes lotteri i EL play off straffesparkskonkurrencerne i Århus og senest i Aalborg var faldet anderledes ud var snakken anderledes, så ville IAO blive rost for at være med til at bringe europæisk bold tilbage til Aalborg.
Spillet og resultaterne har i en årrække været middelmådigt men uha hvor har vi været tæt på Europa. Det skal selvfølgelig med i betragtning når IAO vurderes.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 9. aug 2022, 10:47

Mr Gold skrev:
9. aug 2022, 10:45
Salle17 skrev:
Mr Gold skrev:
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Præcis, men man bliver nødt til at have nuancerne med i stedet for at drømme sig tilbage til fortiden.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 9. aug 2022, 10:56

Historien er ved at gentage sig for gud ved hvilken gang. Vi, AaB, har et selvbillede af en storklub, der skal være et tophold, der spille flot fodbold. Det er den officielle målsætning, og hver gang der præsenteres en træner, ligges der vægt på, at han netop er garant for offensivt fodbold. Gerne noget med busswords som "genpres", "possesion", "chanceskabende", "teknisk", domineredne", etc.

Det starte ofte godt med flot spil og sejre, men så går gassen af ballonen, spillet bliver usammenhængende og reultaterne udebliver. Man ændrer derfor stil til et mere defensivt udgangspunkt. Det skete under Søndergaard, Wieghorst, J.Friis, Marti.

Skiller man sig af med Lars Friis, hvad er planen så? Man har (forsøgt), at hente ind til at være boldbesiddende, men det fungere tydeligvis slet ikke. Friis forsøger netop at gøre det, som klubben gerne vil. Han er gået over til 4-backkæde, så vi har mere tyngde offensivt, men det ligner en kæmpe fiasko.

For mig at se, peger pilen på Inge. Hans trupsammensætning er ligeså ringe som Gaardes. Deri ligger forklaringen på, at ingen trænere de sidste 10 år( :o ) har formået, at lave resultater og spille flot fodbold.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 9. aug 2022, 10:57

Salle17 skrev:
9. aug 2022, 10:47
Mr Gold skrev:
9. aug 2022, 10:45
Salle17 skrev:
Mr Gold skrev:
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Præcis, men man bliver nødt til at have nuancerne med i stedet for at drømme sig tilbage til fortiden.
Vi kan slet ik være mere enige :aabfan:
Vi skal også huske at både Kent og Hamren var på vej på bålet
Men det endte jo meget godt!!

Jeg drømmer mig ikke tilbage men mener bare at hans plads aldrig er blevet fyldt ud sådan for alvor.

Gaarde var man meget utilfreds med
Inge virker heller ik voldsom populær.

Ren fantasi så havde vi under gaarde helt sikkert haft en forlængelse med kusk, Dalsgaard tilbage og nok også Thomsen.
Jeg siger ik det ville være det rigtige men den ville ligge til højrebenet.

Vi har alle holdninger og meninger osv.

En ting vi ik kommer udenom er st der er KRISE

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 9. aug 2022, 11:10

AaB kræver i det nuværende marked for høje priser for sine spillere.
Inge har hverken formået at sælge Pedro, Prip, Højholt, M. Ross eller Fossum, da de spillede bedst. Nu spiller de elendigt og derfor er der ikke midler til at hente de rette typer ind til 4-3-3 formationen. Vores 3-mands midtbane er simpelthen for ringe pt., og der skal noget lederskab, power og løbevillighed ind. Jeg synes der skal hentes 2 nye centrale midtbanespillere. Eksempelvis I. Matthews og Salétros.

Det kan naturligvis se anderledes ud om et par uger, men der bliver færre og færre points at spille om.

I øvrigt synes jeg godt vi kan klandre Inge for IKKE at hente Dalsgaard, da muligheden var der. En leder med højt niveau og masser af erfaring fra udlandet. De underlige dispositioner fra Inges side hober sig virkelig op.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar

Indlæg af doukas » 9. aug 2022, 11:11

Salle17 skrev:
Mr Gold skrev:
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Jo, det var det da - men altså, de blev jo også relativt hurtigt sat fra bestilling igen! Lynge var sportsdirektør i 17 år, selvfølgelig var der masser af fejl, det er helt uundgåeligt. Inge har været her i 2 år, og allerede nu snakkes der om for mange ting han er mislykkedes med.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 9. aug 2022, 11:14

doukas skrev:
9. aug 2022, 11:11
Salle17 skrev:
Mr Gold skrev:
R Rosenberg skrev:
doukas skrev:

Billede
Sammen med Kent
Jo, det var det da - men altså, de blev jo også relativt hurtigt sat fra bestilling igen! Lynge var sportsdirektør i 17 år, selvfølgelig var der masser af fejl, det er helt uundgåeligt. Inge har været her i 2 år, og allerede nu snakkes der om for mange ting han er mislykkedes med.
Jeg kunne også nævne andre ting, men jeg er enig i at tingenes tilstand absolut ikke er godkendt. Jeg håber dog ikke at vi begynder romantisere fortiden, og ender som United fans, der lever i fortiden.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 9. aug 2022, 11:19

FIDEL skrev:
9. aug 2022, 11:10
I øvrigt synes jeg godt vi kan klandre Inge for IKKE at hente Dalsgaard, da muligheden var der. En leder med højt niveau og masser af erfaring fra udlandet. De underlige dispositioner fra Inges side hober sig virkelig op.
Jeg kan heller ikke se det store lys i Inge, men uden at have en idé om hvilke midler Inge havde til rådighed og hvad Dalsgaard krævede, så er det svært at klandre ham.

Dalsgaard har nu heller ikke være lutter lagkage i et svagt FCM forsvar.

Besvar